Amazon köper Twitch för miljardbelopp

Medlem

Kolla när folk spelar? Nej, jag spelar hellre själv.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av sauna:

Fan va gött. Fler som reagerar på Googles försök till världsdominering.

Skrivet av mrsarun:

Roligt att det blev så förändrade toner när Amazon köper upp Twitch istället...
Amazon är inte mycket bättre än Google om vi ska vara ärliga!
De är konkurrenter, men det är den enda "skillnaden"!

http://seekingalpha.com/article/2275713-why-are-google-and-am...

Är de lika? Jag har inte blivit påverkad av Amazon på något sätt vad jag vet. Men google har med ett finger i hela jävla internet samt väldigt mycket teknologi. Google scannar in och digitaliserar böcker runt hela världen och sen lägger ut till försäljning/uthyrning (ofta utan författarnas vetskap), Google har världens största sökmotor som samlar in information om allt och alla, Google har det mest använda mobiltelefon-os:et (Android har 80+% marknadsandel), osv.

Man behöver inte vara konspirationsteoretiker för att inse att för mycket makt och information kan skada och korrumpera mer än det främjar och förbättrar. Google har alltid velat haft monopol på rubb och stubb med parollen "vi vill att allt ska vara fritt och bli bättre". Det fungerar inte med girighet i samhället.

Jag kan inte komma på ett enda tillfälle då jag ens stött på Amazon i vardagen. Men nu får man väl se vad de går för de också.

Hur har du blivit påverkad av Google negativt förutom floppen med youtube?

- All riktad reklam jag fick förr konstant genom sökmotorn stressade upp mig (alla är vi olika) och påverkade mig negativt.

- Innan jag började stänga av och läsa vad vissa appar gjorde i Android så kunde en dag se ut såhär (då jag körde med enormt många appar som skulle "underlätta livet", de flesta trycknotiser var på default): går ut ur lägenheten, telefonen skickar "om du ska med bussen så går den om 10 minuter, här är vägen du ska gå, vilken sida av vägen du ska stå på" när jag närmar mig en butik "idag finns dessa erbjudanden", osv osv. För mig som gått in i väggen och blivit stresskänslig så var det helt piss.

- När jag försöker skicka efter viss litteratur så får jag reda på att den endast finns tillgänglig för pengar på Google (då började jag kika vafan det var frågan om och stötte på dokumentärer som http://www.svt.se/k-special/google-och-det-litterara-varldsar... och http://www.worldbrainthefilm.com/).

- Tvingad till att använda Gmail om man har Android, tvingad till att använda Google+ om man vill använda YouTube fullt ut, "tvingad" till att skriva sitt riktiga namn (det tjatas en hel del om det trots att jag bett dem dra åt helvete).

Jag har kanske en annan syn på vad privatliv innebär. Jag tillhör inte dessa "har du inget att dölja så är det väl inget problem"-människorna.

Ja, möjligt att jag stött på Amazon ovetandes. Google kör dock med så många avtal i appar och annat att det blivit mer och mer standard att man ska ge dem något. Det frågas inte ens. Oroande trend. Jag säger inte att Google inte gjort mycket bra och säkert är/varit naiva kids som vill förbättra saker och ting, men det är inte de som styr. Det är advokater och företagspampar som bryr sig om att töja på lagar och regler samt tjäna pengar.


signatur

http://www.kompaniet.nu :+: #kompaniet @ QuakeNet

Medlem
Skrivet av sauna:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av sauna:

Fan va gött. Fler som reagerar på Googles försök till världsdominering.

Skrivet av mrsarun:

Roligt att det blev så förändrade toner när Amazon köper upp Twitch istället...
Amazon är inte mycket bättre än Google om vi ska vara ärliga!
De är konkurrenter, men det är den enda "skillnaden"!

http://seekingalpha.com/article/2275713-why-are-google-and-am...

Är de lika? Jag har inte blivit påverkad av Amazon på något sätt vad jag vet. Men google har med ett finger i hela jävla internet samt väldigt mycket teknologi. Google scannar in och digitaliserar böcker runt hela världen och sen lägger ut till försäljning/uthyrning (ofta utan författarnas vetskap), Google har världens största sökmotor som samlar in information om allt och alla, Google har det mest använda mobiltelefon-os:et (Android har 80+% marknadsandel), osv.

Man behöver inte vara konspirationsteoretiker för att inse att för mycket makt och information kan skada och korrumpera mer än det främjar och förbättrar. Google har alltid velat haft monopol på rubb och stubb med parollen "vi vill att allt ska vara fritt och bli bättre". Det fungerar inte med girighet i samhället.

Jag kan inte komma på ett enda tillfälle då jag ens stött på Amazon i vardagen. Men nu får man väl se vad de går för de också.

Hur har du blivit påverkad av Google negativt förutom floppen med youtube?

- All riktad reklam jag fick förr konstant genom sökmotorn stressade upp mig (alla är vi olika) och påverkade mig negativt.

- Innan jag började stänga av och läsa vad vissa appar gjorde i Android så kunde en dag se ut såhär (då jag körde med enormt många appar som skulle "underlätta livet", de flesta trycknotiser var på default): går ut ur lägenheten, telefonen skickar "om du ska med bussen så går den om 10 minuter, här är vägen du ska gå, vilken sida av vägen du ska stå på" när jag närmar mig en butik "idag finns dessa erbjudanden", osv osv. För mig som gått in i väggen och blivit stresskänslig så var det helt piss.

- När jag försöker skicka efter viss litteratur så får jag reda på att den endast finns tillgänglig för pengar på Google (då började jag kika vafan det var frågan om och stötte på dokumentärer som http://www.svt.se/k-special/google-och-det-litterara-varldsar... och http://www.worldbrainthefilm.com/).

- Tvingad till att använda Gmail om man har Android, tvingad till att använda Google+ om man vill använda YouTube fullt ut, "tvingad" till att skriva sitt riktiga namn (det tjatas en hel del om det trots att jag bett dem dra åt helvete).

Jag har kanske en annan syn på vad privatliv innebär. Jag tillhör inte dessa "har du inget att dölja så är det väl inget problem"-människorna.

Ja, möjligt att jag stött på Amazon ovetandes. Google kör dock med så många avtal i appar och annat att det blivit mer och mer standard att man ska ge dem något. Det frågas inte ens. Oroande trend. Jag säger inte att Google inte gjort mycket bra och säkert är/varit naiva kids som vill förbättra saker och ting, men det är inte de som styr. Det är advokater och företagspampar som bryr sig om att töja på lagar och regler samt tjäna pengar.

Jag är regelbunden konsument på Amazon och jag får riktad reklam på hemsidor jag besöker.

Jag förstår dig när du vill skydda ditt privatliv. Utan skyddat privatliv kommer personer som Assange och Snowden inte vara möjliga.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Inaktiv

Neeeeeeej :'( Aja. Tänk positivt...

Medlem

Ingen aning om det är bättre än google,

Men för många som startar upp företag så är det just uppstart av företag och få det bli en succe som är roligt inte att driva företaget vidare och då säljer dom det när dom får ett bra pris.

Sen som nån sa finns youtube och det finns andra tjänster som börjat med twitch liknande funktioner ex xfire,raptr,nvidia

Dock i mindre skala så klart, .

Personligen upplever jag att twitch streamarna är av variande stablitet, vissa buffrar som tokar vilket är skit jobbigt o titta på


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Måste kännas knasigt om Amazon kommer med en spelkonsoll och PS4 samt XBOX One kunder sitter å streamar material via Twitch... som Amazon äger.

Medlem
Skrivet av Mabec:

Måste kännas knasigt om Amazon kommer med en spelkonsoll och PS4 samt XBOX One kunder sitter å streamar material via Twitch... som Amazon äger.

Jo men Sony och Microsoft har avtal för det, de kan inte bara bryta dem utan att antingen betala en massa eller ta bort tjänsterna olagligt. Så länge som deras avtal står skulle inget hända. Däremot när de ska teckna nytt avtal skulle det säkert bli skit dyrt.

Medlem

Skit i avtalen, det är komiskt att Amazon äger nu en del av Sonys och MSs storsatsning.

Medlem
Skrivet av Mabec:

Skit i avtalen, det är komiskt att Amazon äger nu en del av Sonys och MSs storsatsning.

Inte direkt en storsatsning, skulle de bli problem så plockar de en annan leverantör och så tappar amazon massa gratis kunder.

Medlem
Skrivet av huxflux:

Hep, oberoende fast vad lämpligt att de började mutea streams som innehöll olicensierad musik strax innan affären..

Nej, de mutar VOD som innehåller olicensierad musik, streams kör på som vanligt.
Och det är fortfarande inte all olicensierad musik som mutas utan bara det som finns i databasen på tjänsten som de använder.

12
Skriv svar