De här Xbox One-spelen kan du köpa på premiären

Robot
De här Xbox One-spelen kan du köpa på premiären

På fredag har Xbox One premiär i Sverige – vi listar spelen som finns att köpa.

#angry-birds-star-wars, #another-world-20th-anniversary-edition, #assassins-creed-iv-black-flag, #battlefield-4, #call-of-duty-ghosts, #child-of-light, #contrast, #crimson-dragon, #dance-central-spotlight, #dead-rising-3, #diablo-iii-ultimate-evil-edition, #ea-sports-ufc, #fifa-14, #fighter-within, #forza-motorsport-5, #guacamelee, #halo-spartan-assault, #just-dance-2014, #killer-instinct, #killer-instinct-classic, #kinect-sports-rivals, #lego-marvel-super-heroes, #lego-the-hobbit, #lococycle, #madden-nfl-15, #madden-nfl-25, #max-the-curse-of-brotherhood, #metal-gear-solid-v-ground-zeroes, #metro-2033-redux, #metro-redux-2033-last-light-compilation, #metro-last-light-redux, #murdered-soul-suspect, #nba-2k14, #nba-live-14, #need-for-speed-rivals, #outlast, #peggle-2, #pinball-fx-2, #plants-vs-zombies-garden-warfare, #powerstar-golf, #rayman-legends, #ryse-son-of-rome, #sixty-second-shooter-prime, #skylanders-swap-force, #sniper-elite-iii, #stick-it-to-the-man, #strider, #strike-suit-zerodirectors-cut, #super-time-force, #the-amazing-spider-man-2, #the-golf-club, #the-lego-movie-videogame, #thief, #titanfall, #tomb-raider, #transformers-rise-of-the-dark-spark, #trials-fusion, #valiant-hearts-the-great-war, #warframe, #warriors-orochi-3-ultimate, #watch-dogs, #wolfenstein-the-new-order, #worms-battlegrounds, #xbox-fitness, #zombie-driver-ultimate-edition, #zoo-tycoon-2001, #zumba-fitness-world-party


Medlem
De här Xbox One-spelen kan du köpa på premiären

Bara Killer instinct och Dead rising 3 jag vill spela, ett av dem kommer till pc om tre dagar... Så nä, räcker med ps4 för mig tills vidare.

Jag har bestämt mig för att köpa PS4:an och Xbone år 2017; då har jag många fler spel att välja mellan, Uncharted 4 är ute och The Last of US 2, samt kostar konsolerna, förhoppningsvis, 1500:- mindre.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Skulle lät rekommendera att köpa med Kinect då jag använder den dagligen med att styra konsolen och det sparat på batterierna i kontrollen och är sjukt smidigt.

Medlem

Ryse ät det enda intressanta

Medlem

jag äger redan en ps4:a så jag känner inget behov av en Xbone. Om jag ska köpa en så får den allt komma ut i fler färger och få fler exklusiva spel likt Halo. Jag hade också köpte en snabbare om AC-adaptern byggdes in och konsolen blev mer slimmad, samt fått ändrad design. Jag vill inte ha en next gen konsol som ser sämre ut än en Xbox360.


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Medlem

Ryse och Dead Rising 3 vid launch, och ca 1 månad senare: Middle Earth: Shadow of Mordor!


signatur

I drank what?

Medlem

Får min Xbox One imorgon. Längtar tills Halo kommer ut.

Medlem
Skrivet av ThreeZool:

Skulle lät rekommendera att köpa med Kinect då jag använder den dagligen med att styra konsolen och det sparat på batterierna i kontrollen och är sjukt smidigt.

Jag vill jättegärna ha en kinect till min xbox, men stod det inte här om dagen att man måste köpa till den för nästan 1400kr


signatur

Game long and prosper

Inaktiv
Skrivet av Javas:
Skrivet av ThreeZool:

Skulle lät rekommendera att köpa med Kinect då jag använder den dagligen med att styra konsolen och det sparat på batterierna i kontrollen och är sjukt smidigt.

Jag vill jättegärna ha en kinect till min xbox, men stod det inte här om dagen att man måste köpa till den för nästan 1400kr

Om man väljer ett paket med Kinect i så kostar den ca 500kr extra än om man väljer utan. Väljer man ett paket utan så kan man dock köpa till den senare men då kostar den som du nämnde ca 1400kr att köpa in så man "förlorar" på att vänta med ca 900kr.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Jag har bestämt mig för att köpa PS4:an och Xbone år 2017; då har jag många fler spel att välja mellan, Uncharted 4 är ute och The Last of US 2, samt kostar konsolerna, förhoppningsvis, 1500:- mindre.

Har du läst mina papper? 2017 it is!


signatur

Niet.

Medlem

Mycket bra smak .. mycket bra.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Jag har bestämt mig för att köpa PS4:an och Xbone år 2017; då har jag många fler spel att välja mellan, Uncharted 4 är ute och The Last of US 2, samt kostar konsolerna, förhoppningsvis, 1500:- mindre.

För egen del är det lätt värt att betala 1500kr mer för att slippa vänta 3 år...

Medlem

Jag får min på fredag och funderar på om jag ska välja UK eller USA som region istället. Nackdelen med det är det eventuella svenska appar som finns tillgängliga, egentligen är det bara viaplay jag är intresserad av eftersom jag gärna ser fotboll via xboxen, men den kanske inte ens finns tillgänglig vid releasen. Någon som sett en lista på svenska appar?

Fördelen är väl priset på spel mm. jag kommer inom kort köpa EA Access som väl kostar $30, frågan är vad det kostar på svenska när det släpps senare.

Eftersom FZ medlemmarna har koll ställer jag nu frågan.

Vilken region ska jag välja, UK, USA eller Sverige. Vad är för och nackdelar? När man väl har valt region så är det väl inte helt smidigt att byta till någon annan om jag fattat det rätt.

Edit: Om man byter till en annan region tar det tydligen 3 månader innan man får byta tillbaka, innebär det:
1. Jag väljer UK nu, och kan sedan byta till Svenska när röststyrningen fungerar, skulle jag sedan vilja byta igen tar det 3månader.
2. Jag väljer UK nu, och vill jag sedan välja svenska så tar det 3 månader innan bytet sker.

Medlem
Skrivet av Ricomaniac:

Ryse ät det enda intressanta

Och det kommer till PC senare i år så dumt att skaffa en konsoll endast för det. Bättre att vänta tills utbudet på spel är bättre :3

Medlem
Skrivet av Neobox:

Jag får min på fredag och funderar på om jag ska välja UK eller USA som region istället. Nackdelen med det är det eventuella svenska appar som finns tillgängliga, egentligen är det bara viaplay jag är intresserad av eftersom jag gärna ser fotboll via xboxen, men den kanske inte ens finns tillgänglig vid releasen. Någon som sett en lista på svenska appar?

Fördelen är väl priset på spel mm. jag kommer inom kort köpa EA Access som väl kostar $30, frågan är vad det kostar på svenska när det släpps senare.

Eftersom FZ medlemmarna har koll ställer jag nu frågan.

Vilken region ska jag välja, UK, USA eller Sverige. Vad är för och nackdelar? När man väl har valt region så är det väl inte helt smidigt att byta till någon annan om jag fattat det rätt.

Ska också hämta upp min box på Fredag, och tänker exakt likadant som du. Vore intressant om någon med erfarenhet kunde komma in och förklara läget

Medlem

Tack, men nej tack.

Medlem

Ska bli mest intressant att se hur försäljningen VS ps4 kommer gå, nu när xboxlägret inte kan peka på att dom inte har samma antal marknader.

Medlem

Nä det blir Sims 4 i helgen på PC!


signatur

¯\_(ツ)_/¯

Inaktiv
Skrivet av Neobox:

Jag får min på fredag och funderar på om jag ska välja UK eller USA som region istället. Nackdelen med det är det eventuella svenska appar som finns tillgängliga, egentligen är det bara viaplay jag är intresserad av eftersom jag gärna ser fotboll via xboxen, men den kanske inte ens finns tillgänglig vid releasen. Någon som sett en lista på svenska appar?

Fördelen är väl priset på spel mm. jag kommer inom kort köpa EA Access som väl kostar $30, frågan är vad det kostar på svenska när det släpps senare.

Eftersom FZ medlemmarna har koll ställer jag nu frågan.

Vilken region ska jag välja, UK, USA eller Sverige. Vad är för och nackdelar? När man väl har valt region så är det väl inte helt smidigt att byta till någon annan om jag fattat det rätt.

Edit: Om man byter till en annan region tar det tydligen 3 månader innan man får byta tillbaka, innebär det:
1. Jag väljer UK nu, och kan sedan byta till Svenska när röststyrningen fungerar, skulle jag sedan vilja byta igen tar det 3månader.
2. Jag väljer UK nu, och vill jag sedan välja svenska så tar det 3 månader innan bytet sker.

Jag har min inställd på den amerikanska regionen, mest pga att de flesta apparna släpps där så att man känner att man får tillgång till det mesta, även om appen i sig inte fungerar pga regionen man är i. =P

Att byta region är lika enkelt som att ställa in det i konsolen och starta om den, sedan när den är igång igen så har du bytt region. Har för mig att det med tre månader gäller själva kontot i sig och inte konsolen, men rätta mig gärna om jag har fel.

Sedan sitter jag faktiskt i kundtjänsten för Viaplay och just nu när det gäller en app för Xbox One så har vi just nu ingen information att gå ut med.

Medlem

Bokade min idag. Vill mest ha Destiny som kommer på tisdag. Får se vad jag skaffar för spel på fredag.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Jag har bestämt mig för att köpa PS4:an och Xbone år 2017; då har jag många fler spel att välja mellan, Uncharted 4 är ute och The Last of US 2, samt kostar konsolerna, förhoppningsvis, 1500:- mindre.

för tre år sedan spelade jag mer än vad jag gör idag och risken är att det blir ännu mindre om tre år. Vad jag menar är; varför vänta? Visst det är dyrare nu, men om tre år är konsolen gammal och spelen som släpps nu är också gamla.

Jag är glad att jag köpte min i vintras. Tänk att inte ha fått börja förrän nu!


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

KoP
Medlem

Bokade min i förrgår ihop med Destiny. Men eftersom Destiny släpps på tisdag nästa vecka får jag även Xbonen då. Haha, missar fredagssläppet.

Inaktiv
Skrivet av whoo:

Ska bli mest intressant att se hur försäljningen VS ps4 kommer gå, nu när xboxlägret inte kan peka på att dom inte har samma antal marknader.

Det är mer intressant om några år då priserna gått ner på båda konsollerna då har alla råd att köpa en konsoll.

Och är det så viktigt vem som säljer mest, jag har kul med wii u och den säljer uselt. men bryr jag mig ?

Men det kanske är viktigt för dig, du kanske är en person som har ett behov av att veta att du valt den maskinen som säljer mest, har du valt fel då har du inte kul ?

Medlem

Listan av kul spel ser otroligt tunn ut, de flesta som är intressanta till andra format äger jag dessutom. Då lockar PS4 klart mycket mer med sina exklusiva titlar och det säger jag som helt neutral PC-spelare.

Medlem

Rekomenderar alla Xbox One-ägare att köpa en "Xbox One Media Remote".
Fick hem min igår och det är en fröjd att köra med den när man kollar Netflix, Youtube eller den nya mediaspelaren och browsar USB-diskar! Snygg som sa**tan är den också.

http://www.xbox.com/en-US/xbox-one/accessories/controllers/me...

Medlem

Ni kan ju även skriva till Minecraft "Xbox One Edition"

Medlem
Skrivet av BlueBlood:
Skrivet av Neobox:

Jag får min på fredag och funderar på om jag ska välja UK eller USA som region istället. Nackdelen med det är det eventuella svenska appar som finns tillgängliga, egentligen är det bara viaplay jag är intresserad av eftersom jag gärna ser fotboll via xboxen, men den kanske inte ens finns tillgänglig vid releasen. Någon som sett en lista på svenska appar?

Fördelen är väl priset på spel mm. jag kommer inom kort köpa EA Access som väl kostar $30, frågan är vad det kostar på svenska när det släpps senare.

Eftersom FZ medlemmarna har koll ställer jag nu frågan.

Vilken region ska jag välja, UK, USA eller Sverige. Vad är för och nackdelar? När man väl har valt region så är det väl inte helt smidigt att byta till någon annan om jag fattat det rätt.

Ska också hämta upp min box på Fredag, och tänker exakt likadant som du. Vore intressant om någon med erfarenhet kunde komma in och förklara läget

Tar det en gång till.

Du kan hoppa mellan regioner på din Xbox One hur många gånger som helst, krävs bara att du ändrar region i inställningarna, i anslutning till det är där ett alternativ att starta om konsolen, är den startar upp igen är regionen ändrad.

Spel och appar fungerar oberoende av region, du kan ladda ner spel och appar från US, sen ändra region till t.ex sverige, eller tvärtom.

Viaplay finns inte än, men lär komma förr eller senare. Då är det bara att ändra till sverige, ladda ner appen, ändra tillbaka till den region du föredrar, så fungerar det idag i alla fall.

Det med att det tar 3 månader gäller bara om du bytar region på ditt Xbox-konto, som du kan göra på xbox.com, INTE när du bytar region på din Xbox One.

Medlem

Fredag kommer min bokade med Kinect och Fifa/Forza. Köpte BF4 och Titanfall i förväg så jag har att göra!

Medlem

ThreeZool och Spit: Tack för svaren.
Augustus: Har bokat samma bundle. Har även bokat Destiny och vann Titanfall förra veckan på en konkurerrande site

12
Skriv svar