Piratversionen av The Sims 4 censureras

Robot
Piratversionen av The Sims 4 censureras
Medlem
Piratversionen av The Sims 4 censureras

Klockrent =D

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Klockrent =D

+

>Jag var tvungen<

Medlem

Hahaha, underbart!

Medlem
Medlem

Jag har inga problem med detta så länge de inte släpper ett gäng dyra DLCs som borde ingå i grundspelet.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

jbx
Medlem

Kul grej, synd bara att det inte kommer ta mer än några timmar innan någon har gjort en patch för detta. Det vore roligt om någon tillverkare kunde fixa så det verkligen var permanent tills snåljåpen verkligen köper spelet han snyltar på.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

Hahahaha vem lirar Sims ändå, eller?
patch finns redan, fast då blir det minecraft!

Medlem
Skrivet av vuze2143:
Skrivet av vuze2143:

Klockrent =D

http://www.elevspel.se/amnen/matematik/klocka/analog-klocka.p...

+ http://www.anundsjoallservice.se/st%E4dning036.gif

Jag var tvungen

http://klockren.nu/

jbx
Medlem
Skrivet av Zpartan:

Hahahaha vem lirar Sims ändå, eller?
patch finns redan, fast då blir det minecraft!

Eh ganska många spelar the Sims? Mr noll koll?


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Jag har inga problem med detta så länge de inte släpper ett gäng dyra DLCs som borde ingå i grundspelet.

Det är Sims
självklart är det 10+ DLC för 600kr styck redan planerade

Medlem
Skrivet av jbx:

Kul grej, synd bara att det inte kommer ta mer än några timmar innan någon har gjort en patch för detta. Det vore roligt om någon tillverkare kunde fixa så det verkligen var permanent tills snåljåpen verkligen köper spelet han snyltar på.

Precis, Det här med att checka av mot servrar eller att man behöver vara inloggad någonstans för att kunna spela spel för att skydda mot piratkopiering straffar sällan ingen mer än de som betalar för spelet.
Det är de som får krångla när servrar går ner, internet inte fungerar osv medans de som dragit ned en kopia med någon tillhörande crack kan sitta där och spela utan större svårigheter.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

dmn
Medlem

Inte första gången gameplay-förstörande kopieringsskydd har tillämpats. Inte heller första gången det är helt ineffektivt.

Medlem

Skulle inte förvåna mig om de släpper detta som DLC.

Medlem
Skrivet av dmn:

Inte första gången gameplay-förstörande kopieringsskydd har tillämpats. Inte heller första gången det är helt ineffektivt.

Och det baserar du på? Syftet är sannolikt inte att förhindra kopiering, utan att få så många att köpa spelet som möjligt.
Att få in folk tillräckligt för att vilja ha mer (brukar inte krävas mycket, när du väl har startat spelet brukar du väl vilja spela det?) är ett bra sätt att göra det.

Speltillverkaren/-distributören får dessutom uppmärksamhet som gör att fler ser spelet (även om få lär ha undgått det finns alltid chansen att någon mer får upp ögonen).

Bra reklam utöver ett psykologiskt knep för att få fler att köpa spelet - helt ineffektivt? I think not.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

kasst isåfall, för rätt så lätt fixat.

Medlem

Gillade nästan spelet mer som pixlat.

Medlem
Skrivet av Freffo:

Skulle inte förvåna mig om de släpper detta som DLC.

Eller tvärtom vore faktiskt kanske tillochmed smart.

En "Du har redan filerna nerladdade. Köp denna DLC för 499kr för att få bort mosaiken"-DLC.

Då har man som pirat fått sig ett smakprov, och EA/Maxis får sina cash.

Medlem

Går tydligen att kringå extremt enkelt (Kommer ej skriva hur) vilket är lite löjligt >.<
Överväger att införskaffa TS4 men vill väldigt gärna se hur det blir med mods och DLCs först.
Gillar nya motorn och vad de har lagt för grund men innehållet är väldigt tunt, för stunden.

Medlem

Första gången jag fick höra om den här typen av "feature" var till Silent Hunter IV...alltid tyckt det varit ganska kul, och ärligt talat tycker jag inte synd om de drabbade

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av MrPeters:

Går tydligen att kringå extremt enkelt (Kommer ej skriva hur) vilket är lite löjligt &gt;.&lt;

Nej då, finns fortfarande inget illegalt som löser problemen (det dyker bara upp nya problem om man gör fixen du tänker på). Själv köpte jag liret via g2a.com för halva priset mot Origins hutlösa 600 spänn.

Medlem

Man bör aldrig någonsin köpa spel @ Origin, såvida de inte ligger inne med ~75% rea, annars är det mer värt att köpa det på övriga sidor på nätet.

Medlem

Jösses, laddar folk fortfarande ner piratkopior! Trodde det dog ut för tio år sedan eller så.


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem
Skrivet av jbx:

Kul grej, synd bara att det inte kommer ta mer än några timmar innan någon har gjort en patch för detta. Det vore roligt om någon tillverkare kunde fixa så det verkligen var permanent tills snåljåpen verkligen köper spelet han snyltar på.

Det tog hela 6 timmar att patcha bort censurerings skiten. Av en random kille. (dvs inte Skidrow/razor1911 eller någon av dom andra grupperna)

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Kakaff:
Skrivet av jbx:

Kul grej, synd bara att det inte kommer ta mer än några timmar innan någon har gjort en patch för detta. Det vore roligt om någon tillverkare kunde fixa så det verkligen var permanent tills snåljåpen verkligen köper spelet han snyltar på.

Det tog hela 6 timmar att patcha bort censurerings skiten. Av en random kille. (dvs inte Skidrow/razor1911 eller någon av dom andra grupperna)

Som jag skrev tidigare, problemet kvarstår för piraterna, än så länge. Mosaiken ersätts bara av att spelet kraschar så fort man byter område istället.

Medlem
Skrivet av TryNotDo:

Jösses, laddar folk fortfarande ner piratkopior! Trodde det dog ut för tio år sedan eller så.

Nej då. Det slutade för 10 år sedan...


signatur

Niet.

MEG
Medlem

Heheeh, gillar sättet som de bemöter piratkopior på


signatur

Death is only the beginning

phi
Medlem
Skrivet av TryNotDo:

Jösses, laddar folk fortfarande ner piratkopior! Trodde det dog ut för tio år sedan eller så.

Du växte upp, fick en inkomst och köper numera spelen eftersom kostnaden för ett spel inte påverkar din ekonomi särskilt mycket.

När man fortfarande gick i skolan och levde på sina föräldrar och studiebidraget så blev det däremot att piratkopiera 95% av alla spel.

Så var det för mig i alla fall.

Medlem

Jag trodde det handlade om ett tillägg, typ "The Sims: Pirater" men detta var ju ännu bättre.

"Ni kan säkert gissa att många tagit sig till det officiella forumet för att klaga, bara för att sticka därifrån med svansen mellan benen."

Detta är dock bäst av allt. Tänk att folk är så jäkla [censurerat] att dom piratkopierar ett spel och sedan går in på det officiella forumet och klagar när det inte fungerar.... helt sanslöst dumt.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av SunShine:
Skrivet av jbx:

Kul grej, synd bara att det inte kommer ta mer än några timmar innan någon har gjort en patch för detta. Det vore roligt om någon tillverkare kunde fixa så det verkligen var permanent tills snåljåpen verkligen köper spelet han snyltar på.

Precis, Det här med att checka av mot servrar eller att man behöver vara inloggad någonstans för att kunna spela spel för att skydda mot piratkopiering straffar sällan ingen mer än de som betalar för spelet.
Det är de som får krångla när servrar går ner, internet inte fungerar osv medans de som dragit ned en kopia med någon tillhörande crack kan sitta där och spela utan större svårigheter.

Artikeln handlar iofs just om att det är de som har piratkopierat spelet som får problem...

12
Skriv svar