Medlem
Remakes

Jag börjar bli väldigt trött på remakes.

Det har blivit alldeles för mycket remakes till denna generationens konsoler. Jag var väldigt glad att de släppte last of us till ps4. Ska inte ljuga om det, men jag hade ändå köpt ett ps3 om de inte hade släppt det.

Jag vill ha nya spel till mina nya konsoler och inte chash grabs, för att de måste sälja någonting och att det är billigare att bara fixa till grafiken.

Visst det är kul att folk som inte spelat tex resident evil innan (som verkar vara det senaste i remakes) får göra det. Men känns ändå som att det börjar gå åt en dålig riktning.

Börjar bli det enda som släpps nu. Sedan alla indie spel.. Inget ont om indie spel, en del blir väldigt bra medans 90% är skit. Men verkar vara det enda som kommer till ps4/xbone.

Men snart börjar det regna in nya spel och hoppas det tar död på remakes.

#blogg

Medlem
Remakes

Resident Evil är ju dessutom en remake av en remake (en polerad version av Gamecube-remaken). Så där kan vi prata om lathet. Men när man har slut på idéer och nya delar i serien risas så gör Capcom säkert allt de kan för att påminna spelarna om varför de tyckte om RE från första början.

Men jag tror inte att remaken introducerar så många nya spelare till serien. Snarare är det en chans för de ursprungliga fansen att återuppleva spelet, vilket oftast är fallet med just remakes.

Nej, vill man gå tillbaka till rötterna i en serie så föredrar jag reboots där man helt bortser från tidigare spel och försöker göra något modernt av grundkonceptet i en spelserie. Det funkar inte alltid det heller men då har man iaf försökt tillföra något mer än lite högre texturupplösning.

1
Skriv svar