Så bra funkar Dead Rising 3 på pc

Robot
Så bra funkar Dead Rising 3 på pc

Den cyniske britten dissekerar datorversionen av Capcoms zombiemörsare.

#dead-rising-3


Medlem
Testpilot

Visste att det skulle bli en wonky portning , men SÅ dålig!? fy tusan!

Att de aldrig lär sig?

Medlem

Synd, råkade köpa skiten av misstag lol, blir väl att testa iaf..

Medlem

Inte spelet ett Zombie spel nu sen Dead Island för drygt ett år sedan. Väntar starkt på Dying Light!


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem
Skrivet av Loltron:

Synd, råkade köpa skiten av misstag lol, blir väl att testa iaf..

Usch ja, det är alltid lika jobbigt när spel bara ramlar ner i köpkorgen och man råkar betala för dem.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Visste att det skulle bli en wonky portning , men SÅ dålig!? fy tusan!

Att de aldrig lär sig?

Din kommetar får det att låta som att spelet är sämre än orginalutförandet på xbone, vilket inte alls stämmer. Mao så kunde det varit mycket värre, men givetvis samtidigt också mycket bättre...

Eftersom jag tankar hem spel som "demos" för att testa dom och visar det sig att spelet är bra så slänger jag mer än gärna pengar till utvecklarna så dom kan göra mera spel men detta..........

Detta va ett skämt:

Första testet med mitt: i5 760/3.6ghz/8gg ddr3 ram/780ti kort.

30fps, Laggigt ljud, Stuttering, "konstig" feeling over all

Test 2.

Låste upp 60 fps, Fortfarande laggigt jävla ljud, Stuttering om något ännu mera, Styrningen hade jag lärt mig vid detta tillfälle att stå ut med, Storyn är Blä på g av det hackiga ljudet och stutering i filmerna. Grafiken... well d är ju inget som får mitt 780 ti att svettas och som jag sa: Spelet på PC har en konstig feeling över sig. Kanske när moddarna får fingrarna på det så kanske det blir ett spel som man kan testa igen

Ivf, detta spel är något som jag kan säga att HÅLL ER SÅ LÅNGT BORT IFRÅN SOM MÖJLIGT då ni kommer bli ledsna på riktigt om ni testar det med förhoppningar som är högra än trottoar kanten .

Medlem

PC master race !! YEAH!!!!

ELF
Medlem

Är sugen på spelet. Gillar denna typ av splatterspel. Men blir väl att avvakta ett par patchar innan det införskaffas.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Inväntar lite patchar osv för att se om det blir bättre, annars blir det inget köp, men fan jag är sugen

Medlem
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av Loltron:

Synd, råkade köpa skiten av misstag lol, blir väl att testa iaf..

Usch ja, det är alltid lika jobbigt när spel bara ramlar ner i köpkorgen och man råkar betala för dem.

Steamsale och alkohol, inte den bästa kombon alltid...

Testpilot
Skrivet av Richie77:
Skrivet av Harakiri:

Visste att det skulle bli en wonky portning , men SÅ dålig!? fy tusan!

Att de aldrig lär sig?

Din kommetar får det att låta som att spelet är sämre än orginalutförandet på xbone, vilket inte alls stämmer. Mao så kunde det varit mycket värre, men givetvis samtidigt också mycket bättre...

Snarare så att som PC ägare så har man vissa grundkrav vid portningar och dessa grundkrav följs sällan upp.

Nu räknade jag med att det skulle vara smådåligt då de faktiskt redan innan varnade att spelet var 30fps låst (vilket är en skam år 2014) och att låsa upp högre kunde ge sidoeffekter.
Men att spelet går så uselt på överlägsen hårdvara kan inte vara nåt annat än dålig optimering och de har ju haft ordentlig tid på sig att porta nu.

Medlem
Skrivet av Swedish_Gr3mlin:

Eftersom jag tankar hem spel som "demos" för att testa dom och visar det sig att spelet är bra så slänger jag mer än gärna pengar till utvecklarna så dom kan göra mera spel men detta..........

Detta va ett skämt:

Första testet med mitt: i5 760/3.6ghz/8gg ddr3 ram/780ti kort.

30fps, Laggigt ljud, Stuttering, "konstig" feeling over all

Test 2.

Låste upp 60 fps, Fortfarande laggigt jävla ljud, Stuttering om något ännu mera, Styrningen hade jag lärt mig vid detta tillfälle att stå ut med, Storyn är Blä på g av det hackiga ljudet och stutering i filmerna. Grafiken... well d är ju inget som får mitt 780 ti att svettas och som jag sa: Spelet på PC har en konstig feeling över sig. Kanske när moddarna får fingrarna på det så kanske det blir ett spel som man kan testa igen

Ivf, detta spel är något som jag kan säga att HÅLL ER SÅ LÅNGT BORT IFRÅN SOM MÖJLIGT då ni kommer bli ledsna på riktigt om ni testar det med förhoppningar som är högra än trottoar kanten .

Testade också att låsa upp det och körde ett tag, spelet åker bergochdalbana mellan 60 fps och 45, ligger runt 45 majoriteten av tiden.

Dippade ner till 35 när det var som mest zombies.

18-25 fps i cutscenes...... Så cutscenes var det bara att trycka förbi så fort man kunde, kändes riktigt halvtaskigt gjort..

i7-4820k Oc @ 4,2 ghz, 16 gb ram, Nvidia gtx 770 4 gb i sli.

Var tvungen att stänga av sli tillfälligt för att spelet inte alls gillade det.

Känns förövrigt som att FoV är typ 40 i spelet, mår illa av det.

i5-3570k, 8gb ram, nvidia gtx 660ti 2gb

Låste upp 60fps, sänkte lite detaljinställningar.
Kör i stort sett 60 fps hela tiden, dippar till 50-55 fps när det är väldigt mycket zombies. Cutscenes 60 fps, inga problem med ljud..

Medlem
Skrivet av Squeek:

PC master race !! YEAH!!!!

Men det doppar ner till 10 på xbox one

Inaktiv

Jag har inte blekaste aning vad folk talar om, Tycker att spelet flyter på perfekt på min dator. Helt klart värt pengarna.

1
Skriv svar