Första känslan av Dead Island

Medlem
Första känslan av Dead Island

Har haft Dead Island ett tag nu på Steam så fick ett ryck i brist på annat att testa det.

Jag gillar verkligen miljöerna, man vill ju bara åka till ett sånt ställe (utan zoombierna/walkers). Så det har de lyckats med. Jag har inte kommit så långt in i spelet. Men en bit.

Spelet är överlag bra, jag gillar känslan i spelet och den lagom läskiga känslan rätt om man är i dagsljus (vet inte om det blir kväll/natt senare i spelet).
Men, jag vill inte spela ihop med någon och det som stör mig är att "mobs" spawnas upp igen. Vilket jag förstår att de gör om det är ett MMO om man vill raida dem igen. Man känner tyvärr att det är mer ett MMO-spel än singelplay och även detta Quest-systemet ger känsla av MMO.

Men det kanske hade blivit för lätt om det vart rensat efter 1 gång eftersom man får Quest på ställen man redan vart. Men det är lite frustrerande att behöva döda samma gubbar igen. Och jag vill spela solo känner jag i detta spel.

Hade Spelet vart en mer "följande story" där det bara gå att gå framåt så att säga, de mobs man dödat är döda, så hade det fått bättre betyg av mig. Eller att man iaf hade kanske kunnat välja det på något sätt. Eller att mobsen bara spawnas för ett quest på quest-stället. Inte när du bara vill vill utforska ställen. I fall någon har tips på att eventuellt stänga av det så hör av er.

Dessutom har det buggat ut sig har en quest som heter "Counsel of Despair". Där den säger "Talk to James", men jag lyckas inte prata med honom. Rätt om jag följt tips om att starta om spelet så hjälper det inte. Kommer inte vidare på det questet som det ser ut.

Annars tycker jag spelet är trevligt, jag gillar ju skräckspel så det passar mig bra. Kanske ändrar jag uppfattning också om spelet senare längre in.
Grafiken är OK, det är ju några år på nacken. Vilket min dator också har, så jag klarar ha högsta inställningarna.
Spelkänslan är OK, jag tycker ibland det känns som man är ute på hal is. Man glider lite under fötterna.
Dead Island 2 kommer ju också våren nästa år.

#blogg

Medlem
Första känslan av Dead Island

Jag har också spelat zombiespel i helgen men av en helt annan sort. Spelade hela säsong 2 av The Walking Dead och blev klar igår kväll. Underbart sorgligt slut och jag ser mycket fram emot tredje säsongen.

Medlem

Även jag har lirat zombiespel, Dead Rising 3. Inte stött på minsta problem än så länge. Har hört många klaga över buggar och dålig prestanda. Inget som som sagt drabbat mig, och ett riktigt skoj spel för övrigt.

Moderator | Testpilot

Har du någon koll på Dead Light? Gjort av samma skapare till Dead Island (DI2 är gjort av ett annat företag), parkour saker kan man göra alla mirrors edge fast överallt i hela spelets värld. Zombies är mer farligt också!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Aldrig hört talas om uberpwnage2.0. Får kolla in det.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Jejja:

Aldrig hört talas om uberpwnage2.0. Får kolla in det.

Det tycker jag! Av det jag sett så känns det verkligen som att gänget gjort allt för att göra "Dead Island" bättre När Dead Island 2 är en direkt uppföljare så skulle jag se Dying Light som något helt nytt i genren.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Har du någon koll på Dead Light? Gjort av samma skapare till Dead Island (DI2 är gjort av ett annat företag), parkour saker kan man göra alla mirrors edge fast överallt i hela spelets värld. Zombies är mer farligt också!

Deadlight är ett sidoskrollande zombiespel med en hel del pussel. Är det Dying Light du tänker på?

Moderator | Testpilot
Skrivet av DAoG:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Har du någon koll på Dead Light? Gjort av samma skapare till Dead Island (DI2 är gjort av ett annat företag), parkour saker kan man göra alla mirrors edge fast överallt i hela spelets värld. Zombies är mer farligt också!

Deadlight är ett sidoskrollande zombiespel med en hel del pussel. Är det Dying Light du tänker på?

Jo jag skrev fel första gången där. I mitt andra inlägg skrev jag rätt om jag inte minns fel


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar