Varning om Trion konton

Medlem
Varning om Trion konton

För er som har ett Trion konto av någon anledning och har något sorts betalkort kopplat till det kontot bör ta sig en titt på sina utgifter. Det verkar som att TrionWorlds har haft intrång i sin databas (det är i alla fall vad folk tror) och folk har fått tillgång till inloggningsuppgifter (det finns dock ingen officiellt uttalade om detta från TrionWorlds ... än).

I och med detta så är det väldigt många som har blivit av med pengar (jag en av dem) då de som tagit sig in har köpt ett 134 euro gift nyckel till ArcheAge. Det var till och med någon som blev av med 5000 USD på grund av detta. Folk verkar dock få sina pengar tillbaka (i alla fall enligt en person på Trions facebook. Men för att vara säker att det inte hänt er, ta er en titt på erat bank konto och se om det försvunnit ~1275 kr (x så många nycklar som de köpte) under de senaste dagarna/veckorna. Om det nu har hänt, ta och kontakta deras support och prata med dem om det.

/Bunisher

https://www.facebook.com/TrionWorlds/posts_to_page <-- länk till posterna på deras facebook sida. Om du scrollar ner kan du se att det är rätt så många som pratar om detta.

Edit: http://www.ectmmo.com/2014/08/trion-accounts-hacked.html <-- Vissa sidor rapporterar just nu om detta.

Edit 2: Efter ungefär 45 minuter med deras live support så har de nu gjort en refund på mitt "köp". Så det bästa sättet att få tillbaka sina pengar om man har blivit utsatt är att försöka kontakta deras live support och snacka med dem.

Medlem

Tråkigt när sådant händer
Tips är att ha e-kort på allt, kan man begränsa hur mycket de kan dra men framförallt skulle något skumt börja hända dödar man bara det kortet direkt och inga mer pengar kan dras.

Medlem

Jepp. Lade upp denna tråd mest för att folk som har ett Trion konto med ett kort eller paypal kopplat till det ska vara redo att det kan komma att dras pengar om det inte redan gjort det. Ett lösenordsbyte är att rekommendera och helst att man tar bort kortet/paypalkontot från Trion kontot helt och hållet.

Medlem

patetiskt att dom inte varnat kunderna än, även om det inte skett ett intrång så kan de ju varna i alla fall.

Tack för varningen, hade visst ett paypal account knutit till dom sedan jag spelade Rift för en massa år sen.

Medlem

för säkerhets skull inaktiverade jag patron subben samt tog bort min paypla koppling inget är draget extra så lugnt för min del.

Sen tror jag alltid dom måste göra en undersökning först innan dom går ut officiellt, oavsett om ett 10tal har rapporterat extra debiteringar.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

När jag pratade med live supporten så berättade han att det har varit en väldigt hektiskt morgon för honom och hans team. Så det är nog mer än ett 10tal som har rapporterat in detta till dem. Men man kunde ju tycka att de ska gå ut rätt snabbt med det om de enns misstänker intrång. Bara att säga till folk att ett lösenordsbyte skulle vara bra på grund av att det kunde ha varit ett intrång medans de undersöker saken vidare skulle vara nog.

Men det skulle inte förvåna mig om det kommer ut om några/någon dag eller så.

Medlem

Ramlade in information i mail-korgen nu till morgonen. Litet sent kan tyckas. :/


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

1
Skriv svar