The Stomping Land plockas bort från Steam

Robot
Medlem
The Stomping Land plockas bort från Steam

Finns tyvärr så jäkla mkt skräp på Steam. Bra att sådant här plockas bort iallafall.

Medlem

Men... Men... Dinosaurier! Överlevnad! Överge oss inte tillverkare!

Sårad i själen!


signatur

Videomupp

Medlem

men wow saknar ni seriöst informationen där dom flyttar spelet till unreal engine 4 från 3?

Dom bygger antagligen om hela spelet och tar bort versionen som finns på steam för den versionen antagligen inte kommer fortsätta existera.

Medlem

Namninsamling för att få tillbaka pengarna? Så vitt jag vet är det inte riktigt på det viset investerar-rollen är upplagd

Medlem
Skrivet av Rakoon:

men wow saknar ni seriöst informationen där dom flyttar spelet till unreal engine 4 från 3?

Dom bygger antagligen om hela spelet och tar bort versionen som finns på steam för den versionen antagligen inte kommer fortsätta existera.

Skulle gärna vela ha källan på den informationen.

Medlem
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av Rakoon:

men wow saknar ni seriöst informationen där dom flyttar spelet till unreal engine 4 från 3?

Dom bygger antagligen om hela spelet och tar bort versionen som finns på steam för den versionen antagligen inte kommer fortsätta existera.

Skulle gärna vela ha källan på den informationen.

http://www.pcgamer.com/2014/08/06/the-stomping-land-breaks-ra...

Medlem
Skrivet av Rakoon:

men wow saknar ni seriöst informationen där dom flyttar spelet till unreal engine 4 från 3?

Dom bygger antagligen om hela spelet och tar bort versionen som finns på steam för den versionen antagligen inte kommer fortsätta existera.

Men det hindrar inte dem från att hålla kontakten och VISA att de verkligen håller på med det, istället för att bara hålla tyst och dessutom göra sig av med sin PR-kontakt. Låter suspekt bara det.

Medlem
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av Rakoon:

men wow saknar ni seriöst informationen där dom flyttar spelet till unreal engine 4 från 3?

Dom bygger antagligen om hela spelet och tar bort versionen som finns på steam för den versionen antagligen inte kommer fortsätta existera.

Skulle gärna vela ha källan på den informationen.

http://www.pcgamer.com/2014/08/06/the-stomping-land-breaks-ra...

Förhoppningsvis så kommer han skriva till folket som är oroliga över utkomsten.
Troligtvis är det som du skrev, att de tog bort UE3 versionen i förberedande för UE4 och så länge folk som redan har köpt spelet faktiskt får äga det så har jag inget problem med det.

Medlem
Skrivet av xScaryKidx:
Skrivet av Rakoon:

men wow saknar ni seriöst informationen där dom flyttar spelet till unreal engine 4 från 3?

Dom bygger antagligen om hela spelet och tar bort versionen som finns på steam för den versionen antagligen inte kommer fortsätta existera.

Men det hindrar inte dem från att hålla kontakten och VISA att de verkligen håller på med det, istället för att bara hålla tyst och dessutom göra sig av med sin PR-kontakt. Låter suspekt bara det.

Du har rätt. Försöker inte försvara utvecklarna dessutom heller. Jag tycker det är väldigt bra och alla utvecklare borde ha kontakt med sina spelare. En person som är väldigt bra på detta är rocket.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Rakoon:

men wow saknar ni seriöst informationen där dom flyttar spelet till unreal engine 4 från 3?

Dom bygger antagligen om hela spelet och tar bort versionen som finns på steam för den versionen antagligen inte kommer fortsätta existera.

Det är iofs också det enda som sagts ö.h.t. - ett kort mail som skickades till en Kotaku-skribent från Fundora. Sedan har det varit lika tyst igen. Ingen info till konsumenterna ö.h.t.

Smells fishy to me!

Medlem

Folk verkar inte fatta att kickstarter är till för att donera pengar till utvecklingen av saker. Ingen har rätt att kräva pengarna tillbaka, man har tagit en risk.

Jag ser även inte hur man skulle kunna kalla Kickstarter-projekt för en investering, när man själv inte kan tjäna några pengar på det.

ELF
Medlem
Skrivet av Playcrafter:

Folk verkar inte fatta att kickstarter är till för att donera pengar till utvecklingen av saker. Ingen har rätt att kräva pengarna tillbaka, man har tagit en risk.

Jag ser även inte hur man skulle kunna kalla Kickstarter-projekt för en investering, när man själv inte kan tjäna några pengar på det.

Om det nu var Kickstarter de donerade via. Kan ju även ha varit via Steam de köpte det. Var det i Steam det köptes så har man rätten till pengarna tillbaka. Om det nu inte är så att det finns någon gömd liten klausul i avtalet som säger något annat om early access.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av ELF:
Skrivet av Playcrafter:

Folk verkar inte fatta att kickstarter är till för att donera pengar till utvecklingen av saker. Ingen har rätt att kräva pengarna tillbaka, man har tagit en risk.

Jag ser även inte hur man skulle kunna kalla Kickstarter-projekt för en investering, när man själv inte kan tjäna några pengar på det.

Om det nu var Kickstarter de donerade via. Kan ju även ha varit via Steam de köpte det. Var det i Steam det köptes så har man rätten till pengarna tillbaka. Om det nu inte är så att det finns någon gömd liten klausul i avtalet som säger något annat om early access.

Om det var så att de köpte spelet i Steam så har de all rätt att kräva pengarna tillbaka. Steam brukar i och för sig vara väldigt tuffa när det gäller refunds

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Playcrafter:

Folk verkar inte fatta att kickstarter är till för att donera pengar till utvecklingen av saker. Ingen har rätt att kräva pengarna tillbaka, man har tagit en risk.

Jag ser även inte hur man skulle kunna kalla Kickstarter-projekt för en investering, när man själv inte kan tjäna några pengar på det.

En investering behöver ju inte nödvändigtvis handla om att tjäna pengar, det beror på sammanhanget.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

men wow saknar ni seriöst informationen där dom flyttar spelet till unreal engine 4 från 3?

Dom bygger antagligen om hela spelet och tar bort versionen som finns på steam för den versionen antagligen inte kommer fortsätta existera.

Gick du på den lögnen du med, synd för dig.
Du tror inte att en seriös spelutvecklar skulle gå ut med en sådan viktig information till sina kunder på sina egna sociala medier och hemsida, forum, steam news-forum, twitter och facebook?
sluta stoppa huvudet i sanden. Scam är vad det är!!

Som att Volvo skulle höra av sig till tidningen Svensk Damtidning eller tidningen " En ding ding värld"och informera sina aktieägare och kunder om att de lägger ner volvo.

Får bara gratulera denna rövare som blåste sina kickstarterbackers.
Köpte det själv via Steam och därför litade på detta för att om Steam ger det ok så kan det ju knappast vara ruffel och båg, Hade aldrig lagt en krona på detta på deras kickstarter sida.
Steam smutsar ner sig ordentlig med att låta det vara fritt fram för dessa kickstarter skojare att lura folk hej vilt. Nu har jag lärt mig att aldrig någonsin lägga 1 kr på ett kickstarter projekt.
Tyvärr, dessa skojare smutsar ner allt som har med kickstarter att köra.

Medlem

Det är bra att det finns dom som stödjer utveckling av spel via kickstarter och early acces men själv skulle jag inte göra det.

Sen är det så att där det finns pengar att hämta där kommer skurkarna dyka upp men det är en risk "backarna" får ta


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Rakoon:

En person som är väldigt bra på detta är rocket.

Kanske det. Tyvärr är han usel på allting annat.
Seriöst, DayZ SA är inte ett dugg bättre än detta. Nu när de hoppat på nästjen så kommer de att få in nya friska miljoner och Stand alone kommer att vara lika jäkla trasig på PC fortfarande. Det är snudd på en scam.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Inaktiv

Early access betyder "grisen i säcken" på svenska.

1
Skriv svar