Diablo III: Reaper of Souls patchas inom kort

Medlem
Skrivet av xermalk:
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av xermalk:
Skrivet av Ravenknight:
Skrivet av xermalk:

Jaaa, Gratisspelet path of exile kommer direkt i åtanke.

"Bara" 9 fullskärmar patchnotes.Vilket är rätt skapligt med tanke på att de inte ens har i närheten av lika många utvecklare som blizzard.
http://www.pathofexile.com/forum/view-thread/998489

Jag har verkligen försökt att tycka om och att spela PoE men jag orkar aldrig köra mer än en timme innan jag ramlar tillbaka till D3. Kanske borde göra ett nytt försök nu när de har släppt nytt material.

Var ett tag sedan jag spelade båda, men hade betydligt mer skoj med min "summoner" i PoE än vad jag hade med min sorcerer i D3.

Det är något speciellt med att ha en hel arme miniions, varav 3 är återuplivade och buffade npcs.

Man var rätt hatad i grupper dock, då den kräver en rejäl pc för att inta lagga.

https://www.youtube.com/embed/WFOKuUMfTZE

Trodde det var Diablo 2 först, snacka om att ha uråldrig grafik i ett spel

Många av utvecklarna bakom PoE är gamla Diablo 2 utvecklare. Hela poängen med spelet är att man skall få diablo 1/2 känslan när man spelar.
Vilket de lyckats betydligt bättre än blizzard med.
PoE är mer Diablo än vad Diablo 3 är.

Jag tror inte Blizzard siktade på Diablo 1/2 känslan. Så Blizzard lyckades med den vision dom hade för spelet, det va bara vi fans vision som inte stämde med Blizzards.

Det är en smaksak säkerligen. Är man sugen på det gamla så är det bara att installera. Är man öppen för nått annorlunda så testar man det nya. Alla blir nöjda.

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av pezit:

.

Skrivet av sburns:

Kommenterar väldigt sällan här på fz.

Till er som påstår att det är innehållsfattigt och som även påstår att det vart trasigt från början.

lol

Man brukar skämtsamt säga "handhavandefel" om man skyller på en produkt, när det är personen som interagerar med varan i fråga, som felet befinner sig i.

Sedan loot 2.0 etablerades har D3 blivit ett av de fetaste tjockaste tyngsta hack´n´slash spelen jag lirat.

Att dom fortsätter utveckla klasserna och inte anser det vara en färdig produkt, gör att spelet hela tiden får nya vändningar och gör alla klasser på nytt intressanta att lira.

Kolla bara på patch noten för kommande patch, jag utmanar dig att hitta ett hack´n´slash som lägger så mycket tid på att utveckla "sig" som D3 gör.

Har du hört talas om PoE? Deras patchar skiter på D3's expansioner och är gratis.

D3 har fortfarande ingen character customization, alla barbarer är exakt likadana om man tar bort utrustningen, utrustningen är tråkig och det är fruktansvärt simpelt.

Nej än idag är d2 bättre än d3 och PoE är mycket bättre än båda två, blizzard har tappat stinget helt.

Springer du ofta runt och lyfter på din karaktärs hjälm för att se hur tätt ögonbrynen sitter? Misstänker att Blizzard antog att folk som spelar ett hack 'n slash är som jag, och skiter fullständigt i min karaktärs kindben. Det är annorlunda i ett MMO dock.

Själv tycker jag att D2 var fantastiskt för sin tid, men att D3 är minst lika bra idag. PoE var ungefär lika kul som Torchlight 2. Höll ett tag, sen blev det tillbaka till D3 med RoS igen.

Du missförstår, det finns inget talent tree, du väljer inte vilka skills du vill använda på din karaktär, du lägger inte ut några stat points när du levlar. Alla barbarer har exakt samma stats och skills om de tar av sig sin utrustning, att rerolla en barbar när du redan spelat en är exakt likadant varje gång.

Medlem
Skrivet av pezit:
Skrivet av Ender:
Skrivet av pezit:

.

Skrivet av sburns:

Kommenterar väldigt sällan här på fz.

Till er som påstår att det är innehållsfattigt och som även påstår att det vart trasigt från början.

lol

Man brukar skämtsamt säga "handhavandefel" om man skyller på en produkt, när det är personen som interagerar med varan i fråga, som felet befinner sig i.

Sedan loot 2.0 etablerades har D3 blivit ett av de fetaste tjockaste tyngsta hack´n´slash spelen jag lirat.

Att dom fortsätter utveckla klasserna och inte anser det vara en färdig produkt, gör att spelet hela tiden får nya vändningar och gör alla klasser på nytt intressanta att lira.

Kolla bara på patch noten för kommande patch, jag utmanar dig att hitta ett hack´n´slash som lägger så mycket tid på att utveckla "sig" som D3 gör.

Har du hört talas om PoE? Deras patchar skiter på D3's expansioner och är gratis.

D3 har fortfarande ingen character customization, alla barbarer är exakt likadana om man tar bort utrustningen, utrustningen är tråkig och det är fruktansvärt simpelt.

Nej än idag är d2 bättre än d3 och PoE är mycket bättre än båda två, blizzard har tappat stinget helt.

Springer du ofta runt och lyfter på din karaktärs hjälm för att se hur tätt ögonbrynen sitter? Misstänker att Blizzard antog att folk som spelar ett hack 'n slash är som jag, och skiter fullständigt i min karaktärs kindben. Det är annorlunda i ett MMO dock.

Själv tycker jag att D2 var fantastiskt för sin tid, men att D3 är minst lika bra idag. PoE var ungefär lika kul som Torchlight 2. Höll ett tag, sen blev det tillbaka till D3 med RoS igen.

Du missförstår, det finns inget talent tree, du väljer inte vilka skills du vill använda på din karaktär, du lägger inte ut några stat points när du levlar. Alla barbarer har exakt samma stats och skills om de tar av sig sin utrustning, att rerolla en barbar när du redan spelat en är exakt likadant varje gång.

Nja inte helt sant.

1. Du har rätt angående talent tree. Det finns inte på det sättet som det gjordes i det gamla medans det finns en utveckling av skills beroende på level.

2. Man väljer visst skills man vill använda på sin karaktär? Du måste ha felformulerat dig?

3. När man väl kommer upp i paragonlevels så kan man visst ändra vissa stats så alla karaktärer blir inte alls likadana även om alla har samma skills om dom inte får specialskills av legendariska vapen. Men du argumenterar utifrån en "naken" karaktär så visst. Då är alla skills samma. Men alla kanske inte väljer att spela likadant med skillsen då du inte kan välja att ha alla aktiva hela tiden.

MvH.

Medlem

Äntligen. Lagt spelet på hyllan inför seasons, så en ny crusader blir det inför det

Medlem
Skrivet av Gaara:
Skrivet av pezit:

.

Skrivet av sburns:

Kommenterar väldigt sällan här på fz.

Till er som påstår att det är innehållsfattigt och som även påstår att det vart trasigt från början.

lol

Man brukar skämtsamt säga "handhavandefel" om man skyller på en produkt, när det är personen som interagerar med varan i fråga, som felet befinner sig i.

Sedan loot 2.0 etablerades har D3 blivit ett av de fetaste tjockaste tyngsta hack´n´slash spelen jag lirat.

Att dom fortsätter utveckla klasserna och inte anser det vara en färdig produkt, gör att spelet hela tiden får nya vändningar och gör alla klasser på nytt intressanta att lira.

Kolla bara på patch noten för kommande patch, jag utmanar dig att hitta ett hack´n´slash som lägger så mycket tid på att utveckla "sig" som D3 gör.

Har du hört talas om PoE? Deras patchar skiter på D3's expansioner och är gratis.

D3 har fortfarande ingen character customization, alla barbarer är exakt likadana om man tar bort utrustningen, utrustningen är tråkig och det är fruktansvärt simpelt.

Nej än idag är d2 bättre än d3 och PoE är mycket bättre än båda två, blizzard har tappat stinget helt.

Ja man tycker olika, själv tycker jag PoE är det tråkigaste hack&slack jag spelat, man får vad man betalar för brukar man säga.

Inte om man jämför D3 med PoE... PoE är gratis och har fruktansvärt mycket mer innehåll än D3, D3 kostar massa pengar.

Så nej, man får inte alltid vad man betalar för.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

12
Skriv svar