Hjälp med nytt grafikkort

Medlem
Hjälp med nytt grafikkort

Sitter och stirrar mig tokig på GPU just nu, och vet inte alls vad jag vill ha eller SKA ha för den delen och vänder mig nu till er kloka människor för lite hjälp (Förhoppningsvis)

Söker ett mid-range kort , GTX serien med en prislapp på runt 2000kr lite till håller budgeten för.
Är inte behov av något monster med något som är bättre än mitt GTX 560 som fortfarande enligt mig är ett stabilt kort men det är lite dags att byta nu eftersom jag för några dagar sedan slängde i ett kraftigare nät-agg i lådan.

Spelar i dagsläget väldigt blandat mellan krävande till icke krävande spel.

All hjälp uppskattas. Cheers!

Medlem

Gtx 760 rekommenderas starkt finns för 1990kr på netonnet:
http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/grafikkort/nvidi...

Här kan du även få en liten uppfattning om hur bra grafikkortet är, Gtx 560 är inte ens kvalificerad att vara med på jämförelsen: http://www.sweclockers.com/recension/17151-nvidia-geforce-gtx...

Medlem

Har faktiskt kikat på det också och är det de har lutar åt mest. Får nog bli det om det inte kommer någon invändning mot det kortet

Medlem

Nvidia kommer med ny serie om några veckor. Vänta tills dess och se hur utvecklingen går.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Alternativt kan du hitta begagnade r9 280x-kort som ger väldigt bra pris/prestanda.
Köpte ett 280x msi själv förra veckan för 1300kr.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

Alternativt kan du hitta begagnade r9 280x-kort som ger väldigt bra pris/prestanda.
Köpte ett 280x msi själv förra veckan för 1300kr.

Är dock lite allergisk mot Radeon tyvärr , annars har jag faktiskt kikat runt en del på beg-marknaden. Än så länge inget lyckat resultat.

Medlem

jag har ett GTX 770 med 2GB om du vill ha så finns till dig för 1000kr

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Nvidia kommer med ny serie om några veckor. Vänta tills dess och se hur utvecklingen går.

Helt rätt. Vänta en stund och se vad som händer med deras nya kort istället.

Medlem
Skrivet av laserjet:

jag har ett GTX 770 med 2GB om du vill ha så finns till dig för 1000kr

Åh fan, vilken kylningstillverkare är det?

Medlem

det är ett Gigabyte GeForce GTX 770 2GB (GV-N770OC-2GD)

1
Skriv svar