Spela Warcraft i Starcraft 2

Robot
Spela Warcraft i Starcraft 2

I väntan på att Blizzard får tummen ur får moddar stilla Warcraft-suget.

#blizzard, #warcraft-iii-the-frozen-throne, #starcraft-ii-2


Inaktiv
Spela Warcraft i Starcraft 2

Trodde att någon moddat en wc3 remake i sc2-motorn Skärpning med rubriksättningen!

Medlem
Skrivet av anon_17240:

Trodde att någon moddat en wc3 remake i sc2-motorn Skärpning med rubriksättningen!

Övervägde nästan att köpa StarCraft II ett ögonblick när jag såg rubriken...

Medlem
Skrivet av Zelzahim:
Skrivet av A-Gen:

Trodde att någon moddat en wc3 remake i sc2-motorn Skärpning med rubriksättningen!

Övervägde nästan att köpa StarCraft II ett ögonblick när jag såg rubriken...

Starcraft 2 är värt att köpa ändå

Medlem

Säkert kul för de som gillar det där men jag vill ha WC3.

Samt, jag struntar i vad låten handlar om men den va ju fan horribel!!

Medlem

<surgubbe>

Ser nästan exakt ut som WC3. Mer bensin på elden om att Blizz använder samma skit om och om igen i alla deras spel. SC2 kändes som ett WC3 med andra skins/ljud och här får man snabbt bekräftelsen.

</surgubbe>


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av anon_17240:

Trodde att någon moddat en wc3 remake i sc2-motorn Skärpning med rubriksättningen!

Det är ju enheter tagna från WC3?


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av A-Gen:

Trodde att någon moddat en wc3 remake i sc2-motorn Skärpning med rubriksättningen!

Det är ju enheter tagna från WC3?

Ser mer ut som modellerna är tagna från WoW.

Medlem

Är det wow-modeller de använt sig av?

Medlem

Alla karaktärerna är från WoW.
Dom har endast förminskat dom en hel del.

Medlem
Skrivet av Komured:

Säkert kul för de som gillar det där men jag vill ha WC3.

Samt, jag struntar i vad låten handlar om men den va ju fan horribel!!

Hädare! Det där är låten som kom när man varvat wc3 the frozen throne! Och är gjort av en grupp blizzard-anställda. Kan säga att det var ganska aweseome när man hörde den första gången helt oväntat.

Inaktiv
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av A-Gen:

Trodde att någon moddat en wc3 remake i sc2-motorn Skärpning med rubriksättningen!

Det är ju enheter tagna från WC3?

Jag kanske övertolkar, men frasen "Spela Warcraft 3" fick mig att tro att det skulle vara samma raser, byggnader och enheter som wc3. Samma techtree så att säga.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av anon_17240:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av anon_17240:

Trodde att någon moddat en wc3 remake i sc2-motorn Skärpning med rubriksättningen!

Det är ju enheter tagna från WC3?

Jag kanske övertolkar, men frasen "Spela Warcraft 3" fick mig att tro att det skulle vara samma raser, byggnader och enheter som wc3. Samma techtree så att säga.

Ah, men verkar vara Wow, fel av mig.


signatur
Medlem
Skrivet av Superior:
Skrivet av Komured:

Säkert kul för de som gillar det där men jag vill ha WC3.

Samt, jag struntar i vad låten handlar om men den va ju fan horribel!!

Hädare! Det där är låten som kom när man varvat wc3 the frozen throne! Och är gjort av en grupp blizzard-anställda. Kan säga att det var ganska aweseome när man hörde den första gången helt oväntat.

Amen brother.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Superior:
Skrivet av Komured:

Säkert kul för de som gillar det där men jag vill ha WC3.

Samt, jag struntar i vad låten handlar om men den va ju fan horribel!!

Hädare! Det där är låten som kom när man varvat wc3 the frozen throne! Och är gjort av en grupp blizzard-anställda. Kan säga att det var ganska aweseome när man hörde den första gången helt oväntat.

Spelar ingen roll. Den är horribel oavsett vem som gjort den! Och jag har inget minne av den från frozen throne. Men jag kan ju ha förträngt den.

Denna där emot!! https://www.youtube.com/watch?v=TknF4UODXCc

Medlem
Skrivet av Komured:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av A-Gen:

Trodde att någon moddat en wc3 remake i sc2-motorn Skärpning med rubriksättningen!

Det är ju enheter tagna från WC3?

Ser mer ut som modellerna är tagna från WoW.

Vart tror du WoWs modeller kommer ifrån?

Skrivet av Komured:

Säkert kul för de som gillar det där men jag vill ha WC3.

Samt, jag struntar i vad låten handlar om men den va ju fan horribel!!

Det är Level 90 Elite Tauren Chieftain

"(abbreviated for simplicity as L90ETC), previously: The Artists Formerly Known as Level 80 Elite Tauren Chieftain (TAFKAL80ETC), Level 80 Elite Tauren Chieftain (L80ETC), Level 70 Elite Tauren Chieftain (L70ETC), Level 60 Elite Tauren Chieftain (L60ETC), and originally Tenth Level Tauren Chieftain (L10TC)

som har gjort den. Lär dig din Lore, gnällspik

Medlem

Ska vi snacka Warcraft musik så finns det bara the one and only..

I've been kicking ass since the dawn of time
I'm just a killing man that's reached my killing prime
I burn and I plunder as it suits my desire
The weapon of my choice is "great balls of fire"

Chorus:
So why, I ask, it just doesn't make much sense
That a man of my stature should have to wear a dress
I mean what, may I inquire, were you thinking on that day
When you conjured up for a man like me a robe that looks so gay

Ahhhh sit right back and your troubles melt away
Ahhhh he uses fire but his robe looks so gay

I was taught my craft at the dawn of pain
You may not like my methods but you'll surely know my name
I just think incendiary thoughts and my hands burst into flames
A few moments later and you'll never be the same

(Chorus)

So if you're embarrassed and you hang your head in shame
You'd like an opportunity to redeem your worthy name
Well just remember this: when next you look to kill
That a man who's truly skilled can look quite good in twill

(Chorus)]

Medlem

Fint, dock så behövs UI-moddning så som byte av font och ikoner ganska desperat. Samt att ljussättningen fortfarande är alldeles för blek och färglös.

Det behövs antingen en bloom-mod á la ENB/SweetFX, eller att de rejält gräver runt i spelets ljus- och eventuella färginställningar.

Även mängden glans behöver reduceras. Allt från takpannor till rustningsdelar såg ut att vara insmorda i olivolja.

Men de är på rätt väg. Byggnaderna såg grymma ut!

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av Komured:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av A-Gen:

Trodde att någon moddat en wc3 remake i sc2-motorn Skärpning med rubriksättningen!

Det är ju enheter tagna från WC3?

Ser mer ut som modellerna är tagna från WoW.

Vart tror du WoWs modeller kommer ifrån?

Skrivet av Komured:

Säkert kul för de som gillar det där men jag vill ha WC3.

Samt, jag struntar i vad låten handlar om men den va ju fan horribel!!

Det är Level 90 Elite Tauren Chieftain

"(abbreviated for simplicity as L90ETC), previously: The Artists Formerly Known as Level 80 Elite Tauren Chieftain (TAFKAL80ETC), Level 80 Elite Tauren Chieftain (L80ETC), Level 70 Elite Tauren Chieftain (L70ETC), Level 60 Elite Tauren Chieftain (L60ETC), and originally Tenth Level Tauren Chieftain (L10TC)

som har gjort den. Lär dig din Lore, gnällspik

Wows modeller kommer inte från wc3. de är däremot inspirerade av dem (inte så konstigt). Är jag en gnällspik för att jag tycker en låt är dålig? Jag är inte så förtjust i hello kitty med avril lavinge heller så nu kan du kalla mig för gnällspik igen Och vem som gjort en låt till ett spel har inget med lore att göra. Lore är ingame saker, det andra är spelhistoria

Medlem

Alla gubbarna ser så WoW-ifierade ut att jag inte kan se skillnad på dem. Det känns som kolla på Transformers-filmerna där alla Decepticonerna allihopa hade samma tråkiga färger.

De måste iaf försöka gå tillbaka till de klassiska utseenderna för iaf de klassiska enheterna som Orc Grunts, skippa WoW-rustningarna på dem tack.

Men annars så, ja, jag hade jättegärna spela ett Warcraft 4, även om det var ett inofficiellt sådant.

Medlem
Skrivet av Komured:
Skrivet av Ender:
Skrivet av Komured:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av A-Gen:

Trodde att någon moddat en wc3 remake i sc2-motorn Skärpning med rubriksättningen!

Det är ju enheter tagna från WC3?

Ser mer ut som modellerna är tagna från WoW.

Vart tror du WoWs modeller kommer ifrån?

Skrivet av Komured:

Säkert kul för de som gillar det där men jag vill ha WC3.

Samt, jag struntar i vad låten handlar om men den va ju fan horribel!!

Det är Level 90 Elite Tauren Chieftain

"(abbreviated for simplicity as L90ETC), previously: The Artists Formerly Known as Level 80 Elite Tauren Chieftain (TAFKAL80ETC), Level 80 Elite Tauren Chieftain (L80ETC), Level 70 Elite Tauren Chieftain (L70ETC), Level 60 Elite Tauren Chieftain (L60ETC), and originally Tenth Level Tauren Chieftain (L10TC)

som har gjort den. Lär dig din Lore, gnällspik

Wows modeller kommer inte från wc3. de är däremot inspirerade av dem (inte så konstigt). Är jag en gnällspik för att jag tycker en låt är dålig? Jag är inte så förtjust i hello kitty med avril lavinge heller så nu kan du kalla mig för gnällspik igen Och vem som gjort en låt till ett spel har inget med lore att göra. Lore är ingame saker, det andra är spelhistoria

Naturligtvis har inte Blizzard "flyttat" modellerna från ett RTS till ett MMO. Nya modeller som bygger på de gamla. Nu har det igen skapats nya modeller, som bygger på de gamla som bygger på de äldre. Skaparen av modden har fortfarande gjort en RTS mod med modeller som har sitt ursprung i ett RTS spel. Kollar du på in-game ikonerna så är de flera där från WC3 och inte från WoW, (även om han hämtat mycket därifrån i modellform)

Och apropå Lore... http://en.wikipedia.org/wiki/Folklore

Medlem
Skrivet av anon_17240:

Trodde att någon moddat en wc3 remake i sc2-motorn Skärpning med rubriksättningen!

Trodde det var en remake av WC1 i SC2-motorn

Medlem

När väl Wc4 kommer så får de väldigt gärna ha släppt den här tecknade inriktningen de fastnat med. Snälla... jag.... jag orkar bara inte med den mer!


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

För oss riktiga old-timers finns bara en "one and only" WarCraft-låt:

http://www.youtube.com/watch?v=HyUXddYCisY

Just sayin'.

Medlem

Eftersom jag har växt upp med alla warcraft spelen och även senare world of warcraft så måste jag säga att känslan jag fick av den där videon var: WoW the RTS.

Medlem

Eftersom jag har växt upp med alla warcraft spelen och även senare world of warcraft så måste jag säga att känslan jag fick av den där videon var: WoW the RTS.

Medlem
Skrivet av Ender:

Ska vi snacka Warcraft musik så finns det bara the one and only..

Du menar menymusiken till WC2? Klart du gör!

1
Skriv svar