Vansinnigt snygg grafik i japansk spelmotor

Robot
Vansinnigt snygg grafik i japansk spelmotor

Realismen når nya höjder - när kommer spelen att vara så här snygga?

#silicon-studio, #bravely-default, #3d-dot-game-heroes


Medlem
Vansinnigt snygg grafik i japansk spelmotor

Kul med fina motorer, men det lär dröja 10 år innan spelen är lika fina.

Medlem

synd att våra "next gen" consoler inte klarar av detta så vi "leet gamers" måste lida

Medlem
Skrivet av Oneone:

synd att våra "next gen" consoler inte klarar av detta så vi "leet gamers" måste lida


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Oneone:

synd att våra "next gen" consoler inte klarar av detta så vi "leet gamers" måste lida

http://ladda-upp.se/files/2014/b115756.jpg

Det är ju synd? har inget med fanboyism och göra, det är trist att det är så.

Hade det inte varit underbart om vi kunnat ha dyrare konsoler som matchar pc:n någorlunda? dock hade ju konsolerna kostat 2k mer vilket jag tvivlar hade sålt så väl då :/

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Oneone:

synd att våra "next gen" consoler inte klarar av detta så vi "leet gamers" måste lida

http://ladda-upp.se/files/2014/b115756.jpg

Hellre det än gårdagens skit som konsolspelare spelar på.

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Oneone:

synd att våra "next gen" consoler inte klarar av detta så vi "leet gamers" måste lida

http://ladda-upp.se/files/2014/b115756.jpg

Det är ju synd? har inget med fanboyism och göra, det är trist att det är så.

Hade det inte varit underbart om vi kunnat ha dyrare konsoler som matchar pc:n någorlunda? dock hade ju konsolerna kostat 2k mer vilket jag tvivlar hade sålt så väl då :/

jag tycker konsolerna matchar pcn rätt bra..kötta just nu metro redux på ps4:an 1080p/stabila 60fps se helt fantastiskt ut på storskärm.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Oneone:

synd att våra "next gen" consoler inte klarar av detta så vi "leet gamers" måste lida

http://ladda-upp.se/files/2014/b115756.jpg

Laaame, Y U NO PC!?!?

Nä men lite mer seriöst så utspelar sig ändå klippet i ETT rum med EN robot. När jag pluggade 3d back in the days så blev vi förbjudna att göra robotar, för att det är i princip det enklaste man kan göra. Vi gjorde iof våra uppgifter utan något särskilt syfte, men jag tror att även i spelvärlden så är det fortfarande levande varelser som är svårast att göra och käkar mest kraft.

Ajusste. PC = Best console EU

Medlem

Fast 1080p/60fps är nästan förlegat numera när man snackar PC.

Medlem

Släpptes det inte nån liknande video för ett tag sen? Riktigt imponerande i alla fall. Nu återstår det bara att släpps ett spel som är så här snyggt

Medlem

Vi kommer ha sådan grafik när det finns grafikkort som klarar av minst 60 fps och texturer i 4k storlek utan att datorn smälter i 4k upplösning!

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Kul med fina motorer, men det lär dröja 10 år innan spelen är lika fina.

Om jag kan få en remake av Pong med den motorn så är jag nöjd tills vidare.

Medlem

Animerad film är definitivt inte samma sak som ett interaktivt spel.

Kolla bara på T-rexen från Jurassic Park. Den är tamigfasen snyggare än det mesta som görs i spelväg fortfarande.

Drömma kan man dock alltid göra.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Äntligen några som fattat att använda grafikkortens tessellation.

BRA sparka hela spelvärldens stjärt nu (den har ordentligt med träsmak).


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

En massa tjafs om PC master race och last gen-konsoler - är det bara jag som tycker att spelen är det viktigaste?

Hur många av er kan maxa dagens spel i 11520x2160 @ 60 fps?

Medlem

Jäkligt fin iallafall

Gen
Medlem
Skrivet av Mabec:

Fast 1080p/60fps är nästan förlegat numera när man snackar PC.

Nästa station - 1440p@144Hz

Medlem

Grymt snygg rendering! Fler motorer som pushar grafiken till sitt yttersta, tack. Roligt att se tekniken gå framåt!

Tråkigt om framstegen utlöser mindevärdeskomplex hos konsollbönderna

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Oneone:

synd att våra "next gen" consoler inte klarar av detta så vi "leet gamers" måste lida

http://ladda-upp.se/files/2014/b115756.jpg

Det är ju synd? har inget med fanboyism och göra, det är trist att det är så.

Hade det inte varit underbart om vi kunnat ha dyrare konsoler som matchar pc:n någorlunda? dock hade ju konsolerna kostat 2k mer vilket jag tvivlar hade sålt så väl då :/

jag tycker konsolerna matchar pcn rätt bra..kötta just nu metro redux på ps4:an 1080p/stabila 60fps se helt fantastiskt ut på storskärm.

Oj, så dom matchar en 5 år gammal dator rätt bra? Det var ju imponerande.

Medlem

Hur som helst, snyggt var det. Kanske de snyggaste DoF-effekter jag sett i en spelmotor, och de diffusa reflektionerna var också helt fantastiska. Tyvärr fick vi inte se mycket till partikeleffekter, bokeh eller SSS - jag vill ju se ALLT som den här motorn är kapabel till.

Medlem
Skrivet av Nemo:
Skrivet av 73mpl4R:

Kul med fina motorer, men det lär dröja 10 år innan spelen är lika fina.

Om jag kan få en remake av Pong med den motorn så är jag nöjd tills vidare.

Eller Asteroids!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av 4liv3:

Animerad film är definitivt inte samma sak som ett interaktivt spel.

Kolla bara på T-rexen från Jurassic Park. Den är tamigfasen snyggare än det mesta som görs i spelväg fortfarande.

Drömma kan man dock alltid göra.

Fast den tog ju dagar att rendera, det här är realtid.


signatur
Inaktiv
Skrivet av 4liv3:

Animerad film är definitivt inte samma sak som ett interaktivt spel.

Kolla bara på T-rexen från Jurassic Park. Den är tamigfasen snyggare än det mesta som görs i spelväg fortfarande.

Drömma kan man dock alltid göra.

Kan bero på att de är verkligt gjorda, alltså inte animerade..

https://www.youtube.com/watch?v=TEXpKda61dg

https://www.youtube.com/watch?list=PL7A3B073C77B0B672&v=uQlEE...

Medlem
Skrivet av sarg:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Oneone:

synd att våra "next gen" consoler inte klarar av detta så vi "leet gamers" måste lida

http://ladda-upp.se/files/2014/b115756.jpg

Det är ju synd? har inget med fanboyism och göra, det är trist att det är så.

Hade det inte varit underbart om vi kunnat ha dyrare konsoler som matchar pc:n någorlunda? dock hade ju konsolerna kostat 2k mer vilket jag tvivlar hade sålt så väl då :/

jag tycker konsolerna matchar pcn rätt bra..kötta just nu metro redux på ps4:an 1080p/stabila 60fps se helt fantastiskt ut på storskärm.

Oj, så dom matchar en 5 år gammal dator rätt bra? Det var ju imponerande.

infamous second son piskar det mesta exklusiva som finns till pc i dag grabbet
(som jämförelse)


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Kul med fina motorer, men det lär dröja 10 år innan spelen är lika fina.

10 år nä.. knappats. Kolla tillbaka hur spelen såg ut för 10 år sen och hur de ser ut idag. Allting utvecklas fortare och fortare. Det dröjer nog inte många år ska du se. De har ju redan motorn nu? Varför skulle de dröja 10 år för konsol/pc utvecklare att matcha de?

Inte för att vara petig men jag tycker för att få kallas spel-motor så ska det ju spelas ett spel med den. Inte bara göras en CGI-trailer.

Börjar se att FZ kör med lite sensations-journalistik ala Aftonbladet. Inte snyggt.

Skrivet av wallde:
Skrivet av 73mpl4R:

Kul med fina motorer, men det lär dröja 10 år innan spelen är lika fina.

10 år nä.. knappats. Kolla tillbaka hur spelen såg ut för 10 år sen och hur de ser ut idag. Allting utvecklas fortare och fortare. Det dröjer nog inte många år ska du se. De har ju redan motorn nu? Varför skulle de dröja 10 år för konsol/pc utvecklare att matcha de?

Det du inte tänker på är att för 10 år sen så gick grafiken fort framåt. Jag var tvungen att byta/uppgradera burk vartannat år.. Nu räcker en burk i 5 år. Det märks på grafiken. Förutom Cry-engine och battlefield 3 så har man inte sett något jättehopp i grafik.

tror bara det är roboten som renderas i realtid, bakgrunden har nog bakade texturer, men snyggt iaf

Medlem
Skrivet av wallde:
Skrivet av 73mpl4R:

Kul med fina motorer, men det lär dröja 10 år innan spelen är lika fina.

10 år nä.. knappats. Kolla tillbaka hur spelen såg ut för 10 år sen och hur de ser ut idag. Allting utvecklas fortare och fortare. Det dröjer nog inte många år ska du se. De har ju redan motorn nu? Varför skulle de dröja 10 år för konsol/pc utvecklare att matcha de?

Det var ingen akademisk gissning, bara en snabbt utslängd siffra.

Skrivet av wallde:
Skrivet av 73mpl4R:

Kul med fina motorer, men det lär dröja 10 år innan spelen är lika fina.

10 år nä.. knappats. Kolla tillbaka hur spelen såg ut för 10 år sen och hur de ser ut idag. Allting utvecklas fortare och fortare. Det dröjer nog inte många år ska du se. De har ju redan motorn nu? Varför skulle de dröja 10 år för konsol/pc utvecklare att matcha de?

spel utvecklas med minsta motståndets lag i åtanke, och aktieägarnas profithunger står i främsta rummet. ..dom flesta spelstudior vill bara klippa och klistra från föregående projekt.
Om all speltillverkning förstatligats istället, under ledning av högsta sovjet och politbyrån ,så hade vi sett en snabbare utveckling.

123
Skriv svar