Är techies den drygaste Dota 2-karaktären någonsin?

Robot
Är techies den drygaste Dota 2-karaktären någonsin?
Medlem
Är techies den drygaste Dota 2-karaktären någonsin?

Av alla hjältar i Dota är techies den absolut värsta. Jag hatar verkligen techies. Den förstör den normala rytmen i spelet, och absolut inte på ett intressant sätt. Riktigt trist att den nu kommit till Dota 2.

Medlem

måste bara spela helt annorlunda och defensivt och pusha där han inte är(beroende på hur techies spelar ofc) lätt att pusha torn emot honom eller fake pusha.

Se till att inte springa i skogen hur som och ha väldigt bra koll på wards, ha en bra gem carrier och köp tidigt.

Sen är dom fakked.

vet man ej hur man spelar emot techies eller spelar exakt som man spelar annars med eller emot honom, så blir det problematiskt

Mardröms combo att möta är techies darkseer

Medlem

Uhm, invis wards + dagon så är han värdelös.

Medlem

Techies är en väldigt svår hjälte, blir man noobstompad av en techies borde man avinstallera spelet och se över sitt liv.

Techies kommer bli pickad längre fram när motståndaren kör en farmkrävande junglare, eller i en push/gank strat setup.

Techies minor skadar ju torn så.

Man bör ha Tiny, Tusk eller någon annan hjälte som får fram techies i fronten så han kan suicida early, till lategame fungerar han endast som en anti-push och till viss del ger hans minor vision, så du håller koll på motståndaren relativt bra.

Techies har en komplicerad plats i DotA, han är som alla andra minst pickade hjältarna i spelet, svårt att få in i rätt position, men när han är där så wreckar han.

Medlem

Hah, so much rage

Dags att förstöra Pub. Haters gonna hate.

Medlem

Mött techies alla mina 4 games idag, vunnit alla mina 4 games idag.
Inte en jävel vet hur man spelar honom, och jag spelar ändå 4900 bracket.


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Don't Run! We are your friends!

Medlem

5200 timmar dota2, säkerligen lika många i Dota1. Inte en enda minut av dessa timmar har gått till tanken "Vad glad jag är att jag har en techies i laget"


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

Ah, Techies. En av få heroes i spelet där det i princip är en person som har roligt och 9 som längtar till nästa match. Den bästa typen av dota.

Medlem

Är det bara jag som tycker att Techies är sämst i teamfights? Förlorade 2 games i rad pga att folk inte kan spela han. Han ger liksom inget imponerande eller bidrar i teamfights på ett viktigt sätt.

Självklart kan man plocka av en carry ifall man t.ex. bygger blink, euls eller disable etc. eller att man t.ex. har Tiny eller Tuskar som folk ovan nämner. Men det känns som att är en gubbe som ej blir särskilt användbar, ifall man inte spelar ruskigt bra.

Jag ligger på 4000 mmr strecket i Ranked Match Making (RMM) men vad vet jag

Medlem

De som gnäller är alltså folk som aldrig spelat dota allstars tidigare och således vet de inte hur man countrar honom.

Medlem

riktigt dryga är de att möta men bara spamma sentry wards och någon med gem. Men det blir definitivt ett helt annat game när techies är med.

Inatt när det släpptes så mötte jag två fiendelag, båda gångerna rage quittade de för de hade med sig en techies spelare. Mouhaha!

Alldeles nyss vann vi över en techies spelare. Jag körde riki med gem. Mina kompisar tog ut minorna med sin range.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av TheRob:

Är det bara jag som tycker att Techies är sämst i teamfights? Förlorade 2 games i rad pga att folk inte kan spela han. Han ger liksom inget imponerande eller bidrar i teamfights på ett viktigt sätt.

Självklart kan man plocka av en carry ifall man t.ex. bygger blink, euls eller disable etc. eller att man t.ex. har Tiny eller Tuskar som folk ovan nämner. Men det känns som att är en gubbe som ej blir särskilt användbar, ifall man inte spelar ruskigt bra.

Jag ligger på 4000 mmr strecket i Ranked Match Making (RMM) men vad vet jag

Asså i röriga teamfights kan man ju locka motståndarna att springa rakt in i en hög med minor. Hans suicide kan användas rätt så effektivt om man får tag på några hjältar i en hög.

Releasehästryttare

Har spelat 2 games med techies so far, så jävla kul hjälte

Medlem

Arteezy gjorde väl ett bra jobb att visa hur lätt det är att vinna mot Techies?

Eller rider FZ bara på vågen utan att egentligen läsa på om det de skriver om?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64
Skrivet av Dunder:

Arteezy gjorde väl ett bra jobb att visa hur lätt det är att vinna mot Techies?

Eller rider FZ bara på vågen utan att egentligen läsa på om det de skriver om?

Sen så sög ju också Arteezy med Techies. En bra techies är riktigt svår att spela mot annars så har man inga problem.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

Lättaste sätter mot Techies: Veno + Gem = sad Techies


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem

Är ju ingen nyhet att en ny hjälte rör om i grytan tills att alla lärt sig hur man spelar mot hjälten i fråga.

Som support spelare gillar jag inte Techies dock på grund av att det blir sånt grin i laget... Man lägger ut wards och sentries så mycket man kan men trampar nån en mina som man inte hittat men sina sentries... gråt, gnäll och spam "Get more wards!".

Medlem
Skrivet av joffjoff:
Skrivet av Newklear:

Arteezy gjorde väl ett bra jobb att visa hur lätt det är att vinna mot Techies?

Eller rider FZ bara på vågen utan att egentligen läsa på om det de skriver om?

Sen så sög ju också Arteezy med Techies. En bra techies är riktigt svår att spela mot annars så har man inga problem.

Okej Säger du det så...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av joffjoff:
Skrivet av Dunder:

Arteezy gjorde väl ett bra jobb att visa hur lätt det är att vinna mot Techies?

Eller rider FZ bara på vågen utan att egentligen läsa på om det de skriver om?

Sen så sög ju också Arteezy med Techies. En bra techies är riktigt svår att spela mot annars så har man inga problem.

Okej Säger du det så...

Låter som sarkasm det där. Det var ju uppenbart att killen hade noll koll på Techies i Allstar-matchen. Jag hade fan gjort ett bättre jobb.

Tycker dock det är alldeles för lätt att countra honom. Necronomicon på Furion är också en väldigt bra counter-hero. Jag tycker att det enda som ska kunna visa minorna är dust. Osynliga för necro, sentrys och gem. Sen skulle man kunna nerfa minorna lite så dom gör mindre skada. Då kanske han skulle kunna ha en fungerande plats i Dota. Som det är nu är han mest irriterande. Jävligt kul att spela dock.

Pickar nån Techies på ditt lag, kör Pudge. Ställ dig på minorna och hooka dit någon. Även Skewer på Magnus kan användas med förödande resultat med lite bra timing. Långt ifrån en garanti till vinst men då kan du ha lite kul iaf.

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64
Skrivet av abominable:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av joffjoff:
Skrivet av Newklear:

Arteezy gjorde väl ett bra jobb att visa hur lätt det är att vinna mot Techies?

Eller rider FZ bara på vågen utan att egentligen läsa på om det de skriver om?

Sen så sög ju också Arteezy med Techies. En bra techies är riktigt svår att spela mot annars så har man inga problem.

Okej Säger du det så...

Låter som sarkasm det där. Det var ju uppenbart att killen hade noll koll på Techies i Allstar-matchen. Jag hade fan gjort ett bättre jobb.

Tycker dock det är alldeles för lätt att countra honom. Necronomicon på Furion är också en väldigt bra counter-hero. Jag tycker att det enda som ska kunna visa minorna är dust. Osynliga för necro, sentrys och gem. Sen skulle man kunna nerfa minorna lite så dom gör mindre skada. Då kanske han skulle kunna ha en fungerande plats i Dota. Som det är nu är han mest irriterande. Jävligt kul att spela dock.

Pickar nån Techies på ditt lag, kör Pudge. Ställ dig på minorna och hooka dit någon. Även Skewer på Magnus kan användas med förödande resultat med lite bra timing. Långt ifrån en garanti till vinst men då kan du ha lite kul iaf.

Venge swap har också visat sig funka bra.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem

Detta är inget nytt. Flera hjältar igenom spelets historia har fått minst lika mycket hat. Både Phoenix och Slark var starkt hatade när de kom.


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Saarela81:

Är ju ingen nyhet att en ny hjälte rör om i grytan tills att alla lärt sig hur man spelar mot hjälten i fråga.

Som support spelare gillar jag inte Techies dock på grund av att det blir sånt grin i laget... Man lägger ut wards och sentries så mycket man kan men trampar nån en mina som man inte hittat men sina sentries... gråt, gnäll och spam "Get more wards!".

Stackade minor i entrances, t ex. 750*5=3750 area damage på remote detonation. Rätt brutalt, eller har jag missförstått?

Medlem
Skrivet av abominable:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av joffjoff:
Skrivet av Newklear:

Arteezy gjorde väl ett bra jobb att visa hur lätt det är att vinna mot Techies?

Eller rider FZ bara på vågen utan att egentligen läsa på om det de skriver om?

Sen så sög ju också Arteezy med Techies. En bra techies är riktigt svår att spela mot annars så har man inga problem.

Okej Säger du det så...

Låter som sarkasm det där. Det var ju uppenbart att killen hade noll koll på Techies i Allstar-matchen. Jag hade fan gjort ett bättre jobb.

Haha, okej, säkert hörru... Hoppas vi får se dig i nästa TI då


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av sCaz:
Skrivet av Saarela81:

Är ju ingen nyhet att en ny hjälte rör om i grytan tills att alla lärt sig hur man spelar mot hjälten i fråga.

Som support spelare gillar jag inte Techies dock på grund av att det blir sånt grin i laget... Man lägger ut wards och sentries så mycket man kan men trampar nån en mina som man inte hittat men sina sentries... gråt, gnäll och spam "Get more wards!".

Stackade minor i entrances, t ex. 750*5=3750 area damage på remote detonation. Rätt brutalt, eller har jag missförstått?

- 25 % magic resistance.

Sen brukar Techies, om det inte går supremt bra ligga under i levlar i jämförelse med resten av hjältarna större delen av matchen.

För att inte tala om att folk måste vara dumma nog att gå runt på kartans mest överanvända minfältsområden utan någon slags true vision.

För att inte tala om att en remote mine kostar en ganska stor mängd mana.

För att inte tala om att om suicide Squad är på cooldown så är det lätt att Techies dör om de minerar fiendeområden.

Det är inget snack om saken när man säger att Techies spells är starka och extremt bra. Men man måste fortfarande vara jävligt bra för att vara effektiv med dem. Iallafall om man möter relativt bra spelare som förstår hur de funkar


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Teemo?


signatur

IDKFA

Medlem

åh herregud, de ser ju för fan exakt ut som Goblin Sappers i war3

Medlem
Skrivet av DarkZide8:

åh herregud, de ser ju för fan exakt ut som Goblin Sappers i war3

Det var den modellen som användes för Techies i Dota1 så det är meningen..

Medlem
Skrivet av abominable:
Skrivet av DarkZide8:

åh herregud, de ser ju för fan exakt ut som Goblin Sappers i war3

Det var den modellen som användes för Techies i Dota1 så det är meningen..

Men asså, det är så mycket hyckleri när Blizzard måste döpa om sitt Dota och Valve får behålla alla designs från Warcraft 3... Inte för att jag bryr mig så mycket om detta, men det är så sjukt lamt/lazy att man inte kan fixa lite mer annorlunda designs.

12
Skriv svar