Anand lämnar AnandTech

Medlem
Anand lämnar AnandTech

AnandTech, är Internets kanske mest respekterade sida för hårdvarurecensioner och analyser. De ger objektiva åsikter och stor insyn i hårdvarubranschen, samt att deras recensioner är väldigt tekniskt djupa och transparenta. Grundaren Anand Lal Shimpi meddelande igår att han kommer att lämna AnandTech efter 17.5 år och lämna stafettpinnen till Ryan Smith som är AnandTechs GPU-guru.

Tack och lycka till med dina nya påhitt, Anand!

Anand Lal Shimpi

Källa: http://www.anandtech.com/show/8456/the-road-ahead

#blogg

Medlem
Anand lämnar AnandTech

Till skillnad mot t ex sweclockers är anandtech och guru3d mina favoriter.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

Till skillnad mot t ex sweclockers är anandtech och guru3d mina favoriter.

Är väl inget fel på Sweclockers? Gillar deras tester och Fredagspanelen.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av magma:

Till skillnad mot t ex sweclockers är anandtech och guru3d mina favoriter.

Är väl inget fel på Sweclockers? Gillar deras tester och Fredagspanelen.

Sweclockers är suveräna. De resonerar vettigt, och sajten är ur ett designmässigt perspektiv nästan fulländad.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Har inget emot SweClockers heller, de är sköna och har ett okej forum. Vet att Emil på SweClockers gillar AnandTech mycket också, deras nya artiklar av Jörgen Städje är riktigt bra med.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av magma:

Till skillnad mot t ex sweclockers är anandtech och guru3d mina favoriter.

Är väl inget fel på Sweclockers? Gillar deras tester och Fredagspanelen.

Håller inte helt med om det. De verkar testa på något oerhört märkligt sätt så att intel och nvidias kort nästan alltid får en fördel. När jag själv har testat med identisk hårdvara har jag fått helt andra resultat. Jag kan förstå om statistiken avviker lite mellan olika grafikkort, hårdvara, drivrutiner osv. Men ibland har det varit så stora skillnader att man kan undra hur de egentligen testar. Jämför man med t ex guru3d, tomshardware, techtown, anandtech eller hardcorps så ser deras siffror rätt så identiska ut.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av magma:

Till skillnad mot t ex sweclockers är anandtech och guru3d mina favoriter.

Är väl inget fel på Sweclockers? Gillar deras tester och Fredagspanelen.

Sweclockers är datorvärldens motsvarighet till aftonbladet. Gett upp på forumet för det är för många unga användare och endast en enda stor pajkastning bland fanboysen.
Håller mig till anandtech, guru3d och hardocp om man behöver hjälp med datorn för där finns det riktiga datorbyggare.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av magma:

Till skillnad mot t ex sweclockers är anandtech och guru3d mina favoriter.

Är väl inget fel på Sweclockers? Gillar deras tester och Fredagspanelen.

Sweclockers är datorvärldens motsvarighet till aftonbladet. Gett upp på forumet för det är för många unga användare och endast en enda stor pajkastning bland fanboysen.
Håller mig till anandtech, guru3d och hardocp om man behöver hjälp med datorn för där finns det riktiga datorbyggare.

Bara att läsa tråden här som exempel:
http://www.sweclockers.com/forum/52-nyhetskommentarer/1289594...

Så ser man hur folk som vill diskutera blir bemötta. Rötägg finns på alla sidor. Men så här var det inte när sweclockers startade.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av magma:

Till skillnad mot t ex sweclockers är anandtech och guru3d mina favoriter.

Är väl inget fel på Sweclockers? Gillar deras tester och Fredagspanelen.

Personligen har jag inget emot deras tester och nyheter, även om de vid ett par tillfällen fått väldigt diskutabla resultat. Men deras forum har sedan starten gått från att vara en källa till kunskap och trevligt bemötande till att idag vara fyllt av maktgalna moderatorer, know-it-alls med en överlägsen attityd och en jäkla massa trams.

Medlem

Själv älskar jag SweClockers

Man förstår Emil och Jonas desto bättre om man "känner" dem lite bättre, lyssnar på podcasts, ser panelerna och alla extrainslag, läser det de skriver och så... Även på bloopers finner man information, t.ex. hur de ser ut när de är trötta eller arga som vi alla blir då och då, speciellt i jobbet.

Så allt som allt är de väldigt mänskliga (rent "PR-mässigt"), och jag har tagit del av deras uträkningsmetoder (rent "tekniskt") för siffrorna de får i sina tester, och jag finner att de har utförliga förklaringar för de olika diskrepanser som ibland dyker upp. I mångt och mycket finner jag deras tester ungefär som de själva presenterar dem - helt OK representativa men inget man ska läsa som bibeln.

De är, i min blygsamma mening, proffs som dessutom är trevliga. What's not to like?

Och angående moderatorer på forumen eller andra "grunts" så vet jag ingenting, vare sig till eller från, om deras organisation. Jag kan bara beklaga om det finns rövhål i communityn (eller bland moderatorerna), något praktiskt tagen ingen sida kan undvika att iallfall vid något tillfälle ha.

1
Skriv svar