Battlefield 4 vad krävs?

Medlem
Battlefield 4 vad krävs?

Någon som är insatt ocg spelar battlefield 4? Såg att det fanns preium och massa expansioner hit o dit osv. Så min fråga är måste man köpa spelet och sen expansionerna och sen speltid lr hur går det till? Inte spelat Battlefield sen 1942 släpptes så tänkte försöka prova 4an om det är något.

Medlem

Köper du vanliga så får du köpa varje expansion för sig. KAn va lite tröttsamt när man är på en server och man inte har en karta som kommer upp. Köper du premium så får du med alla expansioner. Du behöver oavsett inte betala för speltid.

Hoppas jag fick till det rätt.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Så jag behöver bara köpa battlefield 4 premium då? Och inget annat?

Medlem

Ja, det skall räcka. Det är vad jag köpte och jag har allting.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Fan vad nice. Köpte nämligen en ny dator så tänkte prova det. Finns det några på FZ som kan visa mig repen och lira ihop med?

Medlem

Först måste du köpa BF4,alltså själva spelet,sen köper du BF4 premium,då får du alla DLS gratis,in game saker och lite annat.....Gå in på Battlelog,där kan du se vad du får.....Hoppas det hjälpte.

Medlem

Du kan adda mig sen när du köpt spelet,så kan vi lira ihop.Mitt in game namn är:bluejava021

Nej, du ska inte bara köpa "Premium", detta är bara DLC:erna. Du måste ha huvudspelet först och sedan skaffa Premium. Men gör dig själv en tjänst, köp bara huvudspelet och bestäm dig sen om du vill ha resten.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
  • Battlefield 4 = Grundspelet

  • Battlefield 4: Premium = Samtliga fem DLCs

  • Battlefield 4: Premium Edition = Grundspelet och samtliga fem DLCs

  • Battlefield 4: Digital Deluxe = Grundspelet, 3st "Gold Battlepacks", och en "Vehicle Shortcut Bundle"

Ingen månadskostnad krävs. När du äger spelet är det fritt fram att spela hur mycket du vill, när du vill.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Börja med vanilla BF4, det är spel i mängder. Om du inte gillar spelet kommer inte expansionerna att fixa det. En del är bättre men få är rakt av väldigt bra.

Spelet är fortfarande otroligt buggigt och innehåller massor med huvudvärksframkallande situationer. Igår gav jag upp på att komma in eftersom även Battlelog emellanåt horar sig rejält.

Ett helt tjog "SPELET FUNKAR I ALLA FALL BRA FÖR MIG" brukar snabbt dyka upp men du kan ignorera dem, de är inga bra spelare.

Som tips ska du få att skit i killsen. Det är poäng som vinner rundorna. Om du har ett lag som dödar som fan mot ett lag som håller flaggorna så kommer du förlora. Detta inser inte majoriteten av spelarna.

En ticker per death och vi spelar säg 400 tickets. Det kräver 400 kills om man inte har ticketbleed. Säg att du spelar på en 32-spelarserver så betyder det att varje spelare i ditt lag måste spela runt 12-0 VARDERA för att ni ska vinna. Thats happens never! Bleed vinner rundor och poäng får man genom att cappa flaggor och att återuppliva spelare framförallt.

Kills är alltid en biprodukt av att skapa poäng. Glöm aldrig det.

Sniper är värdelöst att spawna. Finns noll procent spawns då en sniper är ett bättre val än en annan klass. Det kan vara en enstaka situation men efter den situationen så är du fortfarande sniper när du behöver nåt bättre.

Teamwork vinner som sagt rundorna. Sånt du önskat i BF42 som skulle ge kill-assist och repairpoints och sånt finns.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Fan vad nice med alla bra svar. Tackar ödmjukast. Vill ni adda mig så finns jag på alecla635.

Medlem
Skrivet av Kane:

Börja med vanilla BF4, det är spel i mängder. Om du inte gillar spelet kommer inte expansionerna att fixa det. En del är bättre men få är rakt av väldigt bra.

Spelet är fortfarande otroligt buggigt och innehåller massor med huvudvärksframkallande situationer. Igår gav jag upp på att komma in eftersom även Battlelog emellanåt horar sig rejält.

Ett helt tjog "SPELET FUNKAR I ALLA FALL BRA FÖR MIG" brukar snabbt dyka upp men du kan ignorera dem, de är inga bra spelare.

Som tips ska du få att skit i killsen. Det är poäng som vinner rundorna. Om du har ett lag som dödar som fan mot ett lag som håller flaggorna så kommer du förlora. Detta inser inte majoriteten av spelarna.

En ticker per death och vi spelar säg 400 tickets. Det kräver 400 kills om man inte har ticketbleed. Säg att du spelar på en 32-spelarserver så betyder det att varje spelare i ditt lag måste spela runt 12-0 VARDERA för att ni ska vinna. Thats happens never! Bleed vinner rundor och poäng får man genom att cappa flaggor och att återuppliva spelare framförallt.

Kills är alltid en biprodukt av att skapa poäng. Glöm aldrig det.

Sniper är värdelöst att spawna. Finns noll procent spawns då en sniper är ett bättre val än en annan klass. Det kan vara en enstaka situation men efter den situationen så är du fortfarande sniper när du behöver nåt bättre.

Teamwork vinner som sagt rundorna. Sånt du önskat i BF42 som skulle ge kill-assist och repairpoints och sånt finns.

haha ja dragon teeth var väl den sämsta dlcn enligt egen åsikt.

Inaktiv

BF4 är bäst om man vill ha ett MP FPS spel där det krävs mer tankeverksamhet än hur man flyttar omkring ett crosshair snabbt på skärmen

Medlem
Skrivet av KneeDeepInHurt:

BF4 är bäst om man vill ha ett MP FPS spel där det krävs mer tankeverksamhet än hur man flyttar omkring ett crosshair snabbt på skärmen

tankeverksamhet? aldrig behövt det i bf4 för att klara mig bra på slagfältet, däremot red orchestra krävs det tankeverksamhet.

Inaktiv

"Klara sig bra"? du menar samla fragz.. fel spel för det.
Jag menar för att få den riktiga spelupplevelsen. Den får man bara om man använder hjärnan, inte genom att jaga bra KDR

Medlem
Skrivet av KneeDeepInHurt:

"Klara sig bra"? du menar samla fragz.. fel spel för det.
Jag menar för att få den riktiga spelupplevelsen. Den får man bara om man använder hjärnan, inte genom att jaga bra KDR

vilket man inte behöver i bf4, aldrig behövt använda hjärnan för att spela i det, bf är inte som i bf1942 eller bf2 samt vietnam, nu behövs det ingen tankeverksamhet men i red orchestra 1 och 2 samt andra liknande så behöver man tänka till innan man gör grejer just att dom spelen byggs på strategi.

Inaktiv

Fast exakt vad tänkte man på mer i bf42 egentligen? man tog en tank o brände mot flaggan på samma sätt,man spawnade helt utan skydd mitt ute i det fria och kutade mot den enda lådan eller sandsäcken som fanns. Kunde inte ens spawna på team mates eller i fordon så oftast stod man ensam på en fotbollsplan och fick börja kuta mot flaggan.
Men det var ett fett spel iallafall

Medlem

Spinner vidare på denna tråd med en parantes fråga...
Jag kommer in i pc fps världen som gammal xbox fps:are och undrar således om man sabbar för sig själv om man går och köper en gamepad till sin dator för att hamra fps med pc folk?

Blir jag sämre i rörelser, turnarounds och kvickhet då?


signatur

*Taptoo101*

Medlem
Skrivet av Taptoo101:

Spinner vidare på denna tråd med en parantes fråga...
Jag kommer in i pc fps världen som gammal xbox fps:are och undrar således om man sabbar för sig själv om man går och köper en gamepad till sin dator för att hamra fps med pc folk?

Blir jag sämre i rörelser, turnarounds och kvickhet då?

Det ska mycket till för att du ska kunna ligga på samma nivå som en erfaren spelare med mus och tangentbord. Om du spelar med spakar får du sämre precision, och det kommer ta längre tid för dig att göra hastiga rörelser som t.ex. att vända om helt. Å andra sidan kan du få ett övertag i bl.a. luftstrider eftersom du inte kommer behöva lyfta och flytta på musen när du lyfter eller sänker nosen på flygplanet. (Samma sak gäller stridsvagnar när du roterar tornet åt höger och vänster)

Personligen skulle jag rekommendera att du vänjer dig vid mus och tangentbord istället. Det kommer att gynna dig i framtiden; särskilt vad gäller FPS-spel. Det är dock inget fel på att använda handkontroll för andra spel. Jag använder min X360-kontroll till nästan hälften av alla mina spel eftersom det är mycket skönare att kunna luta sig bak i stolen och slänga upp fötterna på bordet medan man spelar.

Om du nu absolut måste eller vill spela med handkontroll går det ju att anpassa spelstilen därefter. Du kan exempelvis fokusera på lagspel och se till att hålla dina medspelare vid liv genom att spela som Assault, eller överskåda spelplanen som Recon med Motion Sensors och MAV så att dina medspelare har bättre koll på sin omgivnad, eller köra enbart fordon som jag nämnde tidigare. Battlefield kan vara väldigt mångsidigt om man håller sig öppen för möjligheter och nya/annorlunda spelstilar.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Det ska mycket till för att du ska kunna ligga på samma nivå som en erfaren spelare med mus och tangentbord.

Klockrent, jag fick vad svar jag behövde.
Tror jag kommer att lägga mitt krut på en gammal trotjänare vid namn modern warfare dock.
Jag hoppas att det är lika kul som på xbox att kuta runt med ett avsågat hagel och röja.:]
Men black ops eller advance(11nov) serien är fortfarande en fråga...


signatur

*Taptoo101*

Medlem
Skrivet av KneeDeepInHurt:

Fast exakt vad tänkte man på mer i bf42 egentligen? man tog en tank o brände mot flaggan på samma sätt,man spawnade helt utan skydd mitt ute i det fria och kutade mot den enda lådan eller sandsäcken som fanns. Kunde inte ens spawna på team mates eller i fordon så oftast stod man ensam på en fotbollsplan och fick börja kuta mot flaggan.
Men det var ett fett spel iallafall

Wow man märker att du knappt spelet bf1942 när du uttrycker dig sådär, bf innehöll mer strategi förr förneka det om du vill

1
Skriv svar