Archeage – spela den öppna betan

Robot
Medlem
Archeage – spela den öppna betan

Är det värt att testa? Videos jag sett ser lite sådär ut...

MEG
Medlem

Fick inte något svar förra gången jag frågade men skam den som ger sig (som drängen sa)
Kommer ni att recensera spelet?


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av caelestis:

Är det värt att testa? Videos jag sett ser lite sådär ut...

man får en mycket bättre känsla när man spelar själv, så testa spelet. Det är trots allt gratis så i värsta fall så slösar du 5+ timmar


signatur

Game long and prosper

Medlem

Jag har testa dem flesta MO där ute dem senaste 10 åren och det föra spelet jag har älskat heter Everquest 2 och efter ha testat dem flesta har jag hittat en ny favorit och det är Archeage.

Det är verkligen ett Öppet Sandbox game. Ett MMO där det inte finns för mkt fasta regler utan världen och utveckligen styr mer av spelaren

Det är värt att testa iallafall nu under öppna betan.

Självhar jag köpt ett founders pack efter ha testat spelet under en "Closed Beta"

Medlem

Var först väldigt negativ emot det, då det lät som ett typiskt koreanskt mmo. Men har kollat på en hel del "Let's play" videos, och det jag fick se fick det faktiskt att se rätt kul ut.

Som andra säger, man kan ju lika bra prova det, vad har man att förlora? Utöver tid. Men det har vi ju alldeles för mycket av ändå.

Edit: Har spelat det nu ett par timmar, till en början kändes det väldigt mycket "Spring hit, gör si, sen spring dit". Märkt några fåtal grafiska buggar, men inget som stört väsentligt mycket. Faktumet att där finns "hidden quests", samt möjligheten att "overachieve'a" quests för att få större rewards gör att det ändå känns lite roligare i slutändan.

Det jag fastnade för helt och hållet var att man kunde ha en ko som mount, jag har drömt att ha en muuande ko som mount sedan jag första gången såg en i World of Warcraft.

Jag kommer troligtvis lägga mer tid på det sen när det är släppt, det var faktiskt roligare än jag förutspådde.

Medlem

Har hel åtsidosatt detta spel då det bara sett ut som vilket "skit" mmo som helst.

Men då intresset för det verkar vuxit enormt på nätet så var jag tvugen att kolla lite mer detaljerade rescensioner och måste säga att det vetkar innehålla en hel del intressanta funktioner.

Har betan installerat hemma och ser fram emot att få komma hem efter jobbet och ge spelet en ärlig chans


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

MEG
Medlem
Skrivet av Nelfie:

Var först väldigt negativ emot det, då det lät som ett typiskt koreanskt mmo. Men har kollat på en hel del "Let's play" videos, och det jag fick se fick det faktiskt att se rätt kul ut.

Som andra säger, man kan ju lika bra prova det, vad har man att förlora? Utöver tid. Men det har vi ju alldeles för mycket av ändå.

Amen, kan inte annat än hålla med dig...


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Jag gillar det och ser fram emot release (orkar inte spela för mycket innan en wipe). Gillar spelkänslan, öppenheten i spelet och att man kan syssla med en rad olika saker. Lite av en påbörjan av fantasy/RPG-världens EVE.

Skribent
Skrivet av MEG:

Fick inte något svar förra gången jag frågade men skam den som ger sig (som drängen sa)
Kommer ni att recensera spelet?

Oj, missade förra gången.

Men ja, vi kommer recensera spelet. Det blir ett första intryck någon gång runt lanseringen, med uppföljning och betyg någon vecka senare.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

MEG
Medlem
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av MEG:

Fick inte något svar förra gången jag frågade men skam den som ger sig (som drängen sa)
Kommer ni att recensera spelet?

Oj, missade förra gången.

Men ja, vi kommer recensera spelet. Det blir ett första intryck någon gång runt lanseringen, med uppföljning och betyg någon vecka senare.

Toppen, väntar med spänning...


signatur

Death is only the beginning

FM-guru
F.d. Sisyr

Säkert ett topplir, men jag gillar inte klienten Glyph. Det går enbart att installera spelet på C:, och eftersom jag har en gammal burk med en liten SSD på finns det inte en chans i världen att jag får plats med spelet där - så jag kan alltså inte installera det. Aldrig varit med om förr, fullständigt värdelöst.

Medlem

Tråkigt att dom ändrade spelet till ett P2W shitfest..
Förhoppningsvis så fixar dom det till release.

Skribent
Skrivet av Sisyr:

Säkert ett topplir, men jag gillar inte klienten Glyph. Det går enbart att installera spelet på C:, och eftersom jag har en gammal burk med en liten SSD på finns det inte en chans i världen att jag får plats med spelet där - så jag kan alltså inte installera det. Aldrig varit med om förr, fullständigt värdelöst.

Ugh.. Det där kan bli problem för mig också..


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Skribent

dubbelpost,lol.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Säkert ett topplir, men jag gillar inte klienten Glyph. Det går enbart att installera spelet på C:, och eftersom jag har en gammal burk med en liten SSD på finns det inte en chans i världen att jag får plats med spelet där - så jag kan alltså inte installera det. Aldrig varit med om förr, fullständigt värdelöst.

Jag har installerat Glyph och ArcheAge på olika volymer och ingen av dom är C: så pröva att installera igen det ska gå.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Säkert ett topplir, men jag gillar inte klienten Glyph. Det går enbart att installera spelet på C:, och eftersom jag har en gammal burk med en liten SSD på finns det inte en chans i världen att jag får plats med spelet där - så jag kan alltså inte installera det. Aldrig varit med om förr, fullständigt värdelöst.

Eh? Det första klienten gjorde var att fråga var den skulle installeras. Gick perfekt att installera på D:

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Säkert ett topplir, men jag gillar inte klienten Glyph. Det går enbart att installera spelet på C:, och eftersom jag har en gammal burk med en liten SSD på finns det inte en chans i världen att jag får plats med spelet där - så jag kan alltså inte installera det. Aldrig varit med om förr, fullständigt värdelöst.

Installerade mitt på D:

Testa installera om själva Glyphklienten och installera den på D:

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av felix_28:
Skrivet av Sisyr:

Säkert ett topplir, men jag gillar inte klienten Glyph. Det går enbart att installera spelet på C:, och eftersom jag har en gammal burk med en liten SSD på finns det inte en chans i världen att jag får plats med spelet där - så jag kan alltså inte installera det. Aldrig varit med om förr, fullständigt värdelöst.

Jag har installerat Glyph och ArcheAge på olika volymer och ingen av dom är C: så pröva att installera igen det ska gå.

Skrivet av Cordayne:
Skrivet av Sisyr:

Säkert ett topplir, men jag gillar inte klienten Glyph. Det går enbart att installera spelet på C:, och eftersom jag har en gammal burk med en liten SSD på finns det inte en chans i världen att jag får plats med spelet där - så jag kan alltså inte installera det. Aldrig varit med om förr, fullständigt värdelöst.

Installerade mitt på D:

Testa installera om själva Glyphklienten och installera den på D:

Jag borde varit tydligare. Problemet gäller inte alla. Har gjort vad ni föreslagit flera gånger (klienten kan jag lägga på D: utan problem). En lösning för många har varit att installera på C:, då de andra diskarna inte har fungerat, men det är en lösning som inte heller det har funkat för alla.

Skrivet av Mox+:
Skrivet av Sisyr:

Säkert ett topplir, men jag gillar inte klienten Glyph. Det går enbart att installera spelet på C:, och eftersom jag har en gammal burk med en liten SSD på finns det inte en chans i världen att jag får plats med spelet där - så jag kan alltså inte installera det. Aldrig varit med om förr, fullständigt värdelöst.

Eh? Det första klienten gjorde var att fråga var den skulle installeras. Gick perfekt att installera på D:

Klienten kan jag installera var som helst, det är när jag ska installera ArcheAge via klienten det krånglar. Går att tanka spelet, men när det decompressats och ska installeras/uppdateras skär det sig.

Medlem

Gillar verkligen stora delar av spelet, men efter att ha lirat MMO'n med mer dynamisk combat(GW2, Tera, ESO, Wildstar) känns detta otroligt stelt och föråldrat i just det avseendet. Visst, man kan göra väldigt mycket annat som är kul, men det ligger och retar mig där i bakhuvudet.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av felix_28:
Skrivet av Sisyr:

Säkert ett topplir, men jag gillar inte klienten Glyph. Det går enbart att installera spelet på C:, och eftersom jag har en gammal burk med en liten SSD på finns det inte en chans i världen att jag får plats med spelet där - så jag kan alltså inte installera det. Aldrig varit med om förr, fullständigt värdelöst.

Jag har installerat Glyph och ArcheAge på olika volymer och ingen av dom är C: så pröva att installera igen det ska gå.

Skrivet av Cordayne:
Skrivet av Sisyr:

Säkert ett topplir, men jag gillar inte klienten Glyph. Det går enbart att installera spelet på C:, och eftersom jag har en gammal burk med en liten SSD på finns det inte en chans i världen att jag får plats med spelet där - så jag kan alltså inte installera det. Aldrig varit med om förr, fullständigt värdelöst.

Installerade mitt på D:

Testa installera om själva Glyphklienten och installera den på D:

Jag borde varit tydligare. Problemet gäller inte alla. Har gjort vad ni föreslagit flera gånger (klienten kan jag lägga på D: utan problem). En lösning för många har varit att installera på C:, då de andra diskarna inte har fungerat, men det är en lösning som inte heller det har funkat för alla.

Skrivet av Mox+:
Skrivet av Sisyr:

Säkert ett topplir, men jag gillar inte klienten Glyph. Det går enbart att installera spelet på C:, och eftersom jag har en gammal burk med en liten SSD på finns det inte en chans i världen att jag får plats med spelet där - så jag kan alltså inte installera det. Aldrig varit med om förr, fullständigt värdelöst.

Eh? Det första klienten gjorde var att fråga var den skulle installeras. Gick perfekt att installera på D:

Klienten kan jag installera var som helst, det är när jag ska installera ArcheAge via klienten det krånglar. Går att tanka spelet, men när det decompressats och ska installeras/uppdateras skär det sig.

Knasigt! Ska sägas att det var likadant när jag installerade ArcheAge som klienten - det första den frågade var på vilken disk jag ville installera. Synd att det knasar sig för dig!

Kan förövrigt säga att jag verkligen gillar spelet så här långt!

Medlem

Finns inte ens invert-mouse!

Medlem
Skrivet av tommehh:

Finns inte ens invert-mouse!

Så bra att det bara är en beta då. Bara att föreslå för utvecklarna så implementeras det förhoppningsvis.

Medlem
Skrivet av Priapsi:

Gillar verkligen stora delar av spelet, men efter att ha lirat MMO'n med mer dynamisk combat(GW2, Tera, ESO, Wildstar) känns detta otroligt stelt och föråldrat i just det avseendet. Visst, man kan göra väldigt mycket annat som är kul, men det ligger och retar mig där i bakhuvudet.

Det är nog lite av en smaksak tror jag, ibland kan jag erkänna att jag tycker om alternativ combat som i de spel du nämnde, men ibland är det fanimej skönt att bara köra traditionellt, tabba fram en fiende och sedan utföra sina moves medans man tar en cigg/dricker kaffe.

Måste dock säga att healing systemet i Wildstar var fruktansvärt, vanligtvis älskar jag att köra healer i mmo', men det var verkligen svårt att försöka time'a/sikta på sina medspelare, till den grad att det var fanimej inte kul, först ska man springa omkring som en skållad råtta för att dodge:a alla boss attacker, sen ska man på något sätt försöka förutspå var ens medspelare springer.

Och om någon annan här någonsin spelat ett mmo så vet ni mycket väl att majoriteten av spelare älskar att helt utan anledning hoppa fram och tillbaka, och styla framför bossar/fiender vilket gör path-healing helt olidligt. Jag har inget emot att göra lite utmaning för healer, men vad Wildstar gjorde var bara löjligt, och det ansåg jag verkligen inte roligt.

Så därför, ibland även om det var traditionell combat så fanns det oerhört många andra aspekter i detta spelet som var awesome, jag hoppas du fortsatte i spelet, för det blir mycket roligare längre fram!

Medlem
Skrivet av Nelfie:
Skrivet av Priapsi:

Gillar verkligen stora delar av spelet, men efter att ha lirat MMO'n med mer dynamisk combat(GW2, Tera, ESO, Wildstar) känns detta otroligt stelt och föråldrat i just det avseendet. Visst, man kan göra väldigt mycket annat som är kul, men det ligger och retar mig där i bakhuvudet.

Det är nog lite av en smaksak tror jag, ibland kan jag erkänna att jag tycker om alternativ combat som i de spel du nämnde, men ibland är det fanimej skönt att bara köra traditionellt, tabba fram en fiende och sedan utföra sina moves medans man tar en cigg/dricker kaffe.

Måste dock säga att healing systemet i Wildstar var fruktansvärt, vanligtvis älskar jag att köra healer i mmo', men det var verkligen svårt att försöka time'a/sikta på sina medspelare, till den grad att det var fanimej inte kul, först ska man springa omkring som en skållad råtta för att dodge:a alla boss attacker, sen ska man på något sätt försöka förutspå var ens medspelare springer.

Och om någon annan här någonsin spelat ett mmo så vet ni mycket väl att majoriteten av spelare älskar att helt utan anledning hoppa fram och tillbaka, och styla framför bossar/fiender vilket gör path-healing helt olidligt. Jag har inget emot att göra lite utmaning för healer, men vad Wildstar gjorde var bara löjligt, och det ansåg jag verkligen inte roligt.

Så därför, ibland även om det var traditionell combat så fanns det oerhört många andra aspekter i detta spelet som var awesome, jag hoppas du fortsatte i spelet, för det blir mycket roligare längre fram!

Lustigt hur olika man kan tycka. Jag anser att just healingen i Wildstar är helt suverän, eftersom det ställer krav på både healern och mottagaren. Den som kutar runt och stylar framför fiender ju skylla sig själv om man inte når fram. Måste dock tillägga att jag bara har kört som healer i Stormtalon's Lair, så jag är rätt oerfaren på det.

Jag kommer säkert att lira Archeage igen. Det är som sagt väldigt mycket i spelet som tilltalar mig. Speciellt craftingen verkar ruskigt intressant, även om mina poäng tog slut hela tiden


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Helt ok spel överlag, måste däremot säga att jag vart besviken på grafiken, cryengine 3 + allt på ultra borde se klart bättre ut imo..

1
Skriv svar