Medlem

Inte ens photoshoppat.

Medlem

Spelar ingen roll hur lite de lägger in i "nya" sims 4. Folk kommer köpa expansionerna ändå.

Tänk om EA för EN GÅNG skull kunde släppa ett fullständigt spel i modern tid.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Vad Maxis ska krympa deras spelvärldar, först Simcity och nu The Sims.

Medlem

Är verkligen beroendeframkallande ett plus?

Medlem

fel. den släpps ej till mac

Medlem

Kan se det framför mig nu. EAs topp badar i pengar.


signatur

Idono. That's me!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av wrajjt:

http://i.imgur.com/ZYM6z53.jpg

Inte ens photoshoppat.

Hahaha, tog ett tag innan jag såg.

Medlem
Skrivet av MEG:

Hmm synd att det är så barnvänligt och innan folk börjar "skrika" om sex ska finnas i spel eller inte så var det inte enbart det jag menade, som jag förstår det går det inte att göra något brottsligt och åka i finkan, till exempel råna en bank, eller?

Det verkar inte göra det, men det finns en brottskarriär, förstås. Däremot verkar både polis och brandkår ha försvunnit. Det har åtminstone aldrig kommit någon när jag lyckats tända eld på spisen, trots att jag har brandvarnare!

Medlem
Skrivet av Deli:

3/5, Bra...

Svårt att ta den här recensionen seriöst trots att det inte blev toppbetyg, spelet är under all kritik, 5 år sedan 3an kom och det finns absolut inget nytt med 4an, varken grafikmässigt eller gameplaymässigt, det är ett smått tweakat, ompaketerat och omsläppt The sims 3.

Jag håller, som du kanske redan listat ut, inte med. Innehållet är förstås ungefär detsamma, spelet är fortfarande en sandlåda om ingenting (om än en oerhört fängslande sådan). Men förbättringarna av gränssnittet, och simmarnas AI och simultanförmåga är ändå stora nyheter som förändrar spelet till det bättre.

Grafikmässigt tyckte jag inte heller att det var någon enorm förbättring. Åtminstone inte tills jag googlade lite bilder från The Sims 3 och jämförde :). Men du har rätt, skillnaden är inte milsvid rent grafiskt, däremot är animationer och interaktioner mjukare och känns mer naturliga.

Medlem

Battlefield 4 har ju också krympt alla kartor.
Jag blir vansinnig!


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av Rakoon:

The sims 4 ska ju vara rätt "dåligt" jämfört med 3an. Massa saker som inte finns med, saker dom tagit bort och ändrat till det sämre.

Blie väl att tanka om 3 år när alla dlc är ute.

Vet inte vad de skulle ha ändrat till det sämre? Men jag håller med om att det känns lite mindre, till ytan och mängden prylar. Men som jag skriver i recensionen (om inte Tompa redigerat bort det) så känns det ju som om de tagit bort mer än de verkligen har, eftersom man jämför med ett Sims 3 som fått femtusen expansioner.

Sedan vet jag inte riktigt vad du klagar på om du ändå inte tänker betala för dig. Men det är en annan diskussion.

Medlem
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av conthox:

"Snålt med prylar".... som fixas med DLC! Det är väl det enda jag egentligen har emot The Sims.

Önskar att EA skulle anamma en liknande typ av betalningsmodell till The Sims som de har i BF4. Låt spelarna betala enskilt för varje tillägg, eller låt dem köpa ett "premium pack" för en engångssumma och på så vis ge dem tillgång till alla framtida expansioner. Men jag antar att Sims-målgruppen inte bryr sig om vad det kostar i samma utsträckning som mer insatta gamers.

Det är ju faktiskt en förbannat bra idé! Jag hoppas att EA gör något sådant, men jag tror tyvärr att Sims-expansionerna är en alltför bra kassako för att ge bort på det sättet. De inbitna köper ändå alla expansioner, även om de kostar 400 spänn styck, så det finns ingen ekonomiskt hållbar anledning att ge dem rabatt.

Medlem

Intressant hur de efter alla dessa år fortfarande inte fått simmar att lyckas ställa saker på andra ställen än precis framför ex. sängen, och sen gnälla på att de inte har någonstans att sova - att lyckas flytta på något själv går absolut inte. (Se TB när han spelar, t.ex. Där ställer hans sim en violin framför sängen, och då går det givetvis inte att gå runt den/flytta på instrumentet, så sängen blir brukbar.)


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:

Jag sitter i editorn och har lite ångest över att man bara kan ge simmarna tre egenskaper (ond, galen, geni, etc). Känns begränsande! Får se hur jag känner när jag väl kommer in i spelet, när min barnhatande, kriminella sim och hans godhjärtade konstnär till son är färdiga..

Kanske dags att införa det där 1-10 systemet istället som gör att man kan ge spel en lätläsligare poäng?

OT: Köpte spelet ~6h innan release i Sverige @ Gamecarddirect, VPNade det för att kunna spela det tidigare, och även om de bantat ner spelet lite grann sedan alla DLC's & liknande som är van vid från 3:an så måste jag säga att jag verkligen älskat det hittils.

Det är jävligt roligt, även om man känner avsaknaden för vissa föremål/funktioner. Det väger liksom upp för det i slutändan.

Skrivet av Sisyr:

Det är det säkert, men när han sa "you can have broader axels" blev svengelskan för olidlig för att jag skulle kunna stå ut.

Jag trodde först det var en trollvideo med tanke på hur dålig/tramsig Engelska han använde, pinsamt dålig, klarade inte av att kolla på hela.

MEG
Medlem
Skrivet av Mats Nylund:
Skrivet av MEG:

Hmm synd att det är så barnvänligt och innan folk börjar "skrika" om sex ska finnas i spel eller inte så var det inte enbart det jag menade, som jag förstår det går det inte att göra något brottsligt och åka i finkan, till exempel råna en bank, eller?

Det verkar inte göra det, men det finns en brottskarriär, förstås. Däremot verkar både polis och brandkår ha försvunnit. Det har åtminstone aldrig kommit någon när jag lyckats tända eld på spisen, trots att jag har brandvarnare!

OK, kan tycka att det låter lite tråkigt men jag kanske är fel målgrupp


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Gillar det hittils, men kan hålla med om att världen känns lite liten men har inte mer än skrapat på ytan ännu.


signatur

Jag gillar att spela spel och snacka skit samtidigt: http://www.youtube.com/user/ManChildKart

Medlem
Skrivet av bleak:
Skrivet av Convour:

Förstår vad du menar, hade varit kul att kunna sväva ut och vara en riktig gris, men att kunna iscensätta malexandermorden hade nog radikalt ändrat målgruppen.

Jag gillar den ide´n jag med, mixa GTA med Sims , men att ta upp ett faktiskt fall i detta forum där två polismän blev brutalt mördade kanske inte var helt genomtänkt. Tänk om polismännens barn/familj är frekventa FZ läsare. Jag förstår att du inte menade illa på något sätt, Med vänlig hälsning/M

Sant, ber självklart om ursäkt om så skulle vara fallet. Jackie Arklöv var första bästa knäppgök som dök upp i tanken. Svartenbrandt (vars dotter också heter Jackie) hade kanske varit ett mildare exempel.

Medlem
Skrivet av bleak:
Skrivet av brandter:
Skrivet av dbengtsson:
Skrivet av MEG:

Hmm synd att det är så barnvänligt och innan folk börjar "skrika" om sex ska finnas i spel eller inte så var det inte enbart det jag menade, som jag förstår det går det inte att göra något brottsligt och åka i finkan, till exempel råna en bank, eller?

Förstår vad du menar, hade varit kul att kunna sväva ut och vara en riktig gris, men att kunna iscensätta malexandermorden hade nog radikalt ändrat målgruppen.

Det är USA, alla vet att våld inte skadar folk, Sex däremot gör dig till mördare... så är det, därför alla svenskar är sexgalna mördare.

Nope spel gör oss till sexister för det säger Saarkesian duuh.

Du är dum i huvudet.

Medlem

Riktigr besviken än så länge. Dom har tagit bort allt som var bra från 3an. Man kan inte ändra färg på kläder eller föremål, inte ställa möbler där man vill. Skapa sim läget är riktigt bra men tyvärr är kläderna tråkigt och de blir ännu sämre av att man inte kan byta färg.
Man kan ju ändra vad fan EA har gjort de senaste året. Borde inte få kalla sig Sims 4!
Vad tänkte dom med när man inte kan byta färg på grejer? Har dom uttalat sig om det? Hoppas folk bojkottar skiten tills dom har ändrat det.

Medlem

Är det bara jag som ser The Sims 4 som en otroligt stabil grund att stå på? Simmarnas interaktioner med miljön och med varandra är bättre än någonsin. Det enda som saknas är mer prylar och fler kvarter. Det är sånt som expansioner är till för. Har alltid varit, kommer alltid att vara.

Medlem

Jävlar va dyrt spelet är på origin. 599 för standard å 699 för delux? 495 på webhallen va ju inte direkt gratis det heller men ändå. Nä blir å vänta tills det sjunker minst en 200 på origin och 100 kr i butik...

Medlem

Vad är det för anledning att inte gå helt Open World med The Sims? trean var riktigt riktigt bra och jag har hört folk säga att strunta i fyran helt och köp complete edition på trean för en bättre upplevelse.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Vad är det för anledning att inte gå helt Open World med The Sims? trean var riktigt riktigt bra och jag har hört folk säga att strunta i fyran helt och köp complete edition på trean för en bättre upplevelse.

Problemet med trean, hur bra det än är, är väl främst att det är så dåligt optimerat att det knappt går att spela utan att allt hår på huvudet är borta efter fem minuter.

Det är väl en anledning till att open world är borta. Man ska kunna spela The sims 4 utan att behöva köpa peruker efteråt. Dock tycker jag det borde finnas ett sätt att optimera spelet ÄVEN med öppen värld... men tydligen inte.

Medlem
Skrivet av DavidFerrer:

(...) Vad tänkte dom med när man inte kan byta färg på grejer? Har dom uttalat sig om det? Hoppas folk bojkottar skiten tills dom har ändrat det.

Det Maxis har sagt är att denna funktion (aka Create-A-Style) inte finns i fyran, och att det inte är tekniskt möjligt att implementera i efterhand. Något argument för varför de tog bort det har jag inte sett någonstans.

Medlem
Skrivet av kalkoman:
Skrivet av Ztreek:

Vad är det för anledning att inte gå helt Open World med The Sims? trean var riktigt riktigt bra och jag har hört folk säga att strunta i fyran helt och köp complete edition på trean för en bättre upplevelse.

Problemet med trean, hur bra det än är, är väl främst att det är så dåligt optimerat att det knappt går att spela utan att allt hår på huvudet är borta efter fem minuter.

Det är väl en anledning till att open world är borta. Man ska kunna spela The sims 4 utan att behöva köpa peruker efteråt. Dock tycker jag det borde finnas ett sätt att optimera spelet ÄVEN med öppen värld... men tydligen inte.

Ingen ursäkt enligt mig.

Så hemskt var det inte i The Sims 3.. inte direkt så att fyran ser mycket bättre ut någonstans rent grafikmässigt, finns inga ursäkter enligt mig att inte fyran är open world mer än att "hurrdurr pelle10 på sin gamla burk från 2005 ska också kunna spela!"

Inga ursäkter med andra ord >:( bara att dra ner inställningarna.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av kalkoman:
Skrivet av Ztreek:

Vad är det för anledning att inte gå helt Open World med The Sims? trean var riktigt riktigt bra och jag har hört folk säga att strunta i fyran helt och köp complete edition på trean för en bättre upplevelse.

Problemet med trean, hur bra det än är, är väl främst att det är så dåligt optimerat att det knappt går att spela utan att allt hår på huvudet är borta efter fem minuter.

Det är väl en anledning till att open world är borta. Man ska kunna spela The sims 4 utan att behöva köpa peruker efteråt. Dock tycker jag det borde finnas ett sätt att optimera spelet ÄVEN med öppen värld... men tydligen inte.

Ingen ursäkt enligt mig.

Så hemskt var det inte i The Sims 3.. inte direkt så att fyran ser mycket bättre ut någonstans rent grafikmässigt, finns inga ursäkter enligt mig att inte fyran är open world mer än att "hurrdurr pelle10 på sin gamla burk från 2005 ska också kunna spela!"

Inga ursäkter med andra ord >:( bara att dra ner inställningarna.

Hurrdurr Gagoff på sin burk med ett R9 280X och en i5-2400 hade enorma prestandaproblem i The sims 3.

Så är ej fallet i The Sims 4, även om jag känner att de tagit det lite väl långt då man behöver en loading screen bara för att gå över till huset på andra sidan gatan, som ändå är synligt när man är vid sitt egna.

Men ändå, hellre en liten laddningsskärm som går ganska fort, än ett helt öppet spel som går som sirap.

12
Skriv svar