Robot
Destiny

Halo-skaparna startade sitt nya rymdepos för ett dygn sedan. FZ har spelat ohälsosamt mycket och är redo att ge dig en första rapport.

#bungie, #destiny, #halo-combat-evolved


Medlem
Destiny

Tack för den! Knappast ett köp då jag vid det här laget hört alldeles för negativa åsikter. Är inte imponerad.


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

Hur lirar man multiplayer? Hittar det ingenstans...

Medlem

Hur kan det va en hype kring ett FPS-spel på konsoll.. jag inte förstår. Jag själv är en sån där TPS-spelare


signatur
Medlem

Håller med. Obegripligt. Kass analog-spak styrning, autoaim o liknande. Jippi.

Medlem

Fattar inte heller Hypen bakom detta spel... Titanfall var åtminståne nyskapande på ett eller annat sätt... Vad är egentligen nytt i Destiny?


signatur

"Allt blir bättre med Italo Disco"

Medlem

Både kul och ÄCKLIGT på samma gång. 30FPS-lock? Vilket jävla skämt... segt som sirap att sikta, förstör känslan i hela spelet. Multiplayer låses upp när du levlat upp till typ 5 och hittas i Orbit travel-menyn. Borde vara olagligt att släppa spel på next-gen som inte körs i 60FPS. Blir så sjukt besviken när bilden hackar fram och det är en halv sekunds input lag i siktandet...

Medlem
Skrivet av HaxXt:

Både kul och ÄCKLIGT på samma gång. 30FPS-lock? Vilket jävla skämt... segt som sirap att sikta, förstör känslan i hela spelet. Multiplayer låses upp när du levlat upp till typ 5 och hittas i Orbit travel-menyn. Borde vara olagligt att släppa spel på next-gen som inte körs i 60FPS.

fast detta visste du väl innan du köpte spelet?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv

Jag har spelat tre uppdrag, tycker det verkar riktigt lovande. Känns som ett snabbare Halo (fast nu var det år sedan jag spelade Halo så jag kan ju minnas lite fel). Tycker det ser bra ut och flyter fint... 60 fps hade väl varit trevligt men jag tycker inte det känns segt alls. Men sedan sitter jag inte med en super-PC heller

Ska spela med en kompis ikväll och testa mp.

Inaktiv
Skrivet av kadavriak:

Håller med. Obegripligt. Kass analog-spak styrning, autoaim o liknande. Jippi.

Auto-aim kan man stänga av i menyn såg det ut som.

SoL
Medlem

Jag vill inte vara den som e den, men jag förstod redan vid betan att de aldrig kommer leva upp till förväntningen.

Satt och kollade lite igår när du lirade Carl. Blev rätt trött på den störande rösten som kom stup i ett "You have captured Zone B".

Hade räckt med en enkel variant "B Captured" eller bara en notis på skärmen, kort och gott.

Medlem

Har spelat en timme ungefär och fattar inte hypen alls. Är redan uttråkad. Riktigt mediokert spel och ser ut som ngt från förra generationen. Gränssnittet är dessutom svårstyrt och kladdigt. Nej usch. Ge mig pengarna tillbaka. Känner mig nästan lurad. Får hoppas det blir bättre längre in i spelet. Fattigmans-Halo.

Inaktiv
Skrivet av blackbeatsblue:

Satt och kollade lite igår när du lirade Carl. Blev rätt trött på den störande rösten som kom stup i ett "You have captured Zone B".

Hade räckt med en enkel variant "B Captured" eller bara en notis på skärmen, kort och gott.

Lite OT men bästa sådan röst någonsin var ju World at War där "Jack Bauer" himself skrek ut allt sådant när man körde amerikanarna

Medlem

fan vad tråkigt det måste vara som utvecklare att aldrig få se sitt spel flyta på en pc.

den här skiten hör hemma i reabacken på maxi .. köp 3 för 99

Medlem

Ha ha man får tacka alla er med för höga förväntningar att ni bidrar till ett spel som iaf jag tycker är skit skönt tack tack! Jag har hypat sen jag fick upp ögonen för spelet i slutet på betan. Så jag har bara den + ett ton med beta gameplay filmer att jämföra med. Jag är mer en nöjd efter 4tim spelande. Väljer detta före borderlands spelen pga för grötigt med prylar å jag drar på mej en lättare huvudvärk i borderlands. Jag tycker detta spel kan liknas med warframe/borderlands men bättre en båda på det mesta. Jag såg när ni på fz körde ut från kanten det var roligt men jag tyckte ni var lite hårda mot spelet när ni spelade. Förstår inte riktigt vad folk har fått för sig att detta spel ska ge dom? Månen ser förövrig riktigt tråkig ut har inte satt min FOT där en

Skrivet av Alienshade:

Ha ha man får tacka alla er med för höga förväntningar att ni bidrar till ett spel som iaf jag tycker är skit skönt tack tack! Jag har hypat sen jag fick upp ögonen för spelet i slutet på betan. Så jag har bara den + ett ton med beta gameplay filmer att jämföra med. Jag är mer en nöjd efter 4tim spelande. Väljer detta före borderlands spelen pga för grötigt med prylar å jag drar på mej en lättare huvudvärk i borderlands. Jag tycker detta spel kan liknas med warframe/borderlands men bättre en båda på det mesta. Jag såg när ni på fz körde ut från kanten det var roligt men jag tyckte ni var lite hårda mot spelet när ni spelade. Förstår inte riktigt vad folk har fått för sig att detta spel ska ge dom? Månen ser förövrig riktigt tråkig ut har inte satt min FOT där en

folk förväntar sig ett halo som är uppdaterat till 2014, och inte går att tröttna på minst 1000 timmar.

Medlem
Skrivet av humancentipede:

den här skiten hör hemma i reabacken på maxi .. köp 3 för 99

Knappt ens det. Warframe som är gratis är inte ett dugg sämre än detta.

Medlem

Så spelet suger? Orkar inte läsa.

Medlem

Hade aldrig trott detta var ett Bungie spel. Det känns betydligt sämre än Halo. Jag vet inte vad som saknas men det känns fattigt på ngt sätt. Antagligen för att det ser ut som ett 360 spel trots att man spelar på PS4. Halo 4 på 360 är mycket mycket bättre designat än detta och ser också mycket bättre ut.

Inaktiv

Hype kan förstöra massor. Själv tittade jag ett par minuter från beta-gameplay och några minuter när Calle spelade. Sen hörde jag att Bungie stog för kakorna och jag gillade Halo så då var det egentligen bara att slå till. Tycker spelet verkar riktigt lovande.

Medlem

Tack och godnatt. De som uppskattar detta är förmodligen sjukt svältfödda på bra spel.Vilket jävla skämt. Lider med FZ som tvingats spela skiten timme ut och timme in för att recensera eländet.

Medlem
Skrivet av kallamamran:

Fattar inte heller Hypen bakom detta spel... Titanfall var åtminståne nyskapande på ett eller annat sätt... Vad är egentligen nytt i Destiny?

Ingenting. Det känns gammalt

Medlem
Skrivet av stereotrixie:

Tack och godnatt. De som uppskattar detta är förmodligen sjukt svältfödda på bra spel.Vilket jävla skämt. Lider med FZ som tvingats spela skiten timme ut och timme in för att recensera eländet.

Vad som är ett bra eller dåligt spel är upp till var och en.
Alla tycker inte lika....


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Spelade betan och är grymt taggad, dock ska man iväg med kick-off med jobbet över helgen och sedan en runda till Sthlm på konferens nästa vecka så blir inget köp förrän i slutet av månaden. Men det kliar verkligen i fingrarna

Moderator | Testpilot
Skrivet av PsyX:

Så spelet suger? Orkar inte läsa.

Spelet är repetitivt. Handlar bara om att skjuta, skjuta och skjuta. Gillar du däremot så är det bara att panga på för fullt!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag gillar det. (Det är vad jag kallar kort recension)


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Skrivet av stereotrixie:

Tack och godnatt. De som uppskattar detta är förmodligen sjukt svältfödda på bra spel.Vilket jävla skämt. Lider med FZ som tvingats spela skiten timme ut och timme in för att recensera eländet.

*case cloosed* kunde inte sagt det bättre själv .

30 fps lock (Lever vi inte i 2014? elr har jag missat något?
Stuttering (fick nog av det i Dead Rising 3 så nej tack)
Gränssnittet är ett skämt
Repetitiva missions till dagen jag döööööör
För små kartor, trodde dom skulle vara som dom absolut största Bf4 kartorna
men tydligen så vart det ett Halo istället ......

Auto Aim // Rly? .... Jag har faktiskt spelat fps spel förut .

Nej ush på detta, Pengarna tebax tack för detta är en fattig mans Halo

Sa jag Repetitiva missions ?!?!

Medlem

Mitt intryck efter 5 timmars spelande:

Ett Halo 2.0 med tunga inslag utav CoD och med en kampanj som kan liknas vid BF4, både i banornas storlek men också "objectives" ex. gå till B, skjut alla, gå till C, aktivera en knapp.

Multiplayer känns helt ok, men största varningen är att Bungie bestämmer när du är redo för mp och dem olika speltyperna (lvl 5 innan du ens får gå in i mp.. tar cirka 2-3 timmar i kampanjen).

RPG komponenterna känns otroligt fattigt, räkna inte med några större häpnandsväckande grejer här inte..

Jag var inget fan utav Halo och någonstans känns det här i stort sett som ett enda copy/paste jobb i ny skrud och snyggare grafik.

Med andra ord.. absolut inget banbrytande eller något du aldrig sett förut.


signatur

"High life on low budget"

123
Skriv svar