1 december blir man söderkis

Flakmonkey
1 december blir man söderkis

Nu är det nog så nära klart man kan komma, från och med 1 december 2014 kan vi titulera oss södermalmsbor. Allt har gått otroligt fort, snabbare än vad jag vågade hoppas på. Jag menar vi började ju titta riktigt seriöst med ett lånelöfte i ryggen för ett par veckor sedan bara. Givetvis skulle vi ju ha kunnat titta runt i ett halvår och hela tiden känna att det finns någonting bättre där ute men vi är båda av naturen att om det känns rätt så är det bara att slå till.

Nu är det ju kanske inte riktigt så enkelt som att bara slå till när man ska köpa lägenhet och det var verkligen ingen rak resa för oss nu heller. I måndags förra veckan började vi bjuda på en lägenhet som vi var enormt sugna på. Priset steg rejält och vi var tvungna att ge oss vilket var supertråkigt då vi verkligen kände att lägenheten var rätt, eller framförallt att området var det. Tjejen köpte sig lite choklad den kvällen.

Dock så vände turen under fredagen då mäklaren hörde av sig till tjejen och sa att hon hade en lägenhet som vi nog skulle vara intresserade av och det var vi verkligen när hon berättat vad som hänt. Hon hade nämligen blivit kontaktad av grannen ovanför då de nu var tvungna att sälja eftersom de köpt hus. De hade kommit på det här rätt fort och redan köpt huset så de ville sälja fort innan visning för en viss summa. Detta är en otrolig tur i sig eftersom det typ inte sålts någon lägenhet av den här storleken på den här gatan på flera år men turen blev ännu större då det visade sig att de som kommit två i budgivning gett sig iväg på en semesterresa vilket öppnade möjligheten för oss som kom trea. Karma!!

Vår kommande utsikt från balkongen

Hursom så var vi då där på söndag och tittade på lägenheten som visserligen inte var lika superfräsch som den första men som däremot låg en trappa upp, hade balkong och dessutom skulle kosta 200 000 kr mindre. Lite senare på kvällen kontaktade vi mäklaren och sa att vi var på och sen igår skrev vi på avtalet. Otroligt snabba ryck och en vecka som har varit en känslomässig bergochdalbana. Från nervositeten under budgivningen, via sorgen när vi inte vann budgivningen, till glädjen då vi fick skriva på kontraktet.

Egentligen har det nog inte sjunkit in riktigt utan det kommer nog ju närmare flytten vi kommer för nu återstår det ju en rätt stor del i det hela och det är att sälja min lägenhet. Som tur är behöver den inte går för maxvärderingen för att vi ska ha råd utan allt som kommer över minsta värderingen är ett plus på kontot. Men även det kommer ju vara nervöst förstås...

#blogg

Medlem
1 december blir man söderkis

Så trevligt, stort grattis!


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Medlem

Hoppas att ni lyckas sälja er gamla lägenhet. Själv satt jag med två lägenheter under ett halvår och näst intill grät mig till sömns om nätterna eftersom hela ekonomin höll på att förfalla. När det väl kom nån och la ett bud så var jag helt enkelt tvungen att acceptera priset trots det var 400.000 under det priset som jag hade velat ha för lägenheten.

Medlem

Uppväxt vid vitabergsparken så försöker komma på vartifrån man får den utsikten av kyrkan, omöjligt!

Erkänn, det är ett fotomontage!

Edit: Och Grattis förstås! Njut av sista sommarsolen uppe i parken

Flakmonkey
Skrivet av MMO4Life:

Hoppas att ni lyckas sälja er gamla lägenhet. Själv satt jag med två lägenheter under ett halvår och näst intill grät mig till sömns om nätterna eftersom hela ekonomin höll på att förfalla. När det väl kom nån och la ett bud så var jag helt enkelt tvungen att acceptera priset trots det var 400.000 under det priset som jag hade velat ha för lägenheten.

Mmm, nu ska det inte vara några problem sett till marknaden samt att vi kan sälja till minivärderingen och ändå klara av det, men klart att det kommer vra nervöst

Skrivet av Ap@n:

Uppväxt vid vitabergsparken så försöker komma på vartifrån man får den utsikten av kyrkan, omöjligt!

Erkänn, det är ett fotomontage!

Edit: Och Grattis förstås! Njut av sista sommarsolen uppe i parken

Hehe inget montage, lägenheten ligger på Metargatan, kullen ovanför minigolfbanan eller vad man nu ska säga.

Medlem

Grattis som fan


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av Ap@n:

Uppväxt vid vitabergsparken så försöker komma på vartifrån man får den utsikten av kyrkan, omöjligt!

Erkänn, det är ett fotomontage!

Edit: Och Grattis förstås! Njut av sista sommarsolen uppe i parken

Hehe inget montage, lägenheten ligger på Metargatan, kullen ovanför minigolfbanan eller vad man nu ska säga.

Ah nu ser jag, då antar jag att det är hörnet ringvägen / renstiernasgata husen i bilden står på!

Trevligt, tror det är rätt sida av kullen att bo på också, har en barndomsvän som har fönster ut mot Blecktornsparken och där brukar det alltid vara folk och väsnas mitt i natten på sommaren

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

Grattis, Inflyttnings fest då? Alla FZ:are är välkomna?


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

1
Skriv svar