Kan din dator maxa The Sims 4?

Medlem
Skrivet av Gaara:
Skrivet av marcus8958:

Kan maxa Sims 3 med alla expansioner utan större problem. Enda problemet jag har är att spelet äter SSD utav bara helvete.

Sims 4 kommer nog inte heller var några problem. Man är ju en gamer och har en gamer PC...

En gamer spelar inte Sims...

Satan vilken manlig typ du verkar vara då.

Medlem

Har fixat Quad SLi, Im ready

Medlem

Himla tråkigt att Sims 4 inte ens har stöd för 64-bit, så kommer inte använda mer än 4GB RAM


signatur

Jag gillar att spela spel och snacka skit samtidigt: http://www.youtube.com/user/ManChildKart

Inaktiv
Skrivet av cyzed:
Skrivet av Segas:
Skrivet av cyzed:
Skrivet av Segas:
Skrivet av cyzed:

Nej, min dator klarar inte det eftersom att jag inte har DVD-läsare :/

Varför står det ens med? Det släpps på skiva också eller?

Alla andra Sims-spel har gjort det, så varför inte? Det är en perfekt present till ungarna som spelar det...och det ser tjusigare ut än en voucher.

Har sett massa reklam för det på Origin så trodde att det skulle släppas där. Visste inte att PC-spel fortfarande släpps på skivor?!

Tror du även att musik och film inte längre släpps på skiva?

Är det någon som köper musik på cd längre? Vad ska man med det till? Finns ju både streaming och som filer.

Film släpps väl på Blu-Ray vad jag vet, där är inte utvecklingen ifatt än.

Majoriteten av min musik köps på skiva. Den usla kvalitén man får på Spotify, iTunes och liknande är under all kritik.

Filmer till barnen köps på skiva, lika så lek- och lär spel.

Filmer till oss föräldrar däremot, kan lika bra hyras på iTunes, där spelar kvalitén ingen roll (då den är obefintlig på dagens TV-apparater).

Men jo, skivor existerar än...

Medlem
Skrivet av Gaara:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av CliQue-SinneD:

Maxa ett spel: Alla grafikinställningar på högsta/Max och inte under 60fps.

Det räcker inte, man måste köra på en någorlunda hög upplösning också, annars kan vem som helst "maxa".

Skrivet av Gaara:

En gamer spelar inte Sims...

Skitsnack, sluta med den fjantiga elitismen.

Har inte något med elitism o göra, uttrycket "gamer" är för mig inte någon som spelar Sims eller Farmville på facebook...

Då vet du helt enkelt inte vad det betyder.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Gaara:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av CliQue-SinneD:

Maxa ett spel: Alla grafikinställningar på högsta/Max och inte under 60fps.

Det räcker inte, man måste köra på en någorlunda hög upplösning också, annars kan vem som helst "maxa".

Skrivet av Gaara:

En gamer spelar inte Sims...

Skitsnack, sluta med den fjantiga elitismen.

Har inte något med elitism o göra, uttrycket "gamer" är för mig inte någon som spelar Sims eller Farmville på facebook...

Elda upp barn, dränka grannen och låsa in farmor i ett mörkt rum och låta henne få dö i sitt eget kiss. Blir inte mer hardcore än så.

Medlem
Skrivet av Gaara:
Skrivet av marcus8958:

Kan maxa Sims 3 med alla expansioner utan större problem. Enda problemet jag har är att spelet äter SSD utav bara helvete.

Sims 4 kommer nog inte heller var några problem. Man är ju en gamer och har en gamer PC...

En gamer spelar inte Sims...

Vilka spel spelar en gamer?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Varför Core i5 på Intel men Athlon på AMD..? En fyrkärnig Core 2 slår väl en Athlon X4?

Medlem
Skrivet av magma:

Finns det verkligen något som heter "maxa"?

Kidsen orkar inte skriva "maximera" och skriver därför "maxa".

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Gaara:
Skrivet av marcus8958:

Kan maxa Sims 3 med alla expansioner utan större problem. Enda problemet jag har är att spelet äter SSD utav bara helvete.

Sims 4 kommer nog inte heller var några problem. Man är ju en gamer och har en gamer PC...

En gamer spelar inte Sims...

Vilka spel spelar en gamer?

Minröj och harpan såklart. 3000 fps i 4K.

dmn
Medlem
Skrivet av niklashenrixon:
Skrivet av cinort:
Skrivet av niklashenrixon:

11012 - 3D Mark score. Nuf said

3D Mark 2003 eller kanske 2001?

http://www.3dmark.com/fs/2351051

Hoppas du är sarkastisk, eller tror du på allvar att det där är imponerande sifrror?

Skrivet av magma:

Finns det verkligen något som heter "maxa"?

Ja, det är en gammal abbreviation av "maximera".


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

lol, datorn jag hade för 15 år sedan kunde maxa nya sims. skitspel


signatur

//monster

Medlem

Javisst. Frågan är ju snarare varför man skulle bemöda sig med att installera det. Ett urvattnat koncept som saknar komponenter som fanns i tidigare upplägg, kombinerat med att EA inte skickar ut pressexemplar i recensionssyfte gör mig illamående. Det här kommer att bli SimCity i repris. EA serverar en skål med skit och folk kommer att stå i kö för att få smaka.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Javisst. Frågan är ju snarare varför man skulle bemöda sig med att installera det. Ett urvattnat koncept som saknar komponenter som fanns i tidigare upplägg, kombinerat med att EA inte skickar ut pressexemplar i recensionssyfte gör mig illamående. Det här kommer att bli SimCity i repris. EA serverar en skål med skit och folk kommer att stå i kö för att få smaka.

efter Sim City 2013 måste alla spel från maxis synas i sömmarna med lupp och förstoringsglas.

Varningsflagg hissad, förboka ej... vänta till några dagar efter release


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem

Min mobiltelefon kan maxa Sims 4.

Inte för att jag någonsin skulle bli så dum att jag köper det...

Medlem

Vilken skön artikel "tummen upp"

Medlem

Lets lord our E-penis together!

Så töntigt...

Medlem

Kan någon förklara varför spelet är gjort i 32-bit men rekommenderade specifikationerna är 64-bit?

SimGuruGraham sa följande:

"We won’t have a 64 bit exe; it’s fairly uncommon for games. Our lead ENG explained to me why Sims 4 wouldn’t particularly benefit from it and it sounded quite reasonable, but I’m not comfortable enough discussing tech to try and repeat his explanation."

Och kommer inte max 4GB i ram (i och med 32-bit) vara ett stort problem så fort expansionerna börjar släppas?

Medlem

Skulle inte förolämpa min fina burk med att prova

jbx
Medlem
Skrivet av Securion:

Min mobiltelefon kan maxa Sims 4.

Inte för att jag någonsin skulle bli så dum att jag köper det...

Vad använder du för kinatelefon i 2kg klassen? Eller... Jaha... Du försökte vara rolig? Då ska jag vänligen informera dig om att det kommer dröja några år innan en mobiltelefon kommer klara av att "maxa" spel som Sims 4.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

min klockradio från 1992 kan maxa

k3m
Medlem
Skrivet av Gagoff:
Skrivet av Gaara:
Skrivet av marcus8958:

Kan maxa Sims 3 med alla expansioner utan större problem. Enda problemet jag har är att spelet äter SSD utav bara helvete.

Sims 4 kommer nog inte heller var några problem. Man är ju en gamer och har en gamer PC...

En gamer spelar inte Sims...

Jag tror att du har missförstått något...

en pc-spelare lirar inte Sims.

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av Gagoff:
Skrivet av Gaara:
Skrivet av marcus8958:

Kan maxa Sims 3 med alla expansioner utan större problem. Enda problemet jag har är att spelet äter SSD utav bara helvete.

Sims 4 kommer nog inte heller var några problem. Man är ju en gamer och har en gamer PC...

En gamer spelar inte Sims...

Jag tror att du har missförstått något...

en pc-spelare lirar inte Sims.

Eftersom det är huvudplattformen för alla Sims-spel... jo, faktiskt.

Jag kallar mig gamer, och jag lirar Sims, gin rummy och en hel drös med konstiga saker utöver typiska lir som fallout
Så jag förstår vad du menar, men faktum är att folk ogillar olika spel.

Medlem
Skrivet av Gagoff:
Skrivet av k3m:
Skrivet av Gagoff:
Skrivet av Gaara:
Skrivet av marcus8958:

Kan maxa Sims 3 med alla expansioner utan större problem. Enda problemet jag har är att spelet äter SSD utav bara helvete.

Sims 4 kommer nog inte heller var några problem. Man är ju en gamer och har en gamer PC...

En gamer spelar inte Sims...

Jag tror att du har missförstått något...

en pc-spelare lirar inte Sims.

Eftersom det är huvudplattformen för alla Sims-spel... jo, faktiskt.

Jag kallar mig gamer, och jag lirar Sims, gin rummy och en hel drös med konstiga saker utöver typiska lir som fallout
Så jag förstår vad du menar, men faktum är att folk ogillar olika spel.

Märks ganska tydligt i vilken ålder personer som dissar Sims ligger på. Är i den ålder dom är rädda för tjejbaciller.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

k3m
Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Gagoff:
Skrivet av k3m:
Skrivet av Gagoff:
Skrivet av Gaara:
Skrivet av marcus8958:

Kan maxa Sims 3 med alla expansioner utan större problem. Enda problemet jag har är att spelet äter SSD utav bara helvete.

Sims 4 kommer nog inte heller var några problem. Man är ju en gamer och har en gamer PC...

En gamer spelar inte Sims...

Jag tror att du har missförstått något...

en pc-spelare lirar inte Sims.

Eftersom det är huvudplattformen för alla Sims-spel... jo, faktiskt.

Jag kallar mig gamer, och jag lirar Sims, gin rummy och en hel drös med konstiga saker utöver typiska lir som fallout
Så jag förstår vad du menar, men faktum är att folk ogillar olika spel.

Märks ganska tydligt i vilken ålder personer som dissar Sims ligger på. Är i den ålder dom är rädda för tjejbaciller.

Lol

12
Skriv svar