MMO-sandlådan Archeage har fått datum

Medlem

Spelar både Alphan och betan och spelet är grymt bra! Dom som saknar gamla Lineage 2 känslan eller liknande sandbox mmo kommer inte bli besvikna!:)

Att spelet liknar WoW är ju skämt... Skulle hellre vilja säga att det är ett Lineage 3.0 i så fall. (Ja det är skaparen av Lineage 2 som gjort ArcheAge)

Btw, att sitta som jurymedlem i rätten o ge allt från 10-50+ min jail time är förbannat roligt=D

Medlem
Skrivet av Segas:
Skrivet av molg:

Jag vill verkligen köpa spelet. Frågan är bara om jag har tid att spela det. Enormt tidskrävande med mmos! ^^

Det är gratis, så...

Går inte att bygga hus utan patron och jag vill gärna vara med i headstart om jag ska få en bra plats att ha mitt hus på. Så det kostar om man vill lyckas.

Medlem

Detta kanske är en dum fråga, men var reggar man sig? Dels för att få ett konto och dels för att få nyhetsbrev. Går man till hemsidan för spelet så kommer man till en blogg och det finns inga länkar till något någonstans...

// edit

Går man till http://www.archeagegame.com/en/ och inte http://archeage-online.com/ som det står i FZs info så går det bättre...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Ugh lol räknade inte alls med att de skulle släppas nu. Undra vad för impact de får med att Destiny släpps bara några dagar tidigare Men kanske bara en liten del av folket spelar båda typen av spel.

Medlem

Verkar vara ett perfekt mmo för mig som vill slöspela, lukta på blommorna, inte behöva stressa, inte enbart koncentrera på end-game och köra konstant progression för att kunna vara med. blir att överväga ett köp.

Medlem

Behöver inte köpa F2P Någon som har spelat mycket och vet om dom ändra dom där labor points har blivit ändrade något ?

Medlem
Skrivet av Busko:

Behöver inte köpa F2P Någon som har spelat mycket och vet om dom ändra dom där labor points har blivit ändrade något ?

Labor Points är fortfarande som det har varit innan! och vad jag vet så kommer dom nog inte ändra på det i första taget.:)

MEG
Medlem

Kommer ni att recensera spelet, om inte varför?


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Hoppas att spelet blir bra för alla som är intresserade, vore kul med ett f2p-mmo som funkar. Dock så är jag väldigt skeptisk..
Det som jag får sämst vibbar av är systemet där du måste vänta på poäng som du spenderar på att göra det mesta i spelet, tex farma, crafta eller bygga ungefär som i farmville. Time-gated valuta är hemskt i min mening och bara ett fiffigt sätt att tjäna pengar på folks ovilja att vänta (när man kan köpa den för pengar dvs).
Sandlådespel i all ära, men det är svårt att tro att det är gjort på cry-engine då det ser sjukt gammalt ut. Massor av texturer är helt ofattbart låguplösta och världen ser tom ut. Några av dessa saker kan ju såklart förbättras vid release, men det blir aldrig en total makeover (som skulle behövas i det här fallet.).
Min sista punkt är nog mer personlig, för jag har spelat de senare mmo'erna som kommit ut och blivit van vid ett flytande actioncombat-system. Jag skulle ha svårt att ta ett stort kliv bakåt med tabtargeting igen.

Medlem
Skrivet av telison:

Sluta quota hela jäkla tråden i ert tjafs! Jag får ont i scrollfingret!

Hahaha

12
Skriv svar