Omröstning: ska du köpa Xbox One?

Robot
Omröstning: ska du köpa Xbox One?

På fredag släpps slutligen Microsofts utmanare till Playstation 4 - hur köpsugen är du?

#sony, #microsoft


Medlem
Omröstning: ska du köpa Xbox One?

Kommer nog köpa en i framtiden när priserna är lägre och det finns några bra exklusiva titlar.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Haha vilka roliga alternativ! Vad hände med: Nej


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Blir ps4 strax, men inte xbox dock är där ju några tilltalande exklusiva titlar

Medlem

Konsoler intresserar mig. Har köpt en ps4.

Men inte den här. Så ett till svarsalternativ hade vatt i sin ordning.

Inaktiv

Precis som Marcus säger. När priset har fallit och spelen har dykt upp så blir det ett köp. Kanske väntar på eventuella Slimversioner.

Medlem

Dåliga alternativ...röstar inte just nu haha.

Medlem

Blir väl PS4 eller XB1 sen när priset gått ner lite.

Medlem

Dumma svarsalternativ. En annan konsol är mer intressant...

Medlem

4: Nej äger/tänker köpa PS4 istället.


signatur

K9
:.:

Moderator | Testpilot

Borde väl ändå stå "konsolen intresserar mig inte". Varför ens rösta om man inte tycker om konsoler när det är en konsol fråga?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Skulle funnits fler alternativ. Svara nej då det passa bättre än Ja då jag inte tänker köpa den innan den går ner till ett pris som motsvarar vad man får.

Medlem

5: Nej äger/tänker köpa Wii U istället. Vill jag ha en kass dator med stängd miljö utan spel kunde jag köpt en Mac för länge sedan.

♫ Troll lol lol lol lolololololo trolololol ♫

Skägg.
10 Chambers

Har lagt till PS4-alternativet - omröstningen behövdes dessvärre nollställas för att göra det igen så rösta igen om du redan gjort det.


signatur
Medlem

Nope, intresserar mig inte. Har en PS4 och det räcker i alla fall för stunden

Medlem

Oj, hade helt missat att den inte var släppt ens...

Inaktiv
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Har lagt till PS4-alternativet - omröstningen behövdes dessvärre nollställas för att göra det igen så rösta igen om du redan gjort det.

Varför inte Wii U?

Medlem

Nej, kommer nog satsa på en ps4 istället när den har gått ner i pris. Om det nu ens blir en konsol överhuvudtaget.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Har lagt till PS4-alternativet - omröstningen behövdes dessvärre nollställas för att göra det igen så rösta igen om du redan gjort det.

Varför inte Wii U?

Den hästen är död - sluta slå på den döda hästen!


signatur
Avstängd

nope... speciellt inte efter detta...
http://feber.se/spel/art/308011/inga_rstkommandon_p_svenska_p...

MS påstod ju att det var det som orsakade försening, men likaväl så stöds det inte heller 1 år senare.

Om man vill använda röstkommandon överhuvudtaget så måste man dessutom sätta USA eller UK som land, vilket ger USA eller UK marketplace, vilket betyder att du måste ange en adress i USA eller UK för att köpa nåt där.

Inte nog med det heller. Röststyrningen blir även regions låst. Vill du snacka engelska med din x1? Tough luck om du har angett ett land som inte har engelska som native språk.
Hur gör jag som finlandssvensk då? Modersmål svenska men bor i Finland... Inte fan vill jag sitta och prata finska med konsol jäveln inte.

t.ex Min ps4 har nu Finland som land, Svenska som språk och röstkommandon på engelska.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Har lagt till PS4-alternativet - omröstningen behövdes dessvärre nollställas för att göra det igen så rösta igen om du redan gjort det.

Varför inte Wii U?

Den hästen är död - sluta slå på den döda hästen!

Du kan vara en död häst.

Medlem

Njäe, hörde att dom ville få det att låta som att Rise of the Tomb Raider var XBox exklusivt, så jag ångrade mig

Allvarligt talat så trodde jag att det varit ute i flera månader redan...säger väl nåt om intresset.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Bolleh:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Har lagt till PS4-alternativet - omröstningen behövdes dessvärre nollställas för att göra det igen så rösta igen om du redan gjort det.

Varför inte Wii U?

Den hästen är död - sluta slå på den döda hästen!

Du kan vara en död häst.

Hellre en död tauntaun!


signatur
Medlem

Att Microsoft väljer att släppa en konsoll så pass sent bara för att den svenska marknaden inte är värd att sattsa på gör mig förbannad. Kan inte säga att det är så men det är så jag uppfattar det. Särbehandling gör mig förbannad! Hade tänkt köpa den men nu blir det ingen konsoll alls.


signatur

Google is your friend!!!

Medlem

Att Microsoft väljer att släppa en konsoll så pass sent bara för att den svenska marknaden inte är värd att sattsa på gör mig förbannad. Kan inte säga att det är så men det är så jag uppfattar det. Särbehandling gör mig förbannad! Hade tänkt köpa den men nu blir det ingen konsoll alls.


signatur

Google is your friend!!!

Medlem

Jag vet inte vicken det blir ännu

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av DrAg00nEn:

nope... speciellt inte efter detta...
http://feber.se/spel/art/308011/inga_rstkommandon_p_svenska_p...

MS påstod ju att det var det som orsakade försening, men likaväl så stöds det inte heller 1 år senare.

Om man vill använda röstkommandon överhuvudtaget så måste man dessutom sätta USA eller UK som land, vilket ger USA eller UK marketplace, vilket betyder att du måste ange en adress i USA eller UK för att köpa nåt där.

Inte nog med det heller. Röststyrningen blir även regions låst. Vill du snacka engelska med din x1? Tough luck om du har angett ett land som inte har engelska som native språk.
Hur gör jag som finlandssvensk då? Modersmål svenska men bor i Finland... Inte fan vill jag sitta och prata finska med konsol jäveln inte.

t.ex Min ps4 har nu Finland som land, Svenska som språk och röstkommandon på engelska.

Vi kommer att släppa en artikel om konsolen senare i veckan, bra headsup!


signatur
Medlem

Japp blir en Xbox one på fredag när den släpps! Kommer dock med stor sannolikhet även köpa en ps4 innan året är slut. Varför välja när det kommer bra spel till bägge.

Medlem

Själv ser jag ingen poäng med Xbone just nu. PC, PS4 och 3DS täcker det mesta av mitt spelbehov.

Medlem

Vad hände med "Nej, jag är intresserad av konsoler men köper ingen förrän det släpps vettiga spel till dem"?

Skriv svar