Inga svenska röstkommandon för Xbox One vid lansering

Robot
Inga svenska röstkommandon för Xbox One vid lansering
Medlem
Inga svenska röstkommandon för Xbox One vid lansering

...jag trodde det var röstkommandon som tog sån tid för lanseringen? Vad beror det på istället?

Avstår från ett köp, men är ändå nyfiken...

Inaktiv

Kinect är det dummaste som hänt tv-spelen sedan Wii-mote.

Medlem

Det verkar vara samma sak på många av de andra marknaderna där man försenade Xbox One.

Microsoft visar upp ett långfinger till många av sina kunder i dessa länder. "Ni får inte Xbox One än eftersom vi måste göra färdigt lokaliseringen så att ni får en så bra upplevelse som möjligt". Nästan ett år senare så är det ändå inte klart.

Med tanke på bristen av marknadsföring och information det har varit kring en konsol som släpps denna vecka så undrar man om Microsoft bryr sig om dessa marknader alls eller om de redan "gett upp" i dessa länder?

Medlem
Skrivet av eatem:

Kinect är det dummaste som hänt tv-spelen sedan Wii-mote.

konstigt att de flesta användare verkar tycka om den då.

Inaktiv

Det var synd. Hoppas de arbetar hårt med att få ut det så snart som möjligt.

Medlem
Skrivet av Thane:
Skrivet av eatem:

Kinect är det dummaste som hänt tv-spelen sedan Wii-mote.

konstigt att de flesta användare verkar tycka om den då.

Visst är det kontigt.
Nya kinect är riktigt bra och då menar jag alla små finesser som den bidrar med. kinectspel är inte min grej men ganska kul som party-grej.

Medlem

Inte för att jag kommer eller någonsin funderat på att köpa en Xbone (eller nån konsoll överhuvudtaget) men.. WHAT? Kunde de då inte släppt Xbone överallt då istället och sen släppt lokaliseringen när den var klar..

Medlem

är det någon som har fått klarhet i ifall man kan köra med engelska röstkommandon med svensk region eller om man får ligga kvar på engelsk ett tag till ?

Medlem
Skrivet av heviom:

är det någon som har fått klarhet i ifall man kan köra med engelska röstkommandon med svensk region eller om man får ligga kvar på engelsk ett tag till ?

du ska ligga kvar på engelsk. provar du att ändra språk så kommer du se att det i dropdownmenyn för talat språk är tomt.

Medlem

Nu kommer jag förmodligen inte köpa en XBO än på ett tag hursomhelst, men det där känns ganska drygt gentemot eventuella kunder på vår sida av Atlanten. Å ena sidan så ser jag inget behov av att MS krampaktigt ska behöva hålla fast vid Kinect-lokaliseringen när de nu mer eller mindre slopat manicken, men det betyder ju samtidigt att Europa och övriga länder som inte fick den vid originallanseringen har väntat i ett år helt i onödan.

Sedan: har det varit någon marknadsföring alls från MS sida? Om någon inte upplyst mig igår om att XBO släpps (officiellt) i Sverige i veckan hade jag missat det helt.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

...jag trodde det var röstkommandon som tog sån tid för lanseringen? Vad beror det på istället?

Avstår från ett köp, men är ändå nyfiken...

Jag hade för mig att det handlade transaktioner på marketplace i landets valuta...kan ha fel.

Däremot retar jag mig på att man måste ha Svenska som språk för att kunna välja Sverige som zon. Struntsak, men lite konstigt.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Som det ser ut nu så kunde det lika gärna släppt xbox samma datum världen runt, vi må ha fått några textrader översatta men det skulle lika gärna kommit en en framtida uppdatering.
Hade varit intressant att veta vad som tagit sån otrolig tid, handlar det om att det inte kunde tillverka xbox i den grad som efterfrågan fanns och därför lämnade spelfältet öppet för sony att erövra stora delar av sin kundbas?

Medlem

Påtal om rikssvenska, visst ligger den närmsta rikssvenskan i Östersund?

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Påtal om rikssvenska, visst ligger den närmsta rikssvenskan i Östersund?

De brukar sägas det iaf. Men jag föredrar riksskånskan


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Någon som vet hur det blir om man väljer USA som region, kommer man då tvingas spela på amerikanska servrar?

Kan man köpa spel ifrån den amerikanska regionen, och sen byta tillbaka till t.ex UK?

Medlem

Är röststyrningen den primära anledningen till att köpa denna? Undrar då det är just röststyrningen som de flesta tycks diskutera... Trodde i min enfald att det skulle spelas på den?!?

Medlem
Skrivet av Jesper943:

Som det ser ut nu så kunde det lika gärna släppt xbox samma datum världen runt, vi må ha fått några textrader översatta men det skulle lika gärna kommit en en framtida uppdatering.
Hade varit intressant att veta vad som tagit sån otrolig tid, handlar det om att det inte kunde tillverka xbox i den grad som efterfrågan fanns och därför lämnade spelfältet öppet för sony att erövra stora delar av sin kundbas?

En gissning är nog att de valde att avstå från visa regioner för att ha en större mängd maskiner till sina viktigaste regioner ( USA mfl ). Detta rapporterades det om på många spelsiter och tidningar.
När de sedan inte sålde de mängderna som de trott och i slutet på april fick dra ner på produktionstakten för att inte bygga för stora lager så känns det som att luften gick ur lite grand.

Det har väl aldrig varit problem att få en Xbox One i Sverige och det lär ha gjort att en del av behovet har mättats.

Jag tycker det är fantastiskt dåligt att konsolen släpps om någon dag och det är helt tyst kring det. Ingen reklam eller något. Det sänder en signal till mig och det är att Sverige inte kan räkna med Support vad gäller appar och mediafunktionalitet. Vi är långt ifrån en viktig "kund" för Microsoft.

Jag kommer nog skaffa en Xbox One, troligtvis en slim om några år när det finns lite spel jag faktiskt vill spela. Men som det är nu finns det inte på kartan att jag skall köpa en. Om inte ens Microsoft tycker konsollen är värd att uppmärksamma vid en lansering, varför skall jag ge dem min tid och mina pengar?

Medlem
Skrivet av eatem:

Kinect är det dummaste som hänt tv-spelen sedan Wii-mote.

som glorious pc masterrace person gillar jag wii-motes

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Påtal om rikssvenska, visst ligger den närmsta rikssvenskan i Östersund?

Nja. Nyköping med omnejd tror jag(Iaf om man frågar Fredrik Lindström). Däremot ligger väl Östersund mitt i Sverige?

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av eatem:

Kinect är det dummaste som hänt tv-spelen sedan Wii-mote.

som glorious pc masterrace person gillar jag wii-motes

Jag med, känns som att Nintendo är de enda som försöker skapa en faktisk spelkonsol och inte en nedbantad dator.

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Ztreek:

Påtal om rikssvenska, visst ligger den närmsta rikssvenskan i Östersund?

De brukar sägas det iaf. Men jag föredrar riksskånskan

Javisst är det härligt med skånska...


signatur

I am the Milkman. My milk is delicious

Medlem

Haha. Det var ju därför Xbox One försenades ^^

Medlem
Skrivet av nisp88:
Skrivet av Propy:
Skrivet av Ztreek:

Påtal om rikssvenska, visst ligger den närmsta rikssvenskan i Östersund?

De brukar sägas det iaf. Men jag föredrar riksskånskan

Javisst är det härligt med skånska...

https://www.youtube.com/embed/KxSCrsgTa4c

äh, det där är Trelleborgska. En speciell variant av skånskan...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Luciphear:

...jag trodde det var röstkommandon som tog sån tid för lanseringen? Vad beror det på istället?

Avstår från ett köp, men är ändå nyfiken...

Ja det var de som va svepskälet. Isåfall hade dom ju likagärna kunnat släppa den här vid release. Hade dom släppt den här vid release hade jag köpt en eftersom jag var väldigt nöjd med min 360. Nu äger jag en ps4 och är helnöjd med den så nu kan dom skita sig i näven...

Medlem

signatur

I am the Milkman. My milk is delicious

KoP
Medlem
Skrivet av Nightswipe:

Haha. Det var ju därför Xbox One försenades ^^

Inte enbart. Dom ville även fylla på med unika appar för vardera land som Xbone lanseras senare i.

Medlem

MS vågade inte stå på sig att försöka få sin konsol unik och det tror jag dom kommer missgynna mer.

Dom koncentrerade sig för mycket på super bowl och TV i sina inledande kampanjer och för lite på TV Spel.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Så det tog 1 år extra utan en enda extra feature.

Så. Jävla. Dåligt.

Glad man köpte PS4.

Medlem
Skrivet av purjo:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av eatem:

Kinect är det dummaste som hänt tv-spelen sedan Wii-mote.

som glorious pc masterrace person gillar jag wii-motes

Jag med, känns som att Nintendo är de enda som försöker skapa en faktisk spelkonsol och inte en nedbantad dator.

Absolut, finns ingenting xbone och ps4 gör bättre än en dator, medan Wii faktiskt våga göra någonting eget. stora credz till Nintendo, fuck you Sony och Msoft

12
Skriv svar