Arnroths krönika – När speljättarna ljuger

Är s#&t trörtt på Arnroth, och orkar inte längre läsa något han skriver. Men jag gissar att det handlar om att folk är villiga att betala mycket för en massa digitalt trams, de tror ska göra spelupplevelsen bättre. Ja vissa har stålar att spendera på trams.../careface.

Medlem
Skrivet av Fläsk of Fury:

Är s#&t trörtt på Arnroth, och orkar inte längre läsa något han skriver. Men jag gissar att det handlar om att folk är villiga att betala mycket för en massa digitalt trams, de tror ska göra spelupplevelsen bättre. Ja vissa har stålar att spendera på trams.../careface.

Fel gissat. Den handlar om något helt annat.

Medlem
Skrivet av Fläsk of Fury:

Är s#&t trörtt på Arnroth, och orkar inte längre läsa något han skriver. Men jag gissar att det handlar om att folk är villiga att betala mycket för en massa digitalt trams, de tror ska göra spelupplevelsen bättre. Ja vissa har stålar att spendera på trams.../careface.

Men du orkar kommentera artikeln?

När man inte längre orkar läsa och lyssna till det man brinner så starkt för att kritisera så har man redan förlorat.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Lavrentivs:

Funcom körde med Early Access när de lanserade Age of Conan 2008. De som betalade de extra kronorna fick börja spela redan i maj (och stå ut med en sjudjävla massa buggar) medan resterande inte fick börja spela förrän en eller två månader senare. (kommer inte riktigt ihåg).

Så helt nytt eller endast syftande på en typ av finansiering är det väl inte.

Bra krönika som alltid Arnroth

Ja och de som började spela först på den officiella dagen då spelets släppes fick stå ut med i princip lika många buggar dem.

Medlem

jag måste påstå att jag tycker att det känns mer korrekt att använda early access som activision gör det än som indiespelutvecklare gör det. Det du får är närmare ett beta test. Early access låter snarare som att du får tillgång till en fungerande fullversion tidigare än andra. Varför kallar inte indie-utvecklarna det för beta? Låter som om de försöker få folk att tro att spelen är mer klara än vad de är...

Och är det bara jag som tycker att det är lite dåligt att det inte finns några demos länger? Va ju perfekt att testa spel. Nu börjar det iof komma tillbaka lite med att man kan testa spel i 24 timmar eller för en helg. Mycket bra tycker jag.

Medlem
Skrivet av The_Calle:

Varför kallar inte indie-utvecklarna det för beta? Låter som om de försöker få folk att tro att spelen är mer klara än vad de är...

Det är Steam som kallar det för Early Access. Många av utvecklarna skriver faktiskt "beta access" i sin beskrivning av spelet.

Medlem
Skrivet av Fläsk of Fury:

Är s#&t trörtt på Arnroth, och orkar inte längre läsa något han skriver. Men jag gissar att det handlar om att folk är villiga att betala mycket för en massa digitalt trams, de tror ska göra spelupplevelsen bättre. Ja vissa har stålar att spendera på trams.../careface.

Nej, artikeln handlar om hur storföretagen använder felaktiga termer för att marknadsföra sina spel. T.ex har EA släppt ett Indiebundle och Activision kallat något för Early Access även om det inte handlar om den populära finansieringsmodellen.

Men om du nu är så trött på Arnroths krönikor och inte ids läsa dem, varför ens kommentera?

Medlem

Sonys exklusiva material till Destiny är ju också bara tidsbestämt exklusivt.

Men jag är inte så upprörd över företagens putsade av sanningen, man vet ju redan om det och det stör mig inte speciellt mycket.

Medlem

Att det finns någon som bryr sig om att få ett spel en dag tidigare är fascinerande i sig.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

battlefield 3 som skulle vara pc exlusivt mmm så mycket det blev utav den saken vet vi ju alla...

Medlem
Skrivet av LVX156:

Så du tycker inte att spel som:

Star Citizen (https://robertsspaceindustries.com/)
Elite Dangerous (http://www.elitedangerous.com/)
Kingdom Come: Deliverance (http://kingdomcomerpg.com/)
Shadowrun Returns (http://harebrained-schemes.com/shadowrun/)
Satellite Reign (http://satellitereign.com/)
Wasteland 2
The Mandate
Broken Age
The Long Dark
Stasis
Torment: Tides of Numenera
Mighty No. 9

eller för den delen Oculus Rift, borde få finnas? För min del så är de fem spel jag ser mest fram emot spel som inte skulle existera utan preorders.

Det där är helt fel. Har du en bra ide så kommer den att finansieras om du vet hur du skall gå tillväga. Men, och detta är var skon klämmer, genom att använda olika crowd funding-system så behöver de inte sälja sina konsept till cyniska utigvare som kräver tonvis med kalkyler och vanliga hederliga projektplaner. Istället kan de sälja på häftiga filmer och hype på forum. Och, ja, många av de här projekten skulle inte ha överlevt genom vanliga kanaler av en anledning: Planeringen suger. Antingen för att det är ett gäng glada amatörer eller så är det helt enkelt en scam.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av carai_caldazar:

Så sluta gärna med att applicera personliga värden och värderingar på ords betydelser och entiteter, så blir vi alla gladare då

Men snälla lilla herrn, det är det som en krönika består av: Personliga reflektioner. Du behöver inte hålla med, men om du avskyr det så mycket så ge fan i att läsa dem då. Hur svårt kan det vara?


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Haha, Phil Spencer alltså, snacka om att slingra sig Bra krönika, gillar verkligen inte när storbolag fular sig, oavsett bransch. Jag vet att det finns fler, men det enda jag kommer att tänka på just nu är nog missbruket av ordet "Free to Play", vilket man knappast kan säga när ett spel är tidsbegränsat i sitt spelsätt.

Det finns mängder av titlar som fungerar alldeles utmärkt som F2P, t ex HearthStone och Dota 2, medans den stora majoriteten bara är ren och skär bluff. Dungeon Keepers nylansering är ett bra exempel och lika så Family Guy: The Quest for Stuff.

Det ska vara lätt att komma in i, det ska vara kul/roande i några timmar, och sedan ska det kosta tusentals kronor ifall du inte ska behöva vänta flera timmar mellan varje 3-minuters spelpass.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av LVX156:

Så du tycker inte att spel som:

Star Citizen (https://robertsspaceindustries.com/)
Elite Dangerous (http://www.elitedangerous.com/)
Kingdom Come: Deliverance (http://kingdomcomerpg.com/)
Shadowrun Returns (http://harebrained-schemes.com/shadowrun/)
Satellite Reign (http://satellitereign.com/)
Wasteland 2
The Mandate
Broken Age
The Long Dark
Stasis
Torment: Tides of Numenera
Mighty No. 9

eller för den delen Oculus Rift, borde få finnas? För min del så är de fem spel jag ser mest fram emot spel som inte skulle existera utan preorders.

Det där är helt fel. Har du en bra ide så kommer den att finansieras om du vet hur du skall gå tillväga. Men, och detta är var skon klämmer, genom att använda olika crowd funding-system så behöver de inte sälja sina konsept till cyniska utigvare som kräver tonvis med kalkyler och vanliga hederliga projektplaner. Istället kan de sälja på häftiga filmer och hype på forum. Och, ja, många av de här projekten skulle inte ha överlevt genom vanliga kanaler av en anledning: Planeringen suger. Antingen för att det är ett gäng glada amatörer eller så är det helt enkelt en scam.

Du har ju bevisat att du inte har en aning om vad du snackar om. "Glada amatörer"?

Som Chris Roberts, skapare av Wing Commander och Freelancer?

David Braben, skapare av Elite?

Warhorse Studios, bestående av personer som gjort Mafia, Mafia 2, ArmA, Operation Flashpoint, Crysis 3, and Forza Horizon?

Harebrained Schemes, som startades av Jordan Weisman, men årtionden i branschen, som startat upp fem spelföretag och som skapat Shadowrun, Crimson Skies, BattleTech och MechWarrior?

5 Lives Studios, industriveteraner varav några jobbat ihop i över tio år och jobbat med spel som Syndicate, GTAIV, Darksiders II?

inXile Enxtertainment, startat av Brian Fargo som en gång i tiden grundade Interplay, och Matthew Findley, general manager för Interplay i Europa?

Perihelin Interactive, bestående av personer som tidigare utvecklat Assassin's Creed 1&2, Mafia 2, Alan Wake, FarCry 2&3, Age of Conan: Hyborian Adventures,Call of Duty 3, Splinter Cell, Planet of the Apes, Saga of Ryzom, FIFA ONLINE, FarCry Evolution, Rainbow 6 Vegas och The Secret World?

Tim Schafer, skapare av The Secret of Monkey Island, Monkey Island 2: LeChuck's revenge, Day of the Tentacle, Full Throttle, Grim Fandango, Psychonauts och Brütal Legend?

Hinterland Games, med personer som tidigare utvecklat Warhammer 40,000: Dawn of War, Company of Heroes, Freespace, Freespace 2, Red Faction, Red Faction2, Saints Row 1-4, MDK, Baldur's Gate 2, Neverwinter Nights, Star Wars: KOTOR, Mass Effect, God of War 2, L.A. Noire och Far Cry 3?

Eller menar du kanske Inti Creates, bestående av f.d. CapCom-anställda, som har gjort spel sedan 1996?

Är det den typen av "glada amatörer" du menar?

Jävla pajas.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av LVX156:

Så du tycker inte att spel som:

Star Citizen (https://robertsspaceindustries.com/)
Elite Dangerous (http://www.elitedangerous.com/)
Kingdom Come: Deliverance (http://kingdomcomerpg.com/)
Shadowrun Returns (http://harebrained-schemes.com/shadowrun/)
Satellite Reign (http://satellitereign.com/)
Wasteland 2
The Mandate
Broken Age
The Long Dark
Stasis
Torment: Tides of Numenera
Mighty No. 9

eller för den delen Oculus Rift, borde få finnas? För min del så är de fem spel jag ser mest fram emot spel som inte skulle existera utan preorders.

Det där är helt fel. Har du en bra ide så kommer den att finansieras om du vet hur du skall gå tillväga. Men, och detta är var skon klämmer, genom att använda olika crowd funding-system så behöver de inte sälja sina konsept till cyniska utigvare som kräver tonvis med kalkyler och vanliga hederliga projektplaner. Istället kan de sälja på häftiga filmer och hype på forum. Och, ja, många av de här projekten skulle inte ha överlevt genom vanliga kanaler av en anledning: Planeringen suger. Antingen för att det är ett gäng glada amatörer eller så är det helt enkelt en scam.

Har inget emot att folk gnäller men ska man gnälla bör man åtminstone göra det med så pass mycket på fötterna att man iaf kan sparka stolpe ut. Du är ju tom i fel sport...

Skrivet av azynkron:
Skrivet av carai_caldazar:

Så sluta gärna med att applicera personliga värden och värderingar på ords betydelser och entiteter, så blir vi alla gladare då

Men snälla lilla herrn, det är det som en krönika består av: Personliga reflektioner. Du behöver inte hålla med, men om du avskyr det så mycket så ge fan i att läsa dem då. Hur svårt kan det vara?

Men snälla lilla herrn. Jag har inget emot personliga reflektioner i en krönika. Men om man dessutom jobbar som journalist så ska man gärna ha klara fakta framför sig och inte spotta ur sig samma skit som många "entitled" gamers gör bara för att företag använder ord på i detta fallet ett korrekt sått.

Vad jag menar i sista paragrafen är att folk ska sluta och ta ett koncept och applicera på ett-två ords faktiska betydelse.

För att citera herr Arnroth själv:

"Tror ni jag är helt dum i huvudet, Activision?"

Ja det är han. Om han jobbar med ord och inte förstår vad de betyder, så ska han inte arbeta med att skriva.

Så lilla herrn. Jag har inget emot personliga reflektioner, bara de är konkreta och har väl utvalda argument, vilket denna krönika inte har.

Medlem
Skrivet av carai_caldazar:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av carai_caldazar:

Så sluta gärna med att applicera personliga värden och värderingar på ords betydelser och entiteter, så blir vi alla gladare då

Men snälla lilla herrn, det är det som en krönika består av: Personliga reflektioner. Du behöver inte hålla med, men om du avskyr det så mycket så ge fan i att läsa dem då. Hur svårt kan det vara?

Men snälla lilla herrn. Jag har inget emot personliga reflektioner i en krönika. Men om man dessutom jobbar som journalist så ska man gärna ha klara fakta framför sig och inte spotta ur sig samma skit som många "entitled" gamers gör bara för att företag använder ord på i detta fallet ett korrekt sått.

Vad jag menar i sista paragrafen är att folk ska sluta och ta ett koncept och applicera på ett-två ords faktiska betydelse.

För att citera herr Arnroth själv:

"Tror ni jag är helt dum i huvudet, Activision?"

Ja det är han. Om han jobbar med ord och inte förstår vad de betyder, så ska han inte arbeta med att skriva.

Så lilla herrn. Jag har inget emot personliga reflektioner, bara de är konkreta och har väl utvalda argument, vilket denna krönika inte har.

I ditt första inlägg tyckte jag att du hade en viss poäng, även om jag ansåg att du gjorde en höna av en fjäder, så jag kommenterade ingenting. Du börjar det låta som att du hittat byggmaterial till en hel bondgård av den där fjädern, så jag tänkte bara påpeka följande:

Early access är inte två löst tagna ord och innebörden är inte bara något som Arnroth "hittar på ". Det är snarare ett begrepp använt inom spelvärlden som inte reflekterar innebörden "en-dag-innan tillträde".
http://store.steampowered.com/earlyaccessfaq/?snr=1_200_200_E...
http://en.wikipedia.org/wiki/Early_access

Jag håller med om din definition av Indiespel, men även Arnroth, för fel blir det när stora EA publicerar spel under "Indie" -flaggan. En av definitionerna av ett Indiespel är ju att dessa INTE publiceras av stora bolag.
http://en.wikipedia.org/wiki/Indie

Och slutligen, vad gäller XBox exklusiviteten...Man kanske inte kan förvänta sig att en butiktssäljare på El Giganten ska kunna förklara för nyfikna vad Microsoft menar med deras uttalande om Tomb Raider, men det är långt ifrån mycket begärt att få en tydlig förklaring från Microsoft själva. Att lansera ett spel som "XBox exklusivt" när det bara är det under några månader är i branschen snudd på falsk marknadsföring, och allra minst oärlig.

Ifall du är ok med den sortens marknadsföring så får det stå för dig. Ifall du vill argumentera dina ganska fria definitioner av både Early access och Indie så får du/ni göra det bäst du vill, men bara för att du drar åt ena hållet i det argumentet behöver det inte betyda att det är rätt.
Till alla som jag brukar argumentera emot här på FZ...jag bjuder på den

Däremot får du gärna själv sluta utgå ifrån att du för min (talar inte för andra här) talan, då jag inte håller med dig i varken sakfråga eller inställning gentemot krönikören.

Skrivet av Ender:
Skrivet av carai_caldazar:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av carai_caldazar:

Så sluta gärna med att applicera personliga värden och värderingar på ords betydelser och entiteter, så blir vi alla gladare då

Men snälla lilla herrn, det är det som en krönika består av: Personliga reflektioner. Du behöver inte hålla med, men om du avskyr det så mycket så ge fan i att läsa dem då. Hur svårt kan det vara?

Men snälla lilla herrn. Jag har inget emot personliga reflektioner i en krönika. Men om man dessutom jobbar som journalist så ska man gärna ha klara fakta framför sig och inte spotta ur sig samma skit som många "entitled" gamers gör bara för att företag använder ord på i detta fallet ett korrekt sått.

Vad jag menar i sista paragrafen är att folk ska sluta och ta ett koncept och applicera på ett-två ords faktiska betydelse.

För att citera herr Arnroth själv:

"Tror ni jag är helt dum i huvudet, Activision?"

Ja det är han. Om han jobbar med ord och inte förstår vad de betyder, så ska han inte arbeta med att skriva.

Så lilla herrn. Jag har inget emot personliga reflektioner, bara de är konkreta och har väl utvalda argument, vilket denna krönika inte har.

I ditt första inlägg tyckte jag att du hade en viss poäng, även om jag ansåg att du gjorde en höna av en fjäder, så jag kommenterade ingenting. Du börjar det låta som att du hittat byggmaterial till en hel bondgård av den där fjädern, så jag tänkte bara påpeka följande:

Early access är inte två löst tagna ord och innebörden är inte bara något som Arnroth "hittar på ". Det är snarare ett begrepp använt inom spelvärlden som inte reflekterar innebörden "en-dag-innan tillträde".
http://store.steampowered.com/earlyaccessfaq/?snr=1_200_200_E...
http://en.wikipedia.org/wiki/Early_access

Jag håller med om din definition av Indiespel, men även Arnroth, för fel blir det när stora EA publicerar spel under "Indie" -flaggan. En av definitionerna av ett Indiespel är ju att dessa INTE publiceras av stora bolag.
http://en.wikipedia.org/wiki/Indie

Och slutligen, vad gäller XBox exklusiviteten...Man kanske inte kan förvänta sig att en butiktssäljare på El Giganten ska kunna förklara för nyfikna vad Microsoft menar med deras uttalande om Tomb Raider, men det är långt ifrån mycket begärt att få en tydlig förklaring från Microsoft själva. Att lansera ett spel som "XBox exklusivt" när det bara är det under några månader är i branschen snudd på falsk marknadsföring, och allra minst oärlig.

Ifall du är ok med den sortens marknadsföring så får det stå för dig. Ifall du vill argumentera dina ganska fria definitioner av både Early access och Indie så får du/ni göra det bäst du vill, men bara för att du drar åt ena hållet i det argumentet behöver det inte betyda att det är rätt.
Till alla som jag brukar argumentera emot här på FZ...jag bjuder på den

Däremot får du gärna själv sluta utgå ifrån att du för min (talar inte för andra här) talan, då jag inte håller med dig i varken sakfråga eller inställning gentemot krönikören.

Om du tycker att jag gör en höna utav en fjäder, så är det något du får stå för själv, då i mina ögon är et precis vad herr Arnroth gör.

Att Early Access är ett begrepp som har en egen Wikisida förtar inte heller att ordens literära betydelse är tidig tillgång. Vad Early Access är på Steam är ett säljkoncept. Ett lite annorlunda säljkoncept än Activisions. Båda är rätt och inget av de två är fel. Sedan som jag skrev, man kan argumentera för hur pass Early Access det är att få ett spel en dag innan. Personligen tycker jag nog inte det. En vecka hade varit mer realistiskt, men det förtar inte sanningen av att man får tidig tillgång till spelet. I Steams fall ser jag det nog mer som att jag betalar för att få betatesta ett spel samt kunna komma med feedback på vad kanske vill se i ett spel.

I indiesaken är mitt problem med krönikan att Arnroth inte förklarar vad han menar med indie. För om man går på definationen indie game så kan de flesta indiespel vara indie men distribueras både via EA och Steam. Frågan här är väl hur man tolkar ordet publishing. För kollar man på många olika indiespel så är nog en hel del publiserade av företag och mainstream means är väl också en defination att diskutera för jag kan nog tänka mig att internet klassas nog som mainstream means så vida inte de i grund och botten menar ställen såsom Steam och EA t ex.

Jag påpekade även i min kommentar angående exklusivitet att de kunde använt sig utav ett annat ordval då de förvanskar ordet exklusivitet. De kunde även varit så pass trevliga att de gett oss en referensram. Dock ur företagssynpunkt inte kanske så smart.

Jag säger inte att jag är okej med sådan marknadsföring, men jag låter inte den färga mig, då det enda jag i mångt och mycket är intresserad utav är spelet. När det gäller marknadföring gentemot en själv måste man vara skeptisk och analysera det man utsätts för. Man måste lära sig att se förbi marknadsföring. För att bolagen kan kanske för en gångs skull ha rätt i sitt bruk utav orden ni förknippar med annat. Dock skall vi inte glömma att om de kunde komma undan med det skulle de sälja oss buteljerad skit. Jag bokar nästan aldrig pre-order förutom möjligen spel såsom Homeworld, som jag verkligen vill ha. Jag har även köpt Early Access-spel såsom Starbound, Space Engineers, Asseto Corsa, osv. Jag har även betalt till ett free-to-play spel när det var i closed beta för att jag tror på det spelet och gillar det verkligen. Det enda jag inte har gett mig in på är kickstarters.

Det är inte det att jag har fria definationer utav indie och Early Access, men vi har här en krönika som raljerar för endast ena sidan av myntet. Det finns inte bara svart eller vitt, bara en mass grått. Arnroth är en bra speljournalist av det jag har sett. Han skriver bra krönikor och dåliga krönikor. Ingen är utmärkt hela tiden. Jag bara håller inte med han i det han skriver i den här krönikan, och tycker det är en krönika byggd på dåliga argument. En krönikas syfte är att få folk att reagera. Folk tycker olika saker, det öppnar upp för disskutioner, kanske konsensus, kanske inte.

Jag har aldrig utgått från att jag förde någon annans talan, utan endast min egen utifrån vad jag tyckte var en dålig argumentation utav en krönikör. Det är en sak att det finns ett koncept som har ett visst namn, men man får heller inte glömma att det många gånger finns en annan lika korrekt betydelse som kanske inte stämmer överens med vad man personligen tycker.

Medlem
Skrivet av carai_caldazar:

Om du tycker att jag gör en höna utav en fjäder, så är det något du får stå för själv, då i mina ögon är et precis vad herr Arnroth gör.

Att Early Access är ett begrepp som har en egen Wikisida förtar inte heller att ordens literära betydelse är tidig tillgång. Vad Early Access är på Steam är ett säljkoncept. Ett lite annorlunda säljkoncept än Activisions. Båda är rätt och inget av de två är fel. Sedan som jag skrev, man kan argumentera för hur pass Early Access det är att få ett spel en dag innan. Personligen tycker jag nog inte det. En vecka hade varit mer realistiskt, men det förtar inte sanningen av att man får tidig tillgång till spelet. I Steams fall ser jag det nog mer som att jag betalar för att få betatesta ett spel samt kunna komma med feedback på vad kanske vill se i ett spel.

I indiesaken är mitt problem med krönikan att Arnroth inte förklarar vad han menar med indie. För om man går på definationen indie game så kan de flesta indiespel vara indie men distribueras både via EA och Steam. Frågan här är väl hur man tolkar ordet publishing. För kollar man på många olika indiespel så är nog en hel del publiserade av företag och mainstream means är väl också en defination att diskutera för jag kan nog tänka mig att internet klassas nog som mainstream means så vida inte de i grund och botten menar ställen såsom Steam och EA t ex.

Jag påpekade även i min kommentar angående exklusivitet att de kunde använt sig utav ett annat ordval då de förvanskar ordet exklusivitet. De kunde även varit så pass trevliga att de gett oss en referensram. Dock ur företagssynpunkt inte kanske så smart.

Jag säger inte att jag är okej med sådan marknadsföring, men jag låter inte den färga mig, då det enda jag i mångt och mycket är intresserad utav är spelet. När det gäller marknadföring gentemot en själv måste man vara skeptisk och analysera det man utsätts för. Man måste lära sig att se förbi marknadsföring. För att bolagen kan kanske för en gångs skull ha rätt i sitt bruk utav orden ni förknippar med annat. Dock skall vi inte glömma att om de kunde komma undan med det skulle de sälja oss buteljerad skit. Jag bokar nästan aldrig pre-order förutom möjligen spel såsom Homeworld, som jag verkligen vill ha. Jag har även köpt Early Access-spel såsom Starbound, Space Engineers, Asseto Corsa, osv. Jag har även betalt till ett free-to-play spel när det var i closed beta för att jag tror på det spelet och gillar det verkligen. Det enda jag inte har gett mig in på är kickstarters.

Det är inte det att jag har fria definationer utav indie och Early Access, men vi har här en krönika som raljerar för endast ena sidan av myntet. Det finns inte bara svart eller vitt, bara en mass grått. Arnroth är en bra speljournalist av det jag har sett. Han skriver bra krönikor och dåliga krönikor. Ingen är utmärkt hela tiden. Jag bara håller inte med han i det han skriver i den här krönikan, och tycker det är en krönika byggd på dåliga argument. En krönikas syfte är att få folk att reagera. Folk tycker olika saker, det öppnar upp för disskutioner, kanske konsensus, kanske inte.

Jag har aldrig utgått från att jag förde någon annans talan, utan endast min egen utifrån vad jag tyckte var en dålig argumentation utav en krönikör. Det är en sak att det finns ett koncept som har ett visst namn, men man får heller inte glömma att det många gånger finns en annan lika korrekt betydelse som kanske inte stämmer överens med vad man personligen tycker.

Bra skrivet, och jag har inte så mycket annat att tillägga. Möjligtvis att Arnroth i mina ögon står för den ena sidan av myntet och spelindustrin den andra. Och visst skulle det kunna anses vara ett glest argument för en hel krönika, men jag håller med om det han tar upp, och så efterlyser han ju dessutom fler exempel.

12
Skriv svar