Omröstning: ska du köpa Xbox One?

Medlem

Japp, jag kommer skaffa ett någon gång i framtiden så man inte missar några grymma spel alls.

Larvigt att fanboya någon plattform. Gamers spelar spel där spelen finns


signatur
Inaktiv

Nej tänker köpa en PS4 om jag ö.h.t ska köpa en konsol igen.


signatur

War never changes.

Medlem

Dessa måste vara det sämsta alternativen jag sett på länge,
Själv vet jag inte än, måste testa kontrollerna först, kolla vilka spel som kommer finnas, etc. etc.

Medlem

Har redan ett PS4, Wii U och PC. Känns inte som att Xbox One behövs för tillfället. Lär nog bli ett köp när det finns fler exklusiva spel som lockar.

Medlem

Klart det kommer bli en One nu på fredag.

Medlem

Nej för jag läser serietidningar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

..eller nej för jag tror jag kommer köpa mig en PS4 vad det lider.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

Nej inte i HÖST.

Men jag SKA köpa en XBOX ONE.

Dock inte förrän det finns betydligt fler spel ute till den... samma gäller för PS4.

Inaktiv

4: Nej men tänker eventuellt köpa PS4 istället.

Medlem

då jag sålde min tv och helt övergick till dator, så sa jag hejdå till konsoler och spelar bara hos kompisar.
även då jag hade min tv och hade ps3 och xbox360 så hann man inte att spela så mycket på dem plus att man kände stress, en stress att börja spela på datorn igen.
men nu svävar jag iväg lite, svaret är nej, jag kommer inte köpa.

Medlem

Jag har länge debatterat med mig själv om det ska inköpas en PS4 kontroll eller Xbox One kontroll. Just nu lutar jag mer mot en PS4 kontroll. Men det är ju också just det, konsolerna intresserar mig inte så mycket men blir det någon så blir det en PS4. Nya Xbox tilltalar mig inte det minsta.

Medlem

Många alternativ men inget "Nej, jag kommer köpa PS4" ARG!

Medlem

Mitt alternativ är rätt och slätt
- Nej

jag är nöjd med nuvarande gen. men det kan ändra sig om PS4 släpper hotta titlar. Lär komma bra 360-titlar närmsta året i alla fall.

MS verkar inte ha koll på sin hårdvara riktigt som failet häromdagen. Är det något konsoll skall vara är det failsafe från utvecklarna. Teknik kan skita sig det är ok, men i MS-lägret vad håller man på med - skickar firmware som kvaddar hårdvaran?

Medlem

"Nej, jag är intresserad av konsoler, för jag har en pc och en flickvän"?


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av mangemani:

då jag sålde min tv och helt övergick till dator, så sa jag hejdå till konsoler och spelar bara hos kompisar.
även då jag hade min tv och hade ps3 och xbox360 så hann man inte att spela så mycket på dem plus att man kände stress, en stress att börja spela på datorn igen.
men nu svävar jag iväg lite, svaret är nej, jag kommer inte köpa.

Jag har inte haft någon tv på tio år, men en PS3 har jag, ska köpa både PS2 och PS4 när ekomin tillåter. Tycker det är smidigt att ha konsolerna på datorbordet, då behöver man inte gå ifrån datorn bara för att man vill spela Demon's Souls.

Medlem
Skrivet av LVX156:
Skrivet av mangemani:

då jag sålde min tv och helt övergick till dator, så sa jag hejdå till konsoler och spelar bara hos kompisar.
även då jag hade min tv och hade ps3 och xbox360 så hann man inte att spela så mycket på dem plus att man kände stress, en stress att börja spela på datorn igen.
men nu svävar jag iväg lite, svaret är nej, jag kommer inte köpa.

Jag har inte haft någon tv på tio år, men en PS3 har jag, ska köpa både PS2 och PS4 när ekomin tillåter. Tycker det är smidigt att ha konsolerna på datorbordet, då behöver man inte gå ifrån datorn bara för att man vill spela Demon's Souls.

+1 för Demon's Souls.
Köpte PS3 enbart för DS, och blir PS4 "enbart" för Bloodborne (Det spelet som ger anledning för konsol, men lär ju bli andra titlar också)

Medlem

Tänker köpa en vid ett senare tillfälle.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

vart är svaret : Jag skulle vägra köpa skiten, och om jag måste köpa en konsol så vart det en PS4, OM jag var tvungen att köpa en

Medlem
Skrivet av LVX156:
Skrivet av mangemani:

då jag sålde min tv och helt övergick till dator, så sa jag hejdå till konsoler och spelar bara hos kompisar.
även då jag hade min tv och hade ps3 och xbox360 så hann man inte att spela så mycket på dem plus att man kände stress, en stress att börja spela på datorn igen.
men nu svävar jag iväg lite, svaret är nej, jag kommer inte köpa.

Jag har inte haft någon tv på tio år, men en PS3 har jag, ska köpa både PS2 och PS4 när ekomin tillåter. Tycker det är smidigt att ha konsolerna på datorbordet, då behöver man inte gå ifrån datorn bara för att man vill spela Demon's Souls.

sure, funkar ju det med, men då blir det ju en massa skiftande utan högtalare och HDMI om konsolerna ska dela på datorns högtalare och dela på skärmens HDMI port

Geeks Gaming

Enda anledningen skulle vara att köra Halo... men nä

Medlem

Nej, kanske köper ps4 sen. Har alltid varit en xbox fanboy men denna gång blir det nog ps om det blir konsol.


signatur

Xboxlive: GeggaSWE
Origin: GeggaSWE

Medlem

Skitkul att den äntligen kommer. Jag har bokat för länge sedan och är grymt taggad.

Jag börjar mer och mer undra vad det är för fel på användarna på FZ's forum för övrigt...

Skrivet av Augustus:

Skitkul att den äntligen kommer. Jag har bokat för länge sedan och är grymt taggad.

Jag börjar mer och mer undra vad det är för fel på användarna på FZ's forum för övrigt...

Förstår inte varför de skulle vara fel på oss bara för att dem flesta föredrar Ps4?
Tycker inte de är fel på dig för att du väljer xbone.

Elgiganten kör en kampanj imorgon på PS4:an. De säljer den för 3.490:- Köp ni som suktar efter en sådan. Jag väntar till XBone och PS4:an hamnar kring 2000:-. men det lär dröja ett par år, men då kommer det finnas ett hundratal spel att välja mellan.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Gör dig skälv en tjänst och köp en PC i stället om du redan har en pc spara pengarna och köp ett nytt grafik kort om något år ....

Skrivet av Exim:

Gör dig skälv en tjänst och köp en PC i stället om du redan har en pc spara pengarna och köp ett nytt grafik kort om något år ....

Alla spel kommer tyvärr inte till Windows.

Medlem
Skrivet av Exim:

Gör dig skälv en tjänst och köp en PC i stället om du redan har en pc spara pengarna och köp ett nytt grafik kort om något år ....

En konsol håller längre än ett grafikkort till dator:P

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:

nope... speciellt inte efter detta...
http://feber.se/spel/art/308011/inga_rstkommandon_p_svenska_p...

MS påstod ju att det var det som orsakade försening, men likaväl så stöds det inte heller 1 år senare.

Om man vill använda röstkommandon överhuvudtaget så måste man dessutom sätta USA eller UK som land, vilket ger USA eller UK marketplace, vilket betyder att du måste ange en adress i USA eller UK för att köpa nåt där.

Inte nog med det heller. Röststyrningen blir även regions låst. Vill du snacka engelska med din x1? Tough luck om du har angett ett land som inte har engelska som native språk.
Hur gör jag som finlandssvensk då? Modersmål svenska men bor i Finland... Inte fan vill jag sitta och prata finska med konsol jäveln inte.

t.ex Min ps4 har nu Finland som land, Svenska som språk och röstkommandon på engelska.

Tycker själv att det är riktigt dåligt att man inte kan välja region och språk oberoende av varandra och förstår inte varför dom valt att göra så, men jag både tror och hoppas detta kommer ändras inom snar framtid, då det är en av dom mest efterfrågade sakerna på deras forum.

Glöm inte att du kan hoppa mellan regionerna hur lätt som helst, krävs bara en omstart av konsolen, och alla spel och appar fungerar i alla regioner oberoende av var du laddade ner dom, så helt låst är du inte.

Vill du t.ex ha röststyrning på engelska, men köpa dina spel på svenska marketplace är det bara att ändra din region bland inställningarna, sen starta om din konsol. Samma sak om du vill ladda ner en app som inte finns i sverige, bara ändra till den regionen där appen finns och ladda ner, sen ändra tillbaka. Även om jag inte tycker att det ska behövas, hoppar jag mellan regionerna hela tiden, väldigt enkelt och problemfritt.

Rekommenderar alla som har en Xbox One med Kinect att ladda ner en något bortglömd app, Voice Studio. Tar bara ett par minuter och hjälper utvecklarna att samla in röstprover på olika språk och dialekter för att göra röstkommandon så bra så möjligt. Har själv kört det ett par gånger och läst in fraser på svenska. Ju fler som gör det, desto bättre kommer röstkommando att fungera när det väl släpps här, antar jag.

Medlem

Har bokat en, med Kinect och hämtar den, hysteriskt glad som ett barn på julafton med en överdos av socker, på fredag. Tisdagen efter så kommer Destiny i brevlådan.

Visserligen har det alltid lutat åt X1 eftersom jag var så nöjd med min 360, men efter ha provat den och Ps4:an hos kompisar så blev jag ännu mer övertygad.

Medlem

Varför släpps den inte fören nu i Sverige?


signatur

Miner, don´t shoot!

Owe
Medlem

Ska nog köpa ps4 så småningom.
Bojkottar xbox den här gången.

Skriv svar