Spelet som får Sonic att gråta

Skribent
Spelet som får Sonic att gråta

Nästan hela sommaren har jag haft siktet inställt på två spel: #Wildstar och #Hearthstone: Heroes of Warcraft. Efter att ha siktat mot toppen och misslyckats totalt i Hearthstone (jag lyckades inte ta mig till legendary-ranken) så sitter Blizzards digitala samlarkortspel numera på avbytarbänken. Och därmed har jag haft tid att plocka upp några sköna småtitlar som jag missat.

Det pyssliga #Road Not Taken visade sig dock vara en stor besvikelse. Jag hade höga förväntningar på Triple Town-skaparnas kliv mot lite mer allvarligt berättande, men den märkliga spelmekaniken och det diffusa manuset kvävde snabbt alla ambitioner att fortsätta spela.

#Gods Will Be Watching verkar onekligen ha potential, men inte heller där blev det kärlek vid första ögonkastet.

Sen hittade jag Speedrunners som kutade raka vägen in i mitt hjärta.

Det fartfyllda spelet har funnits ute som early access i typ ett år och är alltså inte en rykande färsk nyhet, men satan vad kul det är. Som ett Mario Kart i två dimensioner, ett racing-spel där man springer, och någonstans i bakgrunden kan man höra en blå igelkott snyfta. Speedrunners är spelet som Sonic önskar han vore en del av.

Jag gillar framförallt hur det är roligt på ett kaotiskt sätt, men samtidigt lyckas vara väldigt tävlingsinriktat. Som ovannämnda Mario Kart fast med större krav på skicklighet. Igår spelade jag i åtta timmar. Och nu knyter jag skorna och ger mig ut i löpspåret igen. Kanske ses vi där?

Speedrunners på Steam

#blogg


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Spelet som får Sonic att gråta

Spelsättet påminner om gamla Micromachines på PS1. Grymt skoj och gick att spela 4st med 2 kontroller. Även där handlade det om att "springa ifrån) de andra för att vinna.

Skribent

Ja precis, väldigt likt Micro Machines på så sätt!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

1
Skriv svar