Första bilderna från nya Rollercoaster Tycoon till PC

Robot
Medlem
Första bilderna från nya Rollercoaster Tycoon till PC

Jag har sett fram emot detta spel något otroligt. Ett av mina absoluta favoritspel är RCT1. Jag är dock inte jätteimponerad av bilderna. Ser bara ut att vara standard RCT3-grafik med mängder av depth of field, blur och HDR påslaget. Jag hade hoppats att de satsat på lite mer "seriös" grafik.

Multiplayer tror jag kan bli bra om det görs rätt. Dock förstår jag inte varför man inte bara låter flera personer bygga på samma park. Läget som de snackat om nu verkar handla om att man gör 4st parker "nära" varandra; ungefär som i SimCity.


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av Brain:

Jag har sett fram emot detta spel något otroligt. Ett av mina absoluta favoritspel är RCT1. Jag är dock inte jätteimponerad av bilderna. Ser bara ut att vara standard RCT3-grafik med mängder av depth of field, blur och HDR påslaget. Jag hade hoppats att de satsat på lite mer "seriös" grafik.

Multiplayer tror jag kan bli bra om det görs rätt. Dock förstår jag inte varför man inte bara låter flera personer bygga på samma park. Läget som de snackat om nu verkar handla om att man gör 4st parker "nära" varandra; ungefär som i SimCity fast "på samma skärm".

"The new multiplayer mode will also allow four players to manage the same park online" (från wikipedia)

Så står det när jag läste om spelet, så jag har trott att det går att kontrollera samma park?

Medlem

Oroar mig för grafiken...
Hoppas verkligen dom fyller spelet av gameplay.
Slopa co-op läge förfan... bara slösa bort tid på det.

Medlem
Skrivet av Morti:
Skrivet av Brain:

Jag har sett fram emot detta spel något otroligt. Ett av mina absoluta favoritspel är RCT1. Jag är dock inte jätteimponerad av bilderna. Ser bara ut att vara standard RCT3-grafik med mängder av depth of field, blur och HDR påslaget. Jag hade hoppats att de satsat på lite mer "seriös" grafik.

Multiplayer tror jag kan bli bra om det görs rätt. Dock förstår jag inte varför man inte bara låter flera personer bygga på samma park. Läget som de snackat om nu verkar handla om att man gör 4st parker "nära" varandra; ungefär som i SimCity fast "på samma skärm".

"The new multiplayer mode will also allow four players to manage the same park online" (från wikipedia)

Så står det när jag läste om spelet, så jag har trott att det går att kontrollera samma park?

"What makes this game different from past Roller Coaster Tycoons, and the explanation for the “World” subtitle, comes from the inclusion of multiplayer. Parks will be broken out into four different sections, each seemingly the size of a regular theme park, and up to four players will be given the opportunity to create their section of the park in tandem." - http://www.pcgamer.com/previews/rollercoaster-tycoon-preview/

Så.. på sätt och vis är det samma park; men jag vet inte om det är att slira lite på sanningen?


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av Brain:
Skrivet av Morti:
Skrivet av Brain:

Jag har sett fram emot detta spel något otroligt. Ett av mina absoluta favoritspel är RCT1. Jag är dock inte jätteimponerad av bilderna. Ser bara ut att vara standard RCT3-grafik med mängder av depth of field, blur och HDR påslaget. Jag hade hoppats att de satsat på lite mer "seriös" grafik.

Multiplayer tror jag kan bli bra om det görs rätt. Dock förstår jag inte varför man inte bara låter flera personer bygga på samma park. Läget som de snackat om nu verkar handla om att man gör 4st parker "nära" varandra; ungefär som i SimCity fast "på samma skärm".

"The new multiplayer mode will also allow four players to manage the same park online" (från wikipedia)

Så står det när jag läste om spelet, så jag har trott att det går att kontrollera samma park?

"What makes this game different from past Roller Coaster Tycoons, and the explanation for the “World” subtitle, comes from the inclusion of multiplayer. Parks will be broken out into four different sections, each seemingly the size of a regular theme park, and up to four players will be given the opportunity to create their section of the park in tandem." - http://www.pcgamer.com/previews/rollercoaster-tycoon-preview/

Så.. på sätt och vis är det samma park; men jag vet inte om det är att slira lite på sanningen?

Känns som ett tråkigt och små konstigt design beslut isf :/

Medlem

En anledning till att grafiken inte kommer vara spektakulär är väl att många av spelets intressenter inte är gamers med 780 sli. Gör enkel grafik och man kan nå en bredare krets.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Oroar mig för grafiken...
Hoppas verkligen dom fyller spelet av gameplay.
Slopa co-op läge förfan... bara slösa bort tid på det.

Känner lite "Forever alone" vibbar här, själv hade jag lätt velat bygga en park tillsammans med mina vänner.

Medlem

Har sett fram väldigt mycket till det här spelet och hoppas att det inte blir som SimCity 5.
Konstigt nog ser grafiken inte bättre ut än det över tio år gamla RTC 3. Är dock mer oroad för att de föränklar gamplay förmycket.

Medlem
Skrivet av Nelfie:
Skrivet av totte1015:

Oroar mig för grafiken...
Hoppas verkligen dom fyller spelet av gameplay.
Slopa co-op läge förfan... bara slösa bort tid på det.

Känner lite "Forever alone" vibbar här, själv hade jag lätt velat bygga en park tillsammans med mina vänner.

Titta bara på min historik av inlägg så kommer du förstå att begreppet forever alone är bara lätt sagt passande på mig.

Så jävla många spel idag är mer eller inriktat på "invite your friends, blablabla your friends, friends friends friends" överallt när man ser trailers och dylikt.

Då blir det jävligt B att tänka "oh wait, jag har ju inga vänner, så halva spelets upplevelse är borta"

Medlem
Skrivet av totte1015:
Skrivet av Nelfie:
Skrivet av totte1015:

Oroar mig för grafiken...
Hoppas verkligen dom fyller spelet av gameplay.
Slopa co-op läge förfan... bara slösa bort tid på det.

Känner lite "Forever alone" vibbar här, själv hade jag lätt velat bygga en park tillsammans med mina vänner.

Titta bara på min historik av inlägg så kommer du förstå att begreppet forever alone är bara lätt sagt passande på mig.

Så jävla många spel idag är mer eller inriktat på "invite your friends, blablabla your friends, friends friends friends" överallt när man ser trailers och dylikt.

Då blir det jävligt B att tänka "oh wait, jag har ju inga vänner, så halva spelets upplevelse är borta"

Men det finns ju rätt många spel med bra co-op som ändå funkar lika bra i singleplayer. Det ena behöver inte utesluta det andra om man prioriterar rätt under utvecklingen.

Medlem

Gillade aldrig trean, men tycker det här ser lovande ut.

Medlem

Äntligen! blir att fira med med lite rollercoster tycoon 2 idag!

Medlem
Skrivet av Cybersoul:

Äntligen! blir att fira med med lite rollercoster tycoon 2 idag!

Hah. Samma här, tror jag allt

Medlem
Skrivet av Stich:

En anledning till att grafiken inte kommer vara spektakulär är väl att många av spelets intressenter inte är gamers med 780 sli. Gör enkel grafik och man kan nå en bredare krets.

Fett onödig kommentar. Det är 2014 nu, och du behöver inte ett 780 sli för att få fram lite mer realistisk grafik än det du ser på bilderna.

Medlem

Ser roligt och spännande ut,

Älskade RCT1 och RCT2. 3an förstörde känslan tyckte jag.

Medlem

Spelade massvis i yngre dagar, ser frame emot detta

Medlem

Oculus Rift stöd?

Medlem

Mobilspelet verkar ha misslyckats med en av de viktigaste sakerna i ett RCT spel, fysiken. Fysiken driver hela spelet och utan den kommer man inte kunna bygga banor som skulle få även den mest luttrade åkare att vända om i förskräckelse. En annan sak som de verkar ha misslyckats med är AI´n och då främst hur den inte verkar bry sig om vägar. I RCT är vägarna något som kan orsaka mycket frustration när besökare efter besökare lyckas gå "vilse" och detta får konsekvenser för en besökare som inte hittar dit den vill gå kommer snabbt bli väldigt arg och det kommer till slut resultera i att denne kommer lämna parken.

Det är de små detaljerna som gör RCT till det spel det är. Tittar man på utvecklarens meritlista så ser det ganska mörkt ut för att RCT World skulle bli en värdig uppföljare på till och med RCT 3 (som verkar ha delat spelarna i två läger).

Medlem

Jag tycker denna kickstarter ser mycket mer lovande ut som värdig uppföljare.

https://www.kickstarter.com/projects/1548960623/parkitect

Vi vet alla hur bra multiplayer fungerade i liknande spel som Simcity...

Medlem

bra där zerp, jag håller med. är lite orolig över RCT då dom redan failat lite i serien i form av 3an. kickstarterspelet ser mkt mer nostalgiskt och härligt ut! skall backa det istället omedelbart.


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Mobilspelet verkar ha misslyckats med en av de viktigaste sakerna i ett RCT spel, fysiken. Fysiken driver hela spelet och utan den kommer man inte kunna bygga banor som skulle få även den mest luttrade åkare att vända om i förskräckelse. En annan sak som de verkar ha misslyckats med är AI´n och då främst hur den inte verkar bry sig om vägar. I RCT är vägarna något som kan orsaka mycket frustration när besökare efter besökare lyckas gå "vilse" och detta får konsekvenser för en besökare som inte hittar dit den vill gå kommer snabbt bli väldigt arg och det kommer till slut resultera i att denne kommer lämna parken.

Det är de små detaljerna som gör RCT till det spel det är. Tittar man på utvecklarens meritlista så ser det ganska mörkt ut för att RCT World skulle bli en värdig uppföljare på till och med RCT 3 (som verkar ha delat spelarna i två läger).

Fast varför drar du upp hur dåligt mobilspelet är när detta handlar om den ''riktiga'' uppföljaren till pc?

Inaktiv

Ettan är ett av mina favoritspel. Jag är fortfarande osäker på om det går att göra ett lika mysigt spel i 3d.
I RCT var det kul att bygga vägar liksom, bara man fick ihop allt så såg det amazing ut. Sen blev det väldigt speciella lösningar med vägar som gick över vägar som gick över vägar.
RCT3 såg så tomt ut, det var mycket svårare att göra en snygg park och grafiken var heller inte lika realistisk som sagt. I RCT 1 och 2 såg allt ut ungefär som en ritning av berg-och-dalbanor och nöjesfält.
Random googlebild:

Medlem

återigen, alla kolla detta! istället!

https://www.kickstarter.com/projects/1548960623/parkitect


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

återigen, alla kolla detta! istället!

https://www.kickstarter.com/projects/1548960623/parkitect

Det ser så himla snyggt ut, och vilka valmöjligheter när man bygger en Berg och dalbana!

1
Skriv svar