"They sing what no other boys ever say!"

Inaktiv
"They sing what no other boys ever say!"

Varför gjorde jag det här mot mig själv?! Tittade på en tårdrypande kärleksförklaring till One Direction...

Visst, jag ska inte kasta sten i glashus. Jag har varit där en gång i tiden jag också. Om någon av er där ute minns kriget mellan Hansson och The Moffatts, så bara för att klargöra så var jag på The Moffatts-sidan (hemskt viktigt!) ;P Men det var aldrig på den nivån att jag tyckte deras texter var som min bibel, att deras ord var det som min själ ville uttrycka men inte kunde. Ska jag vara ärlig handlade det väl om trallvänliga låtar och bra marknadsförda "pretty boys".

Men i filmklippet jag såg fick man se tjejer från hela världen prata om sin relation till sina idoler. Och det som var gemensamt hos dom alla var att dom genom deras musik kände sig älskad och att dom gjorde livet gladare för dom. Jättebra!

Dock kan jag inte alls applicera detta på någon av dom låtar jag hört med One Direction (eller 1D som det stod i allas ansikten...). Alltså, behövdes det googlas lite! Lägg på minnet att en av tjejerna sa att hon älskade att dom sjöng det som killar annars inte säger (vilket jag tror det finns en anledning till, skulle "killar" prata med mig sådär skulle dom troligen bli skrattade åt... av mig... jättelänge... troligtvis så jag skulle kissa på mig litegrann..).

Oh, oh,
You don't know you're beautiful,
Oh, oh,
That's what makes you beautiful

Japp! Den låten känner väl alla igen. Resten av texten är ju bara en massa dravel om hur alla andra vet att du är snygg, men inte du. Då är man snygg! Kom ihåg det, glöm allt ni lärt er om att självförtroende är sexigt. Ignorance is bliss!

I wanna stay up all night
And jump around until we see the sun
I wanna stay up all night
And find a girl and tell her she's the one
Hold on to the feeling
And don't let it go
'Cause we got the floor now
Get out of control
I wanna stay up all night
And do it all with you

Nu begriper jag att dom måste ha texter som talar till en yngre publik också. Men är inte killarna närmare 20? Men att hoppa runt tills solen går upp, leta efter "den rätte" och bli lite galen. I och för sig är det där kanske en barnvänlig förklaring av att gå på krogen, med lite modifikationer.

We don't wanna be like them,
We can make it 'til the end,
Nothing can come between
You and I
Not even the gods above
Can separate the two of us
No, nothing can come between
You and I

Resten av alla texter ser i princip bara ut såhär... Vilket jag kan tycka är lite elakt. Gissar ju på att 90% av alla flickor (och säkerligen en del pojkar) lyssnar på skivorna och drömmer om att den dom sjunger till skulle vara dom. Det är väl det som är poängen, säljer ju som smör om fansen är kära. Men ändå...

Hur som haver, ingen av texterna jag läst igenom har på något sätt någon livsomvändande innebörd. Det handlar om gulligull, lite smått mesiga känslor och fester utan själva "festen". Allt paketerat i en liten låda som ska föreställa lite bad boy-aktig och inte alls som ALLA andra pojkband som funnits förut. Någonstans känner jag mig glad att jag har fått söner, troligtvis är risken ganska liten att det är sånt här dom kommer lyssna på Men det är väl bra att några tjejer i världen finner lycka i deras musik, det ska jag inte ta ifrån dom... Kan dock inte riktigt förstå varför. Well played Simon Cowell, well played

#blogg


signatur

Take what you can, give nothing back! Yaarr!

Medlem
"They sing what no other boys ever say!"

Pft! Mmbop av Hansson är ju bäst! Moffatts har jag inte ens hört talas om, och har jag hört talas om dem så är det antagligen ingenting att ha ändå


signatur

Everybody needs help.

Inaktiv
Skrivet av Apministern:

Pft! Mmbop av Hansson är ju bäst! Moffatts har jag inte ens hört talas om, och har jag hört talas om dem så är det antagligen ingenting att ha ändå

https://www.youtube.com/embed/NHozn0YXAeE

Don't get me started! ;P Haha! Ska jag vara ärlig så är dom faktiskt jämlikar i dålighet idag


signatur

Take what you can, give nothing back! Yaarr!

Medlem

Vet inte ens vem eller vilka Moffat är.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Citat:

Någonstans känner jag mig glad att jag har fått söner, troligtvis är risken ganska liten att det är sånt här dom kommer lyssna på

Du behöver nog inte oroa dig, Japan och Korea kommer se till att det finns tjejband åt dem med.

Och pojkband eftersom det var det bloggen handlade om:

Medlem
Skrivet av LentoMan:

En massa asiatiskt tjosan.

Hah! Asiater...

Själv håller jag mig nog till Lilla sjöjungfrun.


signatur

Everybody needs help.

Inaktiv

Haha! Asiatiska skolflickor, hell yeah! Hellre det än dagens pojkband ;P


signatur

Take what you can, give nothing back! Yaarr!

1
Skriv svar