Det här innehåller första Destiny-patchen

Robot
Det här innehåller första Destiny-patchen

Bungie städar Destiny från buggar, balansproblem och mycket annat.

#destiny, #bungie


Medlem
Det här innehåller första Destiny-patchen

Besvikelsen när man kopplar in sitt nya PS4 för första gången, matar in Destiny och möts av en stor uppdatering som ska ta ~3 timmar med 100/10-uppkoppling.

Det verkar inte gå att ladda hem uppdateringen separat via en USB-sticka heller, utan man tvingas ladda via PSN. Hoppas på att Xbox-ägarna inte sitter med lika långsam uppkoppling mot servrarna som Playstation verkar göra.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Besvikelsen när man kopplar in sitt nya PS4 för första gången, matar in Destiny och möts av en stor uppdatering som ska ta ~3 timmar med 100/10-uppkoppling.

Det verkar inte gå att ladda hem uppdateringen separat via en USB-sticka heller, utan man tvingas ladda via PSN. Hoppas på att Xbox-ägarna inte sitter med lika långsam uppkoppling mot servrarna som Playstation verkar göra.

ca 3 timmar?! shit, är det själva nerladdningen som tar tid eller är det installationsprocessen? Hur stor är patchen?

Medlem
Skrivet av pubisboy:
Skrivet av Puscifer:

Besvikelsen när man kopplar in sitt nya PS4 för första gången, matar in Destiny och möts av en stor uppdatering som ska ta ~3 timmar med 100/10-uppkoppling.

Det verkar inte gå att ladda hem uppdateringen separat via en USB-sticka heller, utan man tvingas ladda via PSN. Hoppas på att Xbox-ägarna inte sitter med lika långsam uppkoppling mot servrarna som Playstation verkar göra.

ca 3 timmar?! shit, är det själva nerladdningen som tar tid eller är det installationsprocessen? Hur stor är patchen?

296 MB.
Jag kan tänka mig att servrarna är ganska belastade just nu i.o.m. att så många laddar ner patchen samtidigt. Jag tror dock att detta bara gäller de som har den fysiska utgåvan av spelet. Det verkar som att de som "förhandsladdat" den digitala utgåvan fick den senaste patchen inkluderad automatiskt.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Inaktiv

Jag har riktigt kasst ADSL på "24 mbit" men i verkligheten är det max 11 (bor i hus avläget). Fick hem patchen på kanske 5-10 minuter nyss. Installerade spelet sen var det bara att tuta och köra. Nu sitter jag och väntar på att min treårig ska sova middag så jag kan spela lite i lugn och ro.

Men jo PSN kan vara riktigt segt ibland.

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Besvikelsen när man kopplar in sitt nya PS4 för första gången, matar in Destiny och möts av en stor uppdatering som ska ta ~3 timmar med 100/10-uppkoppling.

Det verkar inte gå att ladda hem uppdateringen separat via en USB-sticka heller, utan man tvingas ladda via PSN. Hoppas på att Xbox-ägarna inte sitter med lika långsam uppkoppling mot servrarna som Playstation verkar göra.

Tja satt inte vid midnatt utan för en liten stund sedan, de 290MB tog ca 30 sekunder för min del.

Bra att de fixar det så snabbt, men trist att det ska behöva ta sådan tid att ladda ned. Det är klart att man då bara gapar och undrar varför de inte har "skaffat" fler servrar.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Besvikelsen när man kopplar in sitt nya PS4 för första gången, matar in Destiny och möts av en stor uppdatering som ska ta ~3 timmar med 100/10-uppkoppling.

Det verkar inte gå att ladda hem uppdateringen separat via en USB-sticka heller, utan man tvingas ladda via PSN. Hoppas på att Xbox-ägarna inte sitter med lika långsam uppkoppling mot servrarna som Playstation verkar göra.

Jag sitter på 100/10 uppkoppling och laddade ner allt på 10 minuter från PSN

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av pubisboy:
Skrivet av Puscifer:

Besvikelsen när man kopplar in sitt nya PS4 för första gången, matar in Destiny och möts av en stor uppdatering som ska ta ~3 timmar med 100/10-uppkoppling.

Det verkar inte gå att ladda hem uppdateringen separat via en USB-sticka heller, utan man tvingas ladda via PSN. Hoppas på att Xbox-ägarna inte sitter med lika långsam uppkoppling mot servrarna som Playstation verkar göra.

ca 3 timmar?! shit, är det själva nerladdningen som tar tid eller är det installationsprocessen? Hur stor är patchen?

296 MB.
Jag kan tänka mig att servrarna är ganska belastade just nu i.o.m. att så många laddar ner patchen samtidigt. Jag tror dock att detta bara gäller de som har den fysiska utgåvan av spelet. Det verkar som att de som "förhandsladdat" den digitala utgåvan fick den senaste patchen inkluderad automatiskt.

Det tog nog ca 30s med min 100/100 lina.
Jag hade förhandsladdat men alla "extrasaker" är separata nedladdningar MEN denna patch är inte en av de förladdade. Den kom separat när jag väl kunde logga in till systemet. Dvs först när servrarna var live.

Du hade inte varit hjälpt av att ladda ner patchen från till en sticka eftersom det troligtvis gick sakta pga trycket. Du kommer alltid hämta filen på samma ställe.

Medlem

Suger spelet eller inte?

Medlem

Vet någon när recensionen ska hållas igång?

Medlem

Det är väl ingen seriös mediaoutlet som släpper en recension de närmsta dagarna. De har ju själva knappt fått access till spelet.

Medlem

Vet någon vart man hittar sina Vanguard prylar som man skulle få?

Medlem
Skrivet av metro swe:

Vet någon vart man hittar sina Vanguard prylar som man skulle få?

Robotförsäljaren på våningen under kvinnan som säljer/fixar med rymdskepp i "the Tower"


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av metro swe:

Vet någon vart man hittar sina Vanguard prylar som man skulle få?

Robotförsäljaren på våningen under kvinnan som säljer/fixar med rymdskepp i "the Tower"

Okej tack! Vilken level är ni på? Tog 15 igår

1
Skriv svar