The Walking Dead: No Going Back

Robot
The Walking Dead: No Going Back

När Telltale sätter punkt för ännu en förkrossande säsong om överlevnad i en tynande värld tvingar de oss att välja. Vilken slags människa vill du vara?

#telltale-games


Medlem
The Walking Dead: No Going Back

Hur kan ni inte tycka att det skär i ens hjärta att sätta ett skott i pannan på Kenny, som har varit där och hjälpt en genom hela serien?

Samtidigt tycker jag att slutet är lite konstigt, det är så stora skillnader mellan de 5 olika sluten, S3E01 kommer vara väldigt konstig, de måste sammanföra de 5 olika sluten till 1 och samma story, knäppt.

Medlem

Kom denna idag?


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Hur kan ni inte tycka att det skär i ens hjärta att sätta ett skott i pannan på Kenny, som har varit där och hjälpt en genom hela serien?

Samtidigt tycker jag att slutet är lite konstigt, det är så stora skillnader mellan de 5 olika sluten, S3E01 kommer vara väldigt konstig, de måste sammanföra de 5 olika sluten till 1 och samma story, knäppt.

Va, är det hela fem slut! Jag har bara fått tre olika slut än så länge


signatur

Game long and prosper

Redaktör
Ponny
Skrivet av Ztreek:

Hur kan ni inte tycka att det skär i ens hjärta att sätta ett skott i pannan på Kenny, som har varit där och hjälpt en genom hela serien?

Samtidigt tycker jag att slutet är lite konstigt, det är så stora skillnader mellan de 5 olika sluten, S3E01 kommer vara väldigt konstig, de måste sammanföra de 5 olika sluten till 1 och samma story, knäppt.

Jag säger inte att det INTE skär i hjärtat. Det är skitjobbigt på alla sätt möjliga. Men det är inte FULLT lika känslosamt som i slutet av förra säsongen. Klart det är lätt att jämföra när det finns så stora likheter.

Nu tycker jag det viktiga var Clementines mognadsprocess

snarare än avskedet

. Hon blir den hon har varit på väg att bli under hela säsongen. Så var det för mig i alla fall. Det var mäktigt.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Samtidigt tycker jag att slutet är lite konstigt, det är så stora skillnader mellan de 5 olika sluten, S3E01 kommer vara väldigt konstig, de måste sammanföra de 5 olika sluten till 1 och samma story, knäppt.

Jag hoppas personligen att de sätter punkt för de här karaktärernas resa i och med den här säsongen, och jag misstänker att det är vad de gör. Annars har jag väldigt svårt att se vad poängen med de olika sluten skulle vara.

Dessutom tycker jag att Clementine var en ganska konstig protagonist för den här säsongen. Jag älskade henne, men det här att ett litet barn hela tiden behöver axla alla de största bördorna klingade alltid lite falskt. Det var okej för en säsong, för att ge henne lite extra closure efter Lee, men jag vill inte ha samma problem även i nästa säsong.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Hymer:

Kom denna idag?

Igår kväll släpptes avsnittet på Steam. Släpps i dagarna (idag?) till konsol och Ios.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Hur fan kunde du

skjuta Kenny??

Fan jag fick ett betydligt bättre slut

Kenny dödar Jane (jag försökte stoppa båda) och sen hitta vi bebisen som Jane hade gömt. Sen hitta vi till Wellington jag och Kenny. Kenny förstod att han började bli farlig. Här visar han sina rätta färger. Han har alltid sett efter & beskyddat Clementine. Och nu Alvie bebisen. Så han säger att Clem skall gå in till Wellington och Kenny får vandra vidare.

Fantastiskt slut. Jag hade inte mage att

göra mig av med Kenny. Vi har varit igenom för mycket.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Inaktiv

Jippi! Äntligen dags att spela igenom för första gången. Som jag har väntat..

Medlem
Skrivet av Remus:

Hur fan kunde du

skjuta Kenny??

Fan jag fick ett betydligt bättre slut

Kenny dödar Jane (jag försökte stoppa båda) och sen hitta vi bebisen som Jane hade gömt. Sen hitta vi till Wellington jag och Kenny. Kenny förstod att han började bli farlig. Här visar han sina rätta färger. Han har alltid sett efter & beskyddat Clementine. Och nu Alvie bebisen. Så han säger att Clem skall gå in till Wellington och Kenny får vandra vidare.

Fantastiskt slut. Jag hade inte mage att

göra mig av med Kenny. Vi har varit igenom för mycket.

Varit irriterad på Kenny senaste 2 episoderna när han vägrar att lyssna, varit helt vild och okontrollerad, försökte få honom att fatta att han inte kan bete sig som han gör hela sista episoden utan att lyckas, Jane är frisk och går att umgås med, är man med Kenny dör alla runt omkring honom.. Även om Kenny betydde väldigt mycket för min Clementine så var det lika bra att göra sig av med honom, han tackade Clementine, att hon sköt honom, han sa att han förlorade kontrollen och inte visste vad längre.

Medlem

Sjukt bra episod! Gud vad jag kände mig sad vid flertalet tillfällen, Mike och Bonnies svek, drömmen om Lee, Kennys död, herregud va svårt val det var att välja mellan Jane och Kenny, men Kenny var galen, och har visste det själv och tyckte att jag valde rätt när jag sköt honom.

Men jag är fortfarande jätteosäker om jag gjorde rätt val... Kenny har varit med från början, han ville enbart det bästa för Clementine... Samtidigt undrar jag också hur de knyter ihop detta till säsong tre? De kan väl inte göra 5 olika fortsättningar av spelet?

Moderator | Testpilot

Riktigt bra avsnitt! Jag blev så arg många gånger, förvånad och kände mycket obehaglig stress till allt som hände. Bästa Telltale gjort på länge!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Skulle nog säga att det var bästa avsnittet för säsongen. Finns en sekvens i episod 4 som gav mig fullständig gåshud, men sista nu med så många slut gör det betydligt svårare att göra ett val jag kan vara nöjd över. Bara att rekommendera till de som inte testat serien ännu.

Moderator | Testpilot

Det jag tycker är synd dock är lite man kunde göra i slutscenen. Jag ville så många gånger bara ta kniven som användes eller skjuta ett varningskott, eller skjuta människan i foten eller benet kanske? Kändes som att skaparna bara ville det skulle vara lite drama när man lätt kunde stoppa det med andra medel som heller inte är så konstiga i spelets värld.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag valde att skjuta Kenny, något jag ångrar och sedan bad jag Jane dra åt hesike. Slutet av dom valen är totalt värdelös.
Min kära sambo dödade Jane istället och det slutet med Kenny var mycket mer värdig serien.

Dags att spela om allt från början och bara njuta av spelsensationen i sin helhet?

Medlem
Skrivet av Remus:

Hur fan kunde du

skjuta Kenny??

Fan jag fick ett betydligt bättre slut

Kenny dödar Jane (jag försökte stoppa båda) och sen hitta vi bebisen som Jane hade gömt. Sen hitta vi till Wellington jag och Kenny. Kenny förstod att han började bli farlig. Här visar han sina rätta färger. Han har alltid sett efter & beskyddat Clementine. Och nu Alvie bebisen. Så han säger att Clem skall gå in till Wellington och Kenny får vandra vidare.

Fantastiskt slut. Jag hade inte mage att

göra mig av med Kenny. Vi har varit igenom för mycket.

Själv slutade man spelet genom att vägra gå in i Wellington och vandrade iväg med Kenny istället.

Fantastisk säsong imo, får se hur säsong 3 blir.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Tyckte som några andra att Kenny fått sina chanser och bränt dem lika hårt varje gång. Jane verkar vara en reko person och någon jag skulle vilja haft med mig om detta hände på riktigt. Jag skulle ALDRIG orka med någon som Kenny. Jag har väntat på att han ska bli bättre men han ändrar sig ju aldrig och skulle han helt magiskt göra det i nästa säsong skulle jag bli förvånad.

Fantastiskt avslut måste jag säga. Ser otroligt mycket fram emot vad som händer i nästa.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Odee:

Tyckte som några andra att Kenny fått sina chanser och bränt dem lika hårt varje gång. Jane verkar vara en reko person och någon jag skulle vilja haft med mig om detta hände på riktigt. Jag skulle ALDRIG orka med någon som Kenny. Jag har väntat på att han ska bli bättre men han ändrar sig ju aldrig och skulle han helt magiskt göra det i nästa säsong skulle jag bli förvånad.

Fantastiskt avslut måste jag säga. Ser otroligt mycket fram emot vad som händer i nästa.

Hålled med, men kan inta säga jag tycker Jane var bättre med tanke på vad hon gjorde. Istället för att "visa vem Kenny verkligen är" var det precis som att hon ville att Kenny skulle bli dödad och få Clem för sig själv.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Hur fasen kunde ni döda Kenny? Han kändes som en överbeskyddande pappa. Hade jag råkat ut för samma situation så hade jag skyddat min sambo och dotter överallt annat och jag hade inte tvekat en sekund på att köra över någon annan för att garantera deras säkerhet. Sen så visade ju även Kenny att han ville vårat bästa och lämnade av oss vid Wellington för att sen få klara sig själv. Kändes precis rätt för mig. Mycket bra episod.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Det är tur att vi alla är olika annars skulle spel som detta vara väldigt onödiga ^^

Medlem

Jag har hatat Kenny hela tiden. Ända sen hans unge körde över killen med traktorn och Kenny anklagar att på Lee "som jag valde då att hjälpa han som satt fast, för den adnra ungen kunde fan ha sprungit iväg själv och han är inte så bright så kände att han skulle bara vara ivägen." Sen har han gjort så mycket olika sjuka saker hela jävla tiden, har alltid hatat honom. Så slutet för mig var lätt. När bråket började så väntade jag bara på att kunna göra exakt allt jag kunde för att rädda Jane. Tyckte att slutet var ännu svårare att bestämma om familjen skulle få komma in i varuhuset eller ej. Där velade jag så länge så att tiden gick ut och att Jane valde att dom fick komma in.

Jag lovar att dom kommer göra så att personen man valde att vara med i slutet kommer dö i första avsnittet och på så sätt kommer alla börja på ruta 1 säkert.

Medlem
Skrivet av Hymer:

Hur fasen kunde ni döda Kenny?

Det var ett tungt och tveksamt beslut, och jag ångrade mig i samma sekund som skottet gick. Just då hade jag velat spola tillbaka 10 sekunder och göra ett annat val, men det gick förstås inte. Hela jag måste ha sett ut som ett stort "WTF?" då. Det är just därför man måste älska den här serien.

Satt sedan och skakade på huvudet och skrattade bittert åt scenen som Telltale skapat. Mästerligt.

Medlem
Skrivet av Nemo:
Skrivet av Hymer:

Hur fasen kunde ni döda Kenny?

Det var ett tungt och tveksamt beslut, och jag ångrade mig i samma sekund som skottet gick. Just då hade jag velat spola tillbaka 10 sekunder och göra ett annat val, men det gick förstås inte. Hela jag måste ha sett ut som ett stort "WTF?" då. Det är just därför man måste älska den här serien.

Satt sedan och skakade på huvudet och skrattade bittert åt scenen som Telltale skapat. Mästerligt.

Hehe visst är det kul att ett spel kan få en att känna så


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Nu kör vi!


signatur

Jag gillar att spela spel och snacka skit samtidigt: http://www.youtube.com/user/ManChildKart

Medlem

Efter 2 hårda säsonger, mycet svek, mycket val och många som dött.

Vad man lärde sig i säsong 1 är att kenny alltid har rätt. Han är en bror. Jag höll kennys back genom hela resan, fanns inte en sekund jag tvivlade på honom.

Visst han var våldsam, men det är en hårdväg och det fanns fortfarande dom han behövde skydda.

Han har förlorat mycket, sin familj, sarita... Man kan nog förstå honom. Fuck den där ryssen, fuck bonnie, omfg vad jag hatade bonnie från början till slut, fuck att hon inte dog i isvattnet.

Luke, riktigt trevlig grabb. Svag person från början men växte sig starkare varje avsnitt, han förtjänade inte slutet han fick.

Jane var en riktigt ostabil person, självisk och hatfull. Verkligen en person man inte kan lita på, kenny fick allt kniva henne till döds, no problem. Kenny är bror.

Scenen i bussen med Lee, damn va bra scen, fick mig att inse att Kenny är den person man kan lita på, han gör vad han behöver, även om han själv får lida.

Det var nära att vätska började rinna i floder i slutet. Att kenny var villig att offta sig för barnen. Good guy.

Säsong 3 kommer bli riktigt spännande. Inte svårt att lista ut att första avsnittet kommer handla om de olika sluten, men i samma avsnitt kommer man hamna på samma plats ändå.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Efter 2 hårda säsonger, mycet svek, mycket val och många som dött.

Vad man lärde sig i säsong 1 är att kenny alltid har rätt. Han är en bror. Jag höll kennys back genom hela resan, fanns inte en sekund jag tvivlade på honom.

Visst han var våldsam, men det är en hårdväg och det fanns fortfarande dom han behövde skydda.

Han har förlorat mycket, sin familj, sarita... Man kan nog förstå honom. Fuck den där ryssen, fuck bonnie, omfg vad jag hatade bonnie från början till slut, fuck att hon inte dog i isvattnet.

Luke, riktigt trevlig grabb. Svag person från början men växte sig starkare varje avsnitt, han förtjänade inte slutet han fick.

Jane var en riktigt ostabil person, självisk och hatfull. Verkligen en person man inte kan lita på, kenny fick allt kniva henne till döds, no problem. Kenny är bror.

Scenen i bussen med Lee, damn va bra scen, fick mig att inse att Kenny är den person man kan lita på, han gör vad han behöver, även om han själv får lida.

Det var nära att vätska började rinna i floder i slutet. Att kenny var villig att offta sig för barnen. Good guy.

Säsong 3 kommer bli riktigt spännande. Inte svårt att lista ut att första avsnittet kommer handla om de olika sluten, men i samma avsnitt kommer man hamna på samma plats ändå.

Blir det en apokalyps så ska du och jag teama up.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Valde att

skjuta Kenny, pallade verkligen inte med han på slutet, efter allt bråk med alla, misshandel och allt han höll på med denna säsong. Valde att skjuta honom och joina Jane då jag tycker Jane var riktigt jävla grym.

Att skjuta Kenny var ju lite svårt men såg fan ingen annan väg ut, han höll ju på att bli galen. Jane visade det, och hon var ju rakt på när det gällde att säga saker.

Hon känns lite som en bear grylls, lär clem hur man slåss ordentligt och är en riktig survivor. Drog såklart med henne tillbaka till Howe, ska bli intressant och så hur det utvecklas i S03.

Sen den där jävla flashbacken till Lee. Cry everytime. BibleThump

Varför körde jag med Jane? Alla verkar gilla Kenny så mycket, men tror jag fastnade på stört för Jane då jag spelat Clementine lite som en lone survivor efter säsong ett. Typ, hon förlorade Lee då kraschade allting, sen genom hela tvåan har Clem gjort allt för att klara sig själv, Jane är likadan. Hon har förlorat sin syster och föredrar att stanna själv innan det blir för seriöst. Fast fastnade för clem. Självklart val där!

Kommer bli ett badass crew när man kommer in i trea.

Nekade förövrigt de som bad om access till Howes i slutet.

#Beanbandit4ever.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Nemo:
Skrivet av Hymer:

Hur fasen kunde ni döda Kenny?

Det var ett tungt och tveksamt beslut, och jag ångrade mig i samma sekund som skottet gick. Just då hade jag velat spola tillbaka 10 sekunder och göra ett annat val, men det gick förstås inte. Hela jag måste ha sett ut som ett stort "WTF?" då. Det är just därför man måste älska den här serien.

Satt sedan och skakade på huvudet och skrattade bittert åt scenen som Telltale skapat. Mästerligt.

Men... Du kan ju göra det dock.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Rakoon:

Efter 2 hårda säsonger, mycet svek, mycket val och många som dött.

Vad man lärde sig i säsong 1 är att kenny alltid har rätt. Han är en bror. Jag höll kennys back genom hela resan, fanns inte en sekund jag tvivlade på honom.

Visst han var våldsam, men det är en hårdväg och det fanns fortfarande dom han behövde skydda.

Han har förlorat mycket, sin familj, sarita... Man kan nog förstå honom. Fuck den där ryssen, fuck bonnie, omfg vad jag hatade bonnie från början till slut, fuck att hon inte dog i isvattnet.

Luke, riktigt trevlig grabb. Svag person från början men växte sig starkare varje avsnitt, han förtjänade inte slutet han fick.

Jane var en riktigt ostabil person, självisk och hatfull. Verkligen en person man inte kan lita på, kenny fick allt kniva henne till döds, no problem. Kenny är bror.

Scenen i bussen med Lee, damn va bra scen, fick mig att inse att Kenny är den person man kan lita på, han gör vad han behöver, även om han själv får lida.

Det var nära att vätska började rinna i floder i slutet. Att kenny var villig att offta sig för barnen. Good guy.

Säsong 3 kommer bli riktigt spännande. Inte svårt att lista ut att första avsnittet kommer handla om de olika sluten, men i samma avsnitt kommer man hamna på samma plats ändå.

"

Bonnie kan faktiskt dö i isvattnet om du väljer "rätt grejer",


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Spooooiler

Ser fram emot detta och Wolf Among Us i vinter.

12
Skriv svar