Destiny-servrar körs i säker Las Vegas-bunker

Robot
Destiny-servrar körs i säker Las Vegas-bunker

Över 100 tekniker ska se till att lanseringen blir så smidig som möjlig.

#diablo-iii, #simcity, #bungie, #destiny


Medlem
Destiny-servrar körs i säker Las Vegas-bunker

"Det intressanta med Las Vegas är att det finns om katastrofer som promenerar fram och tillbaka på stripen men du ser sällan några äkta naturkatastrofer"

Har inte den blekaste vad det där ska betyda.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Arkaith:

"Det intressanta med Las Vegas är att det finns om katastrofer som promenerar fram och tillbaka på stripen men du ser sällan några äkta naturkatastrofer"

Har inte den blekaste vad det där ska betyda.

Förtydligat!


signatur
Skribent

Undrar om det är inloggningsservrar eller spelservrar? För jag tänker inte spela ett online-fps där servrarna står i Las Vegas!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:

Undrar om det är inloggningsservrar eller spelservrar? För jag tänker inte spela ett online-fps där servrarna står i Las Vegas!

Hatin' on freedom and liberty?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Spooner:
Skrivet av Mattias Frost:

Undrar om det är inloggningsservrar eller spelservrar? För jag tänker inte spela ett online-fps där servrarna står i Las Vegas!

Hatin' on freedom and liberty?

http://i.telegraph.co.uk/multimedia/archive/01382/warbond_138...

Haha. Förmodligen för inloggning - det står senare att de samarbetat med andra datacenter runt om i världen.


signatur
Skribent
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Spooner:
Skrivet av Mattias Frost:

Undrar om det är inloggningsservrar eller spelservrar? För jag tänker inte spela ett online-fps där servrarna står i Las Vegas!

Hatin' on freedom and liberty?

http://i.telegraph.co.uk/multimedia/archive/01382/warbond_138...

Haha. Förmodligen för inloggning - det står senare att de samarbetat med andra datacenter runt om i världen.

Pust!

(Elder Scrolls Online var inte jättekul innan de körde igång datacentret i Europa.)


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Arkaith:

"Det intressanta med Las Vegas är att det finns om katastrofer som promenerar fram och tillbaka på stripen men du ser sällan några äkta naturkatastrofer"

Har inte den blekaste vad det där ska betyda.

Förtydligat!

Aha! Tack. :c

Medlem

Kul med att spela FPS med 130 to 300 i ping >_<

Medlem

Historiskt sett har det ju ofta varit just naturkatastrofer och jordbävningar som har varit problemet när servrarna går ned vid stora spelsläpp. Så, well played.

Inaktiv
Skrivet av Busko:

Kul med att spela FPS med 130 to 300 i ping &gt;_&lt;

Spelare du med amerikanare då eller? Var inga problem i Betan att spela och Pingen var låg.

Medlem

Kommer ej ihåg om man kunde see Ping i betan. Men pingen var så där när man lira Elderscrolls innan dom flytta.

Medlem
Skrivet av telison:

Historiskt sett har det ju ofta varit just naturkatastrofer och jordbävningar som har varit problemet när servrarna går ned vid stora spelsläpp. Så, well played.

Hahaha.. Jag tänkte precis det samma. "We apologize to the gaming community for the poor performance of our servers during the release weekend. It was due to a volcano eruption that unfortunately hit the data center at the same time as a tsunami and a temporary breakdown of our coffee machine".


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

– Det intressanta med Las Vegas är att det finns gott om [mänskliga] katastrofer som promenerar fram och tillbaka på stripen

Vilken trevlig prick.

Medlem
Skrivet av telison:

Historiskt sett har det ju ofta varit just naturkatastrofer och jordbävningar som har varit problemet när servrarna går ned vid stora spelsläpp. Så, well played.

word.
Har för mig att det var en orkan som orsakade det beryktade error 37

1
Skriv svar