Robot
The Sims 4

Än en gång skickar Electronic Arts sin mest osannolika megahit, The Sims-serien ett varv runt jorden för att erövra spelarnas hjärtan. Om inte bristen på bubbelpooler och småbarn sänker det.

#electronic-arts, #the-sims-3


Medlem
The Sims 4

"Snålt med prylar".... som fixas med DLC! Det är väl det enda jag egentligen har emot The Sims.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

MEG
Medlem

Hmm synd att det är så barnvänligt och innan folk börjar "skrika" om sex ska finnas i spel eller inte så var det inte enbart det jag menade, som jag förstår det går det inte att göra något brottsligt och åka i finkan, till exempel råna en bank, eller?


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Verkar ändå någorlunda lovande, kanske blir ett köp ändå.

Medlem
Skrivet av MEG:

Hmm synd att det är så barnvänligt och innan folk börjar "skrika" om sex ska finnas i spel eller inte så var det inte enbart det jag menade, som jag förstår det går det inte att göra något brottsligt och åka i finkan, till exempel råna en bank, eller?

Förstår vad du menar, hade varit kul att kunna sväva ut och vara en riktig gris, men att kunna iscensätta malexandermorden hade nog radikalt ändrat målgruppen.

Medlem

Vad oväntat att EA krymper spelytan för våra kära simmar att leva på.

Medlem
Skrivet av conthox:

"Snålt med prylar".... som fixas med DLC! Det är väl det enda jag egentligen har emot The Sims.

Det är ett väldigt bra argument för att hålla sig borta ifrån det. När det kommer till Sims så är EA den största syndaren på marknaden med DLC:s. Framförallt nuförtiden när de säkert har planerat in typ 10 DLC:s för 2-3år framåt. Hade gärna spelat sims men kommer aldrig betala för något så skamligt.

Medlem
Skrivet av dbengtsson:
Skrivet av MEG:

Hmm synd att det är så barnvänligt och innan folk börjar "skrika" om sex ska finnas i spel eller inte så var det inte enbart det jag menade, som jag förstår det går det inte att göra något brottsligt och åka i finkan, till exempel råna en bank, eller?

Förstår vad du menar, hade varit kul att kunna sväva ut och vara en riktig gris, men att kunna iscensätta malexandermorden hade nog radikalt ändrat målgruppen.

Det är USA, alla vet att våld inte skadar folk, Sex däremot gör dig till mördare... så är det, därför alla svenskar är sexgalna mördare.

Medlem
Skrivet av conthox:

"Snålt med prylar".... som fixas med DLC! Det är väl det enda jag egentligen har emot The Sims.

Önskar att EA skulle anamma en liknande typ av betalningsmodell till The Sims som de har i BF4. Låt spelarna betala enskilt för varje tillägg, eller låt dem köpa ett "premium pack" för en engångssumma och på så vis ge dem tillgång till alla framtida expansioner. Men jag antar att Sims-målgruppen inte bryr sig om vad det kostar i samma utsträckning som mer insatta gamers.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Är det bara jag som tycker:

"Det fåtal av er läsare som inte redan har skaffat det bör gå ut och göra det omedelbart. Vi ses om ett par veckor, när ni kommer upp till ytan för att hämta andan."

borde resultera i mer än en 3:a? Ett spel där du besatt sitter i dagar för att spela måste väl ändå vara mer än bara ... "bra"? "DLC-problemet" inräknat.

Redaktör
Skrivet av massej:

Är det bara jag som tycker:

"Det fåtal av er läsare som inte redan har skaffat det bör gå ut och göra det omedelbart. Vi ses om ett par veckor, när ni kommer upp till ytan för att hämta andan."

borde resultera i mer än en 3:a? Ett spel där du besatt sitter i dagar för att spela måste väl ändå vara mer än bara ... "bra"? "DLC-problemet" inräknat.

Det tycker vi också, därför ändrade vi den meningen till "Det fåtal av er The Sims-sålda läsare som inte...". Men ändringen försvann nånstans, fixat nu.

Mats balanserade mellan 3 och 4 i betyg, så det är en väldigt stark 3:a.


signatur
Skribent

Jag sitter i editorn och har lite ångest över att man bara kan ge simmarna tre egenskaper (ond, galen, geni, etc). Känns begränsande! Får se hur jag känner när jag väl kommer in i spelet, när min barnhatande, kriminella sim och hans godhjärtade konstnär till son är färdiga..


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

MEG
Medlem
Skrivet av dbengtsson:
Skrivet av MEG:

Hmm synd att det är så barnvänligt och innan folk börjar "skrika" om sex ska finnas i spel eller inte så var det inte enbart det jag menade, som jag förstår det går det inte att göra något brottsligt och åka i finkan, till exempel råna en bank, eller?

Förstår vad du menar, hade varit kul att kunna sväva ut och vara en riktig gris, men att kunna iscensätta malexandermorden hade nog radikalt ändrat målgruppen.

Ja det hade det, kanske man kan hoppas på en vuxen version


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av MEG:

Hmm synd att det är så barnvänligt och innan folk börjar "skrika" om sex ska finnas i spel eller inte så var det inte enbart det jag menade, som jag förstår det går det inte att göra något brottsligt och åka i finkan, till exempel råna en bank, eller?

Vet inte hur det är nuförtiden, men i första Sims-spelet så kunde man ta jobb som tjuv om jag inte minns helt fel. Tror dock inte det ledde till några rättsliga åtgärder för simmen.

Medlem

Jäkligt bra jämförelse mellan The Sims 3 och 4


signatur

Game long and prosper

Medlem

The sims 4 ska ju vara rätt "dåligt" jämfört med 3an. Massa saker som inte finns med, saker dom tagit bort och ändrat till det sämre.

Blie väl att tanka om 3 år när alla dlc är ute.

Medlem

Samt, inga diskmaskiner! Rätt konstiga saker dom tar bort ändå.. Menmen, deeeeeeälllllzeeeeez

Inaktiv
Skrivet av brandter:
Skrivet av dbengtsson:
Skrivet av MEG:

Hmm synd att det är så barnvänligt och innan folk börjar "skrika" om sex ska finnas i spel eller inte så var det inte enbart det jag menade, som jag förstår det går det inte att göra något brottsligt och åka i finkan, till exempel råna en bank, eller?

Förstår vad du menar, hade varit kul att kunna sväva ut och vara en riktig gris, men att kunna iscensätta malexandermorden hade nog radikalt ändrat målgruppen.

Det är USA, alla vet att våld inte skadar folk, Sex däremot gör dig till mördare... så är det, därför alla svenskar är sexgalna mördare.

Nope spel gör oss till sexister för det säger Saarkesian duuh.

FM-guru
F.d. Sisyr

Spontant känner jag att The Sims 4 är ett mycket bättre spel än The Sims 3, med mycket mindre innehåll. Blir säkert kanoners med alla expansion och DLC:s som kommer, men hur sugen är man på att punga ut för alla dem? Jag är det då inte, i alla fall.

Skrivet av Javas:

https://www.youtube.com/embed/YOKUzshGcWQ

Jäkligt bra jämförelse mellan The Sims 3 och 4

Det är det säkert, men när han sa "you can have broader axels" blev svengelskan för olidlig för att jag skulle kunna stå ut.

Inaktiv

Minusbetygen är ju EA! Vänta bara tills de kräver några fler hundralappar på att ge dig fler prylar och tomtar. Jag kommer nog aldrig stödja dem något mer! De är så jävla fula och pengaberoende!

Medlem
Skrivet av bleak:
Skrivet av brandter:
Skrivet av dbengtsson:
Skrivet av MEG:

Hmm synd att det är så barnvänligt och innan folk börjar "skrika" om sex ska finnas i spel eller inte så var det inte enbart det jag menade, som jag förstår det går det inte att göra något brottsligt och åka i finkan, till exempel råna en bank, eller?

Förstår vad du menar, hade varit kul att kunna sväva ut och vara en riktig gris, men att kunna iscensätta malexandermorden hade nog radikalt ändrat målgruppen.

Det är USA, alla vet att våld inte skadar folk, Sex däremot gör dig till mördare... så är det, därför alla svenskar är sexgalna mördare.

Nope spel gör oss till sexister för det säger Saarkesian duuh.

Just ja, my bad.

Medlem

INGA DISKMASKINER ELLER MATFÖRBEREDARE.

Medlem
Skrivet av anon_276063:

och pengaberoende!

Som alla företag?

Medlem

Så det är alltså bra optimerat denna gången? Isåfall kan jag nog tänka mig att köpa det... men ingen förhandsbokning.

Edit: Vafalls! Det är ju ute idag! Jahapp!

Inaktiv
Skrivet av Thane:
Skrivet av edgren:

och pengaberoende!

Som alla företag?

Jag visste att någon skulle reagera på det. Ja, men nej. EA är värre! Har du någonsin sett Valve, Ubisoft, Activision och andra spelföretag, göra exakt samma som vad EA gör? Det vill säga, att de släpper ett ofärdigt spel, för att sedan släppa expansionspaket och tilläggspaket (i och för sig samma sak) för flera hundra kronor? EA tjänar flera miljoner dollar, endast på expansionspaket och tilläggspaket! Det är därför dom kör den här strategin! Så jävla fult!

Medlem

Förstår vad du menar, hade varit kul att kunna sväva ut och vara en riktig gris, men att kunna iscensätta malexandermorden hade nog radikalt ändrat målgruppen.[/quote]

Jag gillar den ide´n jag med, mixa GTA med Sims , men att ta upp ett faktiskt fall i detta forum där två polismän blev brutalt mördade kanske inte var helt genomtänkt. Tänk om polismännens barn/familj är frekventa FZ läsare. Jag förstår att du inte menade illa på något sätt, Med vänlig hälsning/M

ELF
Medlem
Skrivet av Javas:

https://www.youtube.com/embed/YOKUzshGcWQ

Jäkligt bra jämförelse mellan The Sims 3 och 4

Många försämringar Robbaz nämnde där. Tror jag avstår TS4. Men skulle vilja ha de nya funktionerna ;(...


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Det finns ju ingenting i det här spelet. Allt är borta. Inte ens en öppen värld längre.

Köper ni det här så har ni blivit grundlurade.

Medlem

3/5, Bra...

Svårt att ta den här recensionen seriöst trots att det inte blev toppbetyg, spelet är under all kritik, 5 år sedan 3an kom och det finns absolut inget nytt med 4an, varken grafikmässigt eller gameplaymässigt, det är ett smått tweakat, ompaketerat och omsläppt The sims 3.

Dom små och få uppgraderingar som finns väger inte upp för ett flertal bortplockade funktioner och den totala innehållslöshet som får spelet att eka tomt.

År 2014 hade jag förväntat mig att ett nytt spel i den här serien skulle vara åtminstone lite innovativt och erbjuda ett nytt och häftigt sätt att spela på.

Efter det totala misslyckandet med SimCity cementerar Maxis verkligen att dom absolut sämsta spelutvecklarna i världen!

Inaktiv
Skrivet av Convour:

Förstår vad du menar, hade varit kul att kunna sväva ut och vara en riktig gris, men att kunna iscensätta malexandermorden hade nog radikalt ändrat målgruppen.

Jag gillar den ide´n jag med, mixa GTA med Sims , men att ta upp ett faktiskt fall i detta forum där två polismän blev brutalt mördade kanske inte var helt genomtänkt. Tänk om polismännens barn/familj är frekventa FZ läsare. Jag förstår att du inte menade illa på något sätt, Med vänlig hälsning/M[/quote]

En fruktansvärt bra idè (inte att återuppleva malexandermorden dock) om någon utvecklare känner sig manade för uppgiften. Man ska kunna bli alkoholist, seriemördare, rånare, president etc etc.

Hade lätt köpt ett spel med sådana val

12
Skriv svar