Lev livet som smugglare i Elite: Dangerous

Robot
Lev livet som smugglare i Elite: Dangerous
Medlem
Lev livet som smugglare i Elite: Dangerous

Elite : Dangerous är nog det spel jag ser fram emot mest och detta spel visar att det inte behövs hundratals miljoner för att skapa ett spel som är imponerande på ett grafiskt plan.

Medlem

Vilken slug jäkel

ZF
Medlem

ingen är intresserad av nånting innan nån annan snor det? jaja, alltid bättre när nån annan gör grovjobbet.

verkar trevligt annars.

Medlem
Skrivet av ZF:

ingen är intresserad av nånting innan nån annan snor det? jaja, alltid bättre när nån annan gör grovjobbet.

verkar trevligt annars.

Fast det han gör här är både tekniskt svårt och riskabelt, så välförtjänt är det verkligen

Han "plockade upp" godset som någon annan lämnat efter sig så egentligen är det inte stulet, även om det fascistiska styret flaggar det så

Jag väntar med stor spänning på nästa betarelease, vill inte spela för mycket av den nuvarande!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Cool video. Grymt att man kan kontrollera skeppet som man vill! Han skapade sitt egna lilla äventyr. Mer sånt!


signatur

"I had a dream with terrible chromatic aberration."
- John Carmack

Medlem

Det enda tråkiga med spelet är att själva rymdskeppen har rätt tråkiga designer.

Medlem

Är spelet verkligen värt 600 spänn bara för att man ska få beta testa?! (och sen få spelet digitalt förstås...)

Medlem
Skrivet av Wintermist:

Det enda tråkiga med spelet är att själva rymdskeppen har rätt tråkiga designer.

Allting är relativt min vän

Medlem

Hehe.. sneaky.


signatur

Miner, don´t shoot!

Medlem
Skrivet av Wintermist:

Det enda tråkiga med spelet är att själva rymdskeppen har rätt tråkiga designer.

Det är ju klassiska skepp som har hängt med sedan första Elite.
De har stort nostalgiskt värde för oss som hängt med sedan början och är ett helt naturligt urval att introducera i beta.

Medlem
Skrivet av Wintermist:

Det enda tråkiga med spelet är att själva rymdskeppen har rätt tråkiga designer.

Spelet är mer rotat i verkligheten än t ex Star Citizen där skeppen är flashiga mest för sakens skull. Även om man bortser från nostalgin så är det något av en frisk fläkt med skepp som är "fula" men praktiska i sin design. Det känns helt enkelt mer trovärdigt, och jag har alltid föredragit en mer skitig sorts science fiction.

Med det sagt så har den imperialistiska faktionen i Elite en väldigt annorlunda filosofi kring deras skeppsdesign som kanske skulle tilltala dig mer.

Kan rekommendera att du kollar den här videon där David Braben visar upp och pratar lite om imperiets kryssare:

https://www.youtube.com/watch?v=QJGUvr-uBRA

Medlem

Med namnet på artikeln så hoppades jag på ett spel om flygplan och knarksmugling ala 80-tal.

Medlem
Skrivet av Darkseed:
Skrivet av Wintermist:

Det enda tråkiga med spelet är att själva rymdskeppen har rätt tråkiga designer.

Spelet är mer rotat i verkligheten än t ex Star Citizen där skeppen är flashiga mest för sakens skull. Även om man bortser från nostalgin så är det något av en frisk fläkt med skepp som är "fula" men praktiska i sin design. Det känns helt enkelt mer trovärdigt, och jag har alltid föredragit en mer skitig sorts science fiction.

Med det sagt så har den imperialistiska faktionen i Elite en väldigt annorlunda filosofi kring deras skeppsdesign som kanske skulle tilltala dig mer.

Kan rekommendera att du kollar den här videon där David Braben visar upp och pratar lite om imperiets kryssare:

https://www.youtube.com/watch?v=QJGUvr-uBRA

Ja absolut, mer min stil. Jag spelade också det första till döds, nostalgin är hög hos mig med, men känner ändå att det kunde göras lite mer med skeppen. Men smaken är ju som den är Jag gillar för den delen inte alla skepp i SC heller, men där är lite mer liv i skeppen, lite mer klassisk sci-fi men ändå stora inslag av realism. ED är mer åt tyngre realism, och det köper jag. Men jag gillar ändå lite mer "liv" i skeppen...

Medlem

Kul att skicklighet och slughet lönar sig i ett spel


signatur

I drank what?

Medlem

Jag gör oxå det där i betan, fast jag kör Online/solo så jag snor grejer från NPCs (eller ja random loot antar jag) och säljer på svarta marknaden i anarkisystemen. Där slipper man polisen och scans. NPC-piraterna på vägen dit kan man flyga ifrån.

Men, han är duktig och det där är en underhållande video. Hans piratvideo är också bra.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

1
Skriv svar