Pewdiepie stänger av kommentarerna

Inaktiv
Skrivet av Gaara:

Något säger mig att FZ gillar denna kille, 3:e artikeln om honom på kort tid...

Ja jag vet att det är valfritt att klicka in ...men ändå:P

Eftersom han är störst på Youtube så är det rätt logiskt, hehe.

Bra val av honom, det är alldeles för mycket spam/promotion på de flesta sidorna idag.

Inaktiv

Dumt beslut! Trollen kommer att sluta att titta på hans videor nu, han kommer att få färre tittare.

Medlem

"Åhhhh... tjejsur."

YT kommentarerna är ju rena köttfärsen att försöka följa. Okej om man kollar ett DIY klipp eller nånting vetenskapligt som inte får religiösa stridspittar att reagera, så kan man läsa en hel del intressant där under klippet.

Som det är nu utan att kunna moderera det hårt utav flera och med det formatet de kör med, så kommer det förbli ett enormt svart hål.
Trådarna som kom till för inte så länge sen är ju ett enormt framsteg iofs.

Medlem

Jag tycker att Youtube ska ha ett verifieringssystem, Man verifierar med Facebook eller något som gör det mindre intressant att trolla på andras videos då man inte längre är en osynlig fluga.

Sedan så borde man få vara privat om man vill men varje kanal ska ha möjligheten att välja om privata Youtube användare ska ha tillgång till att kommentera på sina videoklipp.

Dom flesta skulle endast låta verifierade användare att kommentera vilket skulle göra det mindre intressant för spammare och troll att förstöra i kommentatorsfältet för dom mer seriösa Youtube användarna.

håller med vet inte hur många gånger jag sett att folk gör reklam genom han, gör mig piss sur varje gång


signatur

New life, New hope

Medlem

Förstår honom.

Inaktiv
Skrivet av Hondo:

Dumt beslut! Trollen kommer att sluta att titta på hans videor nu, han kommer att få färre tittare.

Tror du verkligen att han bryr sig? Killen har pengar och behöver inte göra en enda video till för att leva lyxigt tills han dör.

Medlem
Skrivet av darkthunder:

Jag skulle personligen rösta FÖR att folk måste använda sina riktiga namn på sociala medier. På individuella hemsidor/bloggar som denna, får självklart administratörerna bestämma.

Dödshot och dylikt kanske inte försvinner helt, men det skulle nog bli mindre om "thisgamesuckslol" hette istället "Sven Eriksson". Folk som gömmer sig bakom anonyma namn har en tendens att bete sig som rejäla praktfån ibland.

Det är klart det skulle skala bort en del troll. Men det finns säkert många som inte skulle kunna kommentera det som de skulle vilja. Ta undertecknad till exempel. Jag tycker om att kommentera på min lokaltidnings hemsida om aktuella händelser, oftast politiska utspel. Men jag skulle inte kunna använda mig av mitt vanliga namn då jag är en statlig tjänsteman som skall uppvisa en neutral hållning. Det är inte bara troll som behöver anonymiteten...även om de skulle vara skönt att bli av med.

Medlem

Varför endast fokusera på det negativa när han har så många "bro's" där ute som stöttar och ställer upp för honom?

Min 11årige lillebror är en av dessa. Han har sett varenda video, kan varenda "catchphrase" och kör pewdie's vidriga bebisröst.
Låt folk som honom åtminstone bibehålla illusionen av att du finns där, och att du lyssnar.

Personligen så är jag 26 och ogillar pewdiepie, ganska hårt. Jag kan förstå the attraction pewdiepie har, hur folk skulle uppskatta honom rolig.
Han bringar glädje till så många iom det han sysslar med, så låt snubben köra sitt.

Att vilja/försöka förstöra något som gynnar majoriteten/en stor grupp människor (utan att någon kommer till skada etc) är något att ta vara på.
Hatar du det, så vill jag göra dig illa.

Medlem

Jag orkade inte med Pewdiepie heller så jag stängde av honom också. Jag har svårt att tro att jag haft honom som favorit en gång i tiden, men så är det tyvärr


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

Medlem
Skrivet av mh76:

Förstår honom.

Skrivet av kalle.lindestrom:

håller med vet inte hur många gånger jag sett att folk gör reklam genom han, gör mig piss sur varje gång

Skrivet av Ravenknight:

Smart kille. Helt rätt beslut som borde ha gjorts för länge sedan.

Skrivet av Xeran:

Låter som en klokt beslut han gör där.

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Chomag:

Provocera? Jag anser att allt han producerar är provocerande dåligt.

Ingen tvingar dig titta.

Skrivet av Ender:
Skrivet av Chomag:

Provocera? Jag anser att allt han producerar är provocerande dåligt.

Och ändå tvingas du se på hans videos...stackare!

Men jag ser inte på hans trams just på , var fick ni den idén ifrån?

Medlem

Gillar inte PDP själv, men just nu är det kanske en bra idé att stänga av kommentarer, för det är ju jättekul att se "ayy lmao" för femtielfte gången.

Inaktiv

PukeThePie är en överreklamerad fjant.

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Chomag:

Provocera? Jag anser att allt han producerar är provocerande dåligt.

Ingen tvingar dig titta.

Jo, han tvingar sig själv och titta och får i smyg ståfräs när han myser med Pewdiepies nervkittlande material.

Medlem
Skrivet av Chomag:

Provocera? Jag anser att allt han producerar är provocerande dåligt.

Och din chef anser nog att du är slö, kan göra bättre eller på annat sätt inte ger "allt". Ger det honom rätten att säga fula saker om dig och trakassera dig? Som någon tidigare skrev, samma dag som anonymiteten försvinner på nätet så försvann 99,99999% av all flaming/troll/spam/otrevligheter. Mest för att människor i regel är fega skithögar och ingen vågar stå för något.

Medlem
Skrivet av darkthunder:

Jag skulle personligen rösta FÖR att folk måste använda sina riktiga namn på sociala medier. På individuella hemsidor/bloggar som denna, får självklart administratörerna bestämma.

Dödshot och dylikt kanske inte försvinner helt, men det skulle nog bli mindre om "thisgamesuckslol" hette istället "Sven Eriksson". Folk som gömmer sig bakom anonyma namn har en tendens att bete sig som rejäla praktfån ibland.

Välkommen till kommunism!

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Välkommen till kommunism!

Så jag är kommunist, för att jag tycker att folk ska behöva stå till ansvar för det dom säger online? Borde inte samma regler gälla på nätet, som det gör ute på gatorna? Ser inga som helst fel med att folk visar sig som sina valda smeknamn/karaktärsnamn eller dylikt, men nånstans i personens profil, BÖR det stå personens riktiga namn. Visningsnamn, och Användarnamn är inte nödvändigtvis samma sak på online-sidor.

Och ja, jag betackar mig eventuella påståenden att jag skulle vara kommunist. Du kan behålla dina McCarthy-fasoner för dig själv.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av iramirion:

FZ borde också stänga av kommentarer.

Min tanke med. Klimatet på den här sajtens forum är ruttet.

Medlem

TotalBiscuit, Nerdcubed och många andra har redan gjort samma sak.

Medlem
Skrivet av Jeehao:

Jag tycker att Youtube ska ha ett verifieringssystem, Man verifierar med Facebook eller något som gör det mindre intressant att trolla på andras videos då man inte längre är en osynlig fluga.

Sedan så borde man få vara privat om man vill men varje kanal ska ha möjligheten att välja om privata Youtube användare ska ha tillgång till att kommentera på sina videoklipp.

Dom flesta skulle endast låta verifierade användare att kommentera vilket skulle göra det mindre intressant för spammare och troll att förstöra i kommentatorsfältet för dom mer seriösa Youtube användarna.

Ja, för det är ju SÅ svårt att göra ett falskt Facebookkonto...

Alla som vill ha MER övervakning och MINDRE av det fria ordet tycker jag kan flytta till Nordkorea.

Medlem
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av vuze2143:

Välkommen till kommunism!

Så jag är kommunist, för att jag tycker att folk ska behöva stå till ansvar för det dom säger online? Borde inte samma regler gälla på nätet, som det gör ute på gatorna? Ser inga som helst fel med att folk visar sig som sina valda smeknamn/karaktärsnamn eller dylikt, men nånstans i personens profil, BÖR det stå personens riktiga namn. Visningsnamn, och Användarnamn är inte nödvändigtvis samma sak på online-sidor.

Och ja, jag betackar mig eventuella påståenden att jag skulle vara kommunist. Du kan behålla dina McCarthy-fasoner för dig själv.

Kommunist kanske du inte är, men eftersom du vill begränsa yttrandefriheten så är du en vidrig människa.

Ska 14-åringen som inte vågar komma ut som homo men vill lämna en kommentar på en homofobisk YouTubevideo hindras från att göra det?

Ska den som lämnar en kritisk kommentar på en video från Revolutionära Fronten/Djurens befrielsefront/Svenska Motståndsrörelsen behöva riskera att bli attackerad i sitt hem för att hen inte kan vara anonym?

Ska en person som sympatiserar med Sd inte kunna göra sin röst hörd utan att hen riskerar att bli av med jobbet?

Ja, tycker tydligen du. Kult att du drar upp McCarthy, han ägnade sig ju precis som du åt åsiktsregistrering. Ni skulle ha kommit bra överens.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av LVX156:
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av vuze2143:

Välkommen till kommunism!

Så jag är kommunist, för att jag tycker att folk ska behöva stå till ansvar för det dom säger online? Borde inte samma regler gälla på nätet, som det gör ute på gatorna? Ser inga som helst fel med att folk visar sig som sina valda smeknamn/karaktärsnamn eller dylikt, men nånstans i personens profil, BÖR det stå personens riktiga namn. Visningsnamn, och Användarnamn är inte nödvändigtvis samma sak på online-sidor.

Och ja, jag betackar mig eventuella påståenden att jag skulle vara kommunist. Du kan behålla dina McCarthy-fasoner för dig själv.

Kommunist kanske du inte är, men eftersom du vill begränsa yttrandefriheten så är du en vidrig människa.

Ska 14-åringen som inte vågar komma ut som homo men vill lämna en kommentar på en homofobisk YouTubevideo hindras från att göra det?

Ska den som lämnar en kritisk kommentar på en video från Revolutionära Fronten/Djurens befrielsefront/Svenska Motståndsrörelsen behöva riskera att bli attackerad i sitt hem för att hen inte kan vara anonym?

Ska en person som sympatiserar med Sd inte kunna göra sin röst hörd utan att hen riskerar att bli av med jobbet?

Ja, tycker tydligen du. Kult att du drar upp McCarthy, han ägnade sig ju precis som du åt åsiktsregistrering. Ni skulle ha kommit bra överens.

'
Vad du snackar skit. Lemme break it down for you.

"Ska 14-åringen som inte vågar komma ut som homo men vill lämna en kommentar på en homofobisk YouTubevideo hindras från att göra det?"

Det är inget som hindrar honom. Det är ett aktivt val att inte uttrycka sin åsikt och har inget med begränsningar att göra.

"Ska den som lämnar en kritisk kommentar på en video från Revolutionära Fronten/Djurens befrielsefront/Svenska Motståndsrörelsen behöva riskera att bli attackerad i sitt hem för att hen inte kan vara anonym?"

Självklart inte, men det är ett problem som är kopplat till extremism, inte yttrandefrihet.

"Ska en person som sympatiserar med Sd inte kunna göra sin röst hörd utan att hen riskerar att bli av med jobbet?"

Jovars, men det får du ta upp med dennes chefer som tydligen inte diggar åsiktsfrihet.

Det handlar om att stå för sina åsikter, inte att inte få yttra dem.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Vad du snackar skit. Lemme break it down for you.

"Ska 14-åringen som inte vågar komma ut som homo men vill lämna en kommentar på en homofobisk YouTubevideo hindras från att göra det?"

Det är inget som hindrar honom. Det är ett aktivt val att inte uttrycka sin åsikt och har inget med begränsningar att göra.

"Ska den som lämnar en kritisk kommentar på en video från Revolutionära Fronten/Djurens befrielsefront/Svenska Motståndsrörelsen behöva riskera att bli attackerad i sitt hem för att hen inte kan vara anonym?"

Självklart inte, men det är ett problem som är kopplat till extremism, inte yttrandefrihet.

"Ska en person som sympatiserar med Sd inte kunna göra sin röst hörd utan att hen riskerar att bli av med jobbet?"

Jovars, men det får du ta upp med dennes chefer som tydligen inte diggar åsiktsfrihet.

Det handlar om att stå för sina åsikter, inte att inte få yttra dem.

Kunde inte sagt det bättre själv. +1

Åsiktsregistrering? Nej då. Bara att folk som kommenterar, får stå för det dom säger. Hur skiljer det sig från ute i verkliga livet? Eller heter du på allvar LVX156 när någon hälsar dig på gatan?

Om en homosexuell person kommenterar på en homofobisk video, så är det dennes val, oavsett om man visar sitt riktiga namn, eller ett anonymt namn. Personen kan även göra valet att INTE kommentera på en homofobisk video.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av LVX156:
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av vuze2143:

Välkommen till kommunism!

Så jag är kommunist, för att jag tycker att folk ska behöva stå till ansvar för det dom säger online? Borde inte samma regler gälla på nätet, som det gör ute på gatorna? Ser inga som helst fel med att folk visar sig som sina valda smeknamn/karaktärsnamn eller dylikt, men nånstans i personens profil, BÖR det stå personens riktiga namn. Visningsnamn, och Användarnamn är inte nödvändigtvis samma sak på online-sidor.

Och ja, jag betackar mig eventuella påståenden att jag skulle vara kommunist. Du kan behålla dina McCarthy-fasoner för dig själv.

Kommunist kanske du inte är, men eftersom du vill begränsa yttrandefriheten så är du en vidrig människa.

Ska 14-åringen som inte vågar komma ut som homo men vill lämna en kommentar på en homofobisk YouTubevideo hindras från att göra det?

Ska den som lämnar en kritisk kommentar på en video från Revolutionära Fronten/Djurens befrielsefront/Svenska Motståndsrörelsen behöva riskera att bli attackerad i sitt hem för att hen inte kan vara anonym?

Ska en person som sympatiserar med Sd inte kunna göra sin röst hörd utan att hen riskerar att bli av med jobbet?

Ja, tycker tydligen du. Kult att du drar upp McCarthy, han ägnade sig ju precis som du åt åsiktsregistrering. Ni skulle ha kommit bra överens.

Så att tvinga folk stå för vad de säger är emot yttrandefrihet?
Nej du, det är emot nättroll och andra ljusskygga varelser.


signatur

I drank what?

Inaktiv

Som Svearikets största kändis gör han ett bra jobb.


signatur

The definition of insanity?

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Det handlar om att stå för sina åsikter, inte att inte få yttra dem.

Det också, men riktiga namn kommer drabba yttrandefrihet efterom man kommer riskera att påföljder vid yttrande av icke populära eller obehagliga åsikter. Som sen är sökbara långt efter att man kanske bytt åsikt också.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Vilken fegis


signatur

Meep!

Medlem

Men det här med att stänga av kommentarer, är det så jävla svårt att inte läsa dem?

Medlem
Skrivet av Fozboz:
Skrivet av Chomag:

Provocera? Jag anser att allt han producerar är provocerande dåligt.

Och din chef anser nog att du är slö, kan göra bättre eller på annat sätt inte ger "allt". Ger det honom rätten att säga fula saker om dig och trakassera dig? Som någon tidigare skrev, samma dag som anonymiteten försvinner på nätet så försvann 99,99999% av all flaming/troll/spam/otrevligheter. Mest för att människor i regel är fega skithögar och ingen vågar stå för något.

Vad har jobb och chefer gemensamt med det faktum att jag tycker det han producerar är provocerande genomuselt? Visst har nått trollandet absurda nivåer och något borde göras år problemet (helst snarast), men det har inget att göra med att jag personligen tycker att hans youtube klipp är usla!

123
Skriv svar