Kan din dator maxa The Sims 4?

Robot
Medlem
Kan din dator maxa The Sims 4?

Finns det verkligen något som heter "maxa"?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Maxa ett spel: Alla grafikinställningar på högsta/Max och inte under 60fps.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Blir nog att uppgradera datorn med Titan Z och Haswell-E för att palla med det här tungdrivna liret.

Medlem

Nej, min dator klarar inte det eftersom att jag inte har DVD-läsare :/

Varför står det ens med? Det släpps på skiva också eller?

Inaktiv
Skrivet av cyzed:

Nej, min dator klarar inte det eftersom att jag inte har DVD-läsare :/

Varför står det ens med? Det släpps på skiva också eller?

Alla andra Sims-spel har gjort det, så varför inte? Det är en perfekt present till ungarna som spelar det...och det ser tjusigare ut än en voucher.

11012 - 3D Mark score. Nuf said

Medlem

jadu vad behöver man för att maxa det? så kan jag svara på frågan...

Medlem

9gb lagringsutrymme. Vad med de hundrafemtioelva expansions, tilläggspaket och HM-sponsrade klädpaket?

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Blir nog att uppgradera datorn med Titan Z och Haswell-E för att palla med det här tungdrivna liret.

ja, och glöm inte en större hårddisk!


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Kan maxa Sims 3 med alla expansioner utan större problem. Enda problemet jag har är att spelet äter SSD utav bara helvete.

Sims 4 kommer nog inte heller var några problem. Man är ju en gamer och har en gamer PC...


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Synd bara att spelet uppenbarligen kommer suga eftersom EA vägrar ge ut review copies.

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Kan maxa Sims 3 med alla expansioner utan större problem. Enda problemet jag har är att spelet äter SSD utav bara helvete.

Sims 4 kommer nog inte heller var några problem. Man är ju en gamer och har en gamer PC...

En gamer spelar inte Sims...

Medlem

En nyklassisk rubrik som jag tycker ska ersätta "kan din dator maxa Crysis?" framöver.

Medlem

Maxa med 30, 60 eller 120 fps?

Gen
Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:

Maxa ett spel: Alla grafikinställningar på högsta/Max och inte under 60fps.

Litet tillägg där:

Alla grafikinställningar på högsta i 1080p med 4xAA och inte under 60fps. Enligt inofficiell undersökning från Sweclockers.

Medlem
Skrivet av Gaara:
Skrivet av marcus8958:

Kan maxa Sims 3 med alla expansioner utan större problem. Enda problemet jag har är att spelet äter SSD utav bara helvete.

Sims 4 kommer nog inte heller var några problem. Man är ju en gamer och har en gamer PC...

En gamer spelar inte Sims...

Jag tror att du har missförstått något...

Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:

Maxa ett spel: Alla grafikinställningar på högsta/Max och inte under 60fps.

Det räcker inte, man måste köra på en någorlunda hög upplösning också, annars kan vem som helst "maxa".

Skrivet av Gaara:

En gamer spelar inte Sims...

Skitsnack, sluta med den fjantiga elitismen.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Vore ju roligt ifall det dök upp i benchmarks. Men det är väl mindre troligt än att FZ.se har nyhetstorka lite då och då...

Medlem
Skrivet av Segas:
Skrivet av cyzed:

Nej, min dator klarar inte det eftersom att jag inte har DVD-läsare :/

Varför står det ens med? Det släpps på skiva också eller?

Alla andra Sims-spel har gjort det, så varför inte? Det är en perfekt present till ungarna som spelar det...och det ser tjusigare ut än en voucher.

Har sett massa reklam för det på Origin så trodde att det skulle släppas där. Visste inte att PC-spel fortfarande släpps på skivor?!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Gaara:
Skrivet av marcus8958:

Kan maxa Sims 3 med alla expansioner utan större problem. Enda problemet jag har är att spelet äter SSD utav bara helvete.

Sims 4 kommer nog inte heller var några problem. Man är ju en gamer och har en gamer PC...

En gamer spelar inte Sims...

En gamer spelar spel som intresserar personen i fråga. En hipstergamer spelar dock definitivt inte Sims, så grattis.

Inaktiv
Skrivet av niklashenrixon:

11012 - 3D Mark score. Nuf said

3D Mark 2003 eller kanske 2001?

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av CliQue-SinneD:

Maxa ett spel: Alla grafikinställningar på högsta/Max och inte under 60fps.

Det räcker inte, man måste köra på en någorlunda hög upplösning också, annars kan vem som helst "maxa".

Skrivet av Gaara:

En gamer spelar inte Sims...

Skitsnack, sluta med den fjantiga elitismen.

Har inte något med elitism o göra, uttrycket "gamer" är för mig inte någon som spelar Sims eller Farmville på facebook...

Skrivet av cinort:
Skrivet av niklashenrixon:

11012 - 3D Mark score. Nuf said

3D Mark 2003 eller kanske 2001?

http://www.3dmark.com/fs/2351051

Inaktiv
Skrivet av cyzed:
Skrivet av Segas:
Skrivet av cyzed:

Nej, min dator klarar inte det eftersom att jag inte har DVD-läsare :/

Varför står det ens med? Det släpps på skiva också eller?

Alla andra Sims-spel har gjort det, så varför inte? Det är en perfekt present till ungarna som spelar det...och det ser tjusigare ut än en voucher.

Har sett massa reklam för det på Origin så trodde att det skulle släppas där. Visste inte att PC-spel fortfarande släpps på skivor?!

Tror du även att musik och film inte längre släpps på skiva?

Medlem

Hoppas nu fan det inte finns någon routing issues, då freezar det oavsett vad man har för dator

Testpilot
Skrivet av Gaara:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av CliQue-SinneD:

Maxa ett spel: Alla grafikinställningar på högsta/Max och inte under 60fps.

Det räcker inte, man måste köra på en någorlunda hög upplösning också, annars kan vem som helst "maxa".

Skrivet av Gaara:

En gamer spelar inte Sims...

Skitsnack, sluta med den fjantiga elitismen.

Har inte något med elitism o göra, uttrycket "gamer" är för mig inte någon som spelar Sims eller Farmville på facebook...

Det har visst med elitism att göra endast av anledningen att man spelar "fel" spel.

Medlem

Ahh, får nedgradera för att få spelet att lira optimalt med de rekommenderade specifikationerna, AHHH, EA!!

Medlem
Skrivet av Segas:
Skrivet av cyzed:
Skrivet av Segas:
Skrivet av cyzed:

Nej, min dator klarar inte det eftersom att jag inte har DVD-läsare :/

Varför står det ens med? Det släpps på skiva också eller?

Alla andra Sims-spel har gjort det, så varför inte? Det är en perfekt present till ungarna som spelar det...och det ser tjusigare ut än en voucher.

Har sett massa reklam för det på Origin så trodde att det skulle släppas där. Visste inte att PC-spel fortfarande släpps på skivor?!

Tror du även att musik och film inte längre släpps på skiva?

Är det någon som köper musik på cd längre? Vad ska man med det till? Finns ju både streaming och som filer.

Film släpps väl på Blu-Ray vad jag vet, där är inte utvecklingen ifatt än.

Medlem

Antagligen, men det är ju svårt att veta. Rekommenderade brukar ju betyda att man kan spela på hyfsade inställningar med hyfsat flyt.

12
Skriv svar