Rättvisare betalning i nya GOG.com

Robot
Rättvisare betalning i nya GOG.com

Nätbutiken slår fast att en dollar inte kostar en euro.


Medlem
Rättvisare betalning i nya GOG.com

Om bara Steam kunde göra samma, löjligt dyrt där för något digitalt.

Medlem

Var inte denna förändring typ 1 månad sedan?

Medlem

Gameseek eller Spelbutiken brukar få hjälpa mig med spelköp.

Gen
Medlem

Fast2Play eller G2A brukar det bli pga priset är lägst där.

Medlem
Medlem

handlar mkt på steam men nästan bara på rea, Undrar varför man inte kommit under fun med detta förut? så svårt är det väll inte att fatta att 1 Dollar inte = 1 Euro eller?

Medlem

Greenmangaming.com is the shit!

Medlem
Inaktiv

Ja, tänk om Steam kunde fokusera mer på deras webbsida, applikation och programvara, gällande design och funktioner. Tänk så mycket bättre tjänsten hade varit då!

Jag tokälskar för övrigt GOGs nya design och funktionalitet. Så mycket fräschare och härligare.

Medlem

Trevliga nyheter.

Btw, borde inte folk ladda ned "TPB AFK: The Pirate Bay Away From Keyboard" gratis från "andra ställen"? Ironiskt om man skall behöva betala för det...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

Det var väl för fan på tiden att någon tog förnuftet till fånga...

Medlem

Om GOG hade haft samma utbud som Steam hade jag definitivt bara handlat därifrån. Tyvärr har det blivit så att GOG är mitt go-to ställe för gamla klassiker, och Steam för nyare spel. Kanske blir det ändring på det snart, i och med att de släpper Witcher 3 med exklusiv tillgång till vissa saker och ett mycket bra pris. Deras Fairprice-idé är grym också.

Medlem

Spelbutiken och steam kör jag på

ELF
Medlem

Kan ju tilläggas att flertalet spel kommer plockas bort från biblioteket. De är reade på 79% fram tills att de plockas bort.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Cdkey.se har jag inhandlat flertalet titlar för drygt 50% av vad de kostar på diverse andra ställen, skitbra! http://cdkey.se/

Medlem

Har köpt några spel via g2play. Har aldrig haft några bekymmer och av allt att döma är det en OK sida. Steam har fortfarande alldeles för höga priser i allmänhet för att jag ska handla där( om vi bortser från deras underbara sommar-reor).


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Nu för tiden köper jag helst från GOG och humble store

Det är bra, men de borde jobba lite hårdare att få in fler gamla klassiker. Jag tycker de senaste åren är det bara samma spel som man ständigt lägger ut i reor.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

g2a eller kinguin

ELF
Medlem
Skrivet av walter_iego:

Det är bra, men de borde jobba lite hårdare att få in fler gamla klassiker. Jag tycker de senaste åren är det bara samma spel som man ständigt lägger ut i reor.

Håller med. Men det är svårare än vad man kan tro. Tjuriga ägare som tror det kommer piratas istället för att köpas. (Läggs det inte ut så kan det ju heller inte köpas)
Sen är det också alla dessa snår av rättigheter som ibland är oerhört svåra att lösa. En part kanske inte går att få tag på som ex. äger någon rättighet till spelet eller ingen vet säkert vem det faktiskt är som äger rätten till att släppa det.....


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Skrivet av ELF:
Skrivet av walter_iego:

Det är bra, men de borde jobba lite hårdare att få in fler gamla klassiker. Jag tycker de senaste åren är det bara samma spel som man ständigt lägger ut i reor.

Håller med. Men det är svårare än vad man kan tro. Tjuriga ägare som tror det kommer piratas istället för att köpas. (Läggs det inte ut så kan det ju heller inte köpas)
Sen är det också alla dessa snår av rättigheter som ibland är oerhört svåra att lösa. En part kanske inte går att få tag på som ex. äger någon rättighet till spelet eller ingen vet säkert vem det faktiskt är som äger rätten till att släppa det.....

Jag har förstått det, synd. Det finns så många bra spel som ligger och dammar.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

G2Play.net har alltid varit stabila för mig.


signatur

http://www.kompaniet.nu :+: #kompaniet @ QuakeNet

Medlem

Kommer in och ser en gigantisk reklampelare med viftande e-penisar där folk försöker övertyga varandra om att sidan de handlar ifrån är bäst. Komedi

Medlem

Köpte Civ5 Game of the year edition för 60kr med olika vouchers.
GreenManGaming for life

Skrivet av conthox:

Trevliga nyheter.

Btw, borde inte folk ladda ned "TPB AFK: The Pirate Bay Away From Keyboard" gratis från "andra ställen"? Ironiskt om man skall behöva betala för det...

Den är Gratis på GoG

Medlem
Skrivet av Doomed Devil90:
Skrivet av conthox:

Trevliga nyheter.

Btw, borde inte folk ladda ned "TPB AFK: The Pirate Bay Away From Keyboard" gratis från "andra ställen"? Ironiskt om man skall behöva betala för det...

Den är Gratis på GoG

Köpte den när det kom

Medlem
Skrivet av WolfGrin:

Om bara Steam kunde göra samma, löjligt dyrt där för något digitalt.

De har ju separata priser för dollar och euro. Då båda valutorna går upp och ner hela tiden så är det omöjligt att göra alla glada. Priset i euro är dessutom inkl moms, medan priset i dollar är exkl moms.

Är man inte nöjd med Steams prissättning så finns det många sidor där man kan köpa spelen billigare.

Inaktiv

Detta kommer inte att hålla så länge eftersom de har en skyldighet att skatta alla i EU i det land de bor fr o m 1 januari 2015.

http://ec.europa.eu/taxation_customs/taxation/vat/how_vat_wor...

Medlem

Jag handlar helst där jag slipper DRM.

Skrivet av Rockartisten:

Detta kommer inte att hålla så länge eftersom de har en skyldighet att skatta alla i EU i det land de bor fr o m 1 januari 2015.

http://ec.europa.eu/taxation_customs/taxation/vat/how_vat_wor...

Då får man se till att köpa upp hela deras bibliotek innan dess!

12
Skriv svar