Pewdiepie stänger av kommentarerna

Robot
Pewdiepie stänger av kommentarerna

Youtube-giganten har tröttnat på provokationer och uppmärksamhetssnyltare.


Medlem
Pewdiepie stänger av kommentarerna

ohh det där kommer nog träffa hårt i hans plånbok. Nu kanske han bara tjänar 24 miljoner per år istället för 25 miljoner. Livet är hårt.

Medlem

Kommentarer har inaktiverats för nyhetsartikeln.

*trollface*

Medlem

Jag skulle personligen rösta FÖR att folk måste använda sina riktiga namn på sociala medier. På individuella hemsidor/bloggar som denna, får självklart administratörerna bestämma.

Dödshot och dylikt kanske inte försvinner helt, men det skulle nog bli mindre om "thisgamesuckslol" hette istället "Sven Eriksson". Folk som gömmer sig bakom anonyma namn har en tendens att bete sig som rejäla praktfån ibland.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Inaktiv

FZ borde också stänga av kommentarer.

Medlem

Låter som en klokt beslut han gör där.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

1000$ var väl lite snålt med tanke på vad han tjänar.

Medlem
Skrivet av iramirion:

FZ borde också stänga av kommentarer.

nej..halva nöjet är och läsa kommentarerna


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Kommentarer är bra då de drar upp videor i söklistan men med tanke på hur många subscribers och views han har behöver han inte kommentarerna längre för att fortsätta växa

Lyxproblem med andra ord.


signatur

Jag gillar att spela spel och snacka skit samtidigt: http://www.youtube.com/user/ManChildKart

Medlem

Vet inte när jag såg ett vettigt samtal föras i YouTubes kommentarsfält senast. Han gör nog egentligen de flesta en tjänst genom att mindre hat sprids. Själv döljer jag ändå kommentarsfältet genom en add-on

Medlem
Skrivet av poppelicious:

1000$ var väl lite snålt med tanke på vad han tjänar.

Meh, bara för att man tjänar mycket betyder inte att man borde ge bort en hel del pengar, tyckte att 1000$ var en hyfsat bra summa att ge bort.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av iramirion:

FZ borde också stänga av kommentarer.

Det är inte utan att man känner så ibland, nej.

Medlem
Skrivet av darkthunder:

Jag skulle personligen rösta FÖR att folk måste använda sina riktiga namn på sociala medier. På individuella hemsidor/bloggar som denna, får självklart administratörerna bestämma.

Dödshot och dylikt kanske inte försvinner helt, men det skulle nog bli mindre om "thisgamesuckslol" hette istället "Sven Eriksson". Folk som gömmer sig bakom anonyma namn har en tendens att bete sig som rejäla praktfån ibland.

Så är det i Sydkorea och det har inte stoppat folk från att bete sig som miffon online.

Medlem

Med tanke på alla idioter på nätet så förstår jag honom.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

ja, han stängde av kommentarerna pga. personliga påhopp, spam och folk som promotade sina egna kanaler. Han har istället valt att man kan skriva en kommentar till honom via mejl, facebook och twitter.

Om man har läst hans kommentarsflöde så kan man förstå honom. Att FZ har kvar sina kommentarsfält är bra då det fungerar här och hetsen är inte lika utbredd.


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Medlem

Provocera? Jag anser att allt han producerar är provocerande dåligt.

Medlem
Skrivet av Chomag:

Provocera? Jag anser att allt han producerar är provocerande dåligt.

Ingen tvingar dig titta.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Chomag:

Provocera? Jag anser att allt han producerar är provocerande dåligt.

Och ändå tvingas du se på hans videos...stackare!

Testpilot
Skrivet av darkthunder:

Jag skulle personligen rösta FÖR att folk måste använda sina riktiga namn på sociala medier. På individuella hemsidor/bloggar som denna, får självklart administratörerna bestämma.

Dödshot och dylikt kanske inte försvinner helt, men det skulle nog bli mindre om "thisgamesuckslol" hette istället "Sven Eriksson". Folk som gömmer sig bakom anonyma namn har en tendens att bete sig som rejäla praktfån ibland.

Det gjorde det på YT med google+ , inte sjutton blev det bättre. Samma sak med alla ställen där du har Facebook kommentarer , lika jäklit där med.

Medlem

Jag förstår honom, att vara internetfenomen idag är nog värre än ... kommer inte på något, då jag inte upplevt en tid utan internet. MEN med all teknik vi har idag går det knappt att göra ett bra jobb och undvika att någon avundsjuk skriver ett elakt inlägg här o där.

Måste säga att jag gillar att det bara finns gllar knapp på fz och fb. även om det ibland skulle finnas en dislike för gifta vänner som separerar eller när någon viktig person går bort.

Medlem
Medlem

Själv tog jag bort tumme upp/ner på min låt som jag la upp på YouTube i slutet av förra året då jag fick mer tumme ner än upp. Älskar hur folk säger att dom gillar låten men ändå tummar dom ner haha. För övrigt har jag börjat använda mitt riktiga namn på YouTube vilket jag ångrar ibland speciellt när jag hamnar i jobbiga diskussioner där det slutar med att man kastar dynga på varandra.

Medlem
Skrivet av Harakiri:
Skrivet av darkthunder:

Jag skulle personligen rösta FÖR att folk måste använda sina riktiga namn på sociala medier. På individuella hemsidor/bloggar som denna, får självklart administratörerna bestämma.

Dödshot och dylikt kanske inte försvinner helt, men det skulle nog bli mindre om "thisgamesuckslol" hette istället "Sven Eriksson". Folk som gömmer sig bakom anonyma namn har en tendens att bete sig som rejäla praktfån ibland.

Det gjorde det på YT med google+ , inte sjutton blev det bättre. Samma sak med alla ställen där du har Facebook kommentarer , lika jäklit där med.

Felet med Google+ integreringen, är att folk fortfarande kan använda skumma namn när dom registrerar sina konton. Borde gå isåfall att slänga ur en varning eller två på dessa personer, att byta namn till ett riktigt namn, eller riskera ban (imho).


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Hemsk att tysta det fria ordet på det här sättet, det är ju nästan lika illa som att, att...lägga på luren när en flåsare ringer!

Sympatiserar med honom och alla andra som utsätts för alla dessa idioter som inte har bättre vett.

Medlem

Smart kille. Helt rätt beslut som borde ha gjorts för länge sedan.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Något säger mig att FZ gillar denna kille, 3:e artikeln om honom på kort tid...

Ja jag vet att det är valfritt att klicka in ...men ändå:P

Medlem

En observation: I omröstningen verkar det som att en ganska liten del av tittarna (åtminstone av klientelet på FZ) som faktiskt kommenterar hans klipp. Det hade varit intressant att se hur detta förhåller sig över hela Youtube, dvs. jag ställer frågan: Består kommentariatet av en liten del bråkstakar (med resten tysta och skötsamma, men också till synes obrydda)?

En taktik för att få bukt med den otrevliga miljön på delar av internet skulle i så fall kunna vara att skapa någon typ av rörelse för att fylla ut kommentarfälten (och spelens chattfunktioner med mera) med trevliga, respektfulla kommentarer och sportsliga chattinlägg. Det verkar i så fall gälla att övertyga fler om att det är värt att försöka.

KoP
Medlem

Helt rätt beslut. Brukar kolla på hans videos men har slutat kommentera eller ens kolla in kommentarerna. Är som han säger bara en massa spam och annat mög.

Medlem

you all jelly.
nuff' said

123
Skriv svar