Blizzard: "Vi har idéer för 10 år till i World of Warcraft"

Robot
Blizzard: "Vi har idéer för 10 år till i World of Warcraft"

Vi har redan nu koncept till sex eller sju expansioner, menar WoW-chefen Tom Chilton.

#world-of-warcraft, #world-of-warcraft-warlords-of-draenor


Medlem
Blizzard: "Vi har idéer för 10 år till i World of Warcraft"

Oföjfaen! Me skip!

Medlem

Det finns 20 st Everquest 1 expansioner och 10 st EverQuest 2 expansioner

Folk spelar fortfarande dessa spel.. knäppt nog! men likaså kommer det vara för WoW, de kommer knappast ha mer än 1 miljon spelare om 10 år men.. aja,.

Medlem

Tveksamt, tror det är "nylansering" som gäller i sånna fall med ny spel/grafik-motor och revolutionerande tech och ett nytt koncept som känns fräscht! Orka 10 jeffla år till med "vanliga" expansioner

Medlem

Ge oss Titan istället för schletna WoW som dog efter Vanilla...

Medlem

Är det bara jag som hellre ser fram emot ett Warcraft 4 där kampanjen är lik den i Starcraft 2?


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Tomtefar:

Ge oss Titan istället för schletna WoW som dog efter Vanilla...

Titan är nerlagt, dom har 2 andra projekt dock, ett tror dom är ett mobilspel och ett en 2d vy shooter.

ett MMO vettifan när och om dom kmr göra på ett bra tag

Medlem

Men BLIZZARD för i helvete! Skärp er nu! Börja jobba på WC4 och skit i WoW!!

Iofs så kanske ni jävlar börjar med WC4 efter ni är klara med sista expansionen till SC2??


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Medlem
Skrivet av Remus:

Men BLIZZARD för i helvete! Skärp er nu! Börja jobba på WC4 och skit i WoW!!

Iofs så kanske ni jävlar börjar med WC4 efter ni är klara med sista expansionen till SC2??

Själv tror jag aldrig att Warcraft 4 kommer att komma. De fortsätter ju Warcrafts historia via WoW.

Kanske när de väl är klar med WoW så börjar de arbeta på WC4. Men om man ska tro folket på Blizzard så har de ju nog med idéer för 10 år till med WoW. =P

Så du får nog vänta i minst 10 år till innan WC4 kommer :3

Medlem
Skrivet av Javas:

Är det bara jag som hellre ser fram emot ett Warcraft 4 där kampanjen är lik den i Starcraft 2?

Nej det är du definitivt inte.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

WoW kommer garanterat att leva kvar, men antalet spelare kommer att fortsätta sjunka och kvar bli forever alone-grabbarna.

Medlem

Expansionerna blir ju fattigare och fattigare.

Senaste så tillkommer varken ny ras eller klass ( vilket varit fallet alla tidigare expansioner ).

Senaste så tillkommer inte 100% nya zoner utan mkt av det återanvänds från Burning Crusade ( till skillnad från alla tidigare expansioner ).

Över hälften av alla stats tas bort för att "förenkla".

Medlem

Ni vet väl att spelstudios har flera olika team. WC4 behöver inte ta ut Wow. Sen håller jag med att efter Wotlk så blev det för lätt. Charmen med wow var att spendera 2 timmar i en instans eller lägga ett par månader att lvla. Nu drar du upp en dude till 90 på 1 vecka.

Medlem
Skrivet av HaxXt:

Tveksamt, tror det är "nylansering" som gäller i sånna fall med ny spel/grafik-motor och revolutionerande tech och ett nytt koncept som känns fräscht! Orka 10 jeffla år till med "vanliga" expansioner

Håller med. Spelmotorn börjar kännas föråldrad och klumpig redan nu, för att inte tala om tio år in i framtiden (då är WoW 20 år gammalt!). En sak är säker, Blizzard gör allt för att hålla sin kassako i mjölkbart skick, de gjorde om hela Azeroth för att möjliggöra flygande riddjur, något som krävde omfattande arbete. Vissa zoner byggdes om helt från grunden.

Oavsett hur länge WoW orkar hänga med är jag säker på att vi har en hel del intressant innehåll att se fram emot än.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

inget illa om wow, men 10 år till? javisst, de kan ha ideér men jag tror faktiskt inte spelet kommer att överleva så länge. mer och mer folk slutar och går över till annat utav olika anledningar.
skulle tippa på att spelet kommer vara nämnvärt stort i max 5 år till(om ens det). sad but true

Medlem
Skrivet av Zerp:

Expansionerna blir ju fattigare och fattigare.

Senaste så tillkommer varken ny ras eller klass ( vilket varit fallet alla tidigare expansioner ).

Senaste så tillkommer inte 100% nya zoner utan mkt av det återanvänds från Burning Crusade ( till skillnad från alla tidigare expansioner ).

Över hälften av alla stats tas bort för att "förenkla".

Själv tycker jag att expansionerna blir bättre och bättre.
Det är jag som har förändrats och utvecklats som person, blivit äldre, därför man tröttnar, inte för att expansionerna i sig är dåliga.

Medlem

Klart WoW kommer att finnas om 10 år.

Spelet blir bara bättre och roligare för varje expansion som kommer. Jag håller inte moed om allt som blizzard gör med WoW men i stort så fattar de nästan alltid rätt beslut och genomför förbättringar hela tiden. Sjukt skönt att dom ska ta bort helt värdelösa stats och spells i WoD.

Medlem

Vi kommer aldrig få Warcraft 4... när WoW är klart så kommer storyn vara så våldtagen att det inte lönar sig

Medlem
Skrivet av Halttu:

Vi kommer aldrig få Warcraft 4... när WoW är klart så kommer storyn vara så våldtagen att det inte lönar sig

Ja, för Warcraft lore var ju verkligen rena Dostojevskij mot händelserna i WoW. Mitt råd blir nog att du lägger ner spelandet och öppnar en bok istället.

Medlem

Jag misstänker snarare att dom menar att dom har koncept och idéer för +10 års WoW, snarare än att dom satsar på att hålla WoW igång så länge. Å andra sidan så finns det ju ingen anledning alls att satsa/släppa WoW 2 så länge som tillräckligt många fortsätter att spela det, det är enkelt.

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Tomtefar:

Ge oss Titan istället för schletna WoW som dog efter Vanilla...

Titan är nerlagt, dom har 2 andra projekt dock, ett tror dom är ett mobilspel och ett en 2d vy shooter.

ett MMO vettifan när och om dom kmr göra på ett bra tag

Varför kommer du alltid och sprider lögner och påstår att det är fakta? Titan är inte alls nerlagt, de scrappade vad de hade gjort och började om och det var ett tag sen.

Medlem

För i helvete...Ge oss WC4!!!!!!!!

Medlem

Det finns inget som stoppar dem att göra WC4 förutom deras egna idéer i frågan. Man kan ha både ett WC4 och Wow samtidigt, jag menar folk skriver ju böcker som är canon.

Medlem
Skrivet av toern:

Det finns inget som stoppar dem att göra WC4 förutom deras egna idéer i frågan. Man kan ha både ett WC4 och Wow samtidigt, jag menar folk skriver ju böcker som är canon.

SÅ snabbt sista expansionen till Starcraft 2 är klar så måste ju grabbarna huggar tänderna i nytt projekt.

Vi märker om dom sparkar hela avdelningen eller dom fortsätter gotta sig med något skojsigt.

Medlem
Skrivet av henks:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Tomtefar:

Ge oss Titan istället för schletna WoW som dog efter Vanilla...

Titan är nerlagt, dom har 2 andra projekt dock, ett tror dom är ett mobilspel och ett en 2d vy shooter.

ett MMO vettifan när och om dom kmr göra på ett bra tag

Varför kommer du alltid och sprider lögner och påstår att det är fakta? Titan är inte alls nerlagt, de scrappade vad de hade gjort och började om och det var ett tag sen.

Sprider lögner? vad snackar du om? titanfocus vart scrappade ideer för länge sedan sedan började dom om sen bestämde dom sig för skita i det.

Finns nämligen någon som känner någon som jobbar hos blizzard lille vän.

Är det någon som sprider lögner nu så är det ju du som säger att titan ej vart nerlagt.

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av Halttu:

Vi kommer aldrig få Warcraft 4... när WoW är klart så kommer storyn vara så våldtagen att det inte lönar sig

Ja, för Warcraft lore var ju verkligen rena Dostojevskij mot händelserna i WoW. Mitt råd blir nog att du lägger ner spelandet och öppnar en bok istället.

Storyn i WC3/Warcraft universumet underhåller mig nog för att jag inte ska vilja se den förstöras.
Syftade mer på att dom i princip tagit ihjäl alla stora "villains" från universumet. Skrev inlägget lite hastigt.

Läs du dina böcker och behåll dina råd för dig själv.

Medlem
  1. text

Skrivet av Tomtefar:

Ge oss Titan istället för schletna WoW som dog efter Vanilla...

Man tror att Titan aldrig riktigt var ett spel utan enbart en "placeholder" för att visa spelarna att Blizzard arbetar framåt med nya produkter. Något team som arbetar på Titan finns inte längre.

Senast på Blizzcon sa dom även att det inte finns någon som arbetar på WC4. Dock så finns det personer som arbetar på en HD version av WC och WC2.

Sen enbart för att han säger att det finns material för 10 år så betyder det inte att wow kommer finnas i 10år. Återigen, senaste på blizzcon sa Chris Metzen att 3-4 expansioner (inklusive WOD) är planerat.

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av Halttu:

Vi kommer aldrig få Warcraft 4... när WoW är klart så kommer storyn vara så våldtagen att det inte lönar sig

Ja, för Warcraft lore var ju verkligen rena Dostojevskij mot händelserna i WoW. Mitt råd blir nog att du lägger ner spelandet och öppnar en bok istället.

Onödigt att vara så där nedlåtande mot honom.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av henks:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Tomtefar:

Ge oss Titan istället för schletna WoW som dog efter Vanilla...

Titan är nerlagt, dom har 2 andra projekt dock, ett tror dom är ett mobilspel och ett en 2d vy shooter.

ett MMO vettifan när och om dom kmr göra på ett bra tag

Varför kommer du alltid och sprider lögner och påstår att det är fakta? Titan är inte alls nerlagt, de scrappade vad de hade gjort och började om och det var ett tag sen.

Sprider lögner? vad snackar du om? titanfocus vart scrappade ideer för länge sedan sedan började dom om sen bestämde dom sig för skita i det.

Finns nämligen någon som känner någon som jobbar hos blizzard lille vän.

Är det någon som sprider lögner nu så är det ju du som säger att titan ej vart nerlagt.

Länk tack som säger att det är nerlagt

12
Skriv svar