Peter Dinklage är sarkastisk i nya Destiny-trailern

Medlem
Skrivet av ZF:
Skrivet av Propy:
Skrivet av FuzioN:

En sak är säker peter dinklage är ingen bra röst skadespelare.

är han en bra skådespelare överhuvudtaget?

han rider kanske väl mycket på sin återhållsamt teatraliska stil efter GoT, men han kan leverera både stort och smått. att leverera de långa monologerna den serien har och ändå hålla det hyfsat uthärdligt att lyssna på är ingen lätt sak, och han gör det ju tom njutbart.

men kolla tex in "The station agent" för lite neutralare skådespel.

man kanske ska ta sig en titt. alltid intressant och se skådespelare som är (mest) kända för en specefik roll göra andra roller. Kan vara svårt att avgöra om de är bra eller inte baserat på en roll.

men så håller inte GoT någon hög standard när det gäller skådespeleri heller. Det är väl en eller två som är bra. De flesta spelar över nåt så in i.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av FuzioN:

En sak är säker peter dinklage är ingen bra röst skadespelare.

Jag tycker han gör ett bra jobb - om något är knasigt är det nog författarna! Gillar hans röst och jag gillar han som skådis. Han är ofta bäst i allt han är med i... Samma med Destiny.

Men om jag får välja helt så skulle jag nog velat ha Scarlett Johansson som röstskådis för Destiny's små-ghosts.


signatur

"I had a dream with terrible chromatic aberration."
- John Carmack

Medlem
Skrivet av Nihuli:
Skrivet av FelixenS:
Skrivet av Nihuli:
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av Shuriko:

Varför svajade Flaggan på MÅNEN!?
Det är ju luft tomt vakum där!

Terraformering.
Annars skulle det inte heller vara ljud, eld, vapen skulle vara svåra att använda om de inte automatiskt tillförde syre vid antändning av ammunition.
Så antingen är det terraformering eller så har de lite att förklara

Tror inte man kan terraforma månen som saknar magnetfält. Sannolikt en miss med vinden på månen. Eller så är det magi, bor ju trollkarlar där

Det finns inte för tillfället någon teknik för terraformering, så huruvida ett magnetfält är nödvändigt för sådan är svårt att avgöra.
Annars kan Bungie bara hävda att deras magiska månklot som hovrar över jorden gav människan teknologin eller frambesvärjde magnetfält till solsystemets alla planeter.

Fast principerna är ju desamma. Det handlar om att skapa en atmosfär. Saknas magnetfält så blåser solvinden bort denna oberoende av hur denna har skapats. Är man astrofysiker eller bara särskilt intresserad så får man gärna rätta mig om jag har fel.

Vad jag syftade på med "magnetfält" i min kommentar var främst naturliga sådana. Det är sannolikt att månens gravitation själv aldrig kan hålla en atmosfär, men ett artificiellt magnetfält eller något i stil med vad ZF nämnde är inte teoretiskt omöjligt.

SoL
Medlem
Skrivet av Svanberg:

Har inte varit sugen på Destiny eller dom nya konsollerna alls, men detta gjorde mig taggad. Frågan är om man ska ha PS4 eller Xbox One...

Trailern gör tydligen vad den ska he he he.

Nej men jag blev faktist oxå lite smått sugen efter trailern men tyvärr så blev jag inte alls förtjust i betan så detta spel kommer jag avvakta med tills rea o om de får bra recensioner förstås.

Medlem
Skrivet av wrangman:
Skrivet av FuzioN:

En sak är säker peter dinklage är ingen bra röst skadespelare.

Jag tycker han gör ett bra jobb - om något är knasigt är det nog författarna! Gillar hans röst och jag gillar han som skådis. Han är ofta bäst i allt han är med i... Samma med Destiny.

Men om jag får välja helt så skulle jag nog velat ha Scarlett Johansson som röstskådis för Destiny's små-ghosts.

Det må vara sant, jag vet inte hur dom har gjort det om han fått fri hand lite eller vem som givit han rollen eller skripet osv.

Det kan nog bara han själv svara på

och det är klart han kan bättre än så här säkert, men han skulle varit en proffsor,forskare eller medic med den rösten/dialekten enligt mig, den passar mer in på mer sofistikerade karaktärer, eller spela en tok galning.

Helt vanligt "jag är cool" snubbe fungerar inte enligt mig.

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av Zainter:

Nu är lite trött på morgonkvisten, meeeen.. ropar dom 55-59sek in på videon venus eller penis ?

Givetvis är det penis.

*insert Uranus-joke*


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

12
Skriv svar