Blizzard: "Vi har idéer för 10 år till i World of Warcraft"

Medlem

Oavsett vad man väljer att kalla det så håller Blizzard på med ett next-gen MMO, oanonserat namn - det som förut kallades Titan. Det stämmer dock att dom för nått år sedan sa att dom kastade det och började om från början.
Så Titan kastades och sen började dom med Titan! Eller vad dom nu har för kod-namn på det.
Har ingen länk.

Medlem

Dom bryter ständigt nya barriärer för vad grafikmotorn var menad att klara av i från början, så jag tror att om dom uppdaterar med expansioner årligen så kommer spelet att se helt annorlunda ut om tio år.

Om man är ny bland mmorpg och gillar hur ett klassiskt mmorpg utspelar sig så kommer man att få många trevliga timmar i WoW's universum.

Det som gjorde WoW till en rolig upplevelse för mig under den tid jag spelade var att vara en del utav en WoW guild och bara umgås med spelare över hela världen. Jag brukade driva mina egna guilder som guild master eller högt rankad när jag var som mest aktiv. Vi raidade och hittade på lite olika roliga grejer tillsammans. Jag var aldrig med i en världsledande guild men vi hade roligt tillsammans och det är väl ändå därför man sitter och spelar ett mmorpg.

Medlem
Skrivet av Castor.T:
Skrivet av Ender:
Skrivet av Halttu:

Vi kommer aldrig få Warcraft 4... när WoW är klart så kommer storyn vara så våldtagen att det inte lönar sig

Ja, för Warcraft lore var ju verkligen rena Dostojevskij mot händelserna i WoW. Mitt råd blir nog att du lägger ner spelandet och öppnar en bok istället.

Onödigt att vara så där nedlåtande mot honom.

Mjo, kanske. Känner att det är lite tjatigt bara med samma kommentarer om och om igen, om hur mycket WoW har förstört hit och dit. Jag ser folk som höjer "lore" från WC till skyarna, samtidigt som dom gärna skyller allt på WoW för att det inte är "vanilla" längre. Gaming communityns fundamentalister i sitt esse.
Ifall "lore" verkligen var så viktigt så kan jag (uppriktigt) varmt rekommendera ett par bra böcker som får historiken i WarCraft att vrida sig av skam.

Medlem
Skrivet av Svanberg:
Skrivet av Zerp:

Expansionerna blir ju fattigare och fattigare.

Senaste så tillkommer varken ny ras eller klass ( vilket varit fallet alla tidigare expansioner ).

Senaste så tillkommer inte 100% nya zoner utan mkt av det återanvänds från Burning Crusade ( till skillnad från alla tidigare expansioner ).

Över hälften av alla stats tas bort för att "förenkla".

Själv tycker jag att expansionerna blir bättre och bättre.
Det är jag som har förändrats och utvecklats som person, blivit äldre, därför man tröttnar, inte för att expansionerna i sig är dåliga.

Well spoken...så få verkar förstå detta enkla faktum. Så länge det är samma spel med en nytvättad yta så kommer folk droppa av mer och mer eftersom man helt enkelt tröttnar. Önskade att folk kunde sluta spela så dom kunde släppa WoW 2.0 istället. Och skulle dom klämma in ett WC4 emellan så är jag den sista som skulle tjura

Medlem
Skrivet av mangemani:

inget illa om wow, men 10 år till? javisst, de kan ha ideér men jag tror faktiskt inte spelet kommer att överleva så länge. mer och mer folk slutar och går över till annat utav olika anledningar.
skulle tippa på att spelet kommer vara nämnvärt stort i max 5 år till(om ens det). sad but true

Folk spelar fortfarande EQ1 och UO, det kommer förmodligen leva i typ 20 år till.

Medlem
Skrivet av Ferren:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av henks:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Tomtefar:

Ge oss Titan istället för schletna WoW som dog efter Vanilla...

Titan är nerlagt, dom har 2 andra projekt dock, ett tror dom är ett mobilspel och ett en 2d vy shooter.

ett MMO vettifan när och om dom kmr göra på ett bra tag

Varför kommer du alltid och sprider lögner och påstår att det är fakta? Titan är inte alls nerlagt, de scrappade vad de hade gjort och började om och det var ett tag sen.

Sprider lögner? vad snackar du om? titanfocus vart scrappade ideer för länge sedan sedan började dom om sen bestämde dom sig för skita i det.

Finns nämligen någon som känner någon som jobbar hos blizzard lille vän.

Är det någon som sprider lögner nu så är det ju du som säger att titan ej vart nerlagt.

Länk tack som säger att det är nerlagt

titan focus min vän titan focus

dom borde slänga allt och börja om.. MED RÖSTSKÅDESPELARE

Medlem

Kan NCSoft nöta på med att göra expansioner till Lineage 2 ännu så kan Blizzard definitivt göra detsamma med WoW
L2 har snart passerat 11-årsjubileum i Sydkorea, där det släpptes 1:a Oktober 2003, och räknar man alla expansioner som varit än så länge (av varierande storlek dock) så är det nu uppe i snart 30+ expansioner...


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Spelet gick käpprätt neråt efter dom introducerade Looking for Raid...

Medlem
Skrivet av pezit:
Skrivet av mangemani:

inget illa om wow, men 10 år till? javisst, de kan ha ideér men jag tror faktiskt inte spelet kommer att överleva så länge. mer och mer folk slutar och går över till annat utav olika anledningar.
skulle tippa på att spelet kommer vara nämnvärt stort i max 5 år till(om ens det). sad but true

Folk spelar fortfarande EQ1 och UO, det kommer förmodligen leva i typ 20 år till.

ja finnas kvar ja, klart det kommer att finnas kvar om 10 år, finns ju folk som fortfarande lirar några utav de första online spelen, MEN som var störst och populärast på den tiden.
wow kommer att finnas kvar likt dessa spel, men det jag menar med dö ut är att det inte kommer att vara det som det än gång varit då det gäller mängden folk som spelar. finns för mycket som konkurerar i dagsläget och mer och mer folk går över till ett annat spel, så om 10 år så kommer nog wow vara ett utav de där "mindre spelen som folk fortfarande spelar", tyvärr. jag älskar wow, men som det ser ut så lär det nog bli så.

Medlem
Skrivet av Halttu:

Vi kommer aldrig få Warcraft 4... när WoW är klart så kommer storyn vara så våldtagen att det inte lönar sig

Blizzard sa ju förut att om/när WC4 skapas ska dom bortse från storyn i WoW.

12
Skriv svar