Vi verkar ha ett datum för Grand Theft Auto V

Robot
Vi verkar ha ett datum för Grand Theft Auto V
Medlem
Vi verkar ha ett datum för Grand Theft Auto V

Det låter iaf positivt.


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Medlem

Ingen röd utan eld. Och det låter rimligt.

Medlem

Låter inte allt för otroligt med tanke på att de är sent på hösten.

Medlem

14:e november känns bekant. Var inte det det ursprungliga släppdatumet för PS3/X360-versionen?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

dmn
Medlem
Skrivet av Puscifer:

14:e november känns bekant. Var inte det det ursprungliga släppdatumet för PS3/X360-versionen?

17:e september, men annars var det rätt.

Geeks Gaming

Hade hoppats på lite tidigare då fram tills vintern släpps inget man egentligen vill ha :/

Medlem

http://store.steampowered.com/app/271590/

"Grand Theft Auto V for PC will take full advantage of the power of PC to deliver across-the-board enhancements including increased resolution and graphical detail, denser traffic, greater draw distances, upgraded AI, new wildlife, and advanced weather and damage effects for the ultimate open world experience."

Ohh, how they tickle my master race gene...

Årets julklapp? Till mig själv alltså...

Medlem

Varit mkt diskussion kring detta datum förut på olika forum, och jag tror faktiskt att detta inte är ett helt omöjligt datum.

Medlem

Hur har det historiskt varit med Rockstar? Släpp på hösten har blivit till våren eller kommer jag ihåg fel?


signatur

Det var detta...

Medlem

Låter logiskt att släppa det när julhandeln drar ingång.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Medlem
Skrivet av Bennii:

Ingen röd utan eld. Och det låter rimligt.

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20140829/forsenas-pc-versio...

Något av dessa rykten måste rimligtvis vara rök utan eld.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Preed:
Skrivet av Bennii:

Ingen röd utan eld. Och det låter rimligt.

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20140829/forsenas-pc-versio...

Något av dessa rykten måste rimligtvis vara rök utan eld.

Det du länkar till är ingen rök. Det är ett gäng journalister som spekulerar om varför det varit tyst om spelet och varför det inte visades för journalister.

Den här nyheten, alltså röken, bygger på (obekräftad) information från ett företag som distribuerar spelet och alltså borde ha lite koll på releasen.

Stor skillnad!

Medlem
Skrivet av dmn:
Skrivet av Puscifer:

14:e november känns bekant. Var inte det det ursprungliga släppdatumet för PS3/X360-versionen?

17:e september, men annars var det rätt.

Hahaha


signatur

Trust is for fools...

Medlem

Kommer bli mitt allra första GTA på PC. Har varit när på att köpa GTA IV många gånger sen jag skaffade dator men jag väntar hellre på denna guldbit.

Medlem

Fast jag tror inte det blir 14 nov, eftersom det är en fredag och rockstars släpper väl stort sett bara på tis/tors?

Medlem

Gött, blir till att spela om det på Ps4 över jul

Medlem
Skrivet av Dahlis87:

Fast jag tror inte det blir 14 nov, eftersom det är en fredag och rockstars släpper väl stort sett bara på tis/tors?

För min del får de gärna släppa det på en söndag efter man partajat o är bakis som bara den....spelar ingen roll, ska ha det till PC i alla fall


signatur

Nothing is power without Control

Medlem
Skrivet av zappmeharder:

...denser traffic...

Undrar hur det där med tätare trafik påverkar spelet, borde det rimligtvis inte bli svårare i uppdragen där man ska jaga/rejsa sig fram genom staden?

Medlem

Får se om det stämmer, släpps i så fall dagen efter WoW-expansionen.

Gen
Medlem

Inte ett till PC släpp i November -.- Herregud, allt släpps ju den månaden. En större del av Sveriges arbetskraft kommer ju gå på semester eller vara mystiskt sjuk under November månad

Medlem
Skrivet av Dahlis87:

Fast jag tror inte det blir 14 nov, eftersom det är en fredag och rockstars släpper väl stort sett bara på tis/tors?

Efter några mycket snabba efterforskningar kan jag konstatera att PC-versionen av Max Payne 3 släpptes på en fredag. Så även om du till stor del har rätt så finns det undantag.

1
Skriv svar