The Elder Scrolls Online-utvecklarna säger upp personal

Robot
Medlem
The Elder Scrolls Online-utvecklarna säger upp personal

nu stämmer det ju visserligen säkert till viss del, men säga att ESO varit succe är långt ifråns sanningen, grindspel likt koreanska mmo, om inte värre.

Dåligt system i form utav hur man bygger gubben med talents osv som är rent värdelösa och overshinas utav andra klasser.

Listan är väldigt långt hur dåligt abilities vart genomtänkta som sagt utstressat spel så det skriker om det.

och ja jag har spelat det och la av och nej jag ville inte ha en wow klon, utan något vettigt system vilket det inte hade för fem öre.

tittar man på forumet får man en bra bild

Medlem

Helt egen teori men det känns väl som att många jobb inför ett mmo är tidsbegränsade ? Jag menar du behöver ju inte lika många människor när allt är utvecklat och klart ? Nu behövs endast folk som styr spakarna samt ett mindre antal som pillar med uppdateringar ?

Medlem

Inte ordet och efter kommatecken! =(

Medlem
Skrivet av FuzioN:

nu stämmer det ju visserligen säkert till viss del, men säga att ESO varit succe är långt ifråns sanningen, grindspel likt koreanska mmo, om inte värre.

Dåligt system i form utav hur man bygger gubben med talents osv som är rent värdelösa och overshinas utav andra klasser.

Listan är väldigt långt hur dåligt abilities vart genomtänkta som sagt utstressat spel så det skriker om det.

och ja jag har spelat det och la av och nej jag ville inte ha en wow klon, utan något vettigt system vilket det inte hade för fem öre.

tittar man på forumet får man en bra bild

Fast som utvecklare är inkomst ett mått på framgång.
Jag har inga siffror för ESO, men efter att ha spelat endast en månad vid release så förnyade jag min prenumeration nyligen och blev förvånad över hur oerhört befolkat spelet fortfarande är.

Så succe är kanske inte helt fel


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Skribent

Angående ESO:s framgångar så hade de över 700 000 betalande spelare efter fyra månader. Och det får ses som rätt bra siffror.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Inte så underligt, jag brukade jobba så som webbutvecklare. När man är klar med sitt projekt går man vidare till nästa.

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:

Angående ESO:s framgångar så hade de över 700 000 betalande spelare efter fyra månader. Och det får ses som rätt bra siffror.

Har sett den innan men tvivlar på den är legit efter att kollat igenom den.
Men kan ju säkert stämma, ifall så är större anledningar elder scrolls fans och inte just att det är ett bra mmo.
och japp det är bättre idag än när jag lirade givetvis, men fortfarande grova brister.

Största är väl att dom fixat stamina och magicka passive till heavy armor och fast weapon switch.

Medlem
Skrivet av Eight08:

Inte ordet och efter kommatecken! =(

Det är absolut inget fel i att skriva ordet "och" direkt efter ett kommatecken.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Projektbaserade jobb finns det många av.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ungefär som hantverkarbranschen då, vilken utgörs till stor del av bemanningsföretag idag. Anställningstrygghet, vad är det?

Medlem

Jag har spelat ESO i några månader nu och ni som klagar på spelet kanske har spelat spelet hur det var ibörjan. Men det är mycket roligare och mer balanserat idag än det varit förut. Även nu i september ska dom lansera intressant och nytt innehåll.

Medlem

Inte helt rätt ämne. Men varför gör dom inte Skyrim till nya konsolerna, helt obegripligt. Känns ju som helt öppet mål vad gäller investeringen.

Skrivet av thomas72:

Inte helt rätt ämne. Men varför gör dom inte Skyrim till nya konsolerna, helt obegripligt. Känns ju som helt öppet mål vad gäller investeringen.

De har nog fullt upp med andra projekt, sedan har nog "Skyrim" redan tjänat tillräckligt med pengar.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Är det här verkligen värt en egen artikel? Detta händer ju hela tiden i spelbranchen när ett spel släpps i princip.

Medlem
Skrivet av bleak:

Är det här verkligen värt en egen artikel? Detta händer ju hela tiden i spelbranchen när ett spel släpps i princip.

Du tyckte ju uppenbarligen det eftersom du gick in och läste den, och även bemödade dig med att kommentera den...

Om jag inte är intresserad av en nyhet FZ lägger upp så går jag inte in och läser den, eller går in bara för att skriva en onödig kommentar till ingen nytta för någon.

Medlem

Känns ju inte så konstigt att Zenimax Online Studios går in i ett helt annat stadie nu när spelet är färdigt. Dem behöver knappast samma bemanning för att patcha, uppdatera och lägga till nytt material som dem behövde för att bygga upp spelet. Särskilt då ESO är studions enda spel och dem verkar inte ha några planer på andra projekt just nu.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Inaktiv
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av bleak:

Är det här verkligen värt en egen artikel? Detta händer ju hela tiden i spelbranchen när ett spel släpps i princip.

Du tyckte ju uppenbarligen det eftersom du gick in och läste den, och även bemödade dig med att kommentera den...

Om jag inte är intresserad av en nyhet FZ lägger upp så går jag inte in och läser den, eller går in bara för att skriva en onödig kommentar till ingen nytta för någon.

Ehm så man får inte kommentera nåt man ogillar på en sida eller vad? Det är inte en onödig kommentar då jag motiverade min kritik. Blir flera artiklar i veckan om FZ ska hålla koll på alla studios som säger upp och anställer personal. Läser hellre om spel isåfall.

. Så blä på dig.

Medlem

Jävligt märkligt då de var tvungna att flytta fram konsolreleasen med 6 månader. Tror inte att det släpps det här året så istället kanske de borde ta in mer folk för den biten för att skynda på processen.

Medlem
Skrivet av tjockisen:

Jävligt märkligt då de var tvungna att flytta fram konsolreleasen med 6 månader. Tror inte att det släpps det här året så istället kanske de borde ta in mer folk för den biten för att skynda på processen.

Jag tror det snarare är att dem vill få in en del updates innan konsolversionen kommer. Lite som Blizzard gjorde med Diablo. Konsolspelare anses väl vara mer känsliga för att spela halv-beta-spel.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av Naraccas:
Skrivet av tjockisen:

Jävligt märkligt då de var tvungna att flytta fram konsolreleasen med 6 månader. Tror inte att det släpps det här året så istället kanske de borde ta in mer folk för den biten för att skynda på processen.

Jag tror det snarare är att dem vill få in en del updates innan konsolversionen kommer. Lite som Blizzard gjorde med Diablo. Konsolspelare anses väl vara mer känsliga för att spela halv-beta-spel.

Menar du updates som Craglorn eller bara funktionsmässigt? Du kan mycket väl ha rätt. Men då man nästan vid releasen blev "snuvad" på spelet känns det lite trist, speciellt då jag tror att det blir release någon gång 2015. Så därav hoppas jag att trycket att få ut spelet till konsol (i gott skick) har en hög prio hos dem.

Medlem
Skrivet av tjockisen:
Skrivet av Naraccas:
Skrivet av tjockisen:

Jävligt märkligt då de var tvungna att flytta fram konsolreleasen med 6 månader. Tror inte att det släpps det här året så istället kanske de borde ta in mer folk för den biten för att skynda på processen.

Jag tror det snarare är att dem vill få in en del updates innan konsolversionen kommer. Lite som Blizzard gjorde med Diablo. Konsolspelare anses väl vara mer känsliga för att spela halv-beta-spel.

Menar du updates som Craglorn eller bara funktionsmässigt? Du kan mycket väl ha rätt. Men då man nästan vid releasen blev "snuvad" på spelet känns det lite trist, speciellt då jag tror att det blir release någon gång 2015. Så därav hoppas jag att trycket att få ut spelet till konsol (i gott skick) har en hög prio hos dem.

Lite av både och - patcher och content. Det är lite först nu som spelet börjar verkligen få en bra nivå. Dock behövs nog mer endgame.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av Eight08:

Inte ordet och efter kommatecken! =(

Inget fel över huvud taget. Kommatecken kan utan problem följas av konjunktioner och subjunktioner förutsatt att satsen är mer eller mindre fristående från satsen innan. Ibland är det till och med mer inkorrekt att inte ha kommatecken emellan.

1
Skriv svar