Unreal Engine imponerar med verklighetstrogen ljussättning
Den senaste versionen av Epics populära spelmotor får digitala världar att se verkliga ut.
Grymt snyggt, lika imponerad som alltid. Undrar dock vad man behöver för att spela spel med grafik som i klippen ovan.
Tänk ett nytt SWAT i den motorn
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
Vackert i all ära. Men vi får aldrig se denna nivå av kvalitè på spel som använder UE. Visst att det tar system resurser osv men varför göra dessa verktyg i spelmotorer och sen hyra sig en licens och göra nåt som Borderlands och göra det halvdassit iallafall. UE3 var en kraftfull motor också vilket får mig att tror vi kommer se liknande projekt.
Jag vet att mycket kommer från konsolbegränsingar, dvs man sparar tid när man utvecklar till flera plattformar samtidigt. Men ibland önskar man att det finns fler utvecklare som säger "Fk it, vi ska göra detta skitsnyggt till pc"
Grymt snyggt, lika imponerad som alltid. Undrar dock vad man behöver för att spela spel med grafik som i klippen ovan.
Tänk ett nytt SWAT i den motorn
"Around 30-45fps on a i7-3770 / GTX670." stod det på den översta videon.
Ah, i beskrivningen på YT ja, det såg jag inte. Tack.
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
Vackert i all ära. Men vi får aldrig se denna nivå av kvalitè på spel som använder UE. Visst att det tar system resurser osv men varför göra dessa verktyg i spelmotorer och sen hyra sig en licens och göra nåt som Borderlands och göra det halvdassit iallafall. UE3 var en kraftfull motor också vilket får mig att tror vi kommer se liknande projekt.
Jag vet att mycket kommer från konsolbegränsingar, dvs man sparar tid när man utvecklar till flera plattformar samtidigt. Men ibland önskar man att det finns fler utvecklare som säger "Fk it, vi ska göra detta skitsnyggt till pc"
Det fanns en tid då jag hyste hopp om att DICE var en sådan studio. Efter uppköpet ifrån EA blev dock fokuset annorlunda. Vore spännande att veta hur man - som konsument - kan uppmuntra till att få utvecklarna att göra något sådant (förutom att INTE köpa en konsol förstås)?
Vackert i all ära. Men vi får aldrig se denna nivå av kvalitè på spel som använder UE. Visst att det tar system resurser osv men varför göra dessa verktyg i spelmotorer och sen hyra sig en licens och göra nåt som Borderlands och göra det halvdassit iallafall. UE3 var en kraftfull motor också vilket får mig att tror vi kommer se liknande projekt.
Jag vet att mycket kommer från konsolbegränsingar, dvs man sparar tid när man utvecklar till flera plattformar samtidigt. Men ibland önskar man att det finns fler utvecklare som säger "Fk it, vi ska göra detta skitsnyggt till pc"
Enda undantaget som jag vet just nu är ju StarCitizen. Men det har ganska lång tid kvar av utveckligen. Som du säger, man önskar att många fler tänkte så.
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
Vackert i all ära. Men vi får aldrig se denna nivå av kvalitè på spel som använder UE. Visst att det tar system resurser osv men varför göra dessa verktyg i spelmotorer och sen hyra sig en licens och göra nåt som Borderlands och göra det halvdassit iallafall. UE3 var en kraftfull motor också vilket får mig att tror vi kommer se liknande projekt.
Jag vet att mycket kommer från konsolbegränsingar, dvs man sparar tid när man utvecklar till flera plattformar samtidigt. Men ibland önskar man att det finns fler utvecklare som säger "Fk it, vi ska göra detta skitsnyggt till pc"
"Aldrig" ska man akta sig för att använda Hade en polare som sa en gång att "det kommer aldrig en CD-läsare snabbare än 8x, det GÅR inte att göra dom snabbare". Haha.
Vackert i all ära. Men vi får aldrig se denna nivå av kvalitè på spel som använder UE. Visst att det tar system resurser osv men varför göra dessa verktyg i spelmotorer och sen hyra sig en licens och göra nåt som Borderlands och göra det halvdassit iallafall. UE3 var en kraftfull motor också vilket får mig att tror vi kommer se liknande projekt.
Jag vet att mycket kommer från konsolbegränsingar, dvs man sparar tid när man utvecklar till flera plattformar samtidigt. Men ibland önskar man att det finns fler utvecklare som säger "Fk it, vi ska göra detta skitsnyggt till pc"
"Aldrig" ska man akta sig för att använda Hade en polare som sa en gång att "det kommer aldrig en CD-läsare snabbare än 8x, det GÅR inte att göra dom snabbare". Haha.
Bill Gates sade väl en gång att man skulle klara sig med runt 700kb RAM?
EDIT: OK, efter en snabb googling verkar det som om det bara är ett rykte.
Vackert i all ära. Men vi får aldrig se denna nivå av kvalitè på spel som använder UE. Visst att det tar system resurser osv men varför göra dessa verktyg i spelmotorer och sen hyra sig en licens och göra nåt som Borderlands och göra det halvdassit iallafall. UE3 var en kraftfull motor också vilket får mig att tror vi kommer se liknande projekt.
Jag vet att mycket kommer från konsolbegränsingar, dvs man sparar tid när man utvecklar till flera plattformar samtidigt. Men ibland önskar man att det finns fler utvecklare som säger "Fk it, vi ska göra detta skitsnyggt till pc"
"Aldrig" ska man akta sig för att använda Hade en polare som sa en gång att "det kommer aldrig en CD-läsare snabbare än 8x, det GÅR inte att göra dom snabbare". Haha.
Bill Gates sade väl en gång att man skulle klara sig med runt 700kb RAM?
Det är en myt, Bill Gates har aldrig sagt så.
Fick mig direkt att tänka på Alex Roman.
http://www.thirdseventh.com/
"Around 30-45fps on a i7-3770 / GTX670." stod det på den översta videon.
Och då är 670n absolut inte en killer GPU idag.
800-serien (Maxwell) står runt hörnet (delsläpp i höst, fullt släpp Q1 2015) och efter att Maxwell blivit rejält trimmad (säkert i en 900-serie också) så kommer Volta ut och blåser förbi Maxwell på nytt.
Samtidigt gör Intel rejäla framsteg med sina CPU'er, RAM-minnena blir sakta bättre, SSD-diskar kommer bli standard... Et cetera.
Om något år, bokstavligen, så kommer PC-spel se ut så där. Ungefär i tid till Oculus CV
"Around 30-45fps on a i7-3770 / GTX670." stod det på den översta videon.
Och då är 670n absolut inte en killer GPU idag.
800-serien (Maxwell) står runt hörnet (delsläpp i höst, fullt släpp Q1 2015) och efter att Maxwell blivit rejält trimmad (säkert i en 900-serie också) så kommer Volta ut och blåser förbi Maxwell på nytt.
Samtidigt gör Intel rejäla framsteg med sina CPU'er, RAM-minnena blir sakta bättre, SSD-diskar kommer bli standard... Et cetera.
Om något år, bokstavligen, så kommer PC-spel se ut så där. Ungefär i tid till Oculus CV
Ska bli oerhört intressant att se PC-spelens utveckling!
Grymt snyggt, lika imponerad som alltid. Undrar dock vad man behöver för att spela spel med grafik som i klippen ovan.
Tänk ett nytt SWAT i den motorn
Finns fler saker än det att tänka på. Undrar till exempel vad det skulle kosta att utveckla ett fulllångt spel med den grafiken - mer än vad man skulle tjäna nästa helt säkert iallafall.
Sen när du sätter in mänskliga karaktärer i scenen (som vi inte alls kan göra lika snygga, och som vi inte kan ha supernaturliga rörelser till) så kommer det att se helt skevt ut. Det blir som två olika världar som möts.
subterranean homesick alien
Finns fler saker än det att tänka på. Undrar till exempel vad det skulle kosta att utveckla ett fulllångt spel med den grafiken - mer än vad man skulle tjäna nästa helt säkert iallafall.
Jag vet inte hur mycket det skiljer sig mot att göra spel med sämre grafik, mer än texturerna. Själva motorn är ju klar. Men sedan så är jag inte spelutvecklare, så det kanske kommer till mycket(?)
Sen när du sätter in mänskliga karaktärer i scenen (som vi inte alls kan göra lika snygga, och som vi inte kan ha supernaturliga rörelser till) så kommer det att se helt skevt ut. Det blir som två olika världar som möts.
Där har du en poäng. Det är flera gånger man sett spel med jättebra grafik där naturen, byggnader och föremål ser asbra ut. Men sedan så kommer det en halvdant gjord NPC där man ser långt att det inte alls är lika snyggt. Speciellt ansiktet och ansiktsrörelserna.
Men utveckligen går framåt där med
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
Grafik är inte allt och särskilt inte när man måste nalla på fps, men vad som verkligen fick mig att dreggla var den galet snygga bokeh i videon! Bästa jag någonsin sett i spel!
Jag skulle gärna önska ett sorts statsspel som Watch Dogs fast utan ett-tryck-hacking i denna motor. Kanske ett spel om en bedragare (confidence man)
"I had a dream with terrible chromatic aberration."
- John Carmack
tyvärr hinner jag fylla 50 innan den här konsollgenerationen är död, och utvecklare vågar göra spel som ser ut så .. spel nuförtiden måste ju va kompatibla med alla smartphones, surfplattor, konsoller och pc-datorer från öststaterna .. därför lär dom använda minsta gemensama nämnare ett bra tag till .. unreal engine 3