Datum för toksnygga Project Cars

Robot
Medlem
Datum för toksnygga Project Cars

Trevligt, blir nog ett köp på PC


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Gta 5 (I guess) och Project Cars i november plus massa annat gott. Bra månad.

ZF
Medlem

lustigt att det kommer på WiiU men inte PS3 eller XB36o

men fint för de få som gillar bilspel och trots det bara sitter med den naturligtvis. hoppas bara inte Namcos inblandning Ridgreraceifierar det hela. nu gillar jag RR men hade hoppats på att detta var tokrealism på åtminstone GT-nivå.

Medlem
Skrivet av ZF:

lustigt att det kommer på WiiU men inte PS3 eller XB36o

men fint för de få som gillar bilspel och trots det bara sitter med den naturligtvis. hoppas bara inte Namcos inblandning Ridgreraceifierar det hela. nu gillar jag RR men hade hoppats på att detta var tokrealism på åtminstone GT-nivå.

för tokrealism, kolla in: http://www.assettocorsa.net i stället

Medlem

Det finns ju en del bra och snygga racingspel men blandat resultat av körkänslan på dom. Om en studio med arkadspel i bagaget så verkar det ju inte så lovande.

Men för mig kan bra racing med trevligt upplägg för trimning och karriär bli PS4-köp.

Inaktiv
Skrivet av TomTrick:
Skrivet av ZF:

lustigt att det kommer på WiiU men inte PS3 eller XB36o

men fint för de få som gillar bilspel och trots det bara sitter med den naturligtvis. hoppas bara inte Namcos inblandning Ridgreraceifierar det hela. nu gillar jag RR men hade hoppats på att detta var tokrealism på åtminstone GT-nivå.

för tokrealism, kolla in: http://www.assettocorsa.net i stället

Assetto Corsas körfysik är allt för stel och grafiken är utdaterad.

Medlem
Skrivet av Raklödder:
Skrivet av TomTrick:
Skrivet av ZF:

lustigt att det kommer på WiiU men inte PS3 eller XB36o

men fint för de få som gillar bilspel och trots det bara sitter med den naturligtvis. hoppas bara inte Namcos inblandning Ridgreraceifierar det hela. nu gillar jag RR men hade hoppats på att detta var tokrealism på åtminstone GT-nivå.

för tokrealism, kolla in: http://www.assettocorsa.net i stället

Assetto Corsas körfysik är allt för stel och grafiken skit.

Jag har och kör Assetto Corsa, sketen grafik kan jag inte hålla med om, kolla valfri 1080p YT video, såklart en smaksak. Jag tycker fysiken känns rätt bra, men är ju ingen expert på någon av de bilar som finns i spelet. Andra verkar däremot tycka att PCars fysik är sämre än AC, och jag kan bara relatera att jag tycker det känns och beter sig som jag upplever bilkörning RL i AC. Nu är ju AC i Early Access, v 0.22, så förbättringar görs kontinuerligt.

Notera att jag sa inte att PCars är bättre/sämre, bara rekommenderade AC som alternativ, där de i alla fall siktar på tokrealism (även om det kanske inte är helt i hamn än).

ZF
Medlem
Skrivet av Raklödder:
Skrivet av TomTrick:
Skrivet av ZF:

lustigt att det kommer på WiiU men inte PS3 eller XB36o

men fint för de få som gillar bilspel och trots det bara sitter med den naturligtvis. hoppas bara inte Namcos inblandning Ridgreraceifierar det hela. nu gillar jag RR men hade hoppats på att detta var tokrealism på åtminstone GT-nivå.

för tokrealism, kolla in: http://www.assettocorsa.net i stället

Assetto Corsas körfysik är allt för stel och grafiken är utdaterad.

antik grafik kanske är att ta i lite, men visst, PC ser helt klart betydligt bättre ut.

sen om oförutsägbarhet är bra eller dåligt är såklart svårt att lita på utan att ha prövat.

men, nu kommer ju inte AC till WiiU ändå, så det hela lämnar lite alternativ för min ursprungliga post.

Medlem
Skrivet av ZF:

lustigt att det kommer på WiiU men inte PS3 eller XB36o

men fint för de få som gillar bilspel och trots det bara sitter med den naturligtvis. hoppas bara inte Namcos inblandning Ridgreraceifierar det hela. nu gillar jag RR men hade hoppats på att detta var tokrealism på åtminstone GT-nivå.

Bandai Namcos roll är marknadsföring och att distribuera de fysiska kopiorna av spelet, de har inget med utvecklingen att göra.

Skrivet av LariosoDog:

Det finns ju en del bra och snygga racingspel men blandat resultat av körkänslan på dom. Om en studio med arkadspel i bagaget så verkar det ju inte så lovande.

Men för mig kan bra racing med trevligt upplägg för trimning och karriär bli PS4-köp.

SMS (före detta Blimey! Games, och som består av majoriteten av originalutvecklarna från Simbin) har fler simulatorer än arkadspel på sin meritlista.

Medlem

Assetto Corsa och Project Cars med Oculus Rift till PC också Driveclub för härlig arkadracing till PS4. En trevlig höst/vinter för oss som älskar bilspel

För övrigt så tycker jag att fysiken i AC känns väldigt precis så länge man kör med en ratt med bra FFB. Bandesignen kan inte bli så mycket bättre då samtliga banor det är laserscannade, så minsta lilla gupp finns med.

Kan vara samma sak i Project Cars, har inte bekantat mig så mycket i det då de stängde early access för nykomlingar av nån anledning. Men jag tror man kommer få lika mycket glädje vilken man än väljer.

Medlem
Skrivet av Mr. A:

Bandai Namcos roll är marknadsföring och att distribuera de fysiska kopiorna av spelet, de har inget med utvecklingen att göra.

SMS (före detta Blimey! Games, och som består av majoriteten av originalutvecklarna från Simbin) har fler simulatorer än arkadspel på sin meritlista.

Tack för du gav mig hoppet tillbaka.
Älskar bra racing.

Medlem

Körfysik är ju en extremt subjektiv fråga. Utan att ha kört bilarna själv och ha en någorlunda känsla för det så kommer åsikterna alltid att diffa.

PCars har gjort ett riktigt bra jobb enligt mig, bästa bilspelet jag kört.

Medlem

AC känns bättre att köra, pCars mosar mer grafik. "Mer" grafik betyder inte növändigtvis bättre (vill man ha pop-ups?). Simulering av atmosfär t.ex, är vassare i pCars. Ena dan passar AC, andra dan PC. Har man båda har man dubbelt så skoj.

Medlem
Skrivet av TomTrick:
Skrivet av ZF:

lustigt att det kommer på WiiU men inte PS3 eller XB36o

men fint för de få som gillar bilspel och trots det bara sitter med den naturligtvis. hoppas bara inte Namcos inblandning Ridgreraceifierar det hela. nu gillar jag RR men hade hoppats på att detta var tokrealism på åtminstone GT-nivå.

för tokrealism, kolla in: http://www.assettocorsa.net i stället

Har varit med i projekted sedan det gick att sponsra.
Alla de som tror att man kan trycka gasen i botten mitt i kurva, kommer att gråta blod. Prova att köra en Lotus 98t och man får en helt annan uppskattning för de som körde F1 under senare delen av 80-talet.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Jag tycker pCars simulering är överlag bra, vissa bilar suveränt, en del riktigt dåligt (fortfarande beta dock). Skillnaden till AC är hur det levereras till kontrollen och hur du som spelare upplever "körkänsla". Med min G25 har pCars långt kvar tills det känns som AC (särskilt viktförsjutningen). Andra rattar kan kännas anorlunda. I pCars finns mycket av fysiken, men den känns platt även om man "ser" den på skärmen. Att t.ex. veta exakt när bakänden släpper och hur mycket gas man kan ge för att ligga kvar under tröskeln är ju lite ballt i AC eftersom man känner hur det kränger till i karossen etc etc...

Medlem
Skrivet av Bromstarzan:

Jag tycker pCars simulering är överlag bra, vissa bilar suveränt, en del riktigt dåligt (fortfarande beta dock). Skillnaden till AC är hur det levereras till kontrollen och hur du som spelare upplever "körkänsla". Med min G25 har pCars långt kvar tills det känns som AC (särskilt viktförsjutningen). Andra rattar kan kännas anorlunda. I pCars finns mycket av fysiken, men den känns platt även om man "ser" den på skärmen. Att t.ex. veta exakt när bakänden släpper och hur mycket gas man kan ge för att ligga kvar under tröskeln är ju lite ballt i AC eftersom man känner hur det kränger till i karossen etc etc...

Kan bara hålla med.
PCars är långt ifrån färdigt. Och idag fungerar inte spelet som det borde.
AC har mer FFB överlag och känns bättre, men PC har fler banor o massor med bilar. Där har PC övertaget utan vidare.
Bara att få köra nordslingan på nurburgring är fantastiskt, o den finns inte i AC...

Medlem
Citat:

"Bara att få köra nordslingan på nurburgring är fantastiskt, o den finns inte i AC... "

Du har väl testat Snoopys nordslinga? Riktigt bra faktiskt, men sen kommer ju den riktiga laserskannade varianten som tillägg så småning om (till AC alltså). Håller med, finns lite mer att välja på i pCars (out of the box).

Medlem

Richard Burns Rally brukar ju komma på tal i dessa sammanhang:
http://en.wikipedia.org/wiki/Richard_Burns_Rally

Lite svenska utvecklare inblandade också vad jag minns. Någon meddelade sig här på FZ t.o.m. för några år sedan.

Pressat med tid så deras AI hann inte riktigt bli klar.

Medlem

Det är riktigt som du säger, LariosoDog.
RBR lever och frodas i högsta grad i en mycket dedikerad community (RSRBR2014 tex). Svenska bidragen är inte blygsamma. Finns ett 10-tal specialsträckor som håller hög klass (jackens t.ex). Förhoppningsvis hamnar pCars i samma division som RBR, LFS, iRacing och AC.

1
Skriv svar