Dags för TV-spels köp!! Men vilken consol skall jag köpa!? Hjälp tack. :D

Medlem
Dags för TV-spels köp!! Men vilken consol skall jag köpa!? Hjälp tack. :D

Yes!! Äntligen är ekonomin på rätt kurs och jag har betsämt mig för ett tv-spels köp. Men jag vette fan vilken jag skall köpa, har en lite förkärlek till Playstation då jag ägt ett gäng tidigare så jag har gått och sneglat på PS4an.

Jag har familj så en consol som passar för 4-6 åringar, samtidigt som Pappa får en chans att lira sina action/sport/fantasy/fighting spel när ungarna gått och lagt sig hade ju varit perfekt!!
Är noll intresserad av shooter spel på consol, de kör jag på den stationära.

Så om ni har förslag på consol som skulle passa mig så är jag öppen för förslag, släng med så mycket info (plus och minus mm) som ni har tid och lust att plita ner. Tack på förhand.

Medlem

Som alltid i sådana här situationer så handlar det mest om vilka exklusiva titlar du är intresserad av, dvs. de spel som bara finns på den ena eller den andra plattformen. Som rena spelmaskiner så är det rent allmänt inte så stor skillnad på PS4 och XboxOne. Min rekommendation om du inte känner någonting speciellt angående exklusiva titlar är att gå efter vilken konsols handkontroller du gillar bäst.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Inaktiv

Det beror ju på om du har vänner som spelar online eller singelplayer då är det ju bäst om man har samma maskin som dom, för det är ju roligast att lira med polarna.

Annars spelar det ingen roll, man kollar vilken konsoll som har spel man kan tänkas gilla.

Medlem

Jag tycker du ska basera ditt beslut på följande i turordning.

1. Till vilken konsol har du fler vänner att spela med?
2. Föredrar du de spel som endast kommer till PS4an före de som endast kommer till Xbone eller tvärt om?
3. Kontrollen är skönast på?

Jag gick helt efter dessa tre punkter och jag är väldigt nöjd

jbx
Medlem

Om ekonomin är väldigt stabil så rekommenderar jag båda. Forza på xbox one och Naughty dog spel på ps4


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

1. Min filosofi är att ergonomin på handkontroller avgör stort vad man väljer ska man nöta vill man ha nått som passar sin hand bäst .
2. Vilken dom flesta vänner kommer spela på , men för vissa ska 1 o 2 skifta plats
3. Sen är frågan om man brys sig om mediafunktioner eller ej och app stöd. xbox one släpps först här i september så antar ps4 har bäst app stöd i svenska regionen idag?

Det jag kan komma på


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Om du har noll intresse för "shooters" på konsol så är nog PS4 ett bättre val då Sony brukar satsa på lite mer variation i sina exklusiva spel.

Medlem

bah


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

1
Skriv svar