FOnline – ett Fallout-mmo som släpps nästa vecka

Robot
FOnline – ett Fallout-mmo som släpps nästa vecka

På fredag släpps ett gratisplåster på det sår som Fallout Online-nedläggningen slet upp.

#fallout-online, #interplay, #fonline-ashes-of-phoenix, #fallout, #fallout-2


Medlem
FOnline – ett Fallout-mmo som släpps nästa vecka

Fan också, satsa på Fallout 4 istället... Tycker det är en najs idé men vi har ju redan "ESO" som också kostar en viss summa i månaden. Do not want.

Medlem
Skrivet av Ins4niaC:

Fan också, satsa på Fallout 4 istället... Tycker det är en najs idé men vi har ju redan "ESO" som också kostar en viss summa i månaden. Do not want.

Läs artikeln innan du kommenterar...

Medlem
Skrivet av Cane:
Skrivet av Ins4niaC:

Fan också, satsa på Fallout 4 istället... Tycker det är en najs idé men vi har ju redan "ESO" som också kostar en viss summa i månaden. Do not want.

Läs artikeln innan du kommenterar...

Skrev dock inte att detta spelet skulle kosta något

Medlem

Tänk, skriv, skicka kommentar!

Medlem
Skrivet av yoshimitzu:

Tänk, skriv, skicka kommentar!

Råkade nog missa första steget, haha

Medlem

"serveröppnandet sker fredag den 5 augusti"

du menar september?

Medlem

Spännande! Kände inte till detta.

Påminner lite om VCMI (till Heroes of Might and Magic III), fast med en MMO-vinkel.

Ska helt klart testas!

Medlem

Läste till "A deeply revised combat system fully in real time" och sen slutade jag läsa. Do not want.

Medlem
Skrivet av Ins4niaC:
Skrivet av Ins4niaC:

Fan också, satsa på Fallout 4 istället... Tycker det är en najs idé men vi har ju redan "ESO" som också kostar en viss summa i månaden. Do not want.

Skrev dock inte att detta spelet skulle kosta något

"Som också kostar"

Medlem

Neeej! Fallout skall vara singleplayer!!! Rollspelen går åt fel håll.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

k3m
Medlem
Skrivet av Loxus:

Läste till "A deeply revised combat system fully in real time" och sen slutade jag läsa. Do not want.

Precis

Medlem

Ett "Fallout" (Classic) utan TBS?!
Tror jag skippar detta med om deras så kallade "A deeply revised combat system fully in real time" inte är helt jävla revolutionerande.

Medlem
Skrivet av yoshimitzu:

Tänk, skriv, skicka kommentar!

Mer "Tänk, skriv, ta bort, tänk lite till, skriv, skicka kommentar" == Profit.

Medlem

Mums. Kan inte få för mycket av Fallout.

Men 5:e augusti? Ska vi vänta behöva vänta till 2015?

Inaktiv

Jag har lirat det här i några år, det är grymt som fan.

Medlem

Det var buggigt som sjutton när jag spelade för några år sedan, får hoppas de lyckats lösa det nu...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Får vi ingen recension?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Jag har bestämt mig nu, jag skall testa det när det släpps om några dagar.
Även om det inte är TBS så sänker jag mina krav och kör real time combat även om det inte är ÄKTA fallout-känsla för mig.
Det såg ändå rätt trevligt ut om man kollar deras videos och demonstrationer.

Medlem

Serverna öppnat 5 augusti? Vad jag vet så var 5:e augusti en tisdag ? xD

Medlem

Friday the 5th of September, the public server will be officially open for everyone.

Kan det bli tydligare?!

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av Loxus:

Läste till "A deeply revised combat system fully in real time" och sen slutade jag läsa. Do not want.

Precis

Hur exakt skulle det funka i ett mmo att ha TBC?


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem
Skrivet av Rwaat:
Skrivet av Ins4niaC:
Skrivet av Ins4niaC:

Fan också, satsa på Fallout 4 istället... Tycker det är en najs idé men vi har ju redan "ESO" som också kostar en viss summa i månaden. Do not want.

Skrev dock inte att detta spelet skulle kosta något

"Som också kostar"

Fan också! Glömde tänka igen... Kanske lika bra å inte skriva nått alls för min del

Medlem
Skrivet av flamgorilla:
Skrivet av k3m:
Skrivet av Loxus:

Läste till "A deeply revised combat system fully in real time" och sen slutade jag läsa. Do not want.

Precis

Hur exakt skulle det funka i ett mmo att ha TBC?

Jag är ingen utvecklare, men tror inte det skulle vara några problem

Inaktiv

E is for effort.

k3m
Medlem
Skrivet av Loxus:
Skrivet av flamgorilla:
Skrivet av k3m:
Skrivet av Loxus:

Läste till "A deeply revised combat system fully in real time" och sen slutade jag läsa. Do not want.

Precis

Hur exakt skulle det funka i ett mmo att ha TBC?

Jag är ingen utvecklare, men tror inte det skulle vara några problem

som schack, en person gör sitt drag för att sen lämna över rundan till sin motståndare. Allt under tidsbegränsning. Så svårt var det

Medlem
Skrivet av flamgorilla:
Skrivet av k3m:
Skrivet av Loxus:

Läste till "A deeply revised combat system fully in real time" och sen slutade jag läsa. Do not want.

Precis

Hur exakt skulle det funka i ett mmo att ha TBC?

Du har en poäng faktiskt, det skulle bli väldigt svårt att få spelet att flyta då om det blir mycket folk inblandat.
Skall hela spelarbasen vara på en server eller har dom flera servrar?
Finns lite olika faktorer som påverkar om TBS hade varit möjligt eller inte.

k3m
Medlem
Skrivet av Mindrax:
Skrivet av flamgorilla:
Skrivet av k3m:
Skrivet av Loxus:

Läste till "A deeply revised combat system fully in real time" och sen slutade jag läsa. Do not want.

Precis

Hur exakt skulle det funka i ett mmo att ha TBC?

Du har en poäng faktiskt, det skulle bli väldigt svårt att få spelet att flyta då om det blir mycket folk inblandat.
Skall hela spelarbasen vara på en server eller har dom flera servrar?
Finns lite olika faktorer som påverkar om TBS hade varit möjligt eller inte.

det är fullt möjligt, se mitt svar ovan.

1
Skriv svar