Medlem
Valet 2014

Hej alla,
Snabb fråga - Om du fick rösta idag... hur och varför?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

Sverigedemokraterna.

Jag är övertygad om att sverige är på väg åt helvete om vi fortsätter med invandring i samma takt som nu. Vård, skola osv kommer spela mindre roll om landets välfärd körs i botten. Har genom mitt gamla arbete också personlig erfarenhet med mängder av nackdelar i den här förda politiken.

Gillar mer saker om SD än invandringsfrågan dock:

Ja till kärnkraft
Högre A-kassa
Förbud mot organiserat tiggeri
brott/straffsfrågor
Rättvisare skatt för pensionärer
Deras djurpolitik. t,ex vill de införa en djurpolis som finns i flertal länder.
Är för jämställdhet utan att behöva kalla sig feminister (Även om många medlemmar kallar sig det, men lyckligtvis särartsfeminister)

Medlem
Skrivet av bleak:

Sverigedemokraterna.

Jag är övertygad om att sverige är på väg åt helvete om vi fortsätter med invandring i samma takt som nu. Vård, skola osv kommer spela mindre roll om landets välfärd körs i botten. Har genom mitt gamla arbete också personlig erfarenhet med mängder av nackdelar i den här förda politiken.

Gillar mer saker om SD än invandringsfrågan dock:

Ja till kärnkraft
Högre A-kassa
Förbud mot organiserat tiggeri
brott/straffsfrågor
Rättvisare skatt för pensionärer
Deras djurpolitik. t,ex vill de införa en djurpolis som finns i flertal länder.
Är för jämställdhet utan att behöva kalla sig feminister (Även om många medlemmar kallar sig det, men lyckligtvis särartsfeminister)

Den stora nackdelen med SD är likt Moderaterna vill dom hellre satsa på bygga ut tunnelbanan så man kan skeppa runt rika arbetslösa ungdomar i stockholm istället för bygga ut och förbättra järnvägen i norr.
Utan en stark ekonomisk grund där man satsar på sveriges industrier kommer jobben och ekonomin bli lidande.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Inaktiv

Skapa en omröstning så ser vi bäst

Medlem

Vad menar du med "Om du fick rösta idag"?

Man får rösta idag. Förtidsröstningen började i onsdags.

Medlem

Skulle aldrig i mitt liv rösta på SD. När man var ung och dum så blev man övertalad, men tanke på deras vision, nej tack.

Blir blankt eller piratpartiet.

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Den stora nackdelen med SD är likt Moderaterna vill dom hellre satsa på bygga ut tunnelbanan så man kan skeppa runt rika arbetslösa ungdomar i stockholm istället för bygga ut och förbättra järnvägen i norr.
Utan en stark ekonomisk grund där man satsar på sveriges industrier kommer jobben och ekonomin bli lidande.

Skulle nog säga att tunnelbanan i Stockholm skeppar runt rätt många arbetande också, finns ju en anledning till att det är vid rusninstrafiken på morgonen och runt femtiden som tunnelbanan och resten av kollektivtrafiken är så överbelastad.

Sen förstår jag ju att du överdriver för att föra fram en poäng, och självklart är det väldigt viktigt med fungerande infrastruktur i norr om landet ska gå runt, skogs- och gruvindustrin är vital!

EDIT:
On topic, det blir nog Moderaterna eller annat liberalt parti för min del, inte helt säker vilket bara.

Inaktiv
Skrivet av Rakoon:

Skulle aldrig i mitt liv rösta på SD. När man var ung och dum så blev man övertalad, men tanke på deras vision, nej tack.

Blir blankt eller piratpartiet.

Förespråkar inte PP medborgarlön ?

Medlem

Jag har inte läst på särskilt mycket. Men när jag gör Valkompassen ligger Vänsterpartiet, F! och Miljöpartiet överst.

Tror det blir Vänsterpartiet.


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av chimo:
Skrivet av marcus8958:

Den stora nackdelen med SD är likt Moderaterna vill dom hellre satsa på bygga ut tunnelbanan så man kan skeppa runt rika arbetslösa ungdomar i stockholm istället för bygga ut och förbättra järnvägen i norr.
Utan en stark ekonomisk grund där man satsar på sveriges industrier kommer jobben och ekonomin bli lidande.

Skulle nog säga att tunnelbanan i Stockholm skeppar runt rätt många arbetande också, finns ju en anledning till att det är vid rusninstrafiken på morgonen och runt femtiden som tunnelbanan och resten av kollektivtrafiken är så överbelastad.

Sen förstår jag ju att du överdriver för att föra fram en poäng, och självklart är det väldigt viktigt med fungerande infrastruktur i norr om landet ska gå runt, skogs- och gruvindustrin är vital!

EDIT:
On topic, det blir nog Moderaterna eller annat liberalt parti för min del, inte helt säker vilket bara.

Nej jag överdriver inte. Underdriver är snarare sanningen.
EU är redo att satsa pengar till utbyggnaden men alliansen ser inte det som viktigt trots att gruvindustrin är lidande och kommer fortsätta vara lidande.
Det var inte innan juli i år alliansen började förstå hur viktig gruvnäringen och skogen är för sveriges ekonomi så dom gav klartecken botniabanan.

Moderaterna tycker också att laglig slavarbete är ok. Något som över huvudtaget inte ens borde vara accepterat i dagens samhälle.
http://www.moderat.se/debatt/fas-3-ar-battre-sitt-rykte

Nej om man vill ha ett parti som bryr sig om sveriges ekonomi eller sveriges framtid så är alliansen inget man ska rösta på idag.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Nej jag överdriver inte. Underdriver är snarare sanningen.
EU är redo att satsa pengar till utbyggnaden men alliansen ser inte det som viktigt trots att gruvindustrin är lidande och kommer fortsätta vara lidande.
Det var inte innan juli i år alliansen började förstå hur viktig gruvnäringen och skogen är för sveriges ekonomi så dom gav klartecken botniabanan.

Moderaterna tycker också att laglig slavarbete är ok. Något som över huvudtaget inte ens borde vara accepterat i dagens samhälle.
http://www.moderat.se/debatt/fas-3-ar-battre-sitt-rykte

Nej om man vill ha ett parti som bryr sig om sveriges ekonomi eller sveriges framtid så är alliansen inget man ska rösta på idag.

Socialdemokraterna (och därmed det rödgröna blocket) är inte mycket bättre när det kommer till satsningar liknande fas 3. De är väl om något ännu mer intresserade av att skapa hittepåjobb med offentliga medel. Att städa undan människor i diverse program, utbildningar, jobbsatsningar eller bidragsberoende är inte ett problem exklusivt för bara ett av blocken.

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/artic...

Att avslöja vad man röstar på i ett öppet forum online känns väl inte som det smartaste men som svar på TS fråga kan jag säga att jag tänker rösta på det alternativ jag upplever tar statsfinanserna på störst allvar. Finns det inte finansiering spelar det ingen roll vilken politik som bedrivs i övrigt.

Medlem
Skrivet av fanboyen:
Skrivet av marcus8958:

Nej jag överdriver inte. Underdriver är snarare sanningen.
EU är redo att satsa pengar till utbyggnaden men alliansen ser inte det som viktigt trots att gruvindustrin är lidande och kommer fortsätta vara lidande.
Det var inte innan juli i år alliansen började förstå hur viktig gruvnäringen och skogen är för sveriges ekonomi så dom gav klartecken botniabanan.

Moderaterna tycker också att laglig slavarbete är ok. Något som över huvudtaget inte ens borde vara accepterat i dagens samhälle.
http://www.moderat.se/debatt/fas-3-ar-battre-sitt-rykte

Nej om man vill ha ett parti som bryr sig om sveriges ekonomi eller sveriges framtid så är alliansen inget man ska rösta på idag.

Socialdemokraterna (och därmed det rödgröna blocket) är inte mycket bättre när det kommer till satsningar liknande fas 3. De är väl om något ännu mer intresserade av att skapa hittepåjobb med offentliga medel. Att städa undan människor i diverse program, utbildningar, jobbsatsningar eller bidragsberoende är inte ett problem exklusivt för bara ett av blocken.

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/artic...

Att avslöja vad man röstar på i ett öppet forum online känns väl inte som det smartaste men som svar på TS fråga kan jag säga att jag tänker rösta på det alternativ jag upplever tar statsfinanserna på störst allvar. Finns det inte finansiering spelar det ingen roll vilken politik som bedrivs i övrigt.

Skönt att se hur det fortfarande finns folk som köper och sväljer "nya arbetarpartiets" retorik.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Skönt att se hur det fortfarande finns folk som köper och sväljer "nya arbetarpartiets" retorik.

För det första är jag inte moderat och för det andra kan du väl komma med ett konstruktivt resonemang istället för att slänga dig med sköna oneliners. Det är en självklarhet att sittande regering gör vad den kan för att åtminstone tillsynesvis snygga till statistiken kring bl.a. arbetslöshet. Gör man det inte via påhittade och subventionerade ungdomsjobb kan man göra det genom att öka antalet studerande.

Det jag sade var ju att båda sidor är lika goda kålsupare, eller?

Medlem

Det blir nog SD, höga massinvandringskostnader att även biståndet får lida - då är något fel. Att öppna "våra hjärtan" låter inte som ett bra argument för mig när miljarder går åt.

Jag hade däremot röstat på det parti som vill ha Thorium-reaktor som ersättare av Uranium som används i dagens kärnreaktorer.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Har rensat bort SD, V, FI, MP, KD och FP ur listan på möjliga kandidater.

Medlem

Vänsterpartiet såklart, går inte försvara vinster i välfärden.


signatur

IDKFA

Medlem

V, FI eller S.

Skulle aldrig vilja att alla fina skattepengar Sveriges invandring ger oss försvinner för övrigt.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Vad menar du med "Om du fick rösta idag"?

Man får rösta idag. Förtidsröstningen började i onsdags.

Tänkte att många inte är 18 ännu....


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Riktigt spännande val, känns som det blir mer och mer spännande för vart riksdagsval

Medlem

DN's valkompass gav mig SD, S och F! högst upp, F! kan nog ignorerats eftersom jag röstade rakt emot alla deras hjärtefrågor och fortfarande fick 54%, antar att de copy pastat vänsterns ekonomiska politik.

Hade jag röstat idag hade stått tomhänt med förslag, SD har många bra punkter men jag har väldigt svårt att köpa matematiken bakom deras politik, likaså att deras bistånd skulle göra så mycket när det är så litet, S sitter ju med tomtefanskapen vi kallar MP som enligt mig borde läsa på lite om vad dem prackar på oss hela tiden innan dem förväntar sig att tas på allvar, hade det inte varit för det så kunde jag helt klart ha litat på att Löfven håller vad han sagt.

Alliansen tappar ju som fan och det är väl ingen som är förvånad, att hålla vad man lovar säger inte mycket när man lovat att spara pengar, dem lovade även jobb men när man räknar på hur många av dem som gick till invandrare, hur många invandrare som kom totalt och befolkningstillväxt är deras siffra på 300.000 helt ointressant.

Björklunds satsning på skolan är inte särskilt imponerande, den hade kanske funkat lite bättre om man förstatligat skolan samtidigt, men idiotpartierna M,KD,C envisas ju med att vi ska ha närhet och demokrati till priset av kompetens och översikt, deras decentralisering gör att alla sorters reformer av skolan saknar effekt, veka ekonomiska satsningar samt alliansens kommunala fetisch förstörde det enda dem kunde gjort rätt.

Vården ska man ju inte prata om.

Tror inte någon är imponerad


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

För mig är det egentligen bara frågan om massinvandringen som sker till Sverige och hur vi som folk och land bara verkar anpassa oss till de som flyttar hit och inte vice versa. Något är galet minst sagt. Jag är trött på att mina barn inte längre får äta fläsk i sin skola. Ska de ha "Ungsbakad falukorv" ja då är den en såkallad "kykling falukorv", ärtsoppan får inte tillagas med flask i. Jag har lessnat så det blir SD här, enbart pga av att de vågar lyfta fram frågan om invandringen och hur den påverkar människor som mig.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem
Skrivet av Banditen:

För mig är det egentligen bara frågan om massinvandringen som sker till Sverige och hur vi som folk och land bara verkar anpassa oss till de som flyttar hit och inte vice versa. Något är galet minst sagt. Jag är trött på att mina barn inte längre får äta fläsk i sin skola. Ska de ha "Ungsbakad falukorv" ja då är den en såkallad "kykling falukorv", ärtsoppan får inte tillagas med flask i. Jag har lessnat så det blir SD här, enbart pga av att de vågar lyfta fram frågan om invandringen och hur den påverkar människor som mig.

Det är väl proteinintag oavsett?


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

SD för min del. Är emot massinvandring då vi inte har kapacitet att ta hand om dessa stackare, lite i taget är mycket bättre, trots det kaos som sker utomlands, samt vill jag hellre leva i underbefolkning än överbefolkning. SD är också EU-kritiska och vill bidra ännu mer till hjälp inom krisområden utomlands.

Viktigt att tänka på är att alla partier är smutsiga och förfalskande, men något måste man rösta på, SD är nytt och fräscht och än så länge inte lika indoktrinerade som dom andra partierna.


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem

Vad innefattar en massinvandring, egentligen? Jag hör det begreppet kastas runt hela tiden av folk, men sällan någon som ger något konkret.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Greger:

Vad innefattar en massinvandring, egentligen? Jag hör det begreppet kastas runt hela tiden av folk, men sällan någon som ger något konkret.

Högst invandring i förhållandevis till befolkningsmängd i EU borde väl räknas som massinvandring? Eller mer än alla andra länder i norden tillsammans?

Eller helt enkelt kanske bara fler än vad vi har råd med? Det finns varken jobb eller bostäder till de invånare som finns i landet nu och det blir inte lättare för att man importerar 100k+ per år

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Hej alla,
Snabb fråga - Om du fick rösta idag... hur och varför?

Först, jag älskar ditt forumamn. Bäver ftw!

Andra: SD. Varför? Jo för jag har en son med diagnos, som inte får någon hjälp, för där finns inga pengar. Men däremot, så finns där synligen oändligt med pengar för invandring. Helt enkelt att tills min son får hjälp, så kommer jag inte prioritera NÅGON utomstående.

Skrivet av flamgorilla:
Skrivet av Banditen:

För mig är det egentligen bara frågan om massinvandringen som sker till Sverige och hur vi som folk och land bara verkar anpassa oss till de som flyttar hit och inte vice versa. Något är galet minst sagt. Jag är trött på att mina barn inte längre får äta fläsk i sin skola. Ska de ha "Ungsbakad falukorv" ja då är den en såkallad "kykling falukorv", ärtsoppan får inte tillagas med flask i. Jag har lessnat så det blir SD här, enbart pga av att de vågar lyfta fram frågan om invandringen och hur den påverkar människor som mig.

Det är väl proteinintag oavsett?

Nu missar du poängen. Vi, som är födda här, betalar skatt här och allmänt bygger/byggt landet ska inte få äta fläsk för det strider mot en invandrares tro?

Ser du verkligen inte felet i det resonemanget?


signatur

I drank what?

Medlem

Det är väl ett val man gör i skolbespisningen, att inte servera fläsk? Ingen har väl förbjudit dig att äta fläsk hoppas jag.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem
Skrivet av Mirage:

Nu missar du poängen. Vi, som är födda här, betalar skatt här och allmänt bygger/byggt landet ska inte få äta fläsk för det strider mot en invandrares tro?

Ser du verkligen inte felet i det resonemanget?

Hade fläsk haft ett övertag när det kom till näringsinnehåll så visst, men att hålla fast till en viss slags kött av sentimentala skäl när man lika gärna kan få fett och proteiner någon annanstans och göra alla nöjda förstår jag inte.


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av flamgorilla:
Skrivet av Banditen:

För mig är det egentligen bara frågan om massinvandringen som sker till Sverige och hur vi som folk och land bara verkar anpassa oss till de som flyttar hit och inte vice versa. Något är galet minst sagt. Jag är trött på att mina barn inte längre får äta fläsk i sin skola. Ska de ha "Ungsbakad falukorv" ja då är den en såkallad "kykling falukorv", ärtsoppan får inte tillagas med flask i. Jag har lessnat så det blir SD här, enbart pga av att de vågar lyfta fram frågan om invandringen och hur den påverkar människor som mig.

Det är väl proteinintag oavsett?

Nu missar du poängen. Vi, som är födda här, betalar skatt här och allmänt bygger/byggt landet ska inte få äta fläsk för det strider mot en invandrares tro?

Ser du verkligen inte felet i det resonemanget?

Ser du inte felet i ditt argument när situationen du nämner inte ens är reel?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av CastorFiber:

Hej alla,
Snabb fråga - Om du fick rösta idag... hur och varför?

Först, jag älskar ditt forumamn. Bäver ftw!

Andra: SD. Varför? Jo för jag har en son med diagnos, som inte får någon hjälp, för där finns inga pengar. Men däremot, så finns där synligen oändligt med pengar för invandring. Helt enkelt att tills min son får hjälp, så kommer jag inte prioritera NÅGON utomstående.

Skrivet av flamgorilla:
Skrivet av Banditen:

För mig är det egentligen bara frågan om massinvandringen som sker till Sverige och hur vi som folk och land bara verkar anpassa oss till de som flyttar hit och inte vice versa. Något är galet minst sagt. Jag är trött på att mina barn inte längre får äta fläsk i sin skola. Ska de ha "Ungsbakad falukorv" ja då är den en såkallad "kykling falukorv", ärtsoppan får inte tillagas med flask i. Jag har lessnat så det blir SD här, enbart pga av att de vågar lyfta fram frågan om invandringen och hur den påverkar människor som mig.

Det är väl proteinintag oavsett?

Nu missar du poängen. Vi, som är födda här, betalar skatt här och allmänt bygger/byggt landet ska inte få äta fläsk för det strider mot en invandrares tro?

Ser du verkligen inte felet i det resonemanget?

Du har ju ingen koll, vill du hjälpa din son så ska du ju inte rösta SD haha. SD = en röst på högern, en röst på högern = ännu sämre vård.


signatur

IDKFA

Skriv svar