Omröstning: ska du köpa Xbox One?

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av DrAg00nEn:

nope... speciellt inte efter detta...
http://feber.se/spel/art/308011/inga_rstkommandon_p_svenska_p...

MS påstod ju att det var det som orsakade försening, men likaväl så stöds det inte heller 1 år senare.

Om man vill använda röstkommandon överhuvudtaget så måste man dessutom sätta USA eller UK som land, vilket ger USA eller UK marketplace, vilket betyder att du måste ange en adress i USA eller UK för att köpa nåt där.

Inte nog med det heller. Röststyrningen blir även regions låst. Vill du snacka engelska med din x1? Tough luck om du har angett ett land som inte har engelska som native språk.
Hur gör jag som finlandssvensk då? Modersmål svenska men bor i Finland... Inte fan vill jag sitta och prata finska med konsol jäveln inte.

t.ex Min ps4 har nu Finland som land, Svenska som språk och röstkommandon på engelska.

Vi kommer att släppa en artikel om konsolen senare i veckan, bra headsup!

Lite trist, men du kan fortfaranda handla i den svenska affären och när det är klart o nedladdat kan du byta till engelska ifall du vill använda röst kommandon.

Så lite fel fakta att säga du måste handla us/uk affären

Ända gången det kan vara kluddigt är ifall något dlc eller spel är låst till den specifika regionen men hittils har inte det varit fallet.

Skiftat mellan regioner och butiker som en tok och inga problem att spela eller använda appar från andra regioner.

Däremot kan appar ha typ geo låsning vilket innebär att som i mitt fall vad jag vet kan jag inte handla i xbox video butiken om jag har region på us fast jag har ett svenskt xbox live konto.

Men det är enda begränsningen vad jag upplevt.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

[x] Nej, jag äger redan Wii U

Medlem
Skrivet av Spiff:

Lätt köpt, om den hade varit aktuell och inte inte något gammalt skit som inte ens kör standardupplösning i 60 frames.
Har fortfarande inte kommit över den smöja som Sony och Ms släppt och är tänkt att hållla i 8 år till när 4k är på ingång.
Branschen släppte helt enkelt en WII

Och hur stor del av alla datorägare har en burk som klarar av att maxa Crysis 3, Metro: Last Light eller Witcher 2 i 4k@60fps? Och hur mycket får man betala för en sån dator? Det fattar du väl att man inte kan släppa en PS4/Xbone som kostar 15k.

Medlem
Skrivet av Zappa:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av autograph:

"Nej, jag är intresserad av konsoler, för jag har en pc och en flickvän"?

Vilken begränsad värld du lever i. Jag har fru och barn och jag är ändå intresserad av konsoller. Jag kommer till och med köpa en Xbone!

Ja det är ju fullt möjligt att ha en hobby fast att man har familj. En del verkar dock ha problem med det

Nyckeln kanske ligger i att han "bara" hade en flickvän. Då kanske man inte har tid, men tid magiskt kommer extra om man skaffar ungar?


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Notumforce:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av DrAg00nEn:

nope... speciellt inte efter detta...
http://feber.se/spel/art/308011/inga_rstkommandon_p_svenska_p...

MS påstod ju att det var det som orsakade försening, men likaväl så stöds det inte heller 1 år senare.

Om man vill använda röstkommandon överhuvudtaget så måste man dessutom sätta USA eller UK som land, vilket ger USA eller UK marketplace, vilket betyder att du måste ange en adress i USA eller UK för att köpa nåt där.

Inte nog med det heller. Röststyrningen blir även regions låst. Vill du snacka engelska med din x1? Tough luck om du har angett ett land som inte har engelska som native språk.
Hur gör jag som finlandssvensk då? Modersmål svenska men bor i Finland... Inte fan vill jag sitta och prata finska med konsol jäveln inte.

t.ex Min ps4 har nu Finland som land, Svenska som språk och röstkommandon på engelska.

Vi kommer att släppa en artikel om konsolen senare i veckan, bra headsup!

Lite trist, men du kan fortfaranda handla i den svenska affären och när det är klart o nedladdat kan du byta till engelska ifall du vill använda röst kommandon.

Så lite fel fakta att säga du måste handla us/uk affären

Ända gången det kan vara kluddigt är ifall något dlc eller spel är låst till den specifika regionen men hittils har inte det varit fallet.

Skiftat mellan regioner och butiker som en tok och inga problem att spela eller använda appar från andra regioner.

Däremot kan appar ha typ geo låsning vilket innebär att som i mitt fall vad jag vet kan jag inte handla i xbox video butiken om jag har region på us fast jag har ett svenskt xbox live konto.

Men det är enda begränsningen vad jag upplevt.

Från vad jag har läst, så har digitala spel en geo-låsning, men spel på skiva är regionsfria. Så såvitt jag förstår om du ändrar region till UK eller USA så kommer dina spel du köpt digitalt på den svenska region sluta fungera. Rätta mig gärna om jag har fel.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av LVX156:
Skrivet av Spiff:

Lätt köpt, om den hade varit aktuell och inte inte något gammalt skit som inte ens kör standardupplösning i 60 frames.
Har fortfarande inte kommit över den smöja som Sony och Ms släppt och är tänkt att hållla i 8 år till när 4k är på ingång.
Branschen släppte helt enkelt en WII

Och hur stor del av alla datorägare har en burk som klarar av att maxa Crysis 3, Metro: Last Light eller Witcher 2 i 4k@60fps? Och hur mycket får man betala för en sån dator? Det fattar du väl att man inte kan släppa en PS4/Xbone som kostar 15k.

Däremot klarar de flesta datorer med lätthet 1080p@60 på medium.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av Gaara:
Skrivet av Exim:

Gör dig skälv en tjänst och köp en PC i stället om du redan har en pc spara pengarna och köp ett nytt grafik kort om något år ....

En konsol håller längre än ett grafikkort till dator:P

Är du säker på att du vet vad du talar om? Hmm troligen inte ja har ett grafikkort från 94 som funkar än så har du en konsol från 94 som fungerar? he he


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Från vad jag har läst, så har digitala spel en geo-låsning, men spel på skiva är regionsfria. Så såvitt jag förstår om du ändrar region till UK eller USA så kommer dina spel du köpt digitalt på den svenska region sluta fungera. Rätta mig gärna om jag har fel.

Helt fel, var har du läst det?

Jag blandar friskt mellan US, UK och svenska regionen, spel och appar fungerar över alla regionerna oavsett var jag skaffat dom.

EDIT: Jag kan till och med avinstallera ett spel jag köpt från US regionen, sen ändra till svenska regionen, när jag letar upp det på svenska marketplace har jag inget alternativ att köpa spelet, utan bara att installera om det som om inget hänt.

Medlem

"Nej, köper snart PS4"

Saknar det alternativet då jag inte har PS4 eller XBONE, men planerar att köpa ett PS4!

Medlem

Köpte mig en PS4 idag på Elgigantens rea. Om inte MS hade gjort den så klumpig och släppt den worldwide i början så hade jag kanske stått i valet och kvalet.

Medlem
Skrivet av Rizzt:

Köpte mig en PS4 idag på Elgigantens rea. Om inte MS hade gjort den så klumpig och släppt den worldwide i början så hade jag kanske stått i valet och kvalet.

Sorry, men det har jag svårt att tro.

Du har kunnat köpa exakt likadan Xbox One som släpps nu den 5:e september i svenska butiker ett bra tag nu.

Så om du verkligen var intresserad, vad har hindrat dig?

Enda anledningen jag kan komma på är om du inte kan engelska eller något av dom andra världspråken, och måste ha allt på svenska.

En konsol är ungefär va jag har tid för, valde en ps4 då jag tyckte att fokusen på spel och även Indiespel vägde tyngre än några fräna appar. Sen att hårdvaran är vassare och att de tycks gå på räls för spelutvecklare att göra grymma versioner av spelen(till skillnad från ps3, förutom de exklusiva titlarna) så rådde de inga tvivel. Vad andra väljer att köpa är helt upp till dem och jag tvivlar inte en sekund på att xbone är en grym konsol. Stop fighting!

Medlem
Skrivet av Vintersorg:
Skrivet av DrAg00nEn:

nope... speciellt inte efter detta...
http://feber.se/spel/art/308011/inga_rstkommandon_p_svenska_p...

MS påstod ju att det var det som orsakade försening, men likaväl så stöds det inte heller 1 år senare.

Om man vill använda röstkommandon överhuvudtaget så måste man dessutom sätta USA eller UK som land, vilket ger USA eller UK marketplace, vilket betyder att du måste ange en adress i USA eller UK för att köpa nåt där.

Inte nog med det heller. Röststyrningen blir även regions låst. Vill du snacka engelska med din x1? Tough luck om du har angett ett land som inte har engelska som native språk.
Hur gör jag som finlandssvensk då? Modersmål svenska men bor i Finland... Inte fan vill jag sitta och prata finska med konsol jäveln inte.

t.ex Min ps4 har nu Finland som land, Svenska som språk och röstkommandon på engelska.

Men herregud...

Jag importerade en konsol, och jag pratar engelska till min. Det är så otroligt enkelt att fixa saker som detta på Xbox One, kontra PS4. . .

Dessutom funkar det otroligt bra! Det är ofta jag t.ex står i köket och gör kaffe eller en macka eller dylikt och styr konsolen med rösten. T.ex startar ett spel/Netflix/musik/konsol i sig/mm. mm.

På Xbox One räcker det föresten med att ändra region på konsolen.
Jag har även lagt till både ett brittiskt och ett kanadensiskt konto, och kan handla från båda butikerna med mitt eget svenska Visa-kort. Något som INTE går på PS4, där måste jag köpa PSN-cards från någon utländsk online-återförsäljare.

Jag äger båda konsolerna, och jag njuter av båda!
Men Xbox One har den bästa användarupplevelsen. Microsoft släpper feta mjukvaruuppdateringar varje månad, som varje gång lägger till rejäla saker, Sony är som alltid bra mycket segare på mjukvarufronten. . .

Även Xbox One Smartglass för mobila enheter uppdateras regelbundet, och är REJÄLT mycket snyggare och bättre än Sonys motsvarighet, som enbart består av en massa jävla hyperlänkar. Den är riktigt risig, och har kunnat gjorts av ett gäng studenter på en fredagkväll (inget skämt).

Men visst, PS4:an är såklart mer kraftfull, och kommer såklart i det långa loppet att ha flest exlusiva spel!

Men i ren anvädarupplevelse och mjukvarustöd så ligger den rejält efter. Även kontrollen är bättre (tycker jag) på Xbox One, för att inte tala om voice chat, där skillnaden också är rejäl i kvalitet.

Nä, är ni sugna på en Xbox One så tveka inte. Tyvärr beter sig vissa som ett gäng berättigade 12-åringar. Många som är löjligt butthurt alltså. Så jävla less på alla hipsters som hoppar på hat-tåget.

Tack gode spelgud att man kan äga allt och bara njuta av att vara gamer!

Importerade en Xbox One förra året med, är helnöjd med den faktiskt, även om spelutbudet kunde varit bättre men konsollen är ju fortfarande ny och ps4an har ju inte direkt större spelutbud heller utan det är lika magert där.

Visst, du har en massa pc-indiespel som även fungerar på ps4an, men om jag vill spela pc-indiespel så lirar jag dom hellre på min PC.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Verkar som man släppt svenska som språk till xbox one nu, inte provat dock, nån som är frivillig pilot


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Dessa senaste "Next-gen" konsoler var så fruktansvärt patetiska i jämförelse med den övriga marknaden så jag kommer mest troligen inte ens köpa PS4 inom de närmsta åren.

Kanske kan ge med mig på att köpa det om ~3-4 år. Såvida de inte hunnit lansera en ny mjölkmaskin.

Men Failbox? Nejtack, aldrig någonsin.

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Verkar som man släppt svenska som språk till xbox one nu, inte provat dock, nån som är frivillig pilot

Ja, jag har tagit mig en titt då och då under en tid nu för att se vad som har uppdaterats, men klarar mig inte utan röstkommando, så jag ändrar tillbaka till UK direkt. Inget spännande, samma sak fast på svenska, känns lite ovant bara.

Ärligt talat tror jag inte jag kommer ändra till svensk region även när röstkommando kommer, trivs bra med UK och engelska. Skulle någon svensk app dyka upp som jag vill ha, t.ex Viaplay, är det bara att ändra region, ladda ner, sen ändra tillbaka till UK.

Medlem

Kul med provocerande alternativ, men jag röstar inte för inget passar på mig. Jag gillar konsoler, och skulle kunna tänka mig en XB1 (eller PS4 för den delen), men det finns inte på inköpslistan just nu. Känner mig ganska nöjd med XB360 och PC för tillfället (utöver den Wii som står och dammar även om jag verkligen borde spela igenom SMG2).

Medlem
Citat:

Däremot klarar de flesta datorer med lätthet 1080p@60 på medium.

Precis min mening, klart den inte ska klara 4k i 60fps men full hd i 30 eller 60 fps borde vara ett krav.
Det är ju bara pinsamt att de till och med spärrar full hd för de ligger runt 10fps

Medlem

X99 plattform, PS3 och X360, något annat behövs inte, framförallt inte PS4 eller Sexbox 1

Medlem

Det blev fel, skulle stå (på skämt alltså):

"Nej, jag är INTE intresserad av konsoler, för jag har en pc och en flickvän"?


signatur

autograph

Medlem

Har jag fattat det rätt att Xbox One piskar PS4 alla dagar i veckan när det kommer till media biten. Xbox ska väl släppa en update eller har gjort som gör det möjligt att spela upp egna musik och video filer ifrån andra enheter inom ditt nätverk eller genom en extern usb enhet.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem
Skrivet av Banditen:

Har jag fattat det rätt att Xbox One piskar PS4 alla dagar i veckan när det kommer till media biten. Xbox ska väl släppa en update eller har gjort som gör det möjligt att spela upp egna musik och video filer ifrån andra enheter inom ditt nätverk eller genom en extern usb enhet.

Vad jag förstått så är mediastödet på ps4an rätt dåligt. Medan ps3an stödde dlna så gör inte ps4an det utav någon anledning.

Ifall de gör som med ps3an så kommer de plocka bort funktioner som fanns från början efterhand med, dvs som när de tog bort bakåtkompatibiliteten för att de påstod att folk inte ville ha sådant och när de tog bort OtherOS-stödet som fick ps3an att bli så pass hackad att folk kunde göra vad de ville med den utan att ändra någon hårdvara eller ens öppna den.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av kingleafanders:
Skrivet av Augustus:

Skitkul att den äntligen kommer. Jag har bokat för länge sedan och är grymt taggad.

Jag börjar mer och mer undra vad det är för fel på användarna på FZ's forum för övrigt...

Förstår inte varför de skulle vara fel på oss bara för att dem flesta föredrar Ps4?
Tycker inte de är fel på dig för att du väljer xbone.

Der handlar inte om Xbox vs PS. Det handlar om den generella attityden, språket och gnället.

Medlem

Köper en när slim-versionen kommer.

Skrivet av Augustus:
Skrivet av kingleafanders:
Skrivet av Augustus:

Skitkul att den äntligen kommer. Jag har bokat för länge sedan och är grymt taggad.

Jag börjar mer och mer undra vad det är för fel på användarna på FZ's forum för övrigt...

Förstår inte varför de skulle vara fel på oss bara för att dem flesta föredrar Ps4?
Tycker inte de är fel på dig för att du väljer xbone.

Der handlar inte om Xbox vs PS. Det handlar om den generella attityden, språket och gnället.

Håller med dig

Medlem
Skrivet av chopper:
Skrivet av Gaara:
Skrivet av Exim:

Gör dig skälv en tjänst och köp en PC i stället om du redan har en pc spara pengarna och köp ett nytt grafik kort om något år ....

En konsol håller längre än ett grafikkort till dator:P

Är du säker på att du vet vad du talar om? Hmm troligen inte ja har ett grafikkort från 94 som funkar än så har du en konsol från 94 som fungerar? he he

lol, ett graffe från 94 klarar ju inte av någonting idag

Medlem
Skrivet av Spit:
Skrivet av Mirage:

Från vad jag har läst, så har digitala spel en geo-låsning, men spel på skiva är regionsfria. Så såvitt jag förstår om du ändrar region till UK eller USA så kommer dina spel du köpt digitalt på den svenska region sluta fungera. Rätta mig gärna om jag har fel.

Helt fel, var har du läst det?

Jag blandar friskt mellan US, UK och svenska regionen, spel och appar fungerar över alla regionerna oavsett var jag skaffat dom.

EDIT: Jag kan till och med avinstallera ett spel jag köpt från US regionen, sen ändra till svenska regionen, när jag letar upp det på svenska marketplace har jag inget alternativ att köpa spelet, utan bara att installera om det som om inget hänt.

Läste det på något forum. Tyckte det lät märkligt, därför jag frågade här


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Gaara:
Skrivet av chopper:
Skrivet av Gaara:
Skrivet av Exim:

Gör dig skälv en tjänst och köp en PC i stället om du redan har en pc spara pengarna och köp ett nytt grafik kort om något år ....

En konsol håller längre än ett grafikkort till dator:P

Är du säker på att du vet vad du talar om? Hmm troligen inte ja har ett grafikkort från 94 som funkar än så har du en konsol från 94 som fungerar? he he

lol, ett graffe från 94 klarar ju inte av någonting idag

Jo det finns spel som den klarar. väldigt enkla men ändå.
Och frågan var håller längre... Har du en fungerande konsol från 94 ? he he


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Mitt intresse av konsolköp dog när metalgearsolid 5 annonserades till pc, är sådant fan av serien att jag hade köpt ett ps4 bara för det, det kliade i fingrarna som fan angående ground zeroes, men jag är väldigt glad att jag höll mig.

Xbone har aldrig varit på tablån för min del, gillade inte 360'n, gillar inte xbox live, gillar inte kinect, gillar inte kontrollern, gillar inte prestandan, osv.

Ifall jag nu vill leka konsol så har jag en 15 m hdmi sladd dragen från datorn och usb bluetooth till gamla ps3 dosan, får ju en fetare upplevelse med det än med nya konsolerna.

Så det finns liksom ingen anledning förutom exklusiva titlar och det är ingen hittills som kittlat köp nerven.
Är ju skönt att kunna spara på några tusenlappar, alternativt investera ännu mer i riggen, men det behövs egentligen inte på ett tag.

Medlem
Skrivet av Loltron:

Mitt intresse av konsolköp dog när metalgearsolid 5 annonserades till pc, är sådant fan av serien att jag hade köpt ett ps4 bara för det, det kliade i fingrarna som fan angående ground zeroes, men jag är väldigt glad att jag höll mig.

Xbone har aldrig varit på tablån för min del, gillade inte 360'n, gillar inte xbox live, gillar inte kinect, gillar inte kontrollern, gillar inte prestandan, osv.

Ifall jag nu vill leka konsol så har jag en 15 m hdmi sladd dragen från datorn och usb bluetooth till gamla ps3 dosan, får ju en fetare upplevelse med det än med nya konsolerna.

Så det finns liksom ingen anledning förutom exklusiva titlar och det är ingen hittills som kittlat köp nerven.
Är ju skönt att kunna spara på några tusenlappar, alternativt investera ännu mer i riggen, men det behövs egentligen inte på ett tag.

Kort sagt så är du en "Lone Wolf" och inte direkt social av dig.


signatur

Wasted.White.Boys

Skriv svar