Diskussion: vad spelar du mest på mobilen?

Robot
Diskussion: vad spelar du mest på mobilen?

Tragglar du vidare i Candy Crush eller har du hittat en pärla du vill tipsa om?

#the-room


Medlem
Diskussion: vad spelar du mest på mobilen?

Typ aldrig :/


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

sista alt. <5 timmar känns ovidkommande när de ovanstående alternativen finns. Ändra till >5


signatur

Devil Reef - Isometric Roguelike / Dungeon Crawler. Release 2024

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av O-san:

sista alt. &lt;5 timmar känns ovidkommande när de ovanstående alternativen finns. Ändra till &gt;5

Det står ju 5< (fler än fem timmar)?


signatur
Medlem

Väldigt sällan just nu, men jag räknar med att antalet speltimmar kommer öka kraftigt så snart min 8bitdo-kontroll kommer med posten:

Då blir det Super Mario All-Stars, Secret of Mana, Chrono Trigger och Mario & Luigi: Superstar Saga för hela slanten.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Quizkampen och wordfeud är de enda spel jag har installerade på mobilen.

Medlem

Dungeon Keeper några minuter varje dag annars spelar jag ingenting alls just nu.

Medlem

Spelar på börsen med avanza bankapp!


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Kan ha fel, men även pilens riktning har betydelse.

http://sv.wikipedia.org/wiki/St%C3%B6rre_%C3%A4n-tecken

I programmeringssammanhang där jag är van att se tecknet är det rätt viktigt att pilen pekar åt rätt håll. Här kanske det är mer petigt om de flesta fattar ändå.


signatur

Devil Reef - Isometric Roguelike / Dungeon Crawler. Release 2024

Medlem

Hade velat tagit 0.1%, spelar vääääldigt sällan. Inte haft något spel installerat på länge nu. När jag väl har tid att spela portabelt är på kvällen i sängen och då spelar jag hellre på mitt Game Boy Advance, annars är det datorn och konsoler som gäller.

Medlem

Jag har spelat väldigt mycket mer än jag gör nu. Mest för att de spel jag hade på mobilen innan spelar jag på iPaden nu. Funderar på att köpa en SteelSeries Strautus också så att det blir lite mer hardcore

Medlem

Har bara wordament som installerat. Skulle aldrig lira något annat än liknande spel på mobilen. Spel som ordpussel o.d passar bra på mobil,inget annat.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av O-san:

sista alt. &amp;lt;5 timmar känns ovidkommande när de ovanstående alternativen finns. Ändra till &amp;gt;5

Det står ju 5&lt; (fler än fem timmar)?

Det står "5 mindre än", mer korrekt hade nog varit att skriva "> 5 timmar", alltså "större än 5 timmar". Men men, småsak!

Tillbaka på spåert så spenderas en del tid med ett spel som heter "Think". Tillfredsställande, klurigt och förbannat frustrerande på samma gång!

Medlem

Spelar lite olika smågrejer, men mest Plants vs Zombies 2 Tycker det är varierande och kul. Vissa nivåer är fan riktigt krångliga också.


signatur

Videomupp

Medlem

Det jag spelar på telefonen är Pixeldungeon då och då, jag tycker inte att formatet för telefon funkar så bra till spelande, Ett annat spel som jag tycker funkar ganska bra är Battleheart, vilket är ett ursnyggt litet spel som är ganska tight i kontrollerna.

Medlem

Jag har aldrig spelat på mobilen och tror inte att jag kommer göra det heller, någonsin.

Stora ord - om ett par år är min PC en mobil säkert =/


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Spelar aldrig på telefonen. det borde finnas med som ett alternativ.

Medlem

Har Rayman-spelen och några enkla pusselspel, men inte blir det många minuter om dagen, om ens det.

Medlem

Spelade inte särskilt mycket på telefonen tills dess att jag skaffade en bluetothkontroll som man kan lira lite allt möjligt med, bland annat emulatorspel.

Kan varmt rekommendera den här lilla godingen, http://www.coolstuff.se/Gametel


signatur
Medlem

Jag har windows phone...
Men nej ingen restid att döda eller väntetid direkt. Så blir inte mycket mobil spelande. Övriga tider har jag tillgång till konsol eller dator. Fanns inget 0% alternativ. tyvärr.

Medlem

Cut the Rope 2 just nu mer eller mindre. Oerhört roande spel!


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Skribent

Quizkampen.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Tetris


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem

Har spelat Marvel Puzzle Quest dagligen i 235 dagar. Långsamma framsteg, men beroendeframkallande.

Medlem

spelade mycket förut då man inte hade tillgång till en PC och då spelade jag hayday vilket var rätt så underhållande fram tills att de "förstörde" spelet genom att ge spelarna mer saker att göra än vad det fanns tid till. förut var det ett avslappnat spel, men nu är det ett 24/7 spel.
så jag spelar inget numera, mer än om det har kommit något nytt som jag vill testa.

PaZ
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av O-san:

sista alt. &amp;lt;5 timmar känns ovidkommande när de ovanstående alternativen finns. Ändra till &amp;gt;5

Det står ju 5&lt; (fler än fem timmar)?

Nej, det står "5 mindre än timmar"

OnT: Mest Boom Beach, Wordfeud och Quizkampen.

Medlem

Använder mobilen för att ringa...

Medlem

quizkampen, breach & clear, baldurs gate. the room (båda två) var riktigt trevliga också

Medlem

Använder mobilen för att surfa, 10% av tiden är på tok för högt som lägsta alternativ.

Medlem

Har faktiskt hittat en del android spel jag fastnat för, särskilt dom i caps.

Aquaria
Another World
Carmageddon
Can Knockdown 3
CrazyTaxi
Organ Trail
Rymdkapsel
Stealth Bastard
STAR COMMAND
Where's my water?
Solar 2
PIXEL DUNGEON
Infectornator
GOD OF BLADES
Super Stickman Golf 2
Sword and sorcery

12
Skriv svar