Unreal Engine imponerar med verklighetstrogen ljussättning

Robot
Unreal Engine imponerar med verklighetstrogen ljussättning

Den senaste versionen av Epics populära spelmotor får digitala världar att se verkliga ut.

#epic-games


Medlem
Unreal Engine imponerar med verklighetstrogen ljussättning

Grymt snyggt, lika imponerad som alltid. Undrar dock vad man behöver för att spela spel med grafik som i klippen ovan.

Tänk ett nytt SWAT i den motorn


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Grymt snyggt, lika imponerad som alltid. Undrar dock vad man behöver för att spela spel med grafik som i klippen ovan.

Tänk ett nytt SWAT i den motorn

"Around 30-45fps on a i7-3770 / GTX670." stod det på den översta videon.

Medlem

Vackert i all ära. Men vi får aldrig se denna nivå av kvalitè på spel som använder UE. Visst att det tar system resurser osv men varför göra dessa verktyg i spelmotorer och sen hyra sig en licens och göra nåt som Borderlands och göra det halvdassit iallafall. UE3 var en kraftfull motor också vilket får mig att tror vi kommer se liknande projekt.
Jag vet att mycket kommer från konsolbegränsingar, dvs man sparar tid när man utvecklar till flera plattformar samtidigt. Men ibland önskar man att det finns fler utvecklare som säger "Fk it, vi ska göra detta skitsnyggt till pc"

Medlem
Skrivet av conthox:

Grymt snyggt, lika imponerad som alltid. Undrar dock vad man behöver för att spela spel med grafik som i klippen ovan.

Tänk ett nytt SWAT i den motorn

Usch ja, det hade varit fint.

Medlem

Jag vill se något RPG eller som Conthox sa, ett SWAT med detta! Lite trött på gamla vanliga FPS/Shooters... äsch..sålänge det är något bra så ska jag inte klaga. Väldigt imponerande motor hittills!

Medlem
Skrivet av Brunell55:
Skrivet av conthox:

Grymt snyggt, lika imponerad som alltid. Undrar dock vad man behöver för att spela spel med grafik som i klippen ovan.

Tänk ett nytt SWAT i den motorn

"Around 30-45fps on a i7-3770 / GTX670." stod det på den översta videon.

Ah, i beskrivningen på YT ja, det såg jag inte. Tack.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Var väl bara träden som såg lite snea ut. Annars i övrigt kunde man ju nästan ta på objekten =D

Medlem
Skrivet av Pholiage:

Vackert i all ära. Men vi får aldrig se denna nivå av kvalitè på spel som använder UE. Visst att det tar system resurser osv men varför göra dessa verktyg i spelmotorer och sen hyra sig en licens och göra nåt som Borderlands och göra det halvdassit iallafall. UE3 var en kraftfull motor också vilket får mig att tror vi kommer se liknande projekt.
Jag vet att mycket kommer från konsolbegränsingar, dvs man sparar tid när man utvecklar till flera plattformar samtidigt. Men ibland önskar man att det finns fler utvecklare som säger "Fk it, vi ska göra detta skitsnyggt till pc"

Det fanns en tid då jag hyste hopp om att DICE var en sådan studio. Efter uppköpet ifrån EA blev dock fokuset annorlunda. Vore spännande att veta hur man - som konsument - kan uppmuntra till att få utvecklarna att göra något sådant (förutom att INTE köpa en konsol förstås)?

Medlem
Skrivet av Pholiage:

Vackert i all ära. Men vi får aldrig se denna nivå av kvalitè på spel som använder UE. Visst att det tar system resurser osv men varför göra dessa verktyg i spelmotorer och sen hyra sig en licens och göra nåt som Borderlands och göra det halvdassit iallafall. UE3 var en kraftfull motor också vilket får mig att tror vi kommer se liknande projekt.
Jag vet att mycket kommer från konsolbegränsingar, dvs man sparar tid när man utvecklar till flera plattformar samtidigt. Men ibland önskar man att det finns fler utvecklare som säger "Fk it, vi ska göra detta skitsnyggt till pc"

Enda undantaget som jag vet just nu är ju StarCitizen. Men det har ganska lång tid kvar av utveckligen. Som du säger, man önskar att många fler tänkte så.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Tänk er en riktigt bra väl balanserad survivor/zombie mmo spel med den motorn o ljussättning... Man önska att utvecklare la mer hjärta i spel.


signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

Inaktiv

Oj oj mycket imponerande. Blir häftigt att se spel med så snygga effekter.

Inaktiv
Skrivet av Pholiage:

Vackert i all ära. Men vi får aldrig se denna nivå av kvalitè på spel som använder UE. Visst att det tar system resurser osv men varför göra dessa verktyg i spelmotorer och sen hyra sig en licens och göra nåt som Borderlands och göra det halvdassit iallafall. UE3 var en kraftfull motor också vilket får mig att tror vi kommer se liknande projekt.
Jag vet att mycket kommer från konsolbegränsingar, dvs man sparar tid när man utvecklar till flera plattformar samtidigt. Men ibland önskar man att det finns fler utvecklare som säger "Fk it, vi ska göra detta skitsnyggt till pc"

"Aldrig" ska man akta sig för att använda Hade en polare som sa en gång att "det kommer aldrig en CD-läsare snabbare än 8x, det GÅR inte att göra dom snabbare". Haha.

Medlem

2004 gick jag en kurs som hette digital graphic.. där suktade vi efter att man skulle kunna spela spel som hade grafik som man kunde få fram i 3d verktyg som maya.. 10 år tog det.. jag undrar vart vi är om ytterligare 10 år

Medlem

Jäklar så fint! Bådar gott för framtidens spel

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av conthox:

Grymt snyggt, lika imponerad som alltid. Undrar dock vad man behöver för att spela spel med grafik som i klippen ovan.

Tänk ett nytt SWAT i den motorn

Säg inte sånt, riskerar ju att få byta byxor.

Medlem

Ett nytt Amnesia med den motorn. Ja tack

Medlem
Skrivet av eatem:
Skrivet av Pholiage:

Vackert i all ära. Men vi får aldrig se denna nivå av kvalitè på spel som använder UE. Visst att det tar system resurser osv men varför göra dessa verktyg i spelmotorer och sen hyra sig en licens och göra nåt som Borderlands och göra det halvdassit iallafall. UE3 var en kraftfull motor också vilket får mig att tror vi kommer se liknande projekt.
Jag vet att mycket kommer från konsolbegränsingar, dvs man sparar tid när man utvecklar till flera plattformar samtidigt. Men ibland önskar man att det finns fler utvecklare som säger "Fk it, vi ska göra detta skitsnyggt till pc"

"Aldrig" ska man akta sig för att använda Hade en polare som sa en gång att "det kommer aldrig en CD-läsare snabbare än 8x, det GÅR inte att göra dom snabbare". Haha.

Bill Gates sade väl en gång att man skulle klara sig med runt 700kb RAM?

EDIT: OK, efter en snabb googling verkar det som om det bara är ett rykte.

RHK
Medlem
Skrivet av returpack:
Skrivet av eatem:
Skrivet av Pholiage:

Vackert i all ära. Men vi får aldrig se denna nivå av kvalitè på spel som använder UE. Visst att det tar system resurser osv men varför göra dessa verktyg i spelmotorer och sen hyra sig en licens och göra nåt som Borderlands och göra det halvdassit iallafall. UE3 var en kraftfull motor också vilket får mig att tror vi kommer se liknande projekt.
Jag vet att mycket kommer från konsolbegränsingar, dvs man sparar tid när man utvecklar till flera plattformar samtidigt. Men ibland önskar man att det finns fler utvecklare som säger "Fk it, vi ska göra detta skitsnyggt till pc"

"Aldrig" ska man akta sig för att använda Hade en polare som sa en gång att "det kommer aldrig en CD-läsare snabbare än 8x, det GÅR inte att göra dom snabbare". Haha.

Bill Gates sade väl en gång att man skulle klara sig med runt 700kb RAM?

Det är en myt, Bill Gates har aldrig sagt så.

Medlem

Fick mig direkt att tänka på Alex Roman.
http://www.thirdseventh.com/

Medlem

Första spelutvecklaren som når denna grafik i ett spel ska få mina pengar, vare sig spelet är bra eller inte.

Medlem
Skrivet av Brunell55:

"Around 30-45fps on a i7-3770 / GTX670." stod det på den översta videon.

Och då är 670n absolut inte en killer GPU idag.

800-serien (Maxwell) står runt hörnet (delsläpp i höst, fullt släpp Q1 2015) och efter att Maxwell blivit rejält trimmad (säkert i en 900-serie också) så kommer Volta ut och blåser förbi Maxwell på nytt.

Samtidigt gör Intel rejäla framsteg med sina CPU'er, RAM-minnena blir sakta bättre, SSD-diskar kommer bli standard... Et cetera.

Om något år, bokstavligen, så kommer PC-spel se ut så där. Ungefär i tid till Oculus CV

Medlem
Skrivet av KatOne:
Skrivet av Brunell55:

"Around 30-45fps on a i7-3770 / GTX670." stod det på den översta videon.

Och då är 670n absolut inte en killer GPU idag.

800-serien (Maxwell) står runt hörnet (delsläpp i höst, fullt släpp Q1 2015) och efter att Maxwell blivit rejält trimmad (säkert i en 900-serie också) så kommer Volta ut och blåser förbi Maxwell på nytt.

Samtidigt gör Intel rejäla framsteg med sina CPU'er, RAM-minnena blir sakta bättre, SSD-diskar kommer bli standard... Et cetera.

Om något år, bokstavligen, så kommer PC-spel se ut så där. Ungefär i tid till Oculus CV

Ska bli oerhört intressant att se PC-spelens utveckling!

Medlem

Det ser helt otroligt vackert ut. Tänk om man kunde presentera sina byggprojekt i detta program <3

Medlem
Skrivet av conthox:

Grymt snyggt, lika imponerad som alltid. Undrar dock vad man behöver för att spela spel med grafik som i klippen ovan.

Tänk ett nytt SWAT i den motorn

Finns fler saker än det att tänka på. Undrar till exempel vad det skulle kosta att utveckla ett fulllångt spel med den grafiken - mer än vad man skulle tjäna nästa helt säkert iallafall.

Sen när du sätter in mänskliga karaktärer i scenen (som vi inte alls kan göra lika snygga, och som vi inte kan ha supernaturliga rörelser till) så kommer det att se helt skevt ut. Det blir som två olika världar som möts.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Preed:

Finns fler saker än det att tänka på. Undrar till exempel vad det skulle kosta att utveckla ett fulllångt spel med den grafiken - mer än vad man skulle tjäna nästa helt säkert iallafall.

Jag vet inte hur mycket det skiljer sig mot att göra spel med sämre grafik, mer än texturerna. Själva motorn är ju klar. Men sedan så är jag inte spelutvecklare, så det kanske kommer till mycket(?)

Skrivet av Preed:

Sen när du sätter in mänskliga karaktärer i scenen (som vi inte alls kan göra lika snygga, och som vi inte kan ha supernaturliga rörelser till) så kommer det att se helt skevt ut. Det blir som två olika världar som möts.

Där har du en poäng. Det är flera gånger man sett spel med jättebra grafik där naturen, byggnader och föremål ser asbra ut. Men sedan så kommer det en halvdant gjord NPC där man ser långt att det inte alls är lika snyggt. Speciellt ansiktet och ansiktsrörelserna.

Men utveckligen går framåt där med


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Medlem

Grafik är inte allt och särskilt inte när man måste nalla på fps, men vad som verkligen fick mig att dreggla var den galet snygga bokeh i videon! Bästa jag någonsin sett i spel!

Jag skulle gärna önska ett sorts statsspel som Watch Dogs fast utan ett-tryck-hacking i denna motor. Kanske ett spel om en bedragare (confidence man)


signatur

"I had a dream with terrible chromatic aberration."
- John Carmack

tyvärr hinner jag fylla 50 innan den här konsollgenerationen är död, och utvecklare vågar göra spel som ser ut så .. spel nuförtiden måste ju va kompatibla med alla smartphones, surfplattor, konsoller och pc-datorer från öststaterna .. därför lär dom använda minsta gemensama nämnare ett bra tag till .. unreal engine 3

Medlem
Skrivet av conthox:

Grymt snyggt, lika imponerad som alltid. Undrar dock vad man behöver för att spela spel med grafik som i klippen ovan.

Tänk ett nytt SWAT i den motorn

Ett 680, 8 GB Ram och en i7 3770 så klarar man sig över 60.

12
Skriv svar